{"id":1710,"date":"2012-01-05T12:38:00","date_gmt":"2012-01-05T11:38:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2012\/01\/05\/hajoosztaly-valogato-2016-ra\/"},"modified":"2017-08-01T23:52:48","modified_gmt":"2017-08-01T21:52:48","slug":"hajoosztaly-valogato-2016-ra","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2012\/01\/05\/hajoosztaly-valogato-2016-ra\/","title":{"rendered":"Haj\u00f3oszt\u00e1ly v\u00e1logat\u00f3 2016-ra"},"content":{"rendered":"

\n A tavaly \u00e9v v\u00e9gi ISAF konferenci\u00e1n h\u00edrdett\u00e9k ki a 2016-os Olimpi\u00e1n haszn\u00e1land\u00f3 haj\u00f3oszt\u00e1lyok v\u00e1logat\u00f3 helysz\u00edn\u00e9t a vegyes p\u00e1ros katamar\u00e1n, illetve a n\u0151i k\u00e9tszem\u00e9lyes skiff versenysz\u00e1moknak.\n<\/p>\n

\n A helysz\u00edn nem m\u00e1s, mint a 2014-es ISAF Olimpiai haj\u00f3oszt\u00e1lyok vil\u00e1gbajnoks\u00e1g\u00e1nak helysz\u00edne, a spanyolorsz\u00e1gi Santander. A bemutat\u00f3t 2012 m\u00e1rcius 17-25-ig fogj\u00e1k tartani.\n<\/p>\n

\n Minden gy\u00e1rt\u00f3nak legal\u00e1bb kett\u0151, teljesen felszerelt, versenyk\u00e9sz \u00e1llapot\u00fa haj\u00f3t kell a helysz\u00ednre vinnie, amikkel a versenyz\u0151k futnak majd p\u00e1r k\u00f6rt \u00e9s a szempontok alapj\u00e1n oszt\u00e1lyozz\u00e1k \u0151ket.\n<\/p>\n

\n N\u0151i k\u00e9tszem\u00e9lyes skiffben a k\u00f6vetkez\u0151 felt\u00e9teleknek kell megfelelni:\n<\/p>\n

\n -Egytest\u0171 k\u00e9tszem\u00e9lyes skiff, sloop riggel, asszimetrikus spinnakerrel, sz\u00e1ler\u0151s\u00edt\u00e9ses m\u0171anyag test, valamint dupla trap\u00e9z. A haj\u00f3nak els\u00fcllyeszthetetlennek kell lennie, teh\u00e1t ha keletkezik a haj\u00f3testen egy s\u00e9r\u00fcl\u00e9s, a l\u00e9gszekr\u00e9nyek m\u00e9g fent kell tartaniuk a haj\u00f3t. A haj\u00f3nak borul\u00e1s eset\u00e9n k\u00f6nnyen vissza\u00e1ll\u00edthat\u00f3nak kell lennie.\n<\/p>\n

\n A bemutat\u00f3n a k\u00f6vetkez\u0151ket fogj\u00e1k megfigyelni:\n<\/p>\n

\n Gennaker fel- \u00e9s leh\u00faz\u00e1s, fordul\u00e1s, hauzol\u00e1s, \u00e1ltal\u00e1nos haj\u00f3vezet\u00e9si tulajdons\u00e1gok, munkaeloszt\u00e1s a korm\u00e1nyos \u00e9s a leg\u00e9nys\u00e9g k\u00f6z\u00f6tt.\n<\/p>\n

\n Szempont lesz tov\u00e1bb\u00e1 a haj\u00f3 egyszeri megv\u00e1s\u00e1rl\u00e1si \u00e1ra, illetve a fenntart\u00e1si \u00f6sszeg, a haj\u00f3, a felszerel\u00e9s \u00e9s a vitorl\u00e1k tart\u00f3ss\u00e1ga.\n<\/p>\n

\n Jelenleg 3 haj\u00f3oszt\u00e1lyr\u00f3l tudunk, amik p\u00e1ly\u00e1znak az Olimpiai st\u00e1tuszra, a legn\u00e9pszer\u0171bb a 29er XX, ami a 29ernek a dupla trap\u00e9zos, nagyobb rigg\u0171 v\u00e1ltozata.\n<\/p>\n

<\/object><\/p>\n

\n A haj\u00f3oszt\u00e1ly m\u00e1r j\u00f3p\u00e1r versenyt futott \u00e9s igen n\u00e9pszer\u0171, legink\u00e1bb \u00c9szak-amerik\u00e1ban, Eur\u00f3p\u00e1ban \u00e9s \u00c1zsia p\u00e1r orsz\u00e1g\u00e1ban elterjedt.\n<\/p>\n

\n Hossza 4,45 m\u00e9ter, 1,77 sz\u00e9les. Teljesen felszerelve 70 kg, sz\u00e9l ellen 15, m\u00edg b\u0151sz\u00e9lben 34 n\u00e9gyzetm\u00e9teres vitorlafel\u00fclet \u00e1ll rendelkez\u00e9sre. \u00c1ra durv\u00e1n 10.000 euro.\n<\/p>\n

\n A m\u00e1sik k\u00e9t kih\u00edv\u00f3 haj\u00f3oszt\u00e1lyban m\u00e9g nincsen mez\u0151ny, mind\u00f6ssze p\u00e1r protot\u00edpus darab k\u00e9sz\u00fclt eddig, mindkett\u0151 angol gy\u00e1rt\u00f3t\u00f3l.\n<\/p>\n

\n Az egyik ilyen oszt\u00e1ly az RS900, amit kifejezetten erre a ki\u00edr\u00e1sra terveztek, hogy a 29erXX ellenfele legyen. \u00c1ra kb. ugyanannyi lesz, mint egy 470-esnek. El\u0151bbi videon a b\u0151szeles, m\u00edg ut\u00f3bbin a cirk\u00e1l\u00e1s\u00e1t figyelhetj\u00fck meg.\n<\/p>\n

\n A harmadik ilyen oszt\u00e1ly a Rebel, amit a Hartley boats gy\u00e1rt.\n<\/p>\n

\n A haj\u00f3 4,5 m\u00e9ter hossz\u00fa, keret n\u00e9lk\u00fcl 1,4, m\u00edg kerettel 2,9 m\u00e9ter sz\u00e9les. Teljesen felszerelve 89 kg, sz\u00e9l ellen 18, m\u00edg b\u0151sz\u00e9lben 37 n\u00e9gyzetm\u00e9ter vitorlafel\u00fclettel kell megb\u00edrk\u00f3zni. \u00c1ra durv\u00e1n 12.000 Euro.\n<\/p>\n

\n Ennek sincsen m\u00e9g mez\u0151nye, de a tesztel\u00e9sr\u0151l l\u00e1thatunk egy videot:\n<\/p>\n

\n
\n Rebel Test
\n <\/a>
\n from
\n

\n Tom Gruitt
\n <\/a>
\n on
\n

\n Vimeo
\n <\/a>
\n .\n<\/p>\n

\n Mindh\u00e1rom oszt\u00e1ly alkalmas lehet a feladatra, hogy bet\u00f6ltse az olimpiai oszt\u00e1ly szerep\u00e9t, a legnagyobb k\u00e9rd\u00e9s tal\u00e1n az lesz, hogy melyik gy\u00e1rt\u00f3 tud jobban lobbizni \u00e9s fizetni a d\u00f6nt\u00e9shoz\u00f3knak, hiszen az Olimpi\u00e1ra val\u00f3 kiv\u00e1laszt\u00e1s ak\u00e1r t\u00f6bb, mint 100 haj\u00f3 elad\u00e1s\u00e1t jelenten\u00e9 az els\u0151 p\u00e1r \u00e9vben, ami el\u00e9g j\u00f3 \u00fczlet.\n<\/p>\n

\n A lehets\u00e9ges katamar\u00e1n oszt\u00e1lyokr\u00f3l k\u00f6vetkez\u0151 cikk\u00fcnkben \u00edrunk.<\/p>\n

Amennyiben tudnak m\u00e9g es\u00e9lyes haj\u00f3oszt\u00e1lyr\u00f3l, k\u00e9rj\u00fck, ossza meg vel\u00fcnk.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

A tavaly \u00e9v v\u00e9gi ISAF konferenci\u00e1n h\u00edrdett\u00e9k ki a 2016-os Olimpi\u00e1n haszn\u00e1land\u00f3 haj\u00f3oszt\u00e1lyok v\u00e1logat\u00f3 helysz\u00edn\u00e9t a vegyes p\u00e1ros katamar\u00e1n, illetve a n\u0151i k\u00e9tszem\u00e9lyes skiff versenysz\u00e1moknak. A helysz\u00edn nem m\u00e1s, mint a 2014-es ISAF Olimpiai haj\u00f3oszt\u00e1lyok vil\u00e1gbajnoks\u00e1g\u00e1nak helysz\u00edne, a spanyolorsz\u00e1gi Santander. A bemutat\u00f3t 2012 m\u00e1rcius 17-25-ig fogj\u00e1k tartani. Minden gy\u00e1rt\u00f3nak legal\u00e1bb kett\u0151, teljesen felszerelt, versenyk\u00e9sz \u00e1llapot\u00fa […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[1617,1569,295,1624,644],"sailing_author":"Beliczay M\u00e1rton","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1710"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1710"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1710\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1710"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1710"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1710"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}