{"id":1807,"date":"2011-10-11T14:53:00","date_gmt":"2011-10-11T12:53:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2011\/10\/11\/wild-joe-a-barcolanan\/"},"modified":"2017-08-01T23:51:51","modified_gmt":"2017-08-01T21:51:51","slug":"wild-joe-a-barcolanan","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2011\/10\/11\/wild-joe-a-barcolanan\/","title":{"rendered":"Wild Joe a Barcolan\u00e1n"},"content":{"rendered":"

\n A Wild Joe leg\u00e9nys\u00e9g\u00e9nek besz\u00e1mol\u00f3ja a Triest-i versenyr\u0151l.\n<\/p>\n

\n A csapat nagy r\u00e9sze nem vett m\u00e9g r\u00e9szt ezen a versenyen, \u00edgy minden szempontb\u00f3l \u00faj \u00e9lm\u00e9ny volt. Felfoghatatlan mennyis\u00e9g\u0171 -a nevez\u00e9si lista szerint- k\u00f6zel 1800 haj\u00f3 \u00e9s embert\u00f6meg volt jelen, melyb\u0151l az eredm\u00e9nylist\u00e1k tan\u00fas\u00e1ga szerint 1265 \u00e9rt c\u00e9lba. Az esem\u00e9ny gyakorlatilag folyamatos, amolyan olaszos, sz\u0171nni nem akar\u00f3 intenz\u00edv \u00fcnnepi hangulatban zajlott.\n<\/p>\n

\n A csapat egy r\u00e9sze a verseny el\u0151 napj\u00e1n \u00e9rkezett a helysz\u00ednre (Trieste), \u00edgy nem volt r\u00e9szese az azt megel\u0151z\u0151 este dr\u00e1mai esem\u00e9nyeinek, amikor egy hirtelen \u00e9s elemi er\u0151vel \u00e9rkez\u0151 vihar megt\u00e9p\u00e1zta \u00e9s \u00e1trendezte a a kik\u00f6t\u0151t, t\u00f6bbek k\u00f6z\u00f6tt a Wild Joe-n is egy kisebb sebhelyet ejtve, ami csak a sr\u00e1cok l\u00e9lekjelenl\u00e9t\u00e9nek k\u00f6sz\u00f6nhet\u0151en nem lett nagyobb. Volt k\u00f6t\u00e9llel v\u00edzben \u00fasz\u00f3s gyakorlat is az \u00f6t fokos esti friss leveg\u0151n, ami t\u00f6bb haj\u00f3t, k\u00f6zt\u00fck kompokat csapott a partfalhoz.\n<\/p>\n

\n A verseny el\u0151tti nap m\u00e9g egy utols\u00f3 ellen\u0151rz\u00e9s, hogy minden a hely\u00e9n legyen m\u00e1snap reggel \u00e9s n\u00e9mi haj\u00f3jav\u00edt\u00e1s – csak a g\u00e9l s\u00e9r\u00fclt meg a haj\u00f3 fart\u00fckr\u00e9nek \u00e9l\u00e9n.\n<\/p>\n

\n Vas\u00e1rnap kor\u00e1n kihaj\u00f3ztunk, hogy legyen id\u0151nk bem\u00e9rni a rajtvonalat. A p\u00e1lyajelekhez nem voltak GPS koordin\u00e1t\u00e1k megadva \u00edgy csak a ki\u00edr\u00e1sban szerepl\u0151 p\u00e1lyarajz alapj\u00e1n volt kil\u00e1t\u00e1sunk navig\u00e1lni. Rajt el\u0151tt t\u00f6bb ismer\u0151ssel is tal\u00e1lkoztunk \u00e9s \u00f6rvendezt\u00fcnk vala egym\u00e1snak. \ud83d\ude09 Itt voltak Farky\u00e9k a Code8-val \u00e9s Cz\u00e9gai Peti\u00e9k csal\u00e1dias fel\u00e1ll\u00e1sban az Equilor nev\u0171 Assoval, trap\u00e9z n\u00e9lk\u00fcl.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n J\u00f3l siker\u00fclt a helyezked\u00e9s – id\u0151ben \u00e9szlelve a rajt el\u0151tti sz\u00e9lv\u00e1ltoz\u00e1st \u00e9s remek rajtot k\u00f6vet\u0151en az abszol\u00fat 4. helyen vitorl\u00e1zva \u00e9rkezt\u00fcnk az els\u0151 p\u00e1lyejelhez (trap\u00e9z alak\u00fa p\u00e1lya els\u0151, hosszabb szakasza ut\u00e1n). Itt a folyamatosan elfordul\u00f3 sz\u00e9l miatt kisebb vitorlav\u00e1laszt\u00e1si zavarba ker\u00fclt\u00fcnk, de v\u00e9g\u00fcl minim\u00e1lis id\u0151vesztes\u00e9ggel ki tudtunk j\u00f6nni a helyzetb\u0151l.\n<\/p>\n

\n Csak egy orrvitorla cser\u00e9t kellett volna v\u00e9gezni, mikor hirtelen bek\u00f6vetkezett, amit\u0151l minden billenthet\u0151 t\u0151kes\u00falyos haj\u00f3 leg\u00e9nys\u00e9ge tart – felmondta a kiel a szolg\u00e1latot \u00e9s a sz\u00e9l fel\u00f6li oldalr\u00f3l a sz\u00e9lalattira lend\u00fclt \u00e1t, amit\u0151l azonnal meg\u00e1llt a haj\u00f3 \u00e9s m\u00e9lt\u00f3s\u00e1gteljesen az oldal\u00e1n fetrengve l\u00e1tv\u00e1nyosan sodr\u00f3dni kezdett. A vitorl\u00e1kat id\u0151ben kiengedt\u00fck \u00e9s minden \u00f3vint\u00e9zked\u00e9st megtett\u00fcnk, hogy min\u00e9l kisebb d\u00f6nt\u0151nyomat\u00e9k l\u00e9pjen fel, \u00edgy komoly vesz\u00e9ly nem volt, de kezdett bel\u00e9nk has\u00edtani a felismer\u00e9s, hogy itt v\u00e9ge a verseny\u00fcnknek.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n A gener\u00e1tor m\u0171k\u00f6dtet\u00e9s\u00e9hez sz\u00fcks\u00e9ges motorind\u00edt\u00e1st k\u00f6vet\u0151en se volt egy darabig v\u00e1ltoz\u00e1s, de kis id\u0151 eltelt\u00e9vel (p\u00e1r perc) egy csap\u00e1sra mag\u00e1hoz t\u00e9rt a rendszer \u00e9s m\u0171k\u00f6dni kezdett a kiel. Az orrvitorla cser\u00e9t ezalatt gyakorlatilag v\u00e9grehajtottuk \u00e9s ment\u00fcnk is tov\u00e1bb. Carlo Borlenghi persze j\u00f3 \u00e9rz\u00e9kkel egyb\u0151l ott termett helikopter\u00e9vel \u00e9s meg\u00f6r\u00f6k\u00edtette az esem\u00e9nyt az ut\u00f3kornak. \ud83d\ude42\n<\/p>\n

\n Sajnos az elszenvedett id\u0151vesztes\u00e9g miatt a 4. helyr\u0151l visszaest\u00fcnk a 7-8. helyre, de kateg\u00f3rin\u00e1nkban m\u00e9g mindig vezett\u00fcnk. Nehez\u00edtette viszont a helyzet\u00fcnket, hogy k\u00e9t Farr 80-as szor\u00edt\u00e1s\u00e1ba ker\u00fclt\u00fcnk, amelyek nem voltak gyorsabbak, s\u0151t… De jelent\u0151s zavar\u0151 t\u00e9nyez\u0151t jelentettek, \u00edgy nem tudtuk magunkat a befut\u00f3ig tiszt\u00e1ra vitorl\u00e1zni.\n<\/p>\n

\n H\u00e1tr\u00e1ltatott bennn\u00fcnket az a k\u00f6t\u00e9l is, ami v\u00e9lhet\u0151en a kiel meghib\u00e1sod\u00e1s\u00e1nak k\u00f6sz\u00f6nhet\u0151 kor\u00e1bbi fetreng\u00e9s k\u00f6zben a v\u00edzbe sord\u00f3dhatott \u00e9s a korm\u00e1nylap\u00e1tra tekeredve beszorult. Ett\u0151l eleve nehezebben volt korm\u00e1nyozhat\u00f3 a haj\u00f3, de n\u00e9ha \u00f6n\u00e1ll\u00f3 \u00e9letet is \u00e9lt. Mindett\u0151l f\u00fcggetlen\u00fcl p\u00e1rosversenyt tudtunk v\u00edvni a Red Carpettel (Farr 80) \u00e9s szinte betoltuk a c\u00e9lba, amely abszol\u00fatban a 11. helyet jelentette, de kateg\u00f3ri\u00e1nkban a j\u00f3 rajtnak \u00e9s az er\u0151s els\u0151 szakasznak k\u00f6sz\u00f6nhet\u0151en meg\u0151rizt\u00fck els\u0151 hely\u00fcnket (22 indul\u00f3 k\u00f6z\u00f6tt).\n<\/p>\n

\n Befut\u00f3 ut\u00e1n a kik\u00f6t\u0151be \u00e9rkez\u0151 haj\u00f3kat a m\u00f3l\u00f3n v\u00e9gel\u00e1thatatlan embert\u00f6meg fogadta sz\u0171nni nem akar\u00f3 tapsviharral, ami v\u00edgasztalt benn\u00fcnket picit az elszenvedett balszerencs\u00e9s h\u00e1tr\u00e1nyunk\u00e9rt.\n<\/p>\n

\n Farky\u00e9k 74 indul\u00f3 k\u00f6z\u00fcl a 3., m\u00edg Cz\u00e9gai Peti\u00e9k 229 k\u00f6z\u00fcl a 4. helyen v\u00e9geztek. Nekik is kij\u00e1r egy nagy gratul\u00e1ci\u00f3!\n<\/p>\n

\n A csapat:\n<\/p>\n

\n J\u00f3zsa M\u00e1rton\n<\/p>\n

\n 2. Kelemen Tam\u00e1s\n<\/p>\n

\n 3. Ante Vanjaka\n<\/p>\n

\n 4. D’Albini Andr\u00e1s\n<\/p>\n

\n 5. N\u00e9meth \u00c1ron\n<\/p>\n

\n 6. Luk\u00e1cs Csaba\n<\/p>\n

\n 7. Magyary-Kossa Zsolt\n<\/p>\n

\n 8. Galg\u00f3czi Tam\u00e1s\n<\/p>\n

\n 9. Aklan Andr\u00e1s\n<\/p>\n

\n 10. Adorj\u00e1n Csaba\n<\/p>\n

\n 11. Kir\u00e1ly Zsolt\n<\/p>\n

\n 12. Kir\u00e1ly Csaba\n<\/p>\n

\n 13. P\u00e1l Istv\u00e1n\n<\/p>\n

\n 14. S\u00e1rmay B\u00e1lint\n<\/p>\n

\n 15. Rauschenberger Mikl\u00f3s\n<\/p>\n

\n 16. V\u00edgh Andr\u00e1s\n<\/p>\n

\n 17. Szel\u00e9nyi Bori\n<\/p>\n

\n A kielhiba kivizsg\u00e1l\u00e1sa folyamatban…\u00a0Folytat\u00e1s k\u00f6vetkezik, M\u00e1lt\u00e1r\u00f3l.\n<\/p>\n

\n
\n Fot\u00f3: Carlo Borlenghi
\n<\/span>
\n
\n
\n Forr\u00e1s: http:\/\/www.facebook.com\/notes\/wild-joe\/barcolana-r%C3%B6vid-%C3%B6sszefoglal%C3%B3\/260574427319966
\n<\/span>
<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

A Wild Joe leg\u00e9nys\u00e9g\u00e9nek besz\u00e1mol\u00f3ja a Triest-i versenyr\u0151l. A csapat nagy r\u00e9sze nem vett m\u00e9g r\u00e9szt ezen a versenyen, \u00edgy minden szempontb\u00f3l \u00faj \u00e9lm\u00e9ny volt. Felfoghatatlan mennyis\u00e9g\u0171 -a nevez\u00e9si lista szerint- k\u00f6zel 1800 haj\u00f3 \u00e9s embert\u00f6meg volt jelen, melyb\u0151l az eredm\u00e9nylist\u00e1k tan\u00fas\u00e1ga szerint 1265 \u00e9rt c\u00e9lba. Az esem\u00e9ny gyakorlatilag folyamatos, amolyan olaszos, sz\u0171nni nem akar\u00f3 […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":10139,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[175,1275,1399,1374,752],"sailing_author":"WJ Sailing Team","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1807"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1807"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1807\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/10139"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1807"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1807"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1807"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}