{"id":1780,"date":"2011-11-03T12:11:00","date_gmt":"2011-11-03T11:11:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2011\/11\/03\/csendes-oceani-vitorlazas-i\/"},"modified":"2017-08-01T23:52:05","modified_gmt":"2017-08-01T21:52:05","slug":"csendes-oceani-vitorlazas-i","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2011\/11\/03\/csendes-oceani-vitorlazas-i\/","title":{"rendered":"Csendes-\u00f3ce\u00e1ni vitorl\u00e1z\u00e1s I."},"content":{"rendered":"

\n \u00daj rovatot ind\u00edtunk, amelyben M\u00e9der \u00c1ron \u00edr haj\u00f3s \u00e9lm\u00e9nyeir\u0151l. Ime az els\u0151.\n<\/p>\n

\n Szeretn\u00e9m, ha ez a rovat interakt\u00edv lenne! K\u00e9rlek, \u00edrj\u00e1tok le a v\u00e9lem\u00e9nyeteket, minden olvas\u00f3i e-mailre term\u00e9szetesen v\u00e1laszolok. S\u0151t, nagyon \u00f6r\u00fcln\u00e9k min\u00e9l t\u00f6bb olvas\u00f3i e-mailnek, k\u00e9rd\u00e9snek, v\u00e9lem\u00e9nynek!\n<\/p>\n

\n Magamr\u00f3l r\u00f6viden annyit, hogy szeretek vitorl\u00e1zni \u00e9s mindennap tanulok valami \u00fajat a vitorl\u00e1z\u00e1s t\u00e9mak\u00f6r\u00e9ben. N\u00e9ha k\u00f6nyvb\u0151l, n\u00e9ha egy szomsz\u00e9dos jachtt\u00f3l, n\u00e9ha leg\u00e9nys\u00e9gt\u0151l a haj\u00f3n \u00e9s sokszor a tengert\u0151l \u00e9s az \u00f3ce\u00e1nt\u00f3l.\n<\/p>\n

\n A vitorl\u00e1z\u00e1s nyelve az angol, emiatt sokszor angol id\u00e9zeteket fogok haszn\u00e1lni, amit n\u00e9ha leford\u00edtok az\u00e9rt magyarra az id\u00e9zet mellett\u2026\n<\/p>\n

\n A mostani vitorl\u00e1s utunk 2010. szeptember elej\u00e9n kezd\u0151d\u00f6tt az Adri\u00e1n. Jelenleg a Csendes-\u00f3ce\u00e1non vitorl\u00e1zunk Tonga szigetcsoportn\u00e1l. A \u2019
\n
\n coconut milk run
\n <\/em>
\n \u2019 \u00fatvonalat k\u00f6vetj\u00fck a Csendes-\u00f3ce\u00e1non, ami az \u00e9n nagy kedvencem! A 2007-08-as Csendes-\u00f3ce\u00e1ni \u00e1tkel\u00e9semhez k\u00e9pest az \u00fatvonalunk hasonl\u00f3, de sokkal t\u00f6bb szigeten \u00e9s szigetcsoporton \u00e1llunk meg id\u00e9n \u00e9s mindenhol t\u00f6bb id\u0151t t\u00f6lt\u00fcnk a szigetek \u00e9s kult\u00far\u00e1k megismer\u00e9s\u00e9vel.\n<\/p>\n

\n Az egyik legfontosabb vitorl\u00e1z\u00f3 alapgondolat:
\n
\n \u2019just keep the boat balanced\u2019
\n <\/em>
\n . Ez azt jelenti, hogy a haj\u00f3 mindig legyen kiegyens\u00falyozva. A sz\u00e9lnek, hull\u00e1moknak megfelel\u0151 legyen a vitorla nagys\u00e1ga \u00e9s be\u00e1ll\u00edt\u00e1sa. Ezt minden vitorl\u00e1z\u00f3 tudja, a belv\u00edzi tanfolyamnak az els\u0151 napj\u00e1n m\u00e1r ezt mondj\u00e1k.\n<\/p>\n

\n Most \u00e9n is elmondom ism\u00e9t ezt, hozz\u00e1t\u00e9ve egy m\u00e1sik alapgondolatot vagyis, hogy
\n
\n \u2019just keep the crew balanced\u2019.
\n <\/em>
\n Egy komolyabb hosszabb vitorl\u00e1st\u00fara alkalm\u00e1val nagyon fontos, hogy a csapat egy napi rutint (\u00fcgyeleti id\u0151 \u2013 pihen\u0151 id\u0151 \u2013 konyhai szolg\u00e1lat stb.) min\u00e9l hamarabb felvegyen \u00e9s tudjon k\u00e9nyelmesen tartani. Vil\u00e1gosan kell vezeti mindennap a megtett t\u00e1vols\u00e1gokat \u00e9s a h\u00e1tral\u00e9v\u0151 t\u00e1vols\u00e1got a c\u00e9lkik\u00f6t\u0151t\u0151l (plusz v\u00e1rhat\u00f3 \u00e9rkez\u00e9si id\u0151t) stb.. Mindennap el szoktam mondani (p\u00e9ld\u00e1ul eb\u00e9d k\u00f6zben), hogy mi a v\u00e1rhat\u00f3 id\u0151j\u00e1r\u00e1s a k\u00f6vetkez\u0151 24 \u00f3r\u00e1ban \u00e9s mi a tendencia. A taktik\u00e1t legf\u0151k\u00e9ppen az id\u0151j\u00e1r\u00e1s hat\u00e1rozza meg. P\u00e9ld\u00e1ul nagyon sok \u00e9jszakai squall eset\u00e9n (squall hirtelen lecsap\u00f3 z\u00e1porok, amiket s\u00f6t\u00e9t felh\u0151k jelez) egy nem gyakorlott csapattal ink\u00e1bb biztons\u00e1gosan bereffel\u00fcnk \u00e9s k\u00e9nyelmesebb \u00e9s biztons\u00e1gosabb vitorl\u00e1z\u00e1st v\u00e1lasztunk a gyors vitorl\u00e1z\u00e1s helyet. Egy gyakorlottabb csapattal viszont m\u00e9g \u00e9jszaka is kihozzuk a vitorl\u00e1sb\u00f3l a maximumot.\n<\/p>\n

\n Okt\u00f3ber elej\u00e9n Samo\u00e1b\u00f3l levitorl\u00e1ztunk Tonga Kir\u00e1lys\u00e1gban \u00e9s itt t\u00f6lt\u00f6tt\u00fcnk egy h\u00f3napot a szigetcsoport megismer\u00e9s\u00e9vel.\n<\/p>\n

\n
\n
\n Vitorl\u00e1z\u00e1s Tonga szigetcsoprtn\u00e1l
\n <\/span>
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n Tonga n\u00e9gy szigetcsoportb\u00f3l \u00e1ll \u00e9s \u00f6sszesen 171 szigetb\u0151l. Tonga szigetvil\u00e1ga egy csod\u00e1latos term\u00e9szeti paradicsom homokos tengerpartjaival, vulk\u00e1njaival, v\u00edz alatti barlangjaival, \u00e9rintetlen korall z\u00e1tonyaival, ahol hemzsegnek a hatalmas sz\u00ednes halrajok, r\u00e1j\u00e1k \u00e9s n\u00e9ha c\u00e1p\u00e1k is. P\u00faposb\u00e1ln\u00e1k sz\u00e1zai \u00e9lnek itt minden \u00e9v j\u00fanius \u00e9s november k\u00f6z\u00f6tt, mi is l\u00e1ttunk sokszor sokat!\n<\/p>\n

\n Szeg\u00e9ny orsz\u00e1g a GDP alapj\u00e1n, de igaz\u00e1b\u00f3l gazdag orsz\u00e1g, mert mindenkinek mindene megvan, csak \u00f6ssze kell gy\u0171jtenie. Egy \u00e1ltal\u00e1nos iskolai tan\u00e1r fizet\u00e9se itt 150 pa\u2019anga, ami 22ezer forint. Viszont az \u00e9let itt \u2019ingyen\u2019 van, nem haszn\u00e1lnak p\u00e9nzt. Mindenkinek van f\u00f6ldje, ahol z\u00f6lds\u00e9get \u00e9s gy\u00fcm\u00f6lcs\u00f6t termelnek \u00e9s emellett k\u00f6nny\u0171 itt halat fogni. Mi m\u00e1s kell m\u00e9g? Ja, malac m\u00e1r majdnem elfejtettem, hogy a Tongai emberek im\u00e1dj\u00e1k a malacot \u00e9s minden h\u00e1zn\u00e1l van j\u00f3 n\u00e9h\u00e1ny (a csirk\u00e9k mellett).\n<\/p>\n

\n Az els\u0151 meg\u00e1ll\u00f3nk a leg\u00e9szakibb szigetekn\u00e9l volt, Niuatoputapu szigetek. Ez egy kicsi elszigetelt \u00e9s elz\u00e1rt szigetcsoport, itt nincsenek sz\u00e1llod\u00e1k \u00e9s \u00e9ttermek, ide nem j\u00e1rnak turist\u00e1k, csak n\u00e9h\u00e1ny jachtos \u00e1ll meg itt, mert \u2019\u00fatba esik\u2019. Az emberek itt nagyon kedvesek, mert mi vagyunk itt az \u00fajs\u00e1g \u00e9s az \u00e9rdekes emberek, akikkel \u00e9rdekes kicsit besz\u00e9lgetni. Sz\u00e1munkra is \u00e9rdekesek ezek a tal\u00e1lkoz\u00e1sok, mert mi is ritk\u00e1n tal\u00e1lkozunk elz\u00e1rt kis szigetlak\u00f3kkal. A kommunik\u00e1ci\u00f3 k\u00f6nnyen megy, mert mindenki besz\u00e9l angolul Tong\u00e1n.\n<\/p>\n

\n Vava\u2019u szigetcsoport a k\u00f6vetkez\u0151 szigetcsoport. Mi itt t\u00f6bb szigetet felkerest\u00fcnk \u00e9s meg\u00e1lltunk a Moorings charter k\u00f6zpontn\u00e1l is. T\u00f6bb \u00e9vtizede van itt flott\u00e1ja a\u00a0Mooringsnak \u00e9s m\u00e1s charter c\u00e9geknek, itt lehet csak vitorl\u00e1shaj\u00f3kat b\u00e9relni a k\u00f6rnyez\u0151 szigeteken \u00e9s orsz\u00e1gokban nem. N\u00e9pszer\u0171 vitorl\u00e1shely \u00e9s nem v\u00e9letlen\u00fcl. 50 szigetb\u0151l \u00e1ll ez a szigetcsoport, ahol t\u00f6bb, mint 40 j\u00f3 horgonyz\u00f3hely tal\u00e1lhat\u00f3. A szigetcsoport kiterjed\u00e9se 20 m\u00e9rf\u00f6ld hossz\u00fa \u00e9s 14 m\u00e9rf\u00f6ld sz\u00e9les, teh\u00e1t b\u00e1rmelyik r\u00e9sz\u00e9re k\u00f6nnyen el lehet vitorl\u00e1zni n\u00e9h\u00e1ny \u00f3ra alatt. Nem \u00e9reztem t\u00fal zs\u00fafoltnak, mint ahogy Horv\u00e1torsz\u00e1gban \u00e9reztem tavaly f\u0151szezonban, pedig most okt\u00f3berben van, ami itt a f\u0151szezon.\n<\/p>\n

\n Ha\u2019apai szigetcsoport, egy fel nem fedezett Paradicsom Tong\u00e1n. 57szigetb\u0151l \u00e1ll, ahol van akt\u00edv vulk\u00e1n, sok vulk\u00e1nikus sziget a homokos korall szigetek mellett. Nagyon sok lakatlan idilli sziget tal\u00e1lhat\u00f3 itt \u00e9s sok jacht itt is marad hetekig \u00e9s h\u00f3napokig, amit \u00e9n meg is \u00e9rtek teljes m\u00e9rt\u00e9kben. Ez az egyik legcsendesebb (nincs turista) r\u00e9sze a Csendes-\u00f3ce\u00e1nnak. Mi m\u00e9gis vitorl\u00e1zunk tov\u00e1bb!\n<\/p>\n

\n Tongatapu szigetcsoport Tonga legd\u00e9libb szigetcsoportja. Tongatapu a f\u0151 szigete, ami a legnagyobb sziget Tong\u00e1n \u00e9s ahol a f\u0151v\u00e1ros is Nuku\u2019 Alofa is tal\u00e1lhat\u00f3. Carin\u00e1val 2007-ben m\u00e1r j\u00e1rtam itt \u00e9s nem v\u00e1ltozott semmit az elm\u00falt 4\u00e9vben. Itt nincs marina, a kik\u00f6t\u0151be be lehet \u00e1llni \u00e9s a k\u00f6zeli szigetekn\u00e9l t\u00f6bb kellemes \u00e9s v\u00e9dett horgonyz\u00f3hely is tal\u00e1lhat\u00f3. A legn\u00e9pszer\u0171bb sziget a k\u00f6rny\u00e9ken a Pagaimotu sziget, ahol BIG MAMA b\u00e1rja (ami igaz\u00e1b\u00f3l BIG MAMA YACHT CLUB), a jachtosok kedvenc tal\u00e1lkoz\u00f3helye is tal\u00e1lhat\u00f3. 2007 \u00f3ta nem v\u00e1ltozott semmit, szerencs\u00e9re! A jachtok t\u00f6bbs\u00e9ge (rajtunk k\u00edv\u00fcl mindenki) \u00daj-Z\u00e9land fel\u00e9 vitorl\u00e1zik inn\u00e9t. Itt v\u00e1rj\u00e1k meg a j\u00f3 id\u0151t, az \u00fagy nevezett \u2019weather window\u2019-t. \u00a0Innen \u00daj-Z\u00e9land t\u00f6bb, mint ezer m\u00e9rf\u00f6ld a legt\u00f6bb jachtnak 7-9 nap non-stop vitorl\u00e1z\u00e1s ez. Okt\u00f3ber v\u00e9g\u00e9n egy kis m\u0171anyag holland 32 l\u00e1bas egytest\u0171 megfek\u00fcdt (\u2019knock down\u2019) \u00fatban \u00daj-Z\u00e9land fel\u00e9 \u00e9s elszakadt a nagyvitorl\u00e1ja is. A jachtosok haszn\u00e1lnak egy k\u00f6z\u00f6s frekvenci\u00e1t (HF r\u00e1di\u00f3, SSB), a 8,161MHz-et kora reggel, aminek a neve \u2019Southern Cross Net\u2019 \u00e9s itt minden jachtos bejelentkezik \u00e9s besz\u00e9lget\u00e9sek vannak az id\u0151j\u00e1r\u00e1sr\u00f3l \u00e9s egy\u00e9b esem\u00e9nyekr\u0151l, innen j\u00f6tt a rossz h\u00edr\u2026\n<\/p>\n

\n
\n
\n KARBANTART\u00c1S
\n <\/span>
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n Minden vitorl\u00e1shaj\u00f3 ig\u00e9nyli a rendszeres \u00e9s folyamatos karbantart\u00e1st. Mi a haj\u00f3n haszn\u00e1lunk egy \u2019Check list\u2019-t (Ellen\u0151rz\u00e9si list\u00e1t), ami alapj\u00e1n t\u00f6rt\u00e9nik a karbantart\u00e1s.\n<\/p>\n

\n Ez a
\n
\n www.meder.hu
\n <\/a>
\n weboldalunkon megtal\u00e1lhat\u00f3 az \u2019Inform\u00e1ci\u00f3 Vitorl\u00e1z\u00f3k\u2019 men\u0171pontban:
\n

\n h
\n
\n ttp:\/\/meder.hu\/Lullaby\/checklist.pdf
\n <\/cite>
\n <\/a>\n<\/p>\n

\n Nek\u00fcnk most a haj\u00f3n a motor volt a soron. A g\u00e1zkar \u00e9s a bowden csatlakoz\u00f3j\u00e1t tiszt\u00edtottuk meg, zs\u00edroztuk meg. Ez a haj\u00f3 2004-ben \u00e9p\u00fclt \u00e9s az\u00f3ta ez nem lett sz\u00e9tszedve \u00e9s \u00fajra zs\u00edrozva ez a r\u00e9sz. 2007-ben Rarotong\u00e1n tal\u00e1lkoztam egy olyan haj\u00f3val, akinek teljesen elrozsd\u00e1sodott \u00e9s emiatt elt\u00f6rt a bowden csatlakoz\u00f3ja a g\u00e1zkarhoz. Szerencs\u00e9re ketten voltak a haj\u00f3n \u00e9s a kik\u00f6t\u0151i man\u0151verekn\u00e9l a co-skipper mindig lement a motort\u00e9rbe \u00e9s onnan kellett ir\u00e1ny\u00edtania a motoron a g\u00e1zt \u00e9s a ir\u00e1nyv\u00e1lt\u00f3t, mik\u00f6zben a skipper kiab\u00e1lta, hogy el\u0151re-h\u00e1tra-kis g\u00e1z stb.\n<\/p>\n

\n Nem t\u00fal k\u00e9nyelmes \u00e9s pl\u00e1ne nem biztons\u00e1gos!\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n \"gazkarlent02.jpg\"\n<\/p>\n

\n \"gazkar.jpg\"\n<\/p>\n

\n \"bowden.jpg\"\n<\/p>\n

\n
\n
\n HAJ\u00d3 BEMUTAT\u00d3
\n <\/span>
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n Szeretn\u00e9k rendszeresen bemutatni ebben a rovatban egy-egy vitorl\u00e1sjachtot is, ami egy kicsit k\u00fcl\u00f6nleges \u00e9s sz\u00e1momra szimpatikus.\n<\/p>\n

\n \"alunahorgonyon01.jpg\"\n<\/p>\n

\n \"alunahorgonyon02.jpg\"\n<\/p>\n

\n 2010. okt. 25-\u00e9n tal\u00e1lkoztam ezzel a katamar\u00e1nnal Tonga Kir\u00e1lys\u00e1gban, Pagaimotu szigetn\u00e9l. Beatrizd \u00e9s Beat laknak rajta, egy nagyon kedves sv\u00e1jci \u00e9s kolumbiai h\u00e1zasp\u00e1r. Szinte azonnal megismerkedt\u00fcnk Vel\u00fck. El\u0151sz\u00f6r mi h\u00edvtuk \u00e1t magunkhoz egy d\u00e9lut\u00e1ni k\u00e1v\u00e9ra, majd m\u00e1snapra \u0151k h\u00edvtak meg magukhoz egy eb\u00e9dre. Ekkor volt lehet\u0151s\u00e9gem a haj\u00f3 minden r\u00e9sz\u00e9t szemrev\u00e9telezni \u00e9s hosszan besz\u00e9lgetni Beatrizd-val a haj\u00f3j\u00e1r\u00f3l. 5 \u00e9vig \u00e9p\u00edtette egymaga USA-ban, \u00e9s k\u00f6r\u00fclbel\u00fcl 20,000 USD volt az \u00e9p\u00edt\u00e9si k\u00f6lts\u00e9ge. A haj\u00f3 terv\u00e9t \u00e9s \u00e9p\u00edt\u00e9si \u00fatmutat\u00f3j\u00e1t megvette, majd munka ut\u00e1n minden nap egy f\u00e9l m\u0171szakot \u00e9p\u00edtette a haj\u00f3j\u00e1t. 2,5 \u00e9ve indultak el Kaliforni\u00e1b\u00f3l. Eddigi \u00fatvonaluk: Hawaii \u2013 Marquesas szigetek \u2013 Cook szigetek \u2013 Tonga Kir\u00e1lys\u00e1g\n<\/p>\n

\n A p\u00e9nz nem minden! Havonta 250USD-b\u00f3l gazd\u00e1lkodnak \u00e9s a d\u00e9l-Csendes-\u00f3ce\u00e1non lehet. Nem \u00e1llnak be marin\u00e1kba \u00e9s nagyon egyszer\u0171en \u00e9lnek.\n<\/p>\n

\n A k\u00f6vetkez\u0151 kik\u00f6t\u0151j\u00fck: \u00daj-Z\u00e9land, Opua lesz. J\u00f3 szelet ALUNA!\n<\/p>\n

\n Weboldaluk:
\n

\n www.alunlaboat.worldpress.com
\n <\/a>\n<\/p>\n

\n Beat egy \u00e9rdekes gondolata: \u2026whenever people who see us living on a sailboat ask me: \u201cSo you\u2019re sailing around the world?\u201d my boilerplate answer is: \u201cNo, we\u2019re not going around it. It\u2019s too beautiful to pass it by like that. We are sailing into it!\u201d\n<\/p>\n

\n \"alunadingi.jpg\"\n<\/p>\n

\n
\n
\n ALUNA (TIKI\u2019s 38)
\n <\/span>
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n 38l\u00e1bas TIKI katamar\u00e1n\n<\/p>\n

\n USA regisztr\u00e1l\u00e1s\u00fa\n<\/p>\n

\n 11,5m hossz\u00fa\n<\/p>\n

\n 6m sz\u00e9les\n<\/p>\n

\n 1m mer\u00fcl\u00e9s (hossz\u00edtott alacsony mer\u00fcl\u00e9s\u0171 be\u00e9p\u00edtett t\u0151kes\u00faly)\n<\/p>\n

\n Nett\u00f3 t\u00f6mege: 3t\n<\/p>\n

\n Brutt\u00f3 t\u00f6mege: 5t\n<\/p>\n

\n Motor: 1db 6LE Tohatsu 4\u00fctem\u0171 k\u00fclmotor (a tervez\u0151 aj\u00e1nl\u00e1sa 2db 10LE), Beat nem szeret \u00e9s nem szokott motorozni, \u00edgy neki el\u00e9g ennyi.\n<\/p>\n

\n \u00c9p\u00edt\u00e9si m\u00f3d: plywood + epoxi a haj\u00f3test (n\u00e9h\u00e1ny helyen szendvics szerkezet).\n<\/p>\n

\n Felszerel\u00e9s: nincs ment\u0151tutaj, nincs EBIR, nincs HF (SSB) r\u00e1di\u00f3 \u00e9s egy\u00e9b kommunik\u00e1ci\u00f3s rendszer, nincs radar \u00e9s nincs h\u0171t\u0151 sem\n<\/p>\n

\n Egyetlen kommunik\u00e1ci\u00f3juk a VHF r\u00e1di\u00f3.\n<\/p>\n

\n Elektromoss\u00e1g: h\u00e1rom szepar\u00e1lt elektromos rendszerb\u0151l \u00e1ll a rendszer.\n<\/p>\n

    \n
  1. \n rendszer: 70Ah-\u00e1s akkumul\u00e1tor kis napelemmel (25W) az autopilot \u00fczemeltet\u00e9s\u00e9re \u00e9s n\u00e9h\u00e1ny kis cockpit LED vil\u00e1g\u00edt\u00e1sra.\n <\/li>\n
  2. \n rendszer: 108Ah-\u00e1s akkumul\u00e1tor k\u00f6zepes napelemmel (50W) a jobboldali haj\u00f3test elektromos ell\u00e1t\u00e1sa (LED vil\u00e1g\u00edt\u00e1s \u00e9s laptop).\n <\/li>\n
  3. \n rendszer: 108Ah akku k\u00f6zepes napelemmel (50W) a baloldali haj\u00f3test elektromos ell\u00e1t\u00e1sa (LED vil\u00e1g\u00edt\u00e1s \u00e9s laptop).\n <\/li>\n<\/ol>\n

    \n
    \n \"lanfallhaapai.jpg\"
    \n <\/a>\n<\/p>\n

    \n
    \n Vitorl\u00e1z\u00e1s a Csendesen
    \n <\/em>\n<\/p>\n

    \n
    \n
    \n Tervez\u0151:
    \n <\/span>
    \n <\/strong>\n<\/p>\n

    \n James Wharram terv (h\u00e1zilag k\u00e9sz\u00edthet\u0151 katamar\u00e1nok)\n<\/p>\n

    \n
    \n www.wharram.com
    \n <\/a>\n<\/p>\n

    \n (2007-ben Panam\u00e1ban tal\u00e1lkoztam \u00e9letemben el\u0151sz\u00f6r \u2019Wharram\u2019 katamar\u00e1nnal \u00e9s az\u00f3ta t\u00f6bbsz\u00f6r a vil\u00e1gon szinte mindenhol. A Balatonra is alkalmas lenn\u00e9nek a kisebb wharram katamar\u00e1nok, kalandra fel!)\n<\/p>\n

    \n „A philosophic attitude behind the Wharram designs is that „urban man” can, with a little financial saving and some handcraft work, create an object of beauty. This object of beauty can then, for a period of hours, days, weeks or months, carry him\/her out of the urban world into a natural never-never land; the seas and oceans; to a time when the world was young; when Mankind was directly and intimately interacting with the beauty and power of nature. There are hundreds\/thousands of Wharram builders or, as I prefer to call them, „Sea People”, who have done or are now doing that!”\n<\/p>\n

    \n B\u00e9k\u00e9t \u00e9s Szelet!\n<\/p>\n

    \n M\u00e9der \u00c1ron, Tonga, d\u00e9l-Csendes-\u00f3ce\u00e1n\n<\/p>\n

    \n OCEAN SAILING\n<\/p>\n

    \n
    \n www.meder.hu
    \n <\/a>\n<\/p>\n

    \n
    \n aron@meder.hu
    \n <\/a>\n<\/p>\n

    \n Skype: mederaron\n<\/p>\n

    \n Gal\u00e9ria:
    \n

    \n https:\/\/picasaweb.google.com\/115198297995058032777?gsessionid=aAiUhIDDI8gDWz6-rvETAg
    \n <\/a>\n<\/p>\n

    \n
    \n Fot\u00f3: M\u00e9der \u00c1ron
    \n<\/span><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

    \u00daj rovatot ind\u00edtunk, amelyben M\u00e9der \u00c1ron \u00edr haj\u00f3s \u00e9lm\u00e9nyeir\u0151l. Ime az els\u0151. Szeretn\u00e9m, ha ez a rovat interakt\u00edv lenne! K\u00e9rlek, \u00edrj\u00e1tok le a v\u00e9lem\u00e9nyeteket, minden olvas\u00f3i e-mailre term\u00e9szetesen v\u00e1laszolok. S\u0151t, nagyon \u00f6r\u00fcln\u00e9k min\u00e9l t\u00f6bb olvas\u00f3i e-mailnek, k\u00e9rd\u00e9snek, v\u00e9lem\u00e9nynek! Magamr\u00f3l r\u00f6viden annyit, hogy szeretek vitorl\u00e1zni \u00e9s mindennap tanulok valami \u00fajat a vitorl\u00e1z\u00e1s t\u00e9mak\u00f6r\u00e9ben. N\u00e9ha k\u00f6nyvb\u0151l, n\u00e9ha […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":10076,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[684,923,1529],"sailing_author":"M\u00e9der \u00c1ron","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1780"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1780"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1780\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/10076"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1780"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1780"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1780"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}