{"id":1803,"date":"2011-10-15T15:27:00","date_gmt":"2011-10-15T13:27:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2011\/10\/15\/barcolana-2011-code8\/"},"modified":"2017-08-02T00:16:52","modified_gmt":"2017-08-01T22:16:52","slug":"barcolana-2011-code8","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2011\/10\/15\/barcolana-2011-code8\/","title":{"rendered":"Barcolana 2011 \u2013 CODE8"},"content":{"rendered":"

\n Na, m\u00e9g egy szem\u00e9lyes \u00e9lm\u00e9nybesz\u00e1mol\u00f3.\n<\/p>\n

\n
\n Versenyr\u0151l besz\u00e1mol\u00f3 kicsit lejjebb, \u00e9n p\u00e1r sor \u00edrn\u00e9k a k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyekr\u0151l:
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n Farky csal\u00e1dostul m\u00e1r cs\u00fct\u00f6rt\u00f6k\u00f6n ott volt a helysz\u00ednen, mi p\u00e9nteken indultunk M\u00e1t\u00e9val \u00e9s a haj\u00f3val h\u00e1rmasban. Az tombol\u00f3 sz\u00e9lben \u00e9s monszunszer\u0171 es\u0151ben nem is volt olyan vid\u00e1m az \u00fat. Ljubjana \u00e9s a tenger k\u00f6z\u00f6tti szakaszon m\u00e9g h\u00f3val is tal\u00e1lkoztunk. A csapat t\u00f6bbi tagja szombat reggel indul \u00e9s m\u00e9g d\u00e9lel\u0151tt meg is \u00e9rkezett.\n<\/p>\n

\n Az\u00e9rt v\u00e1lasztottam a koperi kik\u00f6t\u0151t, mert att\u00f3l tartottam, hogy hatalmas lesz a tumultus Trieszt k\u00f6zel\u00e9ben. Koperben ebb\u0151l nem \u00e9rezt\u00fcnk semmit, teljes a nyugalom. A szombat reggeli daruz\u00e1s k\u00f6zben (\u00e9rdekess\u00e9g, hogy kateg\u00f3ri\u00e1kkal nagyobb t\u00e9tel itt a daruz\u00e1s, mint otthon: a haj\u00f3 ki-be+ \u00e1rboc \u00e1ll\u00edt\u00e1s ~400\u20ac) tal\u00e1lkoztunk a haj\u00f3 tervez\u0151j\u00e9vel, Andrej Justinnal \u00e9s a Maxi Jena (80 l\u00e1bas maxi) csapattal, akik tan\u00e1csokkal l\u00e1ttak el a m\u00e1snapi versenyre. Szerint\u00fck 20-25 csom\u00f3s bora lesz (igazuk lett\u2026hi\u00e1ba: a helyismert mindenn\u00e9l fontosabb), amiben mi k\u00e9telkedt\u00fcnk, mert minden el\u0151rejelz\u00e9s max. 10 csom\u00f3s szelet j\u00f3solt. Szombat este kider\u00fclt, hogy Roninak elfogyott a csapata\u2026 \u00e9n pedig a h\u00edr hallat\u00e1n felaj\u00e1nlottam, hogy j\u00f6jj\u00f6n \u0151 helyettem, \u00e9n pedig majd fot\u00f3zok az \u0151 haj\u00f3j\u00e1r\u00f3l.\n<\/p>\n

\n
\n K\u00f6vetkezz\u00e9k h\u00e1t Kakas M\u00e1t\u00e9 \u00edr\u00e1sa:
\n <\/strong>
\n
\n Barcolana. \u00c9vek \u00f3ta rajta volt a k\u00edv\u00e1ns\u00e1glist\u00e1n. A F\u00f6ldk\u00f6zi-tenger egyik legnagyobb, legh\u00edresebb \u00e9s legl\u00e1tv\u00e1nyosabb versenye, d\u00f6bbenetesen nagy mez\u0151ny igazi csodahaj\u00f3kkal, mindez Triesztben, teh\u00e1t Magyarorsz\u00e1gr\u00f3l el\u00e9rhet\u0151 k\u00f6zels\u00e9gben \u00e9s \u00e1ron.\n<\/p>\n

\n
\n Az \u00e1lom id\u00e9n v\u00e9gre az \u00faj magyar gy\u00e1rtm\u00e1ny\u00fa full-carbon haj\u00f3nak, a CODE8-nak k\u00f6sz\u00f6nhet\u0151en val\u00f3ra v\u00e1lt. A fejleszt\u0151-tulajdonos Simon Tam\u00e1s mindent alaposan megszervezett \u00e9s el\u0151k\u00e9sz\u00edtett, hogy a haj\u00f3 protot\u00edpusa a balatoni sikereket k\u00f6vet\u0151en (absz. 1. hely az egykezes Kenese-Keszthelyen \u00e9s a TBS-Nagyd\u00edjon) v\u00e9gre a tengeren is megmutassa, hogy mit tud.\n<\/p>\n

\n A dologban tal\u00e1n az is k\u00f6zrej\u00e1tszhatott, hogy a haj\u00f3 tervez\u0151je \u2013 a szlov\u00e9n Andrej Justin \u2013 l\u00e1that\u00f3an el\u00e9gedett leg\u00fajabb gyermek\u00e9vel, \u00e9s mindent megtesz, hogy h\u00edre menjen az \u00faj haj\u00f3nak k\u00fclf\u00f6ld\u00f6n is. Andrej profi: amellett, hogy a Barcolan\u00e1t a Maxi Jen\u00e1n, a szlov\u00e9n 80 l\u00e1bas maxin csin\u00e1lta v\u00e9gig (absz. 2. hely, szint\u00e9n \u0151 tervezte), a verseny el\u0151tt-ut\u00e1n lelkesen \u00e9s szervezetten mutogatta az olasz \u00e9s szlov\u00e9n \u00e9rdekl\u0151d\u0151knek a haj\u00f3t, akikben nem is volt hi\u00e1ny.\n<\/p>\n

\n A korm\u00e1nyos, a balatoni sikereket hoz\u00f3 Litkey Farkas, erre a versenyre csapatot is szervezett maga mell\u00e9, 5 f\u0151s ideiglenes fel\u00e1ll\u00e1ssal (Orm\u00e1ndlaki \u00c1ron, Jo\u00f3 Krist\u00f3f, Bite P\u00e1l, Kakas M\u00e1t\u00e9) a haj\u00f3 l\u00e9nyegesen tov\u00e1bb terhelhet\u0151, mint sz\u00f3l\u00f3ban, ami a versenyre v\u00e1rt 20-30 csom\u00f3s b\u00f3r\u00e1ban j\u00f3 pr\u00f3b\u00e1nak \u00edg\u00e9rkezett.\n<\/p>\n

\n A haj\u00f3 p\u00e9ntek est\u00e9re \u00e9rkezett Koperbe, 8 \u00f3ra utaz\u00e1s ut\u00e1n. A daruz\u00e1s, \u00f6sszerak\u00e1s szombat reggel a rutinos helyi er\u0151k t\u00e1mogat\u00e1s\u00e1val egy-k\u00e9t \u00f3ra alatt k\u00e9sz volt. A koperi kik\u00f6t\u0151 egy\u00e9bk\u00e9nt igazi Justin-vil\u00e1g: szinte minden m\u00e1sodik haj\u00f3 az \u0151 munk\u00e1ja, m\u00e9g a legels\u0151 tervez\u00e9s\u00e9b\u0151l, a Justin Ten-b\u0151l is van egy kisebb charter-flotta. Szombat kora d\u00e9lut\u00e1n k\u00f6nny\u0171szeles edz\u00e9s, minden kipr\u00f3b\u00e1lva, minden m\u0171k\u00f6dik, a haj\u00f3 sebess\u00e9ge is j\u00f3nak t\u0171nt.\n<\/p>\n

\n Este aut\u00f3val ir\u00e1ny Trieszt, nevez\u00e9s \u00e9s a szinte k\u00f6telez\u0151 ny\u00e1lcsorgat\u00e1s a v\u00e1rosi m\u00f3l\u00f3n felsorakozott maxikn\u00e1l. A tumultus a parton szinte elviselhetetlen, m\u00e1r \u00e9pp \u00f6r\u00fclt\u00fcnk, hogy mennyire j\u00f3l j\u00e1rtunk, amikor reggelre hagytuk az \u00e1thaj\u00f3z\u00e1st, de kider\u00fcl, hogy a kb. 1800 r\u00e9sztvev\u0151 haj\u00f3 ellen\u00e9re egy-egy hely m\u00e9g mindig akadna a trieszti m\u00f3l\u00f3n. M\u00e1r meg sem lep\u0151d\u00fcnk, amikor a Wild Joe-t \u00e9s az Equlior Assot egym\u00e1s mell\u00e9 k\u00f6tve tal\u00e1ljuk j\u00f3 hangulatban, hi\u00e1ba a magyar vitorl\u00e1z\u00f3kon neh\u00e9z kifogni!\n<\/p>\n

\n A szervez\u00e9s olaszos, de az\u00e9rt minden m\u0171k\u00f6dik, vagy legal\u00e1bb is menet k\u00f6zben el\u0151bb-ut\u00f3bb kider\u00fclnek a dolgok, t\u00f6bbek k\u00f6z\u00f6tt az is, hogy nem Triszetben, hanem Barcola falucska vitorl\u00e1sklubj\u00e1ban kell nevezni (am\u00fagy ez ut\u00f3lag el\u00e9g k\u00e9zenfekv\u0151nek t\u0171nik), ami j\u00f3 3 km a sz\u00e1razf\u00f6ld\u00f6n, de szerencs\u00e9re a rendez\u0151k k\u00fcl\u00f6n haj\u00f3j\u00e1ratot biztos\u00edtanak ehhez a trieszti m\u00f3l\u00f3 v\u00e9g\u00e9r\u0151l, \u00edgy nem v\u00e9szes a dolog. K\u00e9kszalagnyi m\u00e9ret\u0171 regisztr\u00e1ci\u00f3s s\u00e1torhoz szokott szem\u00fcnknek meglep\u0151en kicsi a nevez\u00e9si iroda, de minden gyorsan \u00e9s probl\u00e9ma n\u00e9lk\u00fcl megy. A nevez\u00e9si lista m\u00e9rete \u00f6nmag\u00e1ban sokkol\u00f3, \u00f3r\u00e1kig lehetne b\u00f6ng\u00e9szni, de v\u00e9g\u00fcl is az 1768-as rajtsz\u00e1m boldog birtokosak\u00e9nt ink\u00e1bb visszakompozunk Triesztbe. A hatos kateg\u00f3ri\u00e1ban vagyunk, igyeksz\u00fcnk beazonos\u00edtani ellenfeleinket, de a v\u00edzen egyel\u0151re csak nagyobb, vagy j\u00f3val kisebb haj\u00f3kat l\u00e1tunk.\n<\/p>\n

\n Vas\u00e1rnap kora reggel indul\u00e1s a 10 \u00f3r\u00e1s rajtra, id\u0151ben oda kell \u00e9rni, mert a helyiek \u00e9s Andrej elmond\u00e1sa szerint is minden a rajtn\u00e1l d\u0151l el, azaz hogy tudunk-e tiszta szelet kapni, amivel ell\u00e9p\u00fcnk, vagy beragadunk \u00e9s akkor mindennek v\u00e9ge. A p\u00e1lya egy t\u00e9glalap Trieszt el\u0151tt kb. \u00e9szak-d\u00e9li ir\u00e1nyban, nem hossz\u00fa (16 tmf.) \u00e9s nem is bonyolult, kb. egy balatoni Feh\u00e9rszalaggal lehet \u00f6sszehasonl\u00edtani.\n<\/p>\n

\n A rajtter\u00fclet fel\u00e9 k\u00f6zeledve v\u00e1lik \u00e9rezhet\u0151v\u00e9 az eddig csak k\u00e9peken \u00e9s k\u00edv\u00fclr\u0151l l\u00e1tott helyzet komolys\u00e1ga: 1800 haj\u00f3 egy helyen egy id\u0151ben, r\u00e1ad\u00e1sul versenyk\u00f6r\u00fclm\u00e9nyek k\u00f6z\u00f6tt t\u00e9nyleg rengeteg! Mindezt fokozza, hogy az 1,8 tmf-es rajtvonalon (a K\u00e9kszalagon 600 haj\u00f3nak kell elf\u00e9rnie kb. 2,6 tmf-es rajtvonalon!) h\u00e1tsz\u00e9lben kell \u00e1thaladni \u00e9s a b\u00f3ra is f\u00faj \u00a0rendesen. Nem baj, teli taklival megy\u00fcnk, h\u00e1tsz\u00e9lben csak nem lesz gond, a Nap s\u00fct, gy\u00f6ny\u00f6r\u0171 id\u0151ben nagyon elsz\u00e1nt a csapat.\n<\/p>\n

\n A profik mellett a mez\u0151ny nagy r\u00e9sze persze turista, \u00fagy t\u0171nik a verseny igazi region\u00e1lis n\u00e9p\u00fcnnep\u00e9ly, sok a n\u00e9met, osztr\u00e1k, horv\u00e1t, olasz, szlov\u00e9n haj\u00f3, mindenf\u00e9le m\u00e9retben \u00e9s felszerel\u00e9ssel. Annyira sokan vannak, hogy nem jut id\u0151 b\u00e1m\u00e9szkodni, pedig olyan csod\u00e1k j\u00f6nnek testk\u00f6zelbe, mint az Ericsson VOR 70-es, TP52-esek, SOTO 40-esek, stb.
\n
\n A rajtelj\u00e1r\u00e1s maga a r\u00e9m\u00e1lom. A rajtvonal, \u00edgy a korai rajt fogalma is, mint olyan elmos\u00f3dik, n\u00e9h\u00e1nyan m\u00e9g a motorhaszn\u00e1lat tilalm\u00e1t sem veszik komolyan, p\u00e1r haj\u00f3 a rajt el\u0151tti percekben teljes nyugalommal tolat a v\u00e9lt rajtvonal m\u00f6g\u00e9, meglepve a szab\u00e1lyosan rajtolni pr\u00f3b\u00e1l\u00f3kat. Tov\u00e1bb bonyol\u00edtja a helyzetet, hogy nincs h\u00e1romperces szab\u00e1ly, azaz m\u00e1r a rajt el\u0151tt r\u00f6viddel hatalmas gennakerek \u00e9s spinnakerek takargatj\u00e1k egym\u00e1st, nehez\u00edtve a man\u0151verez\u00e9st, ezzel tov\u00e1bb fokozz\u00e1k a k\u00e1oszt.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n
\n Kis haj\u00f3nkkal Farky az els\u0151 sorb\u00f3l a puszta t\u00fal\u00e9l\u00e9s\u00e9rt k\u00fczd, t\u00f6bb haj\u00f3 kitett pufferekkel k\u00f6zel\u00edt, a rajt el\u0151tt \u00e9s ut\u00e1n percekig folyamatosak a kisebb-nagyobb \u00fctk\u00f6z\u00e9sek. A szem\u00fcnk el\u0151tt bontogatj\u00e1k le egym\u00e1st egyes haj\u00f3k, m\u0171anyag csattan, karbon roppan, vitorl\u00e1k szakadnak. A szab\u00e1lyok imm\u00e1r m\u00e1sodlagosak, csak szabaduljunk ki s\u00e9r\u00fcl\u00e9s n\u00e9lk\u00fcl! Az els\u0151 p\u00e1lyajel kb. d\u00e9lre van, a bor\u00e1ban, teh\u00e1t ahogy lehet, igyeksz\u00fcnk megl\u00e9pni a part fel\u00e9, hogy min\u00e9l hamarabb tiszta szelet kapjunk. Persze csod\u00e1k nincsenek, egy ideig t\u0171rn\u00fcnk kell, ahogy \u00e1tgyalogolnak rajtunk az \u201eelef\u00e1ntok\u201d, a h\u00e1tulr\u00f3l \u00e9rkez\u0151 nagyobb \u00e9s gyorsabb haj\u00f3k, de nem jutnak messze, ahogy lassan kitisztulunk, megindul a CODE8.\n<\/p>\n

\n
\n Meg\u00fasszuk \u00fctk\u00f6z\u00e9s n\u00e9lk\u00fcl \u00e9s csak akkor megy fel gennaker (de persze a 90nm-es nagyobbik), amikor m\u00e1r biztons\u00e1ggal tudunk man\u0151verezni. Komoly sz\u00e1guld\u00e1s kezd\u0151dik, a haj\u00f3 siklik, terhel\u00fcnk h\u00e1tra \u00e9s sorban megy\u00fcnk el a k\u00f6rnyez\u0151 nagyobb \u00e9s nehezebben man\u0151verez\u0151 haj\u00f3knak, csak egyszer l\u00favolunk fel, de semmi gond, hamar vissza\u00e1llunk \u00e9s megy\u00fcnk tov\u00e1bb.
\n
\n Az els\u0151 b\u00f3jav\u00e9tel ism\u00e9t pokol. 30-40 rohan\u00f3 nagyhaj\u00f3 egyszerre \u00fcv\u00f6lt bels\u0151 hely\u00e9rt. A nyelv teljesen mell\u00e9kes, csak a hanger\u0151 sz\u00e1m\u00edt, ism\u00e9t \u201ecsak\u201d t\u00fal kell \u00e9lni. Aki \u00fctk\u00f6zik, nagyon rosszul is j\u00e1rhat, ha a riggek \u00f6sszeakadnak neh\u00e9z kibogozni. Farky ism\u00e9t remekel, tiszt\u00e1n \u00e9s j\u00f3l, legbels\u0151 haj\u00f3k\u00e9nt j\u00f6v\u00fcnk ki a kalamajk\u00e1b\u00f3l, f\u00e9lszeles futtat\u00e1s k\u00f6vetkezik a t\u00e9glalap r\u00f6videbb oldal\u00e1n. A m\u00e1sodik b\u00f3ja m\u00e1r egy\u00e1ltal\u00e1n nem v\u00e9szes, ir\u00e1ny pr\u00e9selve a fenti p\u00e1lyajel, most vagyunk a p\u00e1lya fel\u00e9n\u00e9l. A gy\u0151ztes Esimit Europa 2 (ex Alfa Romeo) kb. ekkor fut be, nek\u00fcnk ez annyira gyorsnak t\u0171nik, hogy azt hissz\u00fck el sem rajtolt, de val\u00f3j\u00e1ban 17 csom\u00f3s \u00e1tlaggal 59 perc alatt v\u00e9geztek a p\u00e1ly\u00e1val, sz\u00f3val iszonyatosan gyorsak, a k\u00f6zel\u00fckbe sem \u00e9r senki.\n<\/p>\n

\n
\n A bora m\u00e9g f\u00faj egy kicsit \u00e9s elfordul, krajcolni k\u00e9nyszer\u00fcl\u00fcnk, egy-reff, k\u00e9t-reff, de lassan elkezd gyeng\u00fclni \u00e9s teljesen visszah\u00fazzuk a gr\u00f3szt. M\u00e9g mindig j\u00f3nak t\u0171nik a helyzet\u00fcnk: sokkal nagyobb haj\u00f3k k\u00f6z\u00f6tt megy\u00fcnk, bizakodunk. A haj\u00f3 stabil, nincs gond az \u00e9les menettel sem, a denev\u00e9res gr\u00f3sz, a rigg, minden j\u00f3l b\u00edrja.\n<\/p>\n

\n
\n A harmadik p\u00e1lyajel m\u00e1r k\u00f6zvetlen\u00fcl a hegyek alatt, a fest\u0151i Miramare kast\u00e9lyn\u00e1l van, cs\u00edkos a sz\u00e9l, oda kell figyelni minden rezd\u00fcl\u00e9sre, a gyeng\u00fcl\u00e9sben a haj\u00f3k egym\u00e1sra \u00e9rnek, de megint tiszt\u00e1n tudjuk a b\u00f3j\u00e1t venni. Az utols\u00f3 f\u00e9lszeles szakasz az idegek j\u00e1t\u00e9ka. Nagyon v\u00e9kony cs\u00edkokban szakad le a sz\u00e9l a partr\u00f3l, Farky viszont a t\u00f6bbiekn\u00e9l jobban \u00e9rzi ezt, siker\u00fcl is relat\u00edv sok szelet tal\u00e1lnunk \u00e9s egy nagyobb boly el\u0151tt 104-k\u00e9nt befutni. Nem l\u00e1tunk n\u00e1lunk kisebb haj\u00f3t, de ut\u00f3lag der\u00fcl ki, hogy ketten az\u00e9rt m\u00e9gis megel\u0151ztek valahogy, \u00edgy a kateg\u00f3ria 3. jutott, nem vagyunk el\u00e9gedetlenek.
\n
\n A Wild Joe 11-nek j\u00f6tt be, ezzel megnyerte a kateg\u00f3ri\u00e1j\u00e1t, Cz\u00e9gai P\u00e9ter\u00e9k az Assoval 77-k\u00e9nt futottak be, ez kateg\u00f3ria 4.\n<\/p>\n

\n
\n Befut\u00f3 ut\u00e1n \u2013 mint ut\u00f3lag kider\u00fcl \u2013 a j\u00f3l fut\u00f3 haj\u00f3knak a trieszti m\u00f3l\u00f3 k\u00f6z\u00f6ns\u00e9ge el\u0151tt (a verseny t\u00e9nyleg nagyon j\u00f3l l\u00e1that\u00f3 a partr\u00f3l, nagyon sok a n\u00e9z\u0151, a \u201edrukker\u201d) tiszteletk\u00f6rt kellett volna mennie, de ez nek\u00fcnk kimarad, ink\u00e1bb vitorl\u00e1zunk m\u00e9g egyet vissza Koperbe, \u00e9lvezz\u00fck a vitorl\u00e1z\u00e1st \u00e9s a naps\u00fct\u00e9st.\n<\/p>\n

\n
\n A CODE8 remek\u00fcl vizsg\u00e1zott. A haj\u00f3 gyenge sz\u00e9lben nagyon gyors, ezt m\u00e1r tudtuk, de kider\u00fclt, hogy j\u00f3l b\u00edrja a nagy szelet is, hamar megsiklik, \u00e9s komoly technikai gondot apr\u00f3bb kezel\u00e9si hi\u00e1nyoss\u00e1gaink ellen\u00e9re sem produk\u00e1lt a maxim\u00e1lis k\u00f6zeli terhel\u00e9s mellett. A legnagyobb m\u00e9rt sebess\u00e9g\u00fcnk a gennakeres rohan\u00e1sban ~18 csom\u00f3 volt, ez igen j\u00f3l hangzik. A daruz\u00e1s, sz\u00e1ll\u00edt\u00e1s probl\u00e9mamentes, a haj\u00f3 fut\u00f3val egy\u00fctt 1180 kg, ezt egy k\u00f6nnyebb aut\u00f3 is el tudja h\u00fazni \u00e9s a B-s jogos\u00edtv\u00e1nyn\u00e1l nem is kell t\u00f6bb a szab\u00e1lyszer\u0171 vontat\u00e1shoz. \u00a0Minden adott teh\u00e1t ahhoz, hogy egy Pauger-gy\u00e1rtm\u00e1ny\u00fa magyar karbon haj\u00f3 ism\u00e9t sikereket \u00e9rjen el a nemzetk\u00f6zi piacon.\n<\/p>\n

\n
\n A Barcolana viszont tov\u00e1bbra is rajta marad a list\u00e1n, az \u00e9lm\u00e9ny fens\u00e9ges \u00e9s felejthetetlen, igazi \u00fcnnepe a vitorl\u00e1z\u00e1snak, egy tengeri Critical Mass, ahov\u00e1 egyszer az \u00e9letben el kell mennie minden vitorl\u00e1z\u00f3nak\u2026\n<\/p>\n

\n
\n Fot\u00f3: Simon Tam\u00e1s
\n<\/span><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Na, m\u00e9g egy szem\u00e9lyes \u00e9lm\u00e9nybesz\u00e1mol\u00f3. Versenyr\u0151l besz\u00e1mol\u00f3 kicsit lejjebb, \u00e9n p\u00e1r sor \u00edrn\u00e9k a k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyekr\u0151l: Farky csal\u00e1dostul m\u00e1r cs\u00fct\u00f6rt\u00f6k\u00f6n ott volt a helysz\u00ednen, mi p\u00e9nteken indultunk M\u00e1t\u00e9val \u00e9s a haj\u00f3val h\u00e1rmasban. Az tombol\u00f3 sz\u00e9lben \u00e9s monszunszer\u0171 es\u0151ben nem is volt olyan vid\u00e1m az \u00fat. Ljubjana \u00e9s a tenger k\u00f6z\u00f6tti szakaszon m\u00e9g h\u00f3val is tal\u00e1lkoztunk. A […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":10125,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[1306,1399,399],"sailing_author":"Simon Tam\u00e1s, Kakas M\u00e1t\u00e9","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1803"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1803"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1803\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/10125"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1803"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1803"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1803"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}