{"id":1813,"date":"2011-10-04T08:31:00","date_gmt":"2011-10-04T06:31:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2011\/10\/04\/finn-cup-malcesine-2011\/"},"modified":"2017-08-01T23:51:48","modified_gmt":"2017-08-01T21:51:48","slug":"finn-cup-malcesine-2011","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2011\/10\/04\/finn-cup-malcesine-2011\/","title":{"rendered":"Finn Cup Malcesine 2011"},"content":{"rendered":"

\n Id\u00e9n okt\u00f3ber els\u0151 h\u00e9tv\u00e9g\u00e9j\u00e9n rendezt\u00e9k a Garda-tavi Finn kup\u00e1t, melyre 55 haj\u00f3 \u00e9rkezett 17 orsz\u00e1gb\u00f3l, \u00edgy az egyik leger\u0151sebb mez\u0151ny\u0171 Grade 2-es verseny lett.
\n \n<\/p>\n

\n A m\u00e1r hagyom\u00e1nyokkal rendelkez\u0151 versenyen 2 magyar vett r\u00e9szt P\u00e1l Gaszton \u00e9s Beliczay M\u00e1rton szem\u00e9ly\u00e9ben Litkey \u00c1rp\u00e1d sz\u00f6vets\u00e9gi kapit\u00e1ny vezet\u00e9s\u00e9vel.\n<\/p>\n

\n A versenyen v\u00e9gig gy\u00f6ny\u00f6r\u0171 id\u0151 volt, 20 fok feletti leveg\u0151- \u00e9s kb. 20 fokos v\u00edzh\u0151m\u00e9rs\u00e9klettel. Az els\u0151 nap a 11 \u00f3rai megnyit\u00f3 ut\u00e1n n\u00e9mi halaszt\u00e1ssal kezd\u0151d\u00f6tt, hiszen nem j\u00f6tt meg a d\u00e9li sz\u00e9l, de 2 \u00f3ra k\u00f6r\u00fcl kik\u00fcldt\u00e9k a mez\u0151nyt. A megszokott\u00f3l elt\u00e9r\u0151en most j\u00f3val \u00e9szakabbra tett\u00e9k ki a p\u00e1ly\u00e1t, \u00edgy nem volt annyira egy\u00e9rtelm\u0171 eleinte, hogy melyik lesz a j\u00f3 oldal. Mire a mez\u0151ny ki\u00e9rt a p\u00e1ly\u00e1ra, 7-8 csom\u00f3s sz\u00e9l f\u00fajt, amiben el is pr\u00f3b\u00e1ltak rajtoltatni, de nem siker\u00fclt, hiszen annyira leerajtot raktak ki, hogy nem lehetett kimenni a vonalon, viszont a leeb\u00f3j\u00e1t\u00f3l m\u00e1r lehetett menni az els\u0151 p\u00e1lyajelhez. Legal\u00e1bbis \u00fagy t\u0171nt, hiszen a m\u00e1sodik rajt m\u00e1r elment, de akik l\u00favban r\u00f6gt\u00f6n kifordultak, azok j\u00e1rtak j\u00f3l, hiszen a nyugati szikl\u00e1hoz k\u00f6zeledve 30 fokot p\u00f6rg\u00f6tt le a sz\u00e9l \u00e9s onnan be lehetett \u00e9rni a mez\u0151ny el\u00e9 a friss sz\u00e9lben. Innent\u0151l m\u00e1r nem volt k\u00e9rd\u00e9s, hogy mit kell csin\u00e1lni, l\u00fav rajt, r\u00f6gt\u00f6n kifordul\u00e1s \u00e9s kopp jobb min\u00e9l gyorsabban, majd h\u00e1tsz\u00e9lben ugyanez. A m\u00e1sodik futamra se v\u00e1ltozott a helyzet, csak gyeng\u00e9bb volt a sz\u00e9l, \u00edgy azt a m\u00e1sodik k\u00f6rben r\u00f6vid\u00edtett\u00e9k, miut\u00e1n el is fordult a sz\u00e9l 30 fokot. Beliczay M\u00e1rton 8. \u00e9s 14. m\u00edg P\u00e1l Gaszton 15. \u00e9s 17. helyez\u00e9st \u00e9rt el. M\u00e1snapra reggel 8 \u00f3r\u00e1ra \u00edrt\u00e1k ki a rajtot, hogy ne a bizonytalan d\u00e9liben kelljen versenyezni.\n<\/p>\n

\n M\u00e1sodik nap m\u00e9g nem \u00e9rt\u00e9k a nap sugarai a szikl\u00e1t sem, amikor kiment\u00fcnk v\u00edzre az olykor 20 csom\u00f3s sz\u00e9lben. A rendez\u0151k, hogy n\u00e9mi v\u00e1ltozatoss\u00e1got hozzanak a versenybe, oda tett\u00e9k a p\u00e1ly\u00e1t, ahol m\u00e9g sose volt lement\u00fcnk eg\u00e9szen Limone al\u00e1 a nyugati szikl\u00e1hoz. A p\u00e1ly\u00e1ra kifel\u00e9 menet t\u00f6bbsz\u00e1z sz\u00f6rf\u00f6st \u00e9s kite-ost l\u00e1ttunk a tavon keresztbe veretni, fiatalabbak, \u00f6regebbek egyar\u00e1nt. A p\u00e1ly\u00e1ra b\u0151 negyed \u00f3r\u00e1t kellett h\u00e1tszelezni, \u00edgy egy kicsi halaszt\u00e1ssal kezdett a rendez\u0151s\u00e9g. Mire mindenki ki\u00e9rt, m\u00e1r k\u00e9szen volt a p\u00e1lya \u00e9s ment is az elj\u00e1r\u00e1s. Az els\u0151 futam nem volt k\u00e9rd\u00e9ses, a bal oldalt kellett h\u00fazni 1-1 igaz\u00edt\u00e1ssal. A m\u00e1sodik futamra m\u00e1r kicsit gyeng\u00fclt a sz\u00e9l, de m\u00e9g mindig f\u00fajt rendesen, viszont bal oldalr\u00f3l kezdett elfogyni a sz\u00e9l \u00e9s jobbra is p\u00f6rg\u00f6tt, \u00edgy a l\u00favban rajtol\u00f3k j\u00e1rtak j\u00f3l a leerajt ellen\u00e9re, illetve akik a rajt ut\u00e1n jobbra nyitottak. Ebben a futamban m\u00e1r v\u00e9gig a jobb oldal fizetett, 1-1 igaz\u00edt\u00e1ssal. Mindk\u00e9t futam el\u00e9g hossz\u00fa volt, az els\u0151ben j\u00f3 25 percet kreuzoltunk, \u00edgy 75 perc lett a futam, a m\u00e1sodikra kicsit cs\u00f6kkentett\u00e9k a p\u00e1ly\u00e1t, de m\u00e9g \u00edgy is majdnem 70 perces volt a futam. P\u00e1l Gaszton 16. \u00e9s 15. m\u00edg Beliczay M\u00e1rton 18. \u00e9s 19. helyet ment. A korai rajt el\u0151nye volt, hogy d\u00e9lben m\u00e1r parton volt a mez\u0151ny \u00e9s volt id\u0151 d\u00e9lut\u00e1n b\u00e1rmire.\n<\/p>\n

\n Az utols\u00f3 napra is 8 \u00f3r\u00e1ra t\u0171zt\u00e9k ki a rajtot, a sz\u00e9l kicsit gyeng\u00e9bb volt, mint tegnap \u00e9s a p\u00e1ly\u00e1t is a m\u00e1r megszokott helyre tett\u00e9k, kicsit \u00e9szakabbra a klubbt\u00f3l, a nyugati szikl\u00e1hoz k\u00f6zel. Mindk\u00e9t futamban egyszer\u0171 volt a menet, leerajt, kopp bal, h\u00e1tsz\u00e9lben majdnem ugyanez, illetve k\u00f6vetkez\u0151 kreuzban is ugyanez. K\u00f6vetkez\u0151 futamra nem gyeng\u00fclt a sz\u00e9l, ugyanazt kellett csin\u00e1lni. P\u00e1l Gaszton 13, 11, Beliczay M\u00e1rton 14, 14. hellyel z\u00e1rta a napot, \u00edgy Beliczay M\u00e1rton a 15, m\u00edg P\u00e1l Gaszton a 17. helyen v\u00e9gzett a versenyen. 10 \u00f3r\u00e1ra m\u00e1r a parton volt a mez\u0151ny, d\u00e9lben meg m\u00e1r mindenki fel volt pakolva az ut\u00e1nfut\u00f3ra \u00e9s meg is volt tartva az eredm\u00e9nyh\u00edrdet\u00e9s. A versenyt Gasper Vincec nyerte Pieter-Jan Postma \u00e9s Michael Maier el\u0151tt, a legjobb olasz Filippo Baldassari lett, \u00edgy \u0151 nyerte az Andrea Menoni tr\u00f3fe\u00e1t. Id\u00e9n eur\u00f3p\u00e1ban m\u00e1r csak p\u00e1r nemzeti bajnoks\u00e1g lesz a finneseknek, \u00edgy gyakorlatilag v\u00e9get \u00e9rt a szezon, akiknek siker\u00fclt a kvalifik\u00e1ci\u00f3 a VB-re, ausztr\u00e1li\u00e1ban folytatj\u00e1k novemberben.\n<\/p>\n

\n Eredm\u00e9nyek:
\n
\n 2011-finn-cup-results.HTM
\n <\/a>\n<\/p>\n


\n \"3.
\n
\n A gal\u00e9ria megtekint\u00e9s\u00e9hez kattintson a k\u00e9pre!
\n <\/span>
\n<\/a>
\n
\n
\n Fot\u00f3: Fabrizio Prandini
\n<\/span><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Id\u00e9n okt\u00f3ber els\u0151 h\u00e9tv\u00e9g\u00e9j\u00e9n rendezt\u00e9k a Garda-tavi Finn kup\u00e1t, melyre 55 haj\u00f3 \u00e9rkezett 17 orsz\u00e1gb\u00f3l, \u00edgy az egyik leger\u0151sebb mez\u0151ny\u0171 Grade 2-es verseny lett. A m\u00e1r hagyom\u00e1nyokkal rendelkez\u0151 versenyen 2 magyar vett r\u00e9szt P\u00e1l Gaszton \u00e9s Beliczay M\u00e1rton szem\u00e9ly\u00e9ben Litkey \u00c1rp\u00e1d sz\u00f6vets\u00e9gi kapit\u00e1ny vezet\u00e9s\u00e9vel. A versenyen v\u00e9gig gy\u00f6ny\u00f6r\u0171 id\u0151 volt, 20 fok feletti leveg\u0151- \u00e9s […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":10144,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[11],"tags":[505,1483,895,1620],"sailing_author":"Beliczay M\u00e1rton","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1813"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1813"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1813\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/10144"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1813"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1813"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1813"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}