{"id":1815,"date":"2011-10-03T09:27:00","date_gmt":"2011-10-03T07:27:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2011\/10\/03\/wild-joe-ujra-a-dobogon\/"},"modified":"2017-08-01T23:51:48","modified_gmt":"2017-08-01T21:51:48","slug":"wild-joe-ujra-a-dobogon","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2011\/10\/03\/wild-joe-ujra-a-dobogon\/","title":{"rendered":"Wild Joe \u00fajra a dobog\u00f3n"},"content":{"rendered":"

\n \u00d6tnapos edz\u0151t\u00e1borral k\u00e9sz\u00fclt a csapat a szezonv\u00e9gi versenyekre, amit a szombaton megrendez\u00e9sre ker\u00fclt Mrduja versennyel z\u00e1rtunk.\n<\/p>\n

\n A J\u00f3zsa M\u00e1rton vezette Wild Joe maxi yacht a ny\u00e1ri szezon v\u00e9gezt\u00e9vel sem pihent. A szeptember v\u00e9g\u00e9t az adriai k\u00e9pz\u00e9ssel t\u00f6lt\u00f6tte, melyben egy remek verseny is szerepelt a programban. A versenyen uralkod\u00f3 sz\u00e9ler\u0151t j\u00f3l jellemzi, hogy az \u00f6sszesen 22 tengeri m\u00e9rf\u00f6ldes t\u00e1vot t\u00f6bb mint 4,5 \u00f3ra alatt tett\u00fck meg (4,8 csom\u00f3s \u00e1tlag). Legnagyobb riv\u00e1lisunkkal – a 70 l\u00e1bas, Shining n\u00e9vre hallgat\u00f3 maxival – mondhatni p\u00e1ros-versenyt v\u00edvtunk. De folyamatos fenyegetetts\u00e9get jelentett az 58 l\u00e1bas Marina Kastela is (Grand Soleil 56R, akivel a cresi vb-n meccselt\u00fcnk sokat). A Shiningot t\u00f6bb vitorl\u00e1juk (Top genua) \u00e9s nyilv\u00e1nval\u00f3 nagyobb helyismeret\u00fck ellen\u00e9re szinte v\u00e9gig tartani tudtuk. Sajnos az utols\u00f3 szakasz neki kedvezett, ahol ki tudta haszn\u00e1lni sebess\u00e9gpotenci\u00e1lj\u00e1t \u00e9s a befut\u00f3 el\u0151tt 200 m\u00e9terrel el\u00e9nk ker\u00fclt, amin m\u00e1r nem tudtunk v\u00e1ltoztatni.\n<\/p>\n

\n \u00c9s a t\u00f6rt\u00e9net ezzel itt v\u00e9get is \u00e9rhetne, joggal felt\u00e9telezve, hogy ez a k\u00e9t haj\u00f3 kiemelkedve a mez\u0151nyb\u0151l osztozott az els\u0151 k\u00e9t helyen, de az \u00e9gi „rendez\u0151” m\u00e1sk\u00e9pp rendelkezett.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n T\u00f6rt\u00e9nt ugyanis, hogy a sz\u00e9lcsendes id\u0151ben v\u00e9grehajtott j\u00f3 rajt ut\u00e1n ellenfeleinket tartva haladtunk a v\u00e1rt friss\u00fcl\u00e9s sz\u00e9lir\u00e1ny\u00e1nak megfelel\u0151en NY-fel\u00e9 tend\u00e1lva \u00e9s igyekezt\u00fcnk v\u00e9deni a poz\u00edci\u00f3nkat a szinte teljesen le\u00e1ll\u00f3 sz\u00e9l marad\u00e9kaiban. Solta \u00e9s Brac k\u00f6z\u00f6tt a mez\u0151nyt lassan h\u00e1tulr\u00f3l r\u00e1nk f\u00fajta a sz\u00e9l \u00e9s a v\u00e1rt friss\u00fcl\u00e9s nem NY fel\u0151l kezdett terjedni, hanem a m\u00e1sik ir\u00e1nyb\u00f3l. Egy sz\u00e9l-kifli alakult ki k\u00f6r\u00fcl\u00f6tt\u00fck, a kifli k\u00e9t sz\u00e1ra k\u00f6zt az egyetlen sz\u00e9lcsendes ter\u00fcleten k\u00fczd\u00f6tt egym\u00e1ssal a k\u00e9t legnagyobb haj\u00f3 0 \u00e9s 3 csom\u00f3 k\u00f6z\u00f6tti sebess\u00e9gtartom\u00e1nyban mozogva, m\u00edg k\u00f6r\u00fcl\u00f6tt\u00fcnk mindenhol harsogva rohantak a haj\u00f3k, k\u00f6z\u00fcl\u00fck 10 tetemes el\u0151nyre tett szert hozz\u00e1nk k\u00e9pest.\n<\/p>\n

\n J\u00f3l helyezkedve a k\u00e9t riv\u00e1lis el\u0151tt els\u0151k\u00e9nt kaptuk meg a friss\u00fcl\u00e9st \u00e9s megkezdhett\u00fck a sz\u00f6kev\u00e9nyek becserk\u00e9sz\u00e9s\u00e9t (fenek\u00fcnkben a Shininggal). Mrduja sziget\u00e9t megker\u00fclve bizonytalan volt, hogy utol\u00e9rj\u00fck-e mindegyiket a majd kilom\u00e9teres h\u00e1tr\u00e1nyb\u00f3l. V\u00e9g\u00fcl 2 haj\u00f3t m\u00e1r nem siker\u00fclt megfogni, maradt a harmadik hely sz\u00e1munkra. A befut\u00f3 \u00edgy is nagyon izgalmas volt, gyakorlatilag 5mp-en bel\u00fcl futottunk be az utols\u00f3 el\u0151tti sz\u00f6kev\u00e9nnyel, egy RC 44-essel- \u00e9s a Shininggal.\n<\/p>\n

\n \u00d6sszess\u00e9g\u00e9ben egy \u00e9rdekes verseny volt, gy\u00f6ny\u00f6r\u0171 helysz\u00edneken vezetett v\u00e9gig a verseny, horv\u00e1t bar\u00e1taink is kitettek maguk\u00e9rt az esti fogad\u00e1son, j\u00f3l \u00e9rezt\u00fck magunkat. Sz\u00e9gyenkezni nincs okunk, hiszen n\u00e1lunk egy dimenzi\u00f3val nagyobb haj\u00f3 el\u0151z\u00f6tt meg. Ink\u00e1bb az volt meglep\u0151, hogy ennyi ideig el\u0151tte tudtunk lenni. A sz\u00f6kev\u00e9nyekkel pedig nem lehetett mit kezdeni. Se nek\u00fcnk, sem a Shiningnak nem termett bab\u00e9r. – Ilyen a vitorl\u00e1z\u00e1s.\n<\/p>\n

\n Az\u00e9rt be kell vallani, az a t\u00e9ny bosszantott minket, hogy ism\u00e9t egy olyan versenyt kellett teljes\u00edten\u00fcnk Wild Joe -fed\u00e9lzet\u00e9n, ahol nagyon nagy volt a sz\u00e9lcsendes id\u0151szakok ar\u00e1nya.\u00a0A k\u00f6vetkez\u0151 \u00e1llom\u00e1s M\u00e1lta – picit tartunk is t\u0151le, hogy M\u00e1lt\u00e1n egybe kapjuk meg az eddigi \u00f6sszes elmaradt szelet.\n<\/p>\n

\n INFO:
\n

\n www.wildjoesailing.com
\n <\/a><\/p>\n

\n<\/p>\n

\n
\n Fot\u00f3: Tumb\u00e1sz H\u00e9di
\n<\/span><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

\u00d6tnapos edz\u0151t\u00e1borral k\u00e9sz\u00fclt a csapat a szezonv\u00e9gi versenyekre, amit a szombaton megrendez\u00e9sre ker\u00fclt Mrduja versennyel z\u00e1rtunk. A J\u00f3zsa M\u00e1rton vezette Wild Joe maxi yacht a ny\u00e1ri szezon v\u00e9gezt\u00e9vel sem pihent. A szeptember v\u00e9g\u00e9t az adriai k\u00e9pz\u00e9ssel t\u00f6lt\u00f6tte, melyben egy remek verseny is szerepelt a programban. A versenyen uralkod\u00f3 sz\u00e9ler\u0151t j\u00f3l jellemzi, hogy az \u00f6sszesen 22 […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":10104,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[1583,606,752],"sailing_author":"Wild Joe Sailing Team","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1815"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1815"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1815\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/10104"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1815"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1815"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1815"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}