{"id":1732,"date":"2011-12-12T15:54:00","date_gmt":"2011-12-12T14:54:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2011\/12\/12\/vor-kaloztamadas-kiiktatva\/"},"modified":"2017-08-02T00:02:26","modified_gmt":"2017-08-01T22:02:26","slug":"vor-kaloztamadas-kiiktatva","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2011\/12\/12\/vor-kaloztamadas-kiiktatva\/","title":{"rendered":"VOR – Kal\u00f3zt\u00e1mad\u00e1s kiiktatva"},"content":{"rendered":"

\n Vas\u00e1rnap elrajtolt a m\u00e1sodik szakasz. \u00c9s m\u00e9g mindenki versenyben van.\n<\/p>\n

\n Gyenge br\u00edzben rajtolt el tegnap a mez\u0151ny Fokv\u00e1rosb\u00f3l, amit a spanyol Telefonica szenvedett meg a legjobban – cs\u00fany\u00e1n lemaradva a t\u00f6bbiekr\u0151l. A Groupama t\u00f6rt az \u00e9lre, de nem tudott jelent\u0151s el\u0151nyre szert tenni. A folyamatos szembe\u00e1raml\u00e1s \u00e9s az alig mozgol\u00f3d\u00f3 sz\u00e9lben alig haladtak az els\u0151 24 \u00f3ra alatt a haj\u00f3k. A Telefonica k\u00e9nytelen volt horgonyt dobni, hogy ne cs\u00fasszon h\u00e1tra.\n<\/p>\n

\n Csak a korm\u00e1nyosi \u00e9rtekezleten k\u00f6z\u00f6lt\u00e9k a csapatokkal milyen is lesz a harmadik szakasz – \u00c9rdekes. Ennek legf\u0151bb oka, hogy az AbuDhabi fel\u00e9 vezet\u0151 \u00fatszakasz nagyobb vesz\u00e9lyeket is\u00a0rejt\u00a0mag\u00e1ban.\n<\/p>\n

\n Ugyanis a\u00a0vil\u00e1g els\u0151 sz\u00e1m\u00fa teveteny\u00e9szt\u0151 nemzete, azaz Szom\u00e1lia, a kal\u00f3zkod\u00e1sban is az \u00e9len j\u00e1r. Ennek ok\u00e1t nem neh\u00e9z kital\u00e1lni, mert el\u00e9g a t\u00e9rk\u00e9pre n\u00e9zni, plussz a wikip\u00e9di\u00e1n az \u00e1llamform\u00e1hoz g\u00f6rgetni: „B\u0151vebben: Szom\u00e1lia Polg\u00e1rh\u00e1bor\u00fa –\u00a0Az orsz\u00e1gban nincs k\u00f6zponti \u00e1llamhatalom, helyette a t\u00f6rzsek\u00a0anarchi\u00e1ja\u00a0\u00e9rv\u00e9nyes\u00fcl.” Az\u00e9rt a
\n
\n val\u00f3di
\n <\/em>
\n magyar\u00e1zat sem marad el: „A kal\u00f3zok t\u00e9nyleges aktivit\u00e1s\u00e1r\u00f3l\u00a02006\u00a0december\u00e9t\u0151l\u00a0besz\u00e9lhet\u00fcnk, amikor\u00a0Eti\u00f3pia\u00a0megsz\u00e1llta\u00a0Szom\u00e1li\u00e1t. A fel\u00fcletesebb tud\u00f3s\u00edt\u00e1sok nem sz\u00e1molnak be a kal\u00f3zkod\u00e1s m\u00e9lyebb okair\u00f3l, melyet a helyb\u00e9li hal\u00e1szk\u00f6z\u00f6ss\u00e9gek t\u00e1mogatnak \u00e9s legitim szabads\u00e1gharcnak tekintenek a k\u00fclf\u00f6ldiek \u00e1ltal folytatott illeg\u00e1lis hal\u00e1szat ellen \u00e9s annak megel\u0151z\u00e9s\u00e9re, hogy toxikus szennyez\u0151 anyagokat a szom\u00e1liai partn\u00e1l a tengerbe \u00f6ntsenek.”\n<\/p>\n

\n Biztos \u00edgy van, mindenesetre a VOR szervez\u0151k nem kock\u00e1ztatnak \u00e9s k\u00e9t r\u00e9szre osztj\u00e1k\u00a0a szakaszt. Az els\u0151 szakasz v\u00e9ge ismeretlen, valahol Madagaszk\u00e1r fels\u0151 vonal\u00e1ban. Ez\u00e9rt kapj\u00e1k a pontok 80%-\u00e1t a csapatok. Itt a haj\u00f3k egy teherhaj\u00f3ra ker\u00fclnek, a csapattagok pedig rep\u00fcl\u0151vel utaznak az Emir\u00e1tusokba, ahol kezdet\u00e9t veszi egy sprint Abu Dhabiba a pontok marad\u00e9k 20%-\u00e1\u00e9rt.\u00a0 Fenti okok miatt a harmadik szakasz is hasonl\u00f3 sorsra jut, mivel az arab rajtot k\u00f6vet\u0151en a k\u00ednai Sany\u00e1ba kell vitorl\u00e1zniuk a csapatoknak.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Vas\u00e1rnap elrajtolt a m\u00e1sodik szakasz. \u00c9s m\u00e9g mindenki versenyben van. Gyenge br\u00edzben rajtolt el tegnap a mez\u0151ny Fokv\u00e1rosb\u00f3l, amit a spanyol Telefonica szenvedett meg a legjobban – cs\u00fany\u00e1n lemaradva a t\u00f6bbiekr\u0151l. A Groupama t\u00f6rt az \u00e9lre, de nem tudott jelent\u0151s el\u0151nyre szert tenni. A folyamatos szembe\u00e1raml\u00e1s \u00e9s az alig mozgol\u00f3d\u00f3 sz\u00e9lben alig haladtak az els\u0151 […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[7],"tags":[1606,1366,795,1581],"sailing_author":"sg","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1732"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1732"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1732\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1732"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1732"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1732"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}