{"id":1788,"date":"2011-10-25T23:47:00","date_gmt":"2011-10-25T21:47:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2011\/10\/25\/befutott-a-wild-joe\/"},"modified":"2017-08-01T23:52:01","modified_gmt":"2017-08-01T21:52:01","slug":"befutott-a-wild-joe","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2011\/10\/25\/befutott-a-wild-joe\/","title":{"rendered":"Befutott a Wild Joe"},"content":{"rendered":"

\n Hatodik helyen futott be a Wild Joe a Rolex Middle Sea Race versenyen\n<\/p>\n

\n M\u00e1lt\u00e1n ker\u00fclt megrendez\u00e9sre a h\u00e9ten, a Szicilia sziget\u00e9t megker\u00fcl\u0151 t\u00f6bb mint hatsz\u00e1z tengeri m\u00e9rf\u00f6ldes regatta a 32. Rolex Middle Sea Race. A hetven haj\u00f3t felvonultat\u00f3 mez\u0151nyben az \u00f6sszetett hatodik helyen futott be a Wild Joe, az els\u0151 magyar csapat a maxi yachtok vil\u00e1g\u00e1ban.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n A megm\u00e9rettet\u00e9s okt\u00f3ber 22-\u00e9n szombaton kezd\u0151d\u00f6tt. Ahogy az es\u00e9lylatolgat\u00e1sok is j\u00f3solt\u00e1k, a versenyt a sz\u00e1z l\u00e1bas \u2013 figyelemrem\u00e9lt\u00f3 adat, a haj\u00f3 hossza t\u00f6bb mint 30 m\u00e9ter – Maxi Yacht az
\n
\n Esimit Europa 2
\n <\/strong>
\n (Maxi Racer, SLO 101)
\n
\n nyerte
\n <\/strong>
\n . Igor Simcic haj\u00f3ja – melyet t\u00f6bbek k\u00f6z\u00f6tt az orosz Gazprom t\u00e1mogat \u2013 2 nap, 13 \u00f3ra, 24 perc, 35 m\u00e1sodperc vitorl\u00e1z\u00e1s ut\u00e1n els\u0151k\u00e9nt haladt \u00e1t a c\u00e9lvonalon. A csapat megism\u00e9telte egy \u00e9vvel ezel\u0151tti siker\u00e9t, hiszen 2010-ben is \u0151k nyert\u00e9k a regatt\u00e1t, b\u00e1r akkor p\u00e1r \u00f3r\u00e1val hamarabb \u00e9rtek k\u00f6rbe. A haj\u00f3 korm\u00e1nyosa nem kisebb n\u00e9v, mint a t\u00f6bbsz\u00f6r\u00f6s olimpiai \u00e9rmes Jochen Sch\u00f6mann volt.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n A
\n
\n m\u00e1sodik
\n <\/strong>
\n helyen a
\n
\n R\u00e1n
\n <\/strong>
\n (JV72, GBR 7236) futott be. A pazar vitorl\u00e1s tulajdonosa sem ak\u00e1rki, Niklas Zennstrom, hiszen \u0151 az a szakember, akinek a neve gyakorlatilag egybeforrt a Kazaa \u00e9s a Skype l\u00e9trehoz\u00e1s\u00e1val \u00e9s felvir\u00e1goztat\u00e1s\u00e1val. \u0150k okt\u00f3ber 25-\u00e9n 11 \u00f3ra 10 perckor haladtak \u00e1t a k\u00e9pzeletbeli c\u00e9lvonalon. Vitorl\u00e1zott idej\u00fck 2 nap, 23 \u00f3ra \u00e9s 40 m\u00e1sodperc, 22 m\u00e1sodperc, amivel a korrig\u00e1lt id\u0151 szerint ak\u00e1r a v\u00e9gs\u0151 sorrendben az els\u0151 helyet is megszerezhetik, hiszen ne feledj\u00fck.
\n
\n A befut\u00e1si sorrend mellett a verseny igaz\u00e1b\u00f3l az el\u0151nysz\u00e1mok alapj\u00e1n a korrig\u00e1lt fut\u00e1si id\u0151vel adja ki a v\u00e9gs\u0151 eredm\u00e9nyt.
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n
\n \"alegreharmadik-befuto.jpg\"
\n
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n Erre p\u00e1ly\u00e1zott a
\n
\n harmadik
\n <\/strong>
\n helyen befut\u00f3 Anders Soriano csapata is az
\n
\n Alegre
\n <\/strong>
\n (Mills 68, GBR 6880) fed\u00e9lzet\u00e9n.\u00a0 A mai nap folyam\u00e1n 16 \u00f3ra 16 perckor v\u00e9geztek a 606 tengeri m\u00e9rf\u00f6ldes kaland teljes\u00edt\u00e9s\u00e9vel. \u0150k h\u00e1rom nap, 5 \u00f3ra, 46 perc, 28 m\u00e1sodperces id\u0151t futottak. \u00c9s csak az \u00f6sszehasonl\u00edt\u00e1s kedv\u00e9\u00e9rt, ez a haj\u00f3 is, ahogy a R\u00e1n 21 m\u00e9teres.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n A
\n
\n negyedik
\n <\/strong>
\n helyen egy francia egys\u00e9g v\u00e9gzett a
\n
\n Med Spirit
\n <\/strong>
\n (Prototype, FRA 1575) majd 28 m\u00e9teres haj\u00f3jukkal. A hossz\u00fas\u00e1g az egyik olyan t\u00e9nyez\u0151, mely jelent\u0151s m\u00e9rt\u00e9kben kihat a vitorl\u00e1sok sebess\u00e9g\u00e9re, \u00edgy \u00e9rdemes \u00f6sszehasonl\u00edtani, hogy J\u00f3zsa Marci \u00e9s csapata milyen komoly m\u00e9ret\u0171 haj\u00f3k k\u00f6z\u00f6tt v\u00edvja szinte emberfeletti k\u00fczdelm\u00e9t a dobog\u00f3\u00e9rt. A francia egys\u00e9g 3 nap, 7 \u00f3ra, 53 perc \u00e9s 21 m\u00e1sodpercnyi id\u0151t sz\u00e1nt Szicilia megker\u00fcl\u00e9s\u00e9re.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n Az
\n
\n \u00f6t\u00f6dik
\n <\/strong>
\n helyre egy Volvo 70-es haj\u00f3 \u00e9rkezett, az
\n
\n E1
\n <\/strong>
\n (AUT 1876). \u0150k a t\u00e1v utols\u00f3 harmad\u00e1ban szinte \u201el\u0151t\u00e1volban\u201d vitorl\u00e1ztak a Wild Joe el\u0151tt, ekkor v\u00e1lt igaz\u00e1n bosszant\u00f3v\u00e1 a kezdeti h\u00e1rom \u00f3r\u00e1s, illetve az el\u0151z\u0151 \u00e9jszakai majd egy \u00f3r\u00e1s k\u00e9nyszerpihen\u0151.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n Az \u00f6sszetett
\n
\n hatodik
\n <\/strong>
\n helyre hozta be \u00e9jf\u00e9l magass\u00e1g\u00e1ban J\u00f3zsa M\u00e1rton \u00e9s csapata haz\u00e1nk szeme f\u00e9ny\u00e9t a
\n
\n Wild Joe
\n <\/strong>
\n -t. Amennyiben a korrig\u00e1lt id\u0151sz\u00e1m\u00edt\u00e1s \u00e9s a szerencse is mell\u00e9j\u00fck szeg\u0151dik, ak\u00e1r a negyedik hely is az \u00f6v\u00e9k lehet a kateg\u00f3ri\u00e1jukban. A 18 m\u00e9teres vitorl\u00e1s fed\u00e9lzet\u00e9n haz\u00e1nk legjobbjait k\u00e9t nemzetk\u00f6zi szakember is seg\u00edtette az eredm\u00e9nyes k\u00f6zleked\u00e9sben. B\u00e1r nem mai sr\u00e1c, a 2002-ben \u00e9p\u00fclt Wild Joe a vil\u00e1g egyik leggyorsabb 60 l\u00e1bas vitorl\u00e1sa, melyet a vil\u00e1gh\u00edr\u0171 Reichel\/Pugh tervez\u0151p\u00e1ros elk\u00e9pzel\u00e9sei alapj\u00e1n az ausztr\u00e1l Azzura Marine haj\u00f3gy\u00e1rban \u00e9p\u00edtettek, s mely akkor m\u00e9rf\u00f6ldk\u0151k\u00e9nt vonult be az offshore vitorl\u00e1z\u00e1s t\u00f6rt\u00e9net\u00e9be, mint az els\u0151 d\u00f6nthet\u0151 keel-lel rendelkez\u0151 versenyvitorl\u00e1s. A Wild Joe fed\u00e9lzet\u00e9n haj\u00f3z\u00f3 leg\u00e9nys\u00e9g:
\n
\n J\u00f3zsa M\u00e1rton
\n <\/strong>
\n , Kelemen\u00a0Tam\u00e1s, Bret Perry (AUS), Goszleth\u00a0Marcell,\u00a0D’Albini\u00a0Andras, Ante Vanjaka (CRO), Hamr\u00e1k P\u00e9ter, N\u00e9meth \u00c1ron, Magyary-Kossa Zsolt, Luk\u00e1cs Csaba, Adorj\u00e1n Csaba, \u00a0Aklan Andr\u00e1s, Kir\u00e1ly Zsolt, Galg\u00f3czi Tam\u00e1s, Kir\u00e1ly Csaba \u00e9s P\u00e1l Istv\u00e1n\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n \u0150ket a
\n
\n hetedik
\n <\/strong>
\n helyen a sok\u00e1ig p\u00e1ros verseny szimul\u00e1ci\u00f3t j\u00e1tsz\u00f3 olasz egys\u00e9g a
\n
\n Berenice Bis
\n <\/strong>
\n (ITA 18989) k\u00f6veti, egy szer\u00e9ny, 25 m\u00e9teres vitorl\u00e1ssal.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n
\n Nyolcadik
\n <\/strong>
\n helyen a Nikata (GBR 8200) haj\u00f3zik. A k\u00f6zel 25 m\u00e9teres j\u00f3sz\u00e1g sok\u00e1ig ny\u00fazta Marcit \u00e9s csapat\u00e1t, de szerencs\u00e9re id\u0151vel leszakadtak t\u0151le is.\n<\/p>\n

\n A versenyt eddig h\u00e1rom haj\u00f3 k\u00e9nyszer\u00fclt feladni, egy n\u00e9met, egy olasz \u00e9s egy m\u00e1ltai egys\u00e9g. A rekord id\u00e9n nem forgott vesz\u00e9lyben. A 47 \u00f3ra 55 perc 3 m\u00e1sodperces gy\u0151ztes id\u0151t m\u00e9g 2007-ben futott\u00e1k meg George David 90 l\u00e1bas Rumbler (USA) nev\u0171 haj\u00f3j\u00e1val. A d\u00edjkioszt\u00f3 \u00fcnneps\u00e9gre okt\u00f3ber 29-\u00e9n szombaton ker\u00fcl sor Valett\u00e1ban a Mediterr\u00e1n Konferencia K\u00f6zpontban.\n<\/p>\n

\n
\n INFO:
\n <\/strong>
\n

\n www.wildjoesailing.com
\n <\/a>\n<\/p>\n

\n
\n
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n
\n Fot\u00f3: Rolex – Kurt Arrigo, Tumb\u00e1sz H\u00e9di
\n<\/span><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Hatodik helyen futott be a Wild Joe a Rolex Middle Sea Race versenyen M\u00e1lt\u00e1n ker\u00fclt megrendez\u00e9sre a h\u00e9ten, a Szicilia sziget\u00e9t megker\u00fcl\u0151 t\u00f6bb mint hatsz\u00e1z tengeri m\u00e9rf\u00f6ldes regatta a 32. Rolex Middle Sea Race. A hetven haj\u00f3t felvonultat\u00f3 mez\u0151nyben az \u00f6sszetett hatodik helyen futott be a Wild Joe, az els\u0151 magyar csapat a maxi yachtok […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":10096,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[1420,458,1484,752],"sailing_author":"Wild Joe Team","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1788"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1788"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1788\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/10096"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1788"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1788"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1788"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}