{"id":1707,"date":"2012-01-06T21:44:00","date_gmt":"2012-01-06T20:44:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2012\/01\/06\/uj-foldkerulo-rekord\/"},"modified":"2017-08-01T23:52:50","modified_gmt":"2017-08-01T21:52:50","slug":"uj-foldkerulo-rekord","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2012\/01\/06\/uj-foldkerulo-rekord\/","title":{"rendered":"\u00daj F\u00f6ldker\u00fcl\u0151 Rekord"},"content":{"rendered":"
\n A Banque Populaire trimar\u00e1n \u00faj F\u00f6ldker\u00fcl\u0151 rekordja 45 nap 13 \u00f3ra 42 perc.\n<\/p>\n
\n A r\u00e9gi rekord 48 nap 7 \u00f3ra \u00e9s 45 perc volt, melyet Franck Cammas \u00e9s a Groupama 3 tartott eg\u00e9szen mostan\u00e1ig.\n<\/p>\n
\n A csapat \u00e1tlagsebess\u00e9ge 19,8 csom\u00f3 a teoretikus \u00fatvonalon (21.760 m\u00e9rf\u00f6ld) sz\u00e1molva, val\u00f3j\u00e1ban enn\u00e9l az\u00e9rt t\u00f6bb, mert \u0151k 29.002 m\u00e9rf\u00f6ldet vitorl\u00e1ztak, ami 26,51 csom\u00f3t jelent.\n<\/p>\n
\n Lo\u00efck Peyron csapat\u00e1ban egy nagyobb rekord is benne volt, de az benn\u00fck is maradt, mivel az id\u0151j\u00e1r\u00e1s \u00e9s r\u00e9szben a j\u00e9ghegyek nem tett\u00e9k lehet\u0151v\u00e9, hogy gyorsabban teljes\u00edts\u00e9k a t\u00e1vot. A D\u00e9li-\u00f3ce\u00e1non m\u00e1r 4 nap is volt az el\u0151ny\u00fck, de a sz\u00e9l kifulladt p\u00e1r nappal a Horn-fok el\u0151tt \u00e9s olyan k\u00e9nyszerp\u00e1ly\u00e1ra ker\u00fcltek, ahol visszafele kellett haj\u00f3zniuk egy ideig. Ekkor el\u0151ny\u00fck nagyj\u00e1b\u00f3l egy napra apadt. Azt\u00e1n a hazafele vezet\u0151 \u00faton a Horn-fok ut\u00e1n ism\u00e9t szerencs\u00e9sen alakult sorsuk, mert alig kellett csap\u00e1st v\u00e1ltaniuk \u00e9szaknak haladva. Az Egyenl\u00edt\u0151 ut\u00e1n Kanada fel\u00e9 vett\u00e9k az ir\u00e1nyt \u00e9s a sz\u00e9l kerget\u00e9s\u00e9ben vesztettek egy \u00fajabb napot t\u00e1vols\u00e1gban a Groupama 3-hoz k\u00e9pest. De a l\u00e9nyeg persze, hogy megvan az \u00faj rekord.\n<\/p>\n
\n \n
\n A rekordd\u00f6nt\u0151 csapatnak nagy gratula
\n <\/a>\n<\/p>\n
\n
\n <\/strong>\n<\/p>\n