{"id":1797,"date":"2011-10-20T18:43:00","date_gmt":"2011-10-20T16:43:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2011\/10\/20\/egytestu-keszthely-kenese-rekordkiserlet\/"},"modified":"2017-08-01T23:51:56","modified_gmt":"2017-08-01T21:51:56","slug":"egytestu-keszthely-kenese-rekordkiserlet","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2011\/10\/20\/egytestu-keszthely-kenese-rekordkiserlet\/","title":{"rendered":"Egytest\u0171 Keszthely-Kenese rekordkis\u00e9rlet"},"content":{"rendered":"

\n T\u00e9len k\u00e9t alkalommal pr\u00f3b\u00e1lkoztam volna m\u00e1r a t\u00e1v megt\u00e9tel\u00e9re egy j\u00e9gsz\u00f6rf\u00f6n, de az id\u0151j\u00e1r\u00e1s nem \u00fagy gondolta.\n<\/p>\n

\n
\n
\n A cikk a
\n
\n SAILING CENTER
\n <\/a>
\n j\u00f3volt\u00e1b\u00f3l jelent meg n\u00e1lunk
\n <\/strong>
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n Akkor a d\u00e9lnyugati front nem tudott bet\u00f6rni a Balaton f\u00f6l\u00e9. Ezek voltak az els\u0151 gondolatok, amikor h\u00e9tf\u0151n kital\u00e1ltuk Varga Lajossal, a Nelson nev\u0171 8M Pro tulajdonos\u00e1val, hogy futunk egy k\u00eds\u00e9rletet. Sokat finnezt\u00fcnk anno, de J24-el \u00e9s 8mOD-val is ment\u00fcnk m\u00e1r egy\u00fctt. Most a tengeri bajnoks\u00e1g ut\u00e1n hazafel\u00e9 j\u00f6vet besz\u00e9lgett\u00fcnk, \u00e9s mindketten azt mondtuk, hogy ha lesz id\u0151j\u00e1r\u00e1s hozz\u00e1, megpr\u00f3b\u00e1ljuk.\n<\/p>\n

\n H\u00e9tf\u0151 este cs\u00f6rg\u00f6tt is a telefon, pont a windguru el\u0151tt \u00fcltem, de sz\u00f6rf\u00f6z\u00e9s miatt n\u00e9ztem az el\u0151rejelz\u00e9st. P\u00e1r ellen\u0151rz\u00e9s m\u00e9g m\u00e1s el\u0151rejelz\u0151 oldalakra, \u00e9s abban maradtunk, kedd reggel d\u00f6nt\u00fcnk. 8 \u00f3ra k\u00f6r\u00fcl cs\u00f6ng\u00f6tt a telefon, megy\u00fcnk! Last minute, a haj\u00f3 F\u00fcreden. Hogy jut le? Lajos v\u00e1llalja a feladatot, Junoval vont\u00e1n mennek Keszthelyre kedden este. Szerda reggel 6-kor m\u00e1sodmagammal hagyom el Budapestet, Feh\u00e9rv\u00e1rn\u00e1l m\u00e9g felkapjuk Cserot a fot\u00f3st.\n<\/p>\n

\n Nyolcra Keszthelyen vagyunk, reggeliz\u00e9s, majd n\u00e9mi v\u00e1rakoz\u00e1s ut\u00e1n haj\u00f3bemutat\u00f3. A haj\u00f3 jeges, teh\u00e1t nincs meleg. Gyorstalpal\u00f3, majd ir\u00e1ny a v\u00edz, \u00e1tmegy\u00fcnk a Lib\u00e1sb\u00f3l a nagym\u00f3l\u00f3ra. Itt t\u00f6bb ismer\u0151s bukkan fel, a jelenlegi rekordtart\u00f3 korm\u00e1nyos B\u00fcki G\u00e1bor \u00e9s Szekeres Laci a Haj\u00f3 Magazint\u00f3l. A hangulat j\u00f3, de a sz\u00e9l keleti, \u00e9s alig f\u00faj valami. Besz\u00e9l\u00fcnk a meteorol\u00f3gi\u00e1val, akik elmondt\u00e1k, hogy 13 \u00f3ra az ide\u00e1lis indul\u00e1s. A sz\u00e9l f\u00e9l 11 k\u00f6r\u00fcl kezdett \u00e1tfordulni, \u00e9s folyamatosan er\u0151s\u00f6d\u00f6tt.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n \u00be 1-kor elindultam az \u00e1llom\u00e1sra, fut\u00e1sra alkalmas \u00f6lt\u00f6z\u00e9kben, ment\u0151mell\u00e9nyben. 12:59:00-kor pecs\u00e9teltem, majd 3 perc alatt a m\u00f3l\u00f3n voltam,beugrottam \u00e9s m\u00e1r robogtunk is. Genu\u00e1t r\u00e1ntottam, \u00e9s elindult a rohan\u00e1s. K\u00f6zben m\u00e9g valahogy fel\u00f6lt\u00f6ztem, de m\u00e1r j\u00f6ttek a fr\u00f6ccs\u00f6k. 8-10 csom\u00f3val utaztunk kifel\u00e9 az \u00f6b\u00f6lb\u0151l, a sz\u00e9l 130 fokr\u00f3l \u00e9rkezett. Lefek\u00fcdt\u00fcnk a g\u00e9nu\u00e1val egyszer, \u00edgy reffelt\u00fcnk egy sort, stabilabb lett a g\u00e9p. 20 perc alatt ki\u00e9rt\u00fcnk a keszthelyi \u00f6b\u00f6lb\u0151l, n\u00e9mi magass\u00e1got nyerve, ami nem volt j\u00f3 d\u00f6nt\u00e9s, k\u00e9s\u0151bb j\u00f3l j\u00f6tt volna a m\u00e9lys\u00e9g a h\u00e1tszelesebb szakaszon. Reachert r\u00e1ntottunk, \u00e9s sebess\u00e9g\u00fcnk folyamatosan 10 csom\u00f3 f\u00f6l\u00f6tt volt. Az utaz\u00f3 14-16 csom\u00f3, a maximum 18.7! Ne feledj\u00fck, egy 8 m\u00e9teres haj\u00f3r\u00f3l besz\u00e9l\u00fcnk!\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n Fony\u00f3dot hamar el\u00e9rt\u00fck, sokat f\u00fartunk hull\u00e1mba, ami a haj\u00f3 hossz\u00e1b\u00f3l ered\u0151 dolog. Folyamatos schottol\u00e1s, \u00e9s vigyorogtunk rendesen. Fony\u00f3d ut\u00e1n picit mintha gyeng\u00fclt volna a sz\u00e9l, bek\u00f6t\u00f6tt\u00fck a nagy gennakert, ami 90nm. Felh\u00faztuk, \u00e9s sz\u00e9pen v\u00e1gtattunk vele az egyre h\u00e1tszelesed\u0151 sz\u00e9lben. M\u00e1r a halzol\u00e1son gondolkoztunk Lelle k\u00f6rny\u00e9k\u00e9n, amikor megpadl\u00f3ztunk. Siker\u00fclt leverg\u0151dni \u00fagy, hogy a nagyvitorl\u00e1t leengedt\u00fck. A visszah\u00faz\u00e1s k\u00fczdelmes volt, de siker\u00fclt, \u00fajra v\u00e1gtat\u00e1s. valahol Lelle \u00e9s Szemes k\u00f6z\u00f6tt viszont est\u00fcnk megint egyet. nehezen j\u00f6tt\u00fcnk le, mivel a sz\u00e9l 30 csom\u00f3 f\u00f6l\u00f6tt volt m\u00e1r ekkor. A g\u00e9nua seg\u00edtett, \u00fagy n\u00e9zett ki meg\u00fasszuk. Elindultunk gr\u00f3sz n\u00e9lk\u00fcl, majd amikor ki\u00e1llt a gennaker, luvba h\u00fazta az \u00e1rbocot, \u00e9s Lajos elragadta a v\u00edz a korm\u00e1ny mell\u0151l. \u00c9n t\u00fal\u00e9l\u0151be ker\u00fcltem, de nem \u00e9szleltem korm\u00e1nyosom t\u00e1voz\u00e1s\u00e1t, besz\u00e9ltem hozz\u00e1. Nem v\u00e1laszolt, milyen udvariatlan ember, gondoltam magamban! K\u00f6r\u00fcln\u00e9ztem, de Lajos sehol. H\u00e1tramentem a korm\u00e1nyhoz, \u00e9s l\u00e1tom, hogy Lajos m\u00e1r a motorosban van. Akkor a k\u00eds\u00e9rletnek v\u00e9ge. Sebaj, a biztons\u00e1g mindenek felett.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n Visszakaptam korm\u00e1nyosom, \u00e9s elkezdt\u00fck a spont\u00e1n halzol\u00e1s ut\u00e1n v\u00edzbe esett gennaker megment\u00e9s\u00e9t. K\u00e9t teny\u00e9rnyi szakad\u00e1ssal meg\u00faszta a t\u00f6rt\u00e9netet, de 10 perc volt mire \u00farr\u00e1 lett\u00fcnk a k\u00e1oszon. Elindultunk fockkal, majd \u00f3vatosan gr\u00f3szt h\u00faztunk, majd kis gennakert. Megbesz\u00e9lt\u00fck, hogy v\u00e9gigmegy\u00fcnk, mert az Asso ideje m\u00e9g meglehet \u00edgy is! Sebess\u00e9g\u00fcnk megint 13-14 csom\u00f3 volt, rohantunk a cs\u0151 fel\u00e9, a sz\u00e9l gyeng\u00fclt. Pont rossz \u00fctemben h\u00faztuk fel a gennakereket\u2026 3 \u00f3ra volt az id\u0151nk a cs\u0151ig, levonva a fut\u00e1sok\u00e9rt j\u00e1r\u00f3 cirka 25 percet, nem \u00e1lltunk annyira rosszul. A cs\u0151 ut\u00e1n Lajos nagyon kezdett f\u00e1zni, \u00edgy a felad\u00e1s mellett d\u00f6nt\u00f6tt\u00fcnk, az eg\u00e9szs\u00e9g mindenek el\u0151tt! Halz, majd gennakerrel ir\u00e1ny a BYC.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n Sima v\u00edzen megint 16 csom\u00f3val rohang\u00e1ltunk, f\u00fclig \u00e9r\u0151 sz\u00e1jjal.\u00a0Zuhany, vitorla sz\u00e1r\u00edt\u00e1s, \u00e9tkez\u00e9s, v\u00edzmer\u00e9s a haj\u00f3b\u00f3l, hogy csak a legfontosabb teend\u0151inket eml\u00edtsem. Lajos a zuhany alatt melegedett fel. \u00c9n h\u0151m\u00e9rs\u00e9kletben j\u00f3 voltam, h\u00e1la a Magic Marine offshore ruh\u00e1nak!\u00a0Tanuls\u00e1gok: mi alapvet\u0151en az egytest\u0171 id\u0151t akartuk megfutni, ami 3 \u00f3ra 40 perc. Ez az id\u0151 hozhat\u00f3 is lett volna. A borul\u00e1s 1 \u00f3ra 30 perc ut\u00e1n t\u00f6rt\u00e9nt vel\u00fcnk. Ilyen hideg id\u0151ben csakis sz\u00e1razruh\u00e1ban szabad elindulni, \u00e9s a k\u00eds\u00e9r\u0151motoros felt\u00e9tlen\u00fcl sz\u00fcks\u00e9ges az ilyen menetekhez. Ha lesz m\u00e9g olyan id\u0151, lehet hogy pr\u00f3b\u00e1lkozunk m\u00e9g az id\u00e9n!\n<\/p>\n

\n
\n
\n A cikk a
\n

\n SAILING CENTER
\n <\/a>
\n j\u00f3volt\u00e1b\u00f3l jelent meg n\u00e1lunk
\n <\/strong>
\n
\n <\/strong>\n<\/p>\n


\n \"\"
\n
\n A gal\u00e9ria megtekint\u00e9s\u00e9hez kattintson a k\u00e9pre!
\n <\/span>
\n<\/a>
\n
\n
\n Fot\u00f3: Cserta G\u00e1bor@cseropix.hu
\n<\/span>
\n
\n
\n Forr\u00e1s: SAILING CENTER
\n<\/span>
<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

T\u00e9len k\u00e9t alkalommal pr\u00f3b\u00e1lkoztam volna m\u00e1r a t\u00e1v megt\u00e9tel\u00e9re egy j\u00e9gsz\u00f6rf\u00f6n, de az id\u0151j\u00e1r\u00e1s nem \u00fagy gondolta. A cikk a SAILING CENTER j\u00f3volt\u00e1b\u00f3l jelent meg n\u00e1lunk Akkor a d\u00e9lnyugati front nem tudott bet\u00f6rni a Balaton f\u00f6l\u00e9. Ezek voltak az els\u0151 gondolatok, amikor h\u00e9tf\u0151n kital\u00e1ltuk Varga Lajossal, a Nelson nev\u0171 8M Pro tulajdonos\u00e1val, hogy futunk egy […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":10111,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[1079,1262,591,268],"sailing_author":"Pallay Tibor","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1797"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1797"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1797\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/10111"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1797"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1797"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1797"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}