{"id":1685,"date":"2017-12-16T12:21:00","date_gmt":"2017-12-16T11:21:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2012\/01\/28\/kekebb-vagy-sem-elojatek\/"},"modified":"2017-12-16T13:49:47","modified_gmt":"2017-12-16T12:49:47","slug":"kekebb-vagy-sem-elojatek","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2017\/12\/16\/kekebb-vagy-sem-elojatek\/","title":{"rendered":"K\u00e9kebb vagy sem? – El\u0151j\u00e1t\u00e9k"},"content":{"rendered":"

Ez a cikksorozat nem \u00faj. M\u00e1r \u00f6nmag\u00e1ban is \u00f6t \u00e9ves. Igaz\u00e1n jelent\u0151s\u00e9ge nincs m\u00e1r. M\u00e9gis \u00fagy v\u00e9lem, hogy \u00e9rdemes egy kicsit el\u0151szedni, m\u00e1r csak az \u00e9rdekess\u00e9g kedv\u00e9\u00e9rt. Lassacsk\u00e1n el\u0151vessz\u00fck a cikkeket – \u00f6sszesen 8 darabot – \u00e9s lehet csemeg\u00e9zni, akit \u00e9rdekel a t\u00e9ma.<\/p>\n

2.r\u00e9sz<\/p>\n

Panaszkodtunk volna, hogy alig volt h\u00edr a versenyr\u0151l abban az id\u0151szakban.<\/p>\n

Erre az\u00e9rt a N\u00e9psportban tal\u00e1ltak gyorsan r\u00e1c\u00e1foltak \u00e9s a versenyt megel\u0151z\u0151 napon is tal\u00e1ltunk h\u00edrt \u00e9s k\u00e9s\u00f6bb is.<\/p>\n


\n
\nN\u00e9psport cikk 1955. J\u00falius 22.- A cikk sz\u00f3 szerinti id\u00e9zete
\n<\/em>
\n<\/strong><\/p>\n


\n200 km-en a Balaton k\u00e9kszalagj\u00e1\u00e9rt!
\n<\/em><\/p>\n


\nSzombaton reggel Balatonf\u00fcreden el\u0151rel\u00e1that\u00f3lag a Balaton \u00f6sszes cirk\u00e1l\u00f3ja \u00e9s t\u00farahaj\u00f3ja rajthoz \u00e1ll, hogy tizedszer vegyen r\u00e9szt a legnagyobb hazai vitorl\u00e1s t\u00faraversenyen, amelynek gy\u0151ztese elnyeri a Balaton k\u00e9kszalagj\u00e1t.
\n<\/em><\/p>\n


\nHank\u00f3czy Jen\u0151nek, a magyar vitorl\u00e1ssport egyik \u00fatt\u00f6r\u0151 \u00f6tlete nyom\u00e1n els\u0151 \u00edzben 1934-ben rendezt\u00e9k meg a versenyt a balatoni k\u00e9kszalag\u00e9rt. Ez a verseny a t\u00faravitorl\u00e1z\u00e1st, a haj\u00f3z\u00e1st \u201eolvashatatlan sz\u00f6vegr\u00e9sz\u201dvesebben a leggyorsabb haj\u00f3z\u00e1st hivatott n\u00e9pszer\u0171s\u00edteni. A tengeri k\u00e9kszalag versenyek mint\u00e1j\u00e1ra az eg\u00e9sz Balaton k\u00f6r\u00fclvitorl\u00e1z\u00e1s\u00e1val d\u0151l el, hogy melyik haj\u00f3 \u00e1rboc\u00e1nak cs\u00facs\u00e1n lobog k\u00e9t esztendeig a f\u00e9lm\u00e9ter hossz\u00fa, arannyal \u00e1tsz\u0151tt k\u00e9k szalag.
\n<\/em><\/p>\n


\nA felszabadul\u00e1s el\u0151tt \u00f6t alkalommal rendezt\u00e9k meg a nagy t\u00far\u00e1t s ezeken a legjobban Kov\u00e1cs B\u00e9la szerepelt, aki  22-es versenyjoll\u00e9val k\u00e9tszer lett a szalag v\u00e9d\u0151je \u00e9s t\u00f6bb m\u00e1sodik- harmadik helyet is szerzett. A felszabadul\u00e1s ut\u00e1n ut\u00e1n, az els\u0151 k\u00e9k szalagot \u2013 1947 ben \u2013 T\u00f3th K\u00e1lm\u00e1n nyerte el, majd k\u00e9t esztend\u0151vel k\u00e9s\u0151bb Mih\u00e1lkovics J\u00e1nos lett a v\u00e9d\u0151 30 as cirk\u00e1l\u00f3j\u00e1val. Az utols\u00f3  k\u00e9t k\u00e9k szalag versenyen, N\u00e9meth Istv\u00e1n gy\u0151z\u00f6tt, a Nemere II nev\u0171 cirk\u00e1l\u00f3val \u00e9s \u00edgy imm\u00e1r n\u00e9gy esztendeje v\u00e9di a sz\u00e9p d\u00edjat.
\n<\/em><\/p>\n


\nA Balaton k\u00e9kszalagj\u00e1\u00e9rt v\u00edvott verseny t\u00e1vja kb 200 km, \u00fatvonala: F\u00fcred \u2013 Kenese  – Si\u00f3fok \u2013 Keszthely \u2013 F\u00fcred. Ez a t\u00e1v ellensz\u00e9l eset\u00e9n, amikor a haj\u00f3k cirk\u00e1lni k\u00e9nytelenek, sokszor 230-250 km-re is megn\u0151, amit versenyszer\u0171en v\u00e9gig vitorl\u00e1zni hatalmas teljes\u00edtm\u00e9ny. A versenyz\u00e9s ideje term\u00e9szetesen az id\u0151j\u00e1r\u00e1st\u00f3l f\u00fcgg. A legjobb id\u0151t 1951-ben N\u00e9meth Istv\u00e1n \u00e9rte el: tombol\u00f3 viharban 14 \u00f3ra alatt vitorl\u00e1zta k\u00f6rbe a Balatont. A \u201eleglas\u00fabb\u201d gy\u0151zelem is az \u0151 nev\u00e9hez f\u0171z\u0151dik, k\u00e9t esztend\u0151vel k\u00e9s\u0151bb k\u00f6zel 40 \u00f3ra alatt \u00e9rt c\u00e9lba a gy\u0151ztes haj\u00f3. A leg\u00e9rdekesebb versenyt \u2013 1936-ban Kov\u00e1cs B\u00e9la nyerte 32 \u00f3ra alatt, ekkor a mez\u0151ny z\u00f6me majdnem m\u00e1sf\u00e9l nappal k\u00e9s\u0151bb \u00e9rt a balatonf\u00fcredi c\u00e9lba.
\n<\/em><\/p>\n


\nAz id\u00e9n els\u0151 \u00edzben \u00edrt\u00e1k ki a csillaghaj\u00f3k k\u00e9kszalag verseny\u00e9t, de l\u00e9nyegesen r\u00f6videbb t\u00e1von. \u00cdgy egy \u00fajabb haj\u00f3oszt\u00e1ly nagysz\u00e1m\u00fa versenyz\u0151-g\u00e1rd\u00e1ja vehet r\u00e9szt a Balaton legnagyobb t\u00faraverseny\u00e9n, amely \u00e1ll\u00f3k\u00e9pess\u00e9g\u00e9ben, sz\u00e9lismeret\u00e9ben, haj\u00f3z\u00e1ban s els\u0151sorban versenyz\u00e9sben teszi pr\u00f3b\u00e1ra a r\u00e9sztvev\u0151ket.
\n<\/em><\/p>\n

 <\/p>\n

\"\"<\/p>\n

 <\/p>\n

A verseny napj\u00e1n is megjelent egy h\u00edrad\u00e1s.<\/p>\n


\n
\nN\u00e9psport 1955. J\u00falius 23.
\n
\n
\n– A cikk sz\u00f3 szerinti id\u00e9zete
\n<\/em>
\n<\/strong>
\n<\/em><\/strong><\/p>\n

Megkezd\u0151d\u00f6tt a k\u00fczdelem a Balaton k\u00e9kszalagj\u00e1\u00e9rt
\n<\/em><\/p>\n


\nA Balaton k\u00e9kszalagj\u00e1\u00e9rt ki\u00edrt hagyom\u00e1nyos vitorl\u00e1s t\u00faraverseny szombaton reggel kezd\u0151d\u00f6tt. A balatonf\u00fcredi rajthelyen gy\u00f6ny\u00f6r\u0171 naps\u00fct\u00e9ses id\u0151ben \u00f6sszesen 65 versenyz\u0151 \u00e1llt rajthoz a k\u00fcl\u00f6nf\u00e9le kateg\u00f3ri\u00e1kba tartoz\u00f3 haj\u00f3kkal. K\u00f6zt\u00fck volt N\u00e9meth Istv\u00e1n is, aki a legut\u00f3bbi k\u00e9t k\u00e9kszalag-versenyen els\u0151 helyez\u00e9st \u00e9rt el.
\n<\/em><\/p>\n


\nA k\u00fcl\u00f6nleges sportesem\u00e9nyre t\u00f6bbsz\u00e1z n\u00e9z\u0151 gy\u0171lt \u00f6ssze a rajtn\u00e1l, a kik\u00f6t\u0151ben horgonyz\u00f3 Beloiannisz kir\u00e1ndul\u00f3haj\u00f3 fed\u00e9lzet\u00e9r\u0151l pedig t\u00f6bb mint 200 k\u00fclf\u00f6ldi vend\u00e9g gy\u00f6ny\u00f6rk\u00f6d\u00f6tt a nagy vitorl\u00e1s seregszeml\u00e9ben. A verseny r\u00e9sztvev\u0151i Balatonkenese vett\u00e9k \u00fatjukat, ahonnan Keszthelyre vitorl\u00e1znak, majd a Balaton teljes megker\u00fcl\u00e9s\u00e9vel t\u00e9rnek vissza a rajthellyel azonos c\u00e9lba, Balatonf\u00fcredre. (MTI)
\n<\/em><\/p>\n

Szerencs\u00e9re a N\u00e9pszava sem maradt el a verseny napj\u00e1n<\/p>\n

 <\/p>\n

\"\"<\/p>\n


\n
\nN\u00e9pszava 1955. J\u00falius 23.
\n
\n
\n– A cikk sz\u00f3 szerinti id\u00e9zete
\n<\/em>
\n<\/strong>
\n<\/em><\/strong><\/p>\n

Ma rendezik meg a „K\u00e9k szalag” vitorl\u00e1s versenyt
\n<\/em><\/p>\n


\nMa rendezik Balatonf\u00fcreden a vitorl\u00e1sok hagyom\u00e1nyos „K\u00e9k szalag”-verseny\u00e9t. A k\u00e9t\u00e9venk\u00e9nt sorra ker\u00fcl\u0151 viadalon a legjobb magyar vitorl\u00e1sversenyz\u0151k szerepelnek. A „K\u00e9k szalag” v\u00e1ndord\u00edjas versenyt az ut\u00f3bbi k\u00e9t alkalommal N\u00e9meth Istv\u00e1n, a Bp. Vasas versenyz\u0151je nyerte \u00e9s ha most is gy\u0151z, akkor v\u00e9gleg elnyeri a v\u00e1ndord\u00edjat.
\n<\/em><\/p>\n

Mint l\u00e1that\u00f3 az akkori lehet\u0151s\u00e9gekhez k\u00e9pest rendesen be lett harangozva az esem\u00e9ny.<\/p>\n

Az id\u0151j\u00e1r\u00e1s el\u0151rejelz\u00e9sek a versenyt megel\u0151z\u0151 napokban nem ig\u00e9rtek nagyobb szelet. Az inform\u00e1ci\u00f3k megb\u00edzhat\u00f3s\u00e1gra jellemz\u0151, hogy m\u00edg 21-\u00e9n a N\u00e9pszava az id\u0151j\u00e1r\u00e1s jelent\u00e9s\u00e9t az al\u00e1bbi fejl\u00e9ccel jelentette meg: „Kiss\u00e9 cs\u00f6kken a meleg” 22-\u00e9n m\u00e1r azt \u00edrta, hogy „A meleg id\u0151 tov\u00e1bb tart” 23-\u00e1n pedig „Meleg id\u0151, z\u00e1porok”<\/p>\n

A verseny napj\u00e1n 26 fokot m\u00e9rtek Si\u00f3fokon. De ez \u00e9s az id\u0151j\u00e1r\u00e1s tov\u00e1bbi r\u00e9szletei m\u00e1r a k\u00f6vetkez\u0151 r\u00e9sz tartalma.<\/p>\n

 <\/p>\n

\"\"<\/p>\n


\nfolyt.k\u00f6v.
\n<\/em><\/p>\n


\n<\/em>Bevezet\u0151<\/strong><\/a>
\n<\/span>

\n<\/span>
\n<\/a><\/p>\n


\n<\/span><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Ez a cikksorozat nem \u00faj. M\u00e1r \u00f6nmag\u00e1ban is \u00f6t \u00e9ves. Igaz\u00e1n jelent\u0151s\u00e9ge nincs m\u00e1r. M\u00e9gis \u00fagy v\u00e9lem, hogy \u00e9rdemes egy kicsit el\u0151szedni, m\u00e1r csak az \u00e9rdekess\u00e9g kedv\u00e9\u00e9rt. Lassacsk\u00e1n el\u0151vessz\u00fck a cikkeket – \u00f6sszesen 8 darabot – \u00e9s lehet csemeg\u00e9zni, akit \u00e9rdekel a t\u00e9ma. 2.r\u00e9sz Panaszkodtunk volna, hogy alig volt h\u00edr a versenyr\u0151l abban az id\u0151szakban. […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":23342,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[9,1804],"tags":[1609,1633,351,268],"sailing_author":"P\u00e9nzes Botond, Beliczay P\u00e9ter","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1685"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1685"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1685\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/23342"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1685"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1685"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1685"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}