{"id":1750,"date":"2011-11-28T20:54:00","date_gmt":"2011-11-28T19:54:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2011\/11\/28\/tokesulyos-vandormadar\/"},"modified":"2017-08-01T23:52:21","modified_gmt":"2017-08-01T21:52:21","slug":"tokesulyos-vandormadar","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2011\/11\/28\/tokesulyos-vandormadar\/","title":{"rendered":"T\u0151kes\u00falyos V\u00e1ndormad\u00e1r"},"content":{"rendered":"

\n Nyilv\u00e1n egy \u00e1rnyalatnyit ismertebb, ha \u00fagy h\u00edvjuk Kielzugvogel\u2026\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n Gyerekkoromban lelkes vitorl\u00e1s k\u00e9pgy\u00fcjt\u0151 voltam. Forr\u00e1som els\u00f6sorban a n\u00e9met Yacht Magazin volt, melyben sokszor szembe tal\u00e1lkoztam ezzel a haj\u00f3oszt\u00e1llyal vagy\u00a0 az uszonyos t\u00e1rs\u00e1val. Valahogy mindig anal\u00f3gi\u00e1t kerestem a Kal\u00f3zzal, de ink\u00e1bb a Szalonk\u00e1hoz hasonlatos. B\u00e1r akkor m\u00e1r nem sok ilyen volt a Balatonon.\n<\/p>\n

\n R\u00e9gi \u00fajs\u00e1gcikk:
\n

\n sz1.jpg
\n <\/a>\n<\/p>\n

\n A haj\u00f3t 1960-ban tervezte Ernst Lehfeld \u00e9s az elm\u00falt 50 \u00e9vben az eredetileg t\u00farahaj\u00f3nak tervezett verda egy versenyg\u00e9p lett. M\u00e1r azoknak, akik szeretik, ha nincs egy haj\u00f3n spinnaker \u00e9s trap\u00e9z. A haj\u00f3 ma m\u00e1r f\u0151leg a kedvtel\u00e9sb\u0151l versenyz\u0151k kedvence. Fontos kell\u00e9ke a csal\u00e1dias hangulat, a s\u00f6r, a kolb\u00e1sz.\n<\/p>\n

\n A Kielzugfvogel ikertestv\u00e9re a Swertzugvogel, hiszen a kombi haj\u00f3 n\u00e9h\u00e1ny perc alatt \u00e1talak\u00edthat\u00f3 uszonyosr\u00f3l t\u0151kes\u00falyosra vagy \u00e9ppen vissza. N\u00e9pszer\u0171s\u00e9g\u00e9t annak is k\u00f6sz\u00f6nheti, hogy okosan fejlesztik \u00e9s a r\u00e9gi haj\u00f3k is versenyk\u00e9pesek maradnak hossz\u00fat\u00e1von.
\n

\n www.kieler.org
\n <\/a>
\n ,
\n

\n www.schwertzugvogel.org
\n <\/a>\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n
\n Technikai adatok:
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n
\n
\n schwertzugvogel
\n <\/span>
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n Hossz: 5,80 m\n<\/p>\n

\n Sz\u00e9less\u00e9g: 1,88 m\n<\/p>\n

\n Mer\u00fcl\u00e9s: 0,25\/1,10 m\n<\/p>\n

\n S\u00faly: min. 230 kg (scwert 40kg)\n<\/p>\n

\n Vitorlafel\u00fclet (t\u00fara): 15 m
\n
\n 2
\n <\/sup>\n<\/p>\n

\n Vitorlafel\u00fclet (verseny) 18 m
\n
\n 2
\n <\/sup>\n<\/p>\n

\n ys sz\u00e1m: 109 az 1978 el\u00f6ttiek 107\n<\/p>\n

\n
\n
\n kielzugvogel
\n <\/strong>
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n Hossz: 5,80 m\n<\/p>\n

\n Sz\u00e9less\u00e9g: 1,88 m\n<\/p>\n

\n Mer\u00fcl\u00e9s: 0,25\/1,10 m\n<\/p>\n

\n S\u00faly: 340 kg (kiel 140 kg)\n<\/p>\n

\n Vitorlafel\u00fclet (verseny): 13+5,5) 18,5\u00a0m
\n
\n 2
\n <\/sup>\n<\/p>\n

\n ys sz\u00e1m: 106 az 1978 el\u00f6ttiek 108\n<\/p>\n

\n
\n
\n
\n <\/strong>
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n M\u00edg N\u00e9metorsz\u00e1gban 4200 k\u00f6r\u00fcli haj\u00f3 fut, addig megtal\u00e1ljuk Auszri\u00e1ban, Sv\u00e1jcban, Olaszorsz\u00e1gban, Hollandi\u00e1ban \u00e9s \u00fajabban Magyarorsz\u00e1gon is, Hhszen 2011. okt\u00f3ber\u00e9ben megalakult a hazai Kielzuvogel Oszt\u00e1lysz\u00f6vets\u00e9g.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n A hazai kielzugvogel vitorl\u00e1z\u00e1s m\u00faltj\u00e1r\u00f3l \u00e9s jelen\u00e9r\u0151l az oszt\u00e1lytitk\u00e1r\u00e1t Belley L\u00e1szl\u00f3t k\u00e9rdezt\u00fck:\n<\/p>\n

\n
\n Szerintem Anti\u00a0b\u00e1ty\u00f3 (Z 176) kezdte a Kiezugvogelez\u00e9st Magyarorsz\u00e1gon kb.: 25 \u00e9vvel ezel\u00f6tt. Blelle \u00e9s Fony\u00f3d k\u00f6rny\u00e9k\u00e9n tartotta a haj\u00f3j\u00e1t \u00e9s rendszeresen vitorl\u00e1zott, arr\u00f3l \u00e1lmodott, hogy sok ilyen haj\u00f3 lesz majd egyszer. K\u00e9t\u00e9vente csiszolgatta, fel\u00faj\u00edtotta kis kaj\u00fct\u00f6s csod\u00e1j\u00e1t. A Balaton dr\u00e1gul\u00e1s\u00e1val Ag\u00e1rdra k\u00f6lt\u00f6z\u00f6tt. 2006-ban megh\u00edvott egy amat\u00f6r YKA versenyre, ahol nekem kellett korm\u00e1nyozni. Nagyon kellemes volt \u00e9s felt\u0171n\u0151en gyors az ag\u00e1rdi haj\u00f3k k\u00f6z\u00f6tt.
\n <\/em>\n<\/p>\n

\n
\n Elkapott a h\u00e9v engem is \u00e9s l\u00f3gtam az interneten, hogy tal\u00e1ljak valamit. 2006 \u0151sz\u00e9n beleugrottam egy schwertes fa haj\u00f3ba, de r\u00e1 kellett j\u00f6nn\u00f6m, hogy id\u0151 hi\u00e1nya miatt fel\u00faj\u00edtani csak nagyon kis es\u00e9lyem van.
\n <\/em>\n<\/p>\n

\n
\n 2007 \u00e1prilisban tal\u00e1ltam egy fantasztikus haj\u00f3t \u00e9s megvettem. Bar\u00e1tom megk\u00e9rt, hogy tan\u00edtsam meg vitorl\u00e1zni, \u00edgy h\u00e9tk\u00f6zbe \u00e9s h\u00e9tv\u00e9g\u00e9n is egy napot \u00e1ldoztunk a vitorl\u00e1z\u00e1sra. Az amat\u00f6r versenyek nehezen \u00e1lltak \u00f6ssze, de nagy \u00f6r\u00f6mmel indultunk mindegyiken. Az izgalmak ellen\u00e9re minden versenyt megnyert\u00fcnk, \u00edgy nagyobb kih\u00edv\u00e1sokat kerest\u00fcnk, ez\u00e9rt indultunk YS III.-ban egy t\u00farahaj\u00f3val, majd Dragonoztunk \u00e9s v\u00e9g\u00fcl kik\u00f6t\u00f6tt\u00fcnk az X-Treme 25-n\u00e9l.
\n <\/em>\n<\/p>\n

\n
\n K\u00f6zben ism\u00e9t siker\u00fclt egy kihagyhatatlan aj\u00e1nlatot kifogni, \u00edgy gazdagabbak lett\u00fcnk egy Mader versenyhaj\u00f3val. 2011-ben a versenyz\u00e9s mellett egy \u00fajabb megsz\u00e1llott ker\u00fclt el\u0151 H. Rich\u00e1rd szem\u00e9ly\u00e9ben, aki m\u00e9g egy l\u00f6k\u00e9st adott, hogy megalakuljon a Magyar KZV Oszt\u00e1lysz\u00f6vets\u00e9g \u00e9s megszervezz\u00fck az els\u0151 MVSZ versenyt. Az esem\u00e9nyek egy kicsit felp\u00f6r\u00f6gtek, a n\u00e9met \u00e9s osztr\u00e1k \u00e9lvonal jelezte, hogy r\u00e9szt venne egy tavaszi versenyen, mi pedig az MVSZ versenyen szeretn\u00e9nk a bajnoks\u00e1ghoz sz\u00fcks\u00e9ges indul\u00f3 sz\u00e1mot teljes\u00edteni. Fel van adva a feladat rendesen.
\n <\/em>\n<\/p>\n

\n
\n \"kzvagardon.jpg\"
\n
\n <\/em>\n<\/p>\n

\n
\n A k\u00e9t haj\u00f3 v\u00e1s\u00e1rl\u00e1s k\u00f6z\u00f6tt Sv\u00e1jcban tal\u00e1ltam egy haj\u00f3, amit meg kellett venni ( Petra n\u00e9vre hallgatott ). Azt\u00e1n amikor a Ventilo 27-28-as katamar\u00e1nokr\u00f3l \u00e1lmodtunk j\u00f6tt a h\u00edv\u00e1s, hogy tal\u00e1ltak m\u00e9g 2 db KZV-t, akkor m\u00e1r kik\u00f6t\u00f6ttem, hogy csak m\u0171anyag lehet ( de legal\u00e1bb az als\u00f3 h\u00e9j ), de a lend\u00fclet nagy volt, \u00edgy kiment\u00fcnk. Mindk\u00e9t haj\u00f3 fa oldtimer volt, de j\u00f3 \u00e1llapotban. Szerencs\u00e9re mindegyiknek meg lett a gazd\u00e1ja. Kider\u00fclt, hogy a sv\u00e1jciak fokkal haszn\u00e1lj\u00e1k, a sport iskol\u00e1kban ST19 k\u00f3dn\u00e9ven fokkal \u00e9s spinnakerrel.
\n <\/em>\n<\/p>\n

\n
\n

\n Magyar Kielzugvogel Oszt\u00e1lysz\u00f6vets\u00e9g
\n <\/a>
\n <\/em><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Nyilv\u00e1n egy \u00e1rnyalatnyit ismertebb, ha \u00fagy h\u00edvjuk Kielzugvogel\u2026 Gyerekkoromban lelkes vitorl\u00e1s k\u00e9pgy\u00fcjt\u0151 voltam. Forr\u00e1som els\u00f6sorban a n\u00e9met Yacht Magazin volt, melyben sokszor szembe tal\u00e1lkoztam ezzel a haj\u00f3oszt\u00e1llyal vagy\u00a0 az uszonyos t\u00e1rs\u00e1val. Valahogy mindig anal\u00f3gi\u00e1t kerestem a Kal\u00f3zzal, de ink\u00e1bb a Szalonk\u00e1hoz hasonlatos. B\u00e1r akkor m\u00e1r nem sok ilyen volt a Balatonon. R\u00e9gi \u00fajs\u00e1gcikk: sz1.jpg A […]<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":12482,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[1554,1330,1544],"sailing_author":"Beliczay P\u00e9ter","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1750"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1750"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1750\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/12482"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1750"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1750"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1750"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}