{"id":1681,"date":"2017-12-19T08:40:00","date_gmt":"2017-12-19T07:40:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2012\/01\/30\/kekebb-vagy-sem-ellentmondasok\/"},"modified":"2017-12-19T08:48:25","modified_gmt":"2017-12-19T07:48:25","slug":"kekebb-vagy-sem-ellentmondasok","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2017\/12\/19\/kekebb-vagy-sem-ellentmondasok\/","title":{"rendered":"K\u00e9kebb vagy sem? – Ellentmond\u00e1sok"},"content":{"rendered":"

Ez a cikksorozat nem \u00faj. M\u00e1r \u00f6nmag\u00e1ban is \u00f6t \u00e9ves. Igaz\u00e1n jelent\u0151s\u00e9ge nincs m\u00e1r. M\u00e9gis \u00fagy v\u00e9lem, hogy \u00e9rdemes egy kicsit el\u0151szedni, m\u00e1r csak az \u00e9rdekess\u00e9g kedv\u00e9\u00e9rt. Lassacsk\u00e1n el\u0151vessz\u00fck a cikkeket – \u00f6sszesen 8 darabot – \u00e9s lehet csemeg\u00e9zni, akit \u00e9rdekel a t\u00e9ma.<\/p>\n

 <\/p>\n

3.r\u00e9sz<\/p>\n

 <\/p>\n

A verseny kimenetel\u00e9vel kapcsolatban m\u00e1r sz\u00edvrepesve v\u00e1rtuk az els\u0151 nyomokat.<\/p>\n

Ezt a  N\u00e9pszava sz\u00e1ll\u00edtotta. A dolog persze nem volt meglepet\u00e9s, mert ennek a sz\u00e1mnak az ismerete keltette fel benn\u00fcnk a k\u00e9telyt a rekordid\u0151 hiteless\u00e9g\u00e9vel kapcsolatban. Teh\u00e1t ezt kerest\u00fck legel\u00f6bb. \u00cdme:<\/p>\n


\n
\nN\u00e9pszava cikk 1955. j\u00falius 26.
\n
\n
\n– A cikk sz\u00f3 szerinti id\u00e9zete
\n<\/em>
\n<\/strong>
\n<\/em>
\n<\/strong><\/p>\n

N\u00e9meth Istv\u00e1n \u00f6r\u00f6k\u00f6s v\u00e9d\u0151je lett a balatoni  „K\u00e9k szalag”-nak<\/strong><\/em><\/p>\n


\nA balatoni >K\u00e9k szalag< vitorl\u00e1sverseny szombat reggel rajtolt Balatonf\u00fcredr\u0151l.
\n<\/em><\/p>\n


\nAz id\u0151j\u00e1r\u00e1s az els\u0151 k\u00e9t \u00f3r\u00e1t\u00f3l kedvez\u0151 volt \u00e9s m\u00edg a m\u00falt \u00e9vben 40 \u00f3ra volt sz\u00fcks\u00e9ges a Balaton<\/em> k\u00f6rbehaj\u00f3z\u00e1s\u00e1hoz, addig az id\u00e9n a gy\u0151ztes haj\u00f3 11,30 \u00f3ra alatt tette meg a k\u00f6r\u00fclbel\u00fcl 200 kil\u00f3m\u00e9teres t\u00e1vot.
\n<\/em><\/p>\n

A nagy haj\u00f3k csoportj\u00e1ban – 65 haj\u00f3 k\u00f6z\u00fcl – N\u00e9meth Istv\u00e1n (Bp. Vasas), a Balatonf\u00fcredi haj\u00f3gy\u00e1r <\/em> m\u0171vezet\u0151je, >Nemere< nev\u0171 haj\u00f3j\u00e1val nyerte meg a versenyt. Ezzel v\u00e9gleg megszerezte a <\/em> >K\u00e9k szalag<-ot \u00e9s a K\u00f6zleked\u00e9s- \u00e9s Posta\u00fcgyi Miniszt\u00e9rium v\u00e1ndorserleg\u00e9t.
\n<\/em><\/p>\n

A nagy haj\u00f3k verseny\u00e9vel egyid\u0151ben, kisebb t\u00e1von, bonyol\u00edtott\u00e1k le a csillaghaj\u00f3k <\/em> els\u0151 \u00edzben ki\u00edrt verseny\u00e9t. Ebben Szemes Gy\u00f6rgy bizonyult a legjobbnak.
\n<\/em><\/p>\n


\nK\u00e9p: A Bp. Vasas K\u00e9kszalag v\u00e1ndord\u00edjas vitorl\u00e1z\u00f3verseny\u00e9n a vezet\u0151 haj\u00f3 a keszthelyi fordul\u00f3ban
\n<\/em><\/p>\n

 <\/p>\n

 <\/p>\n

\"\"<\/p>\n

 <\/p>\n

Mint l\u00e1that\u00f3 ez a cikk is 11:30-as id\u0151r\u0151l \u00edr. Egy nyom nem nyom rem\u00e9lt\u00fcnk tal\u00e1lunk m\u00e1st is, ami meger\u0151s\u00edt minket. Meg is j\u00f6tt:<\/p>\n


\n
\nN\u00e9psport cikk 1955. J\u00falius 25.
\n
\n
\n– A cikk sz\u00f3 szerinti id\u00e9zete
\n<\/em>
\n<\/strong>
\n<\/em>
\n<\/strong><\/p>\n


\nN\u00e9meth Istv\u00e1n harmadszor is elnyerte a balatoni k\u00e9kszalagot
\n<\/em><\/p>\n


\nSzombaton reggel rajtolt Balatonf\u00fcreden a 10. balatoni k\u00e9kszalag-verseny nagyhaj\u00f3s mez\u0151nye. <\/em> A gy\u00f6ny\u00f6r\u0171 ny\u00e1ri id\u0151ben, gyenge sz\u00e9lben 65 cirk\u00e1l\u00f3n \u00e9s t\u00farahaj\u00f3n mintegy 300 versenyz\u0151 v\u00e1gott<\/em> neki a t\u00f6bb mint 200 km-es t\u00e1vnak.
\n<\/em><\/p>\n

A feladat a Kenese, Si\u00f3fok, majd Keszthely el\u0151tt elhelyezett b\u00f3j\u00e1k ker\u00fcl\u00e9se ut\u00e1n a legr\u00f6videbb<\/em> id\u0151 alatt bevitorl\u00e1zni a balatonf\u00fcredi c\u00e9lba. A gyenge szelet a d\u00e9lel\u0151tti \u00f3r\u00e1kban, amikor a
\n<\/em><\/p>\n


\na mez\u0151ny Csopak-Als\u00f3\u0151rs magass\u00e1g\u00e1ban haladt, hirtelen er\u0151s \u00e9szaki sz\u00e9l v\u00e1ltotta fel, s ez kitartott eg\u00e9sz napon \u00e1t. <\/em> A r\u00e9sztvev\u0151k nagyszer\u0171 versenyt v\u00edvtak, 11 \u00f3ra el\u0151tt ker\u00fclt\u00e9k a kenesei b\u00f3j\u00e1t, majd nemsok\u00e1ra<\/em> a si\u00f3fokit. Itt m\u00e1r N\u00e9meth Istv\u00e1n vezetett, s\u0151t Si\u00f3fok ut\u00e1n a 75 k\u00f6bm\u00e9teres cirk\u00e1l\u00f3 el\u0151nye<\/em> m\u00e1r k\u00f6zel 3 km volt. Az els\u0151 haj\u00f3 innen nem eg\u00e9szen \u00f6t \u00f3ra alatt \u00e9rt el Keszthelyre, s N\u00e9meth<\/em> 15,55-kor ker\u00fclte a b\u00f3j\u00e1t. El\u0151nye ekkor k\u00f6zel f\u00e9l \u00f3ra volt. A c\u00e9lba 21.20 perckor futott be a gy\u0151ztes haj\u00f3 s ezzel \u00faj k\u00e9kszalag-cs\u00facsot \u00e1ll\u00edtott fel: 11 \u00f3ra 30 perc alatt vitorl\u00e1zta k\u00f6rbe a Balatont.
\n<\/em><\/p>\n


\nM\u00e1sodiknak Farkas L\u00e1szl\u00f3 (Bp. Vasas) futott be 21.50 perckor Maki nev\u0171 haj\u00f3j\u00e1n, majd kisebb-nagyobb id\u0151k\u00f6z\u00f6kben a t\u00f6bbiek.
\n<\/em><\/p>\n


\nA 10.balatoni k\u00e9kszalag-versenyben:
\n<\/em><\/p>\n


\n1 N\u00e9meth Istv\u00e1n (Bp. Vasas) Nemere II nev\u0171 haj\u00f3val, <\/em> 2. Farkas L. (Bp. Vasas) Maki r. h., <\/em> 3. G\u00e1ll (Balatonalm\u00e1di \u00c9p\u00edt\u0151k) Tabu n.h.,<\/em> 4. Horv\u00e1th L. (Balatonf\u00fcredi Vasas) K\u00e9kmad\u00e1r n. h.,<\/em> 5. Szab\u00f3 A. (Bp. T\u00f6rekv\u00e9s) Viking n. h.,<\/em> 6. Horv\u00e1tj B (Bp. Vasas) Addio nev\u0171 haj\u00f3val.
\n<\/em><\/p>\n


\nA versenyoszt\u00e1lyok gy\u0151ztesei. 40-es: G\u00e1ll. 30-as: Farkas L., 22-es: Kupecz (Bp. Vasas) J\u00f3mad\u00e1r n.h.,<\/em> Eur\u00f3pa 30-as: Jankovics (Bp. T\u00f6rekv\u00e9s) Pinguin n.h., 50 Dul\u00e1cska (B\u00e1stya VTSK) Kenes\u00e9n n. h., 25-\u00f6s Szab\u00f3 A.
\n<\/em><\/p>\n


\nA csillaghaj\u00f3k els\u0151 \u00edzben vettek r\u00e9szt a k\u00e9kszalagon, de l\u00e9nyegesebb r\u00f6videbb t\u00e1von. (F\u00fcred-Kenese-Si\u00f3fok-F\u00f6ldv\u00e1r-F\u00fcred)
\n<\/em><\/p>\n


\nF\u00e9l\u00f3r\u00e1val rajtoltak a nagyhaj\u00f3k ut\u00e1n \u00e9s hamarosan utol\u00e9rt\u00e9k a nagyhaj\u00f3s mez\u0151nyt. M\u00e1r az els\u0151<\/em> kil\u00f3m\u00e9tereken Szemes, Galambos \u00e9s B\u00f3kay megugrottak a mez\u0151nyt\u0151l, s ebben a sorrendben vett\u00e9k<\/em> a kenesei b\u00f3j\u00e1t. Si\u00f3fok el\u0151tt Tolnay lett a harmadik (70 perc volt Szemes ideje Kenese \u00e9s Si\u00f3fok k\u00f6z\u00f6tt)
\n<\/em><\/p>\n


\nF\u00f6ldv\u00e1r ut\u00e1n a sz\u00e9l id\u0151nk\u00e9nt m\u00e1r viharos erej\u0171 volt, s a versenyz\u0151k k\u00e9nytelenek voltak cs\u00f6kkenteni<\/em> a haj\u00f3k vitorl\u00e1zat\u00e1t. A Tiszta cirk\u00e1l\u00f3 szakaszban Galambos utol\u00e9rte a v\u00e9gig vezet\u0151 Szemest, de<\/em> vitorlafa t\u00f6r\u00e9s miatt el\u0151zni m\u00e1r nem tudta. A Gy\u0151ztes haj\u00f3 15.55 perckor \u00e9rt a c\u00e9lba.
\n<\/em><\/p>\n


\nA Csillaghaj\u00f3k k\u00e9kszalag-verseny\u00e9ben: 1 Szemes Gy\u00f6rgy dr., versenyz\u0151t\u00e1rsa Papp L\u00e1szl\u00f3 (Bp T\u00f6rekv\u00e9s),<\/em> 2 Galambos vt. Simon (Bp. Vasas). 3 Tolnai vt. Erd\u00e9lyi (Balatonf\u00fcredi Vasas), 4 B\u00f3kay (Bp, Honv\u00e9d), <\/em> 6 Zombory (Bp Honv\u00e9d)
\n<\/em><\/p>\n

 <\/p>\n

\"\"<\/p>\n

 <\/p>\n

M\u00e1r majdnem \u00f6r\u00fclt\u00fcnk, de egy apr\u00f3 adat hiteltelenn\u00e9 tette az eg\u00e9sz cikket \u00e9s a 11:30-as id\u0151t is. Ha a Nemere II. 21:20-kor futott be, akkor nem lehet az ideje 11:30, hanem 50 perccel rosszabbnak k\u00e9ne lennie. Persze konkr\u00e9t inform\u00e1ci\u00f3nk nincs a rajtr\u00f3l de arr\u00f3l sem hallottunk, olvastunk semmit, hogy b\u00e1rmi megv\u00e1ltozott volna. A rajt id\u0151pontj\u00e1t egyetlen \u00fajs\u00e1g egyetlen besz\u00e1mol\u00f3ja sem eml\u00edti. Viszont tal\u00e1ltunk erre hivatkoz\u00e1st a N\u00e9psport egy kor\u00e1bbi sz\u00e1m\u00e1ban.<\/p>\n


\n
\nN\u00e9psport cikk 1955. J\u00falius 21.
\n
\n
\n– A cikk sz\u00f3 szerinti id\u00e9zete
\n<\/em>
\n<\/strong><\/em>
\n<\/strong><\/p>\n


\n-Balatonf\u00fcred. A \u201eK\u00e9kszalagot\u201d N\u00e9meth Istv\u00e1n (Bp.Vasas) v\u00e9di a Nemere II nev\u0171 cirk\u00e1l\u00f3val s rajta k\u00edv\u00fcl szinte valamennyi cirk\u00e1l\u00f3 \u00e1s t\u00farahaj\u00f3 nevezett a versenyre. Ez\u00fattal els\u0151 \u00edzben rendezik meg a csillaghaj\u00f3k K\u00e9kszalagj\u00e1\u00e9rt v\u00edvott t\u00faraversenyt a Balatonf\u00fcred-Kenese-Si\u00f3fok-Balatonf\u00f6ldv\u00e1r-B.f\u00fcred t\u00e1von. A nagyhaj\u00f3k rajtideje 9 \u00f3ra. a csillaghaj\u00f3k\u00e9 9.30.
\n<\/em><\/p>\n

 <\/p>\n

\"\"<\/p>\n

 <\/p>\n

Ha elfogadjuk, ez alapj\u00e1n, hogy a rajt 9-kor volt, akkor a 26-i N\u00e9psport cikk\u00e9ben szerepl\u0151 befut\u00e1si id\u0151pont azt jelenten\u00e9, hogy a Nemere II ideje nem 10:40, nem is 11:30, hanem 12:20 Persze elk\u00e9pzelhet\u0151 az is, hogy az \u00fajs\u00e1g\u00edr\u00f3 f\u00e9lrehallott valamit az akkori telefonvonalakon \u00e9s 9 \u00f3ra 20 perc befut\u00e1si id\u0151pontot \u00edrt 19:20 helyett. Bel\u00e1that\u00f3, hogy ezt mondjuk, egy telefonon k\u00f6nnyen f\u00e9lre lehet hallani. Akkor viszont az id\u0151 10:20, ami meg sokkal jobb is, mint a 10:40.<\/p>\n

Na most mi az igazs\u00e1g?<\/p>\n


\nfolyt.k\u00f6v.
\n<\/em><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Ez a cikksorozat nem \u00faj. M\u00e1r \u00f6nmag\u00e1ban is \u00f6t \u00e9ves. Igaz\u00e1n jelent\u0151s\u00e9ge nincs m\u00e1r. M\u00e9gis \u00fagy v\u00e9lem, hogy \u00e9rdemes egy kicsit el\u0151szedni, m\u00e1r csak az \u00e9rdekess\u00e9g kedv\u00e9\u00e9rt. Lassacsk\u00e1n el\u0151vessz\u00fck a cikkeket – \u00f6sszesen 8 darabot – \u00e9s lehet csemeg\u00e9zni, akit \u00e9rdekel a t\u00e9ma.   3.r\u00e9sz   A verseny kimenetel\u00e9vel kapcsolatban m\u00e1r sz\u00edvrepesve v\u00e1rtuk az els\u0151 […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":23481,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[9,1804],"tags":[1609,1633,351,268],"sailing_author":"P\u00e9nzes Botond, Beliczay P\u00e9ter","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1681"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1681"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1681\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/23481"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1681"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1681"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1681"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}