{"id":1770,"date":"2011-11-09T07:20:00","date_gmt":"2011-11-09T06:20:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2011\/11\/09\/orc-tajekoztato\/"},"modified":"2017-08-01T23:52:12","modified_gmt":"2017-08-01T21:52:12","slug":"orc-tajekoztato","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2011\/11\/09\/orc-tajekoztato\/","title":{"rendered":"ORC t\u00e1j\u00e9koztat\u00f3"},"content":{"rendered":"

\n Az al\u00e1bbiakban egy r\u00f6vid t\u00e1j\u00e9koztat\u00f3t szeretn\u00e9nk adni az ORC el\u0151nysz\u00e1mrendszer ir\u00e1nt \u00e9rdekl\u0151d\u0151knek.\n<\/p>\n

\n Az ORC alapjair\u00f3l, \u00e9s fontosabb ,r\u00e9gi\u00f3nkat \u00e9rint\u0151 nemzetk\u00f6zi ORC versenyekr\u0151l az MVSZ hivatalos lapja, a \u201dVitorl\u00e1z\u00e1s Magazin\u201d m\u00e1r 2005-t\u0151l folyamatosan k\u00f6z\u00f6lt cikkeket, melyek ez\u00e1ltal a sz\u00f6vets\u00e9g tagjaihoz is eljutottak.A cikkek k\u00f6z\u00fcl n\u00e9h\u00e1ny a
\n
\n www.sailing.hu
\n <\/a>
\n seg\u00edts\u00e9g\u00e9vel honlapjukon szint\u00e9n el\u00e9rhet\u0151.A t\u00e9ma ir\u00e1nt \u00e9rdekl\u0151d\u0151k a t\u00e9ma alapjair\u00f3l a www.orc.org honlapon is t\u00e1j\u00e9koz\u00f3dhatnak.\n<\/p>\n

\n
\n \u00c1ltal\u00e1nos megjegyz\u00e9sek:
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n Az ORC-ben t\u00f6rt\u00e9n\u0151 versenyz\u00e9ssel kapcsolatban n\u00e9h\u00e1ny fontos k\u00e9rd\u00e9st az elej\u00e9n tiszt\u00e1zni kell:\n<\/p>\n

\n – a versenyeken csak felm\u00e9rt, a vitorl\u00e1ikon j\u00f3l l\u00e1that\u00f3 azonos\u00edt\u00f3 jellel ell\u00e1tott haj\u00f3k vehetnek r\u00e9szt, a jelz\u00e9sek a vitorl\u00e1k f\u0151bb m\u00e9reteit tartalmazz\u00e1k\n<\/p>\n

\n – a rendszer a sz\u00e1m\u00edt\u00e1sn\u00e1l figyelembe veszi a haj\u00f3 kor\u00e1t, rudazat\u00e1nak, \u00e9s vitorl\u00e1zat\u00e1nak rendszer\u00e9t, \u00a0anyag\u00e1t, valamint a propeller fajt\u00e1j\u00e1t, \u00e9s kialak\u00edt\u00e1s\u00e1t egyar\u00e1nt\n<\/p>\n

\n – t\u00e9ves elk\u00e9pzel\u00e9s, hogy az ORC \u00e9rt\u00e9kel\u00e9s bizonyos sz\u00e9ler\u0151 alatt nem alkalmazhat\u00f3. Gyengeszeles k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyek k\u00f6z\u00f6tt a sz\u00e1m\u00edt\u00e1si m\u00f3dszert v\u00e1ltoztatj\u00e1k, mely a rendez\u0151 felel\u0151ss\u00e9ge.\n<\/p>\n

\n – (egyebek mellett) ugyancsak a rendez\u0151 felel\u0151ss\u00e9ge, hogy a sz\u00e9ler\u0151nek, illetve a p\u00e1lya-t\u00edpusnak (p\u00e1lya, illetve t\u00faraverseny) megfelel\u0151 el\u0151nysz\u00e1mmal kalkul\u00e1ljon, a b\u00f3j\u00e1k helyzet\u00e9t GPS pontoss\u00e1ggal r\u00f6gz\u00edtse\n<\/p>\n

\n – az eredm\u00e9nysz\u00e1m\u00edt\u00e1s k\u00fcl\u00f6n erre a c\u00e9lra fejlesztett szoftverrel t\u00f6rt\u00e9nik, melynek van ingyenes, \u00e9s fizet\u0151s v\u00e1ltozata, ez ut\u00f3bbinak \u00e9ves upgrade d\u00edja is van\n<\/p>\n

\n – a rendk\u00edv\u00fcl heterog\u00e9n magyar vitorl\u00e1s haj\u00f3park nem teszi lehet\u0151v\u00e9, hogy els\u0151 l\u00e9p\u00e9sben egys\u00e9gesen az ORC magasabb \u2013\u00e9s dr\u00e1g\u00e1bb- (ORC International) fokozat\u00e1t vezess\u00fck be.Ha egy haj\u00f3t\u00edpust m\u00e1r ismer az ORC adatb\u00e1zis, a kialakult mez\u0151ny k\u00f6vetkez\u0151 l\u00e9p\u00e9sben t\u00f6rt\u00e9n\u0151 tov\u00e1bbfejleszt\u00e9se m\u00e1r sokkal egyszer\u0171bb lesz.\n<\/p>\n

\n
\n – a szab\u00e1lyos versenyz\u00e9shez sz\u00fcks\u00e9ges Certificate kiad\u00e1sa k\u00fclf\u00f6ld\u00f6n t\u00f6rt\u00e9nik, ennek jelenlegi bel\u00e9p\u0151 d\u00edja 110 Euro k\u00f6r\u00fcli \u00f6sszeg, melyhez minden \u00e9vben 100 Euro k\u00f6r\u00fcli \u00f6sszeg\u00e9rt \u00faj\u00edtanak meg. Ugyanilyen \u00f6sszeg fizetend\u0151, ha a Certificate-on \u00e9v k\u00f6zben v\u00e1ltoz\u00e1st kell \u00e1tvezetni, mint p\u00e9ld\u00e1ul nagyobb vitorla alkalmaz\u00e1sa, tulajdonosv\u00e1lt\u00e1s, stb.
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n – ha egy t\u00edpushaj\u00f3 rendelkezik ORC min\u0151s\u00edt\u00e9ssel att\u00f3l f\u00fcggetlen\u00fcl minden egyes, a t\u00edpusba tartoz\u00f3 haj\u00f3nak k\u00fcl\u00f6n, egyedi Certificate-al kell rendelkeznie. One Design haj\u00f3k \u00e9rt\u00e9kel\u00e9s\u00e9n\u00e9l k\u00fclf\u00f6ld\u00f6n vannak olyan versenyek, ahol ett\u0151l eltekintenek, de ebben az esetben \u00e1ltal\u00e1ban nevez\u00e9si fel\u00e1rat \u00e1llap\u00edtanak meg.- ha egy haj\u00f3 az ORC adatb\u00e1zisban fellelhet\u0151 t\u00edpus\u00fa, att\u00f3l elt\u00e9r\u00e9s csak vitorl\u00e1zat\u00e1ban, rudazat\u00e1ban, illetve haj\u00f3csavar rendszer\u00e9ben van, a rendszerbe t\u00f6rt\u00e9n\u0151 bel\u00e9p\u00e9s jelenleg 50 ezer Ft k\u00f6r\u00fcli keret\u00f6sszegb\u0151l megoldhat\u00f3, egy\u00e9b esetekben azt a sz\u00fcks\u00e9ges felm\u00e9r\u00e9sek alapj\u00e1n egyedileg lehet csak meghat\u00e1rozni.\n<\/p>\n

\n
\n
\n Megjegyz\u00e9sek:
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n \u25cfIde\u00e1lis esetben a t\u00edpusr\u00f3l a haj\u00f3test, \u00e9s annak v\u00edz alatti tartoz\u00e9kai t\u00e9rgeometri\u00e1j\u00e1t t\u00fckr\u00f6z\u0151 file \u00e1ll rendelkez\u00e9sre. Nem ide\u00e1lis, de kezelhet\u0151 eset, ha a tulajdonos a dokument\u00e1ci\u00f3 hagyom\u00e1nyos m\u00f3don k\u00e9sz\u00fclt v\u00e1ltozat\u00e1val rendelkezik.\n<\/p>\n

\n \u25cfHa egy t\u00edpushoz az eredetit\u0151l elt\u00e9r\u0151, de a rendszer \u00e1ltal ismert t\u0151kes\u00faly tartozik, az nem probl\u00e9ma, ilyenek jellemz\u0151en a tavi t\u0151kes\u00fallyal ell\u00e1tott, egy\u00e9bk\u00e9nt eredetileg tengerre tervezett v\u00e1ltozatok\n<\/p>\n

\n \u25cfMagyarorsz\u00e1gon rengeteg, \u00a0azonos t\u00edpushoz tartoz\u00f3nak v\u00e9lt haj\u00f3 van, melyek viszont egyedi t\u0151kes\u00fallyal, korm\u00e1nnyal vannak ell\u00e1tva, ezen haj\u00f3k l\u00e9nyegesen t\u00f6bb munk\u00e1t ig\u00e9nyelnek\n<\/p>\n

\n \u25cfA legt\u00f6bb munk\u00e1t, \u00e9s r\u00e1ford\u00edt\u00e1st az egyedi konstrukci\u00f3k ig\u00e9nylik, ugyanakkor az \u0151 rendszerbe \u00e1ll\u00edt\u00e1suk is megoldhat\u00f3.\n<\/p>\n

\n
\n Az ORC- jelentkez\u00e9sekkel kapcsolatos fontosabb tudnival\u00f3k:
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n -jelen pillanatban a YS I oszt\u00e1lyb\u00f3l 30, a YS II, \u00e9s YS III oszt\u00e1lyokb\u00f3l 3-3 biztos jelentkez\u0151t ismer\u00fcnk\n<\/p>\n

\n – a saj\u00e1t lehet\u0151s\u00e9geir\u0151l kialak\u00edtand\u00f3 tiszta k\u00e9p \u00e9rdek\u00e9ben k\u00e9rj\u00fck a tov\u00e1bbi \u00e9rdekl\u0151d\u0151k mihamarabb jelentkez\u00e9s\u00e9t.\n<\/p>\n

\n – a c\u00e9l az, hogy 2012-ben m\u00e1r mindenk\u00e9ppen legyen n\u00e9h\u00e1ny ORC szerint \u00e9rt\u00e9kelt verseny\n<\/p>\n

\n Az \u00e9rdekl\u0151d\u0151k k\u00e9rd\u00e9seit a 30\/9331-840 telefonsz\u00e1mon, illetve a
\n

\n pelso89@t-online.hu
\n <\/a>
\n E-mail c\u00edmen v\u00e1rom.\n<\/p>\n

\n A seg\u00edts\u00e9get, \u00e9s a k\u00f6zrem\u0171k\u00f6d\u00e9st el\u0151re is k\u00f6sz\u00f6n\u00f6m: \u00a0 Csernussi G\u00e1bor\n<\/p>\n

\n Budapest, 2011. november 8.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Az al\u00e1bbiakban egy r\u00f6vid t\u00e1j\u00e9koztat\u00f3t szeretn\u00e9nk adni az ORC el\u0151nysz\u00e1mrendszer ir\u00e1nt \u00e9rdekl\u0151d\u0151knek. Az ORC alapjair\u00f3l, \u00e9s fontosabb ,r\u00e9gi\u00f3nkat \u00e9rint\u0151 nemzetk\u00f6zi ORC versenyekr\u0151l az MVSZ hivatalos lapja, a \u201dVitorl\u00e1z\u00e1s Magazin\u201d m\u00e1r 2005-t\u0151l folyamatosan k\u00f6z\u00f6lt cikkeket, melyek ez\u00e1ltal a sz\u00f6vets\u00e9g tagjaihoz is eljutottak.A cikkek k\u00f6z\u00fcl n\u00e9h\u00e1ny a www.sailing.hu seg\u00edts\u00e9g\u00e9vel honlapjukon szint\u00e9n el\u00e9rhet\u0151.A t\u00e9ma ir\u00e1nt \u00e9rdekl\u0151d\u0151k a t\u00e9ma […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[1102,92,1507],"sailing_author":"Csernussi G\u00e1bor","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1770"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1770"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1770\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1770"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1770"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1770"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}