{"id":1709,"date":"2012-01-06T13:11:00","date_gmt":"2012-01-06T12:11:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2012\/01\/06\/bogarszarny-a-geronimon\/"},"modified":"2017-08-01T23:52:48","modified_gmt":"2017-08-01T21:52:48","slug":"bogarszarny-a-geronimon","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2012\/01\/06\/bogarszarny-a-geronimon\/","title":{"rendered":"Bog\u00e1rsz\u00e1rny a Geronimon"},"content":{"rendered":"

\n Tal\u00e1n az AC az egyetlen vitorl\u00e1sverseny, mely annyira megmozgatta a rendez\u0151k fant\u00e1zi\u00e1j\u00e1t, hogy j\u00e1t\u00e9kfilm is k\u00e9sz\u00fclt bel\u0151le.\n<\/p>\n

\n Kett\u0151 is. Az egyik egy
\n
\n ausztr\u00e1l soroztak\u00e9nt
\n <\/a>
\n deb\u00fct\u00e1lt, ahol 1983-as ausztr\u00e1l gy\u0151zelem volt megfilmes\u00edtve, m\u00edg a \u00a0m\u00e1sik egy sikeresebb, az 1983 \u00e9s 1987-es AC k\u00f6r\u00e9 sz\u0151tt t\u00f6rt\u00e9net, ahol egy romantikus sz\u00e1lon kereszt\u00fcl figyelhett\u00fck meg a k\u00fczdelmeket. Hogy j\u00f3 volt-e vagy sem, az m\u00e1s k\u00e9rd\u00e9s. Minden esetre az t\u00e9ny, hogy kultfilm lett a vitorl\u00e1z\u00f3k k\u00f6r\u00e9ben, b\u00e1r els\u0151sorban ritkas\u00e1g\u00e1nak k\u00f6sz\u00f6nhet\u0151en. Rendes c\u00edm\u00e9n ”
\n

\n Wind
\n <\/a>
\n ” itthon „Szelek Sz\u00e1rny\u00e1n”-k\u00e9nt futott.\n<\/p>\n

\n
\n N\u00e9ha n\u00e9ha foglalkoztatott a gondolat, hogy milyen haj\u00f3k is szerepeltek a filmben, mikor is \u00a0a m\u00falt h\u00e9ten konkr\u00e9tumokba is belefutottam.\n<\/p>\n

\n
\n H\u00e1t l\u00e1ssuk mi van itt:
\n <\/span>
\n
\n A Geronimo, h\u0151seink gy\u0151ztes haj\u00f3ja az 1984-es ausztr\u00e1li\u00e1ban rendezett AC-n szerepl\u0151 America II volt m\u00e9g pedig az US-42, ami a New York Yacht Club h\u00e1rom haj\u00f3s projektj\u00e9nek az els\u0151 haj\u00f3ja volt. Mindegyiket America II-nek h\u00edvt\u00e1k. \u00a0Ez a haj\u00f3 ker\u00fclt el\u00f6sz\u00f6r Fremantle-be, ahol a helyi viszonyokat vizsg\u00e1lt\u00e1k vele \u00e9s ennek megfelel\u0151en szedt\u00e9k sz\u00e9t \u00e9s rakt\u00e1k \u00f6ssze. Ez\u00e9rt rajta maradt a n\u00e9v is, hogy LEGO.V\u00e9g\u00fcl az US-42, US-44 \u00e9s az US-46 k\u00f6z\u00fcl az US-46-ot k\u00fcldt\u00e9k csat\u00e1ba, de csak az \u00f6t\u00f6dik helyen v\u00e9gzett kikapva a franci\u00e1k French Kiss nev\u0171 haj\u00f3j\u00e1t\u00f3l. Szer\u00e9ny 15 milli\u00f3 doll\u00e1rj\u00e1ba ker\u00fclt a NYYC-nak ez a h\u00e1rom haj\u00f3s project. Ennek \u00a0a verd\u00e1nak m\u00e9g az volt az \u00e9rdekess\u00e9ge, hogy a t\u0151kes\u00falyt „terepsz\u00edn\u0171re” festett\u00e9k, hogy amikor megd\u0151l, akkor se l\u00e1tsz\u00f3djon bel\u0151le sok. Ez a t\u0151kes\u00faly miz\u00e9ria a 83-as AC ut\u00e1n kezd\u0151d\u00f6tt, amikor kinevezt\u00e9k az Australia II-n tal\u00e1lhat\u00f3 sz\u00e1rnyas keelt a gy\u0151zelem f\u0151 forr\u00e1s\u00e1nak.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n Visszat\u00e9rve a filmb\u00e9li szerepl\u00e9sre dramaturgiailag \u00fagy volt helyes, hogy a h\u0151sn\u0151 is kivegye a r\u00e9sz\u00e9t a gy\u0151zelemb\u0151l \u00e9s az \u00e1ltala vart „csodafegyvert” haszn\u00e1lva \u00e1ll fel vesztett helyzetb\u0151l a Geronimo. Persze ez nem volt m\u00e1s, mint egy top spinnaker, ami egy\u00e9bk\u00e9nt az AC 12-er korszak\u00e1ban nem volt haszn\u00e1latos. Minden esetre Bog\u00e1rsz\u00e1rnyk\u00e9nt h\u00edres\u00fclt el.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Tal\u00e1n az AC az egyetlen vitorl\u00e1sverseny, mely annyira megmozgatta a rendez\u0151k fant\u00e1zi\u00e1j\u00e1t, hogy j\u00e1t\u00e9kfilm is k\u00e9sz\u00fclt bel\u0151le. Kett\u0151 is. Az egyik egy ausztr\u00e1l soroztak\u00e9nt deb\u00fct\u00e1lt, ahol 1983-as ausztr\u00e1l gy\u0151zelem volt megfilmes\u00edtve, m\u00edg a \u00a0m\u00e1sik egy sikeresebb, az 1983 \u00e9s 1987-es AC k\u00f6r\u00e9 sz\u0151tt t\u00f6rt\u00e9net, ahol egy romantikus sz\u00e1lon kereszt\u00fcl figyelhett\u00fck meg a k\u00fczdelmeket. Hogy j\u00f3 […]<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":9955,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[447,797,654,653,1466],"sailing_author":"Beliczay P\u00e9ter","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1709"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1709"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1709\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/9955"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1709"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1709"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1709"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}