{"id":1701,"date":"2012-01-11T13:51:00","date_gmt":"2012-01-11T12:51:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2012\/01\/11\/olimpiai-katamaran-jeloltek-2016-ra\/"},"modified":"2017-08-01T23:52:54","modified_gmt":"2017-08-01T21:52:54","slug":"olimpiai-katamaran-jeloltek-2016-ra","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2012\/01\/11\/olimpiai-katamaran-jeloltek-2016-ra\/","title":{"rendered":"Olimpiai katamar\u00e1n jel\u00f6ltek 2016-ra"},"content":{"rendered":"

\n K\u00f6zeleg a p\u00e1ly\u00e1zati hat\u00e1rid\u0151. L\u00e1ssuk a lehets\u00e9ges oszt\u00e1lyokat a teljess\u00e9g ig\u00e9nye n\u00e9lk\u00fcl\n<\/p>\n

\n A n\u0151i skiff bemutat\u00f3val egy id\u0151ben, egy helyen lesz megrendezve a vegyes p\u00e1ros katamar\u00e1n bemutat\u00f3ja is, a spanyolorsz\u00e1gi Santanderben, m\u00e1rcius k\u00f6zep\u00e9n.\n<\/p>\n

\n A haj\u00f3kat itt is t\u00f6bb szempontb\u00f3l megvizsg\u00e1lj\u00e1k, nagyj\u00e1b\u00f3l ugyan\u00fagy, mint a n\u0151i skiffeket, a p\u00e1r apr\u00f3 elt\u00e9r\u00e9s a k\u00e9t testben, illetve a sz\u00e9tszedhet\u0151 \u00e1rbocban \u00e9s a leg\u00e9nys\u00e9g tervezett s\u00faly\u00e1ban van, amit 120-140 kg-ra l\u0151tt be az ISAF.\n<\/p>\n

\n Az egyik legfontosabb dolog a sz\u00e1ll\u00edthat\u00f3s\u00e1g, aminek a k\u00f6lts\u00e9geit pr\u00f3b\u00e1lja minimaliz\u00e1lni az ISAF, hogy a versenyz\u0151k a lehet\u0151 legt\u00f6bb versenyre el tudjanak utazni, \u00edgy a ki\u00edr\u00e1sba beletettek egy olyan elv\u00e1r\u00e1st, hogy a haj\u00f3 bef\u00e9rjen egy 20 l\u00e1bas kont\u00e9nerbe, illetve az \u00e1rboc is, teh\u00e1t annak k\u00e9t darabb\u00f3l kell \u00e1llnia. \u00cdgy gyakorlatilag kiestek a 20 l\u00e1bas katamar\u00e1nok, s\u0151t a 18 l\u00e1basok is, mivel azokn\u00e1l sem s\u0171r\u0171 a 2 r\u00e9szes \u00e1rboc.\n<\/p>\n

\n Nem hivatalos forr\u00e1saink szerint egy\u00e9bk\u00e9nt a haj\u00f3 \u00e9s \u00e1rboc gy\u00e1rt\u00f3k nyom\u00e1s\u00e1ra ett\u0151l a pontt\u00f3l eltekint az ISAF, hiszen aki utazik, az \u00fagyis 40 l\u00e1bas kont\u00e9nerbe pakol, mert t\u00f6bb haj\u00f3 bef\u00e9r abba, edz\u0151motorossal, cuccokkal \u00e9s olcs\u00f3bban is kij\u00f6n, mert annyival t\u00f6bb dolog f\u00e9r bele, mint a 20 l\u00e1basba. S\u0151t, \u00edgy nem kell sz\u00e9tszedhet\u0151 \u00e1rbocot k\u00e9sz\u00edteni, amivel az \u00e1rboc \u00e1ra is cs\u00f6kkenthet\u0151, nem besz\u00e9lve arr\u00f3l, hogy \u00edgy jobb karakterisztik\u00e1j\u00fa \u00e1rbocot lehet gy\u00e1rtani.\n<\/p>\n

\n Mivel az F18-as oszt\u00e1ly hivatalos \u00e1ll\u00e1spontja szerint nem szeretn\u00e9nek olimpiai oszt\u00e1lly\u00e1 ‘fejl\u0151dni’, \u00edgy \u0151ket kihagyjuk a felsorol\u00e1sb\u00f3l.\n<\/p>\n

\n L\u00e1ssuk teh\u00e1t a jel\u00f6lteket:\n<\/p>\n

\n Nacra F16:\n<\/p>\n

\n A Nacra leg\u00fajabb fejleszt\u00e9se kifejezetten erre a ki\u00edr\u00e1sra k\u00e9sz\u00fclt.\n<\/p>\n

\n Hossza 5 m\u00e9ter, 2,5 m sz\u00e9les, az \u00e1rboc 8,5 m magas, 15 nm a nagyvitorla, 3,7 a fok, m\u00edg a gennaker 17,5 nm.\n<\/p>\n

\n Tal\u00e1n a legr\u00e9gebbi \u00e9s legn\u00e9pszer\u0171bb oszt\u00e1ly a 16 l\u00e1basok k\u00f6z\u00f6tt a Hobie 16, melynek asszimetrikus testjei nem ig\u00e9nylik a sver haszn\u00e1latot, \u00edgy t\u00f6k\u00e9letes beach katamar\u00e1n. Nem v\u00e9letlen\u00fcl olyan n\u00e9pszer\u0171, hiszen rendk\u00edv\u00fcl egyszer\u0171. Gennakeres v\u00e1ltozata potenci\u00e1lis jel\u00f6lt.\n<\/p>\n

\n Hossza 5,04 m, 2,41 m sz\u00e9les, 8,07 m az \u00e1rboc, gr\u00f3sz + fok 20 nm, mindehhez 145 kg.\n<\/p>\n

<\/object><\/p>\n

\n Az ifi vil\u00e1gbajnoks\u00e1gokon haszn\u00e1lt Slica 16 is potenci\u00e1lis jel\u00f6lt lehet, b\u00e1r itt az ide\u00e1lis s\u00faly igen alacsony, \u00edgy k\u00f6nnyen el\u0151fordulhat, hogy csak a 470 korm\u00e1nyos m\u00e9ret\u0171 emberek tudnak majd ebben az oszt\u00e1lyban j\u00f3l szerepelni.\n<\/p>\n

<\/object><\/p>\n

\n Ne feledkezz\u00fcnk meg Carolijn Brouwer \u00e9s Darren Bundock haj\u00f3j\u00e1r\u00f3l sem, a Viperr\u0151l, ami tal\u00e1n a leggyorsabb az eddigiek k\u00f6z\u00fcl.\n<\/p>\n

\n Hossza 5 m\u00e9ter, 2,5 m sz\u00e9les, 129 kg, 15 nm a nagyvitorla, 3,7 nm a fok, m\u00edg a gennaker 17,5 nm.\n<\/p>\n

<\/object><\/p>\n

\n Ha m\u00e1r adott n\u00e9mi rem\u00e9nyt az ISAF a 20 l\u00e1b k\u00f6r\u00fcli haj\u00f3knak is, bemutatjuk a Nacra F20-at, ami egy full carbon haj\u00f3, 6,20 m hossz\u00fa, 3,2 m sz\u00e9les, 10,45 m az \u00e1rboc, 21 nm a nagyvitorla, 5,20 nm a fok \u00e9s 28 nm a gennaker. Ezt mondjuk m\u00e1r nem lenne olyan egyszer\u0171 kezelni a 120-140 kil\u00f3s leg\u00e9nys\u00e9gnek, mint a kisebb haj\u00f3kat, de \u00edgy legal\u00e1bb t\u00f6bb szempontb\u00f3l is izgalmas lenne a versenyz\u00e9s, pl\u00e1ne hogy a n\u00e9z\u0151knek is izgalmasabb, hogyha sok borul\u00e1st l\u00e1thatnak.\n<\/p>\n

<\/object><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

K\u00f6zeleg a p\u00e1ly\u00e1zati hat\u00e1rid\u0151. L\u00e1ssuk a lehets\u00e9ges oszt\u00e1lyokat a teljess\u00e9g ig\u00e9nye n\u00e9lk\u00fcl A n\u0151i skiff bemutat\u00f3val egy id\u0151ben, egy helyen lesz megrendezve a vegyes p\u00e1ros katamar\u00e1n bemutat\u00f3ja is, a spanyolorsz\u00e1gi Santanderben, m\u00e1rcius k\u00f6zep\u00e9n. A haj\u00f3kat itt is t\u00f6bb szempontb\u00f3l megvizsg\u00e1lj\u00e1k, nagyj\u00e1b\u00f3l ugyan\u00fagy, mint a n\u0151i skiffeket, a p\u00e1r apr\u00f3 elt\u00e9r\u00e9s a k\u00e9t testben, illetve a […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[1617,295],"sailing_author":"Beliczay M\u00e1rton","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1701"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1701"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1701\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1701"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1701"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1701"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}