{"id":1820,"date":"2011-09-27T17:29:00","date_gmt":"2011-09-27T15:29:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2011\/09\/27\/elrajtoltak-a-minik\/"},"modified":"2017-10-02T16:15:33","modified_gmt":"2017-10-02T14:15:33","slug":"elrajtoltak-a-minik","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2011\/09\/27\/elrajtoltak-a-minik\/","title":{"rendered":"Elrajtoltak a minik!"},"content":{"rendered":"

\n 34 \u00e9vvel a kital\u00e1l\u00e1sa ut\u00e1n vas\u00e1rnap elrajtolt a 18. Transat 6.50\n<\/p>\n

\n Teljes nev\u00e9n a
\n
\n The Charente-Maritime\/Bahia Transat 6,50
\n <\/strong>
\n , ami valamikor Mini Transat n\u00e9ven futott. 11 orsz\u00e1g versenyz\u0151i gy\u00fcltek \u00f6ssze a rajtvonalon. Angol, spanyol, kinai (mert m\u00e1r mindenhol ott vannak) olasz, t\u00f6r\u00f6k, sv\u00e1jci, francia, n\u00e9met, amerikai, kanadai \u00e9s ausztr\u00e1l vitorl\u00e1z\u00f3 is rajthoz \u00e1llt.\n<\/p>\n

\n A verseny k\u00e9t \u00e9vente ker\u00fcl megrendez\u00e9sre \u00e9s ahogy a neve mutatja a \u00a0nyugat franciaorsz\u00e1gi \u00a0Charante-Maritime-b\u00f3l indul \u00e9s egyszeri meg\u00e1ll\u00e1ssal Madeir\u00e1n Salvador de Bahi\u00e1n \u00e9r v\u00e9get. AZ els\u0151 szakasz 1100 tengeri m\u00e9rf\u00f6ld, m\u00edg a m\u00e1sodik 3100. Mindezt egyed\u00fcl kell teljes\u00edtenie 6 \u00e9s f\u00e9l m\u00e9teres haj\u00f3ikon a versenyz\u0151knek. K\u00e9t oszt\u00e1ly \u00e1ll rajthoz.\n<\/p>\n

\n Az egyik a sz\u00e9ri\u00e1t k\u00e9pvisel\u0151 Pogo2 amit a Finot iroda tervezett. (hossz:6.5 m. sz\u00e9less\u00e9g 2.99 m mer\u00fcl\u00e9s: 1,6 m. anyaga: poli\u00e9szter \u00a0nagyvitorla 26 m
\n
\n 2
\n <\/sup>
\n genua 18 m
\n
\n 2
\n <\/sup>
\n spi 75m
\n
\n 2
\n <\/sup>
\n ) \u00e9s egy bizonyos hat\u00e1rokon bel\u00fcl szabad fejleszt\u00e9s\u0171 prototipus, itt megengedett a karbon epoxi szendvics , nagyobb vitorl\u00e1k, jelenleg kb. 25%-al k\u00f6nnyebb is \u00e9s \u00a0j\u00f3val nagyobb mer\u00fcl\u00e9s\u0171 mint a sz\u00e9ria. Itt els\u0151dlegesen az a c\u00e9l, hogy a j\u00f3 haj\u00f3t a lehet\u0151 legkonnyebbre gy\u00e1rts\u00e1k. Az el\u00e9g egy\u00e9rtelm\u0171, hogy ezeken a kis haj\u00f3kon kipr\u00f3b\u00e1lt technol\u00f3gi\u00e1kat viszik \u00e1t az Open 60-as nagytestv\u00e9rekre.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n
\n Az idei rajt
\n <\/em>\n<\/p>\n

\n Maga a versenyt a brit Bob Salmon tal\u00e1lta ki \u00a0az 1976-os Ostar alapj\u00e1n. Egy\u00e9rtelm\u0171v\u00e9 tette a c\u00e9lt, hogy kezelhet\u0151 k\u00f6lts\u00e9gvet\u00e9sb\u0151l legyenek a haj\u00f3k megval\u00f3s\u00edtva. \u00cdgy a 6,5 m\u00e9ter hossz volt a maxim\u00e1lis m\u00e9ret. M\u00e1r 1977-ben 23-an indultak a versenyen. R\u00e1 k\u00e9t ever 32-re n\u0151tt a l\u00e9tsz\u00e1m. Id\u0151k\u00f6zben t\u00f6bbsz\u00f6r cser\u00e9l\u0151dtek a helysz\u00ednek, m\u00edg a jelenlegi pontokig eljutottak.\n<\/p>\n

\n
\n 1981
\n <\/strong>
\n -ben p\u00e9ld\u00e1ul megesett az, hogy egy ciklonban el\u00fcllyedt a kanadai Steve Callaghan haj\u00f3ja \u00e9s 56 napot t\u00f6lt\u00f6tt egyment\u0151tutajban, miel\u00f6tt partot \u00e9rt volna.\n<\/p>\n

\n
\n 1991
\n <\/strong>
\n -ben m\u00e1r 68 indul\u00f3ja volt a versenynek \u00e9s itt nyert Michael Desjoyeaux, aki ma jelenleg tal\u00e1n a legjobb sz\u00f3l\u00f3vitolr\u00e1z\u00f3. A verseny t\u00f6rt\u00e9net\u00e9ben felt\u00fcntek olyan nevek, akik k\u00e9s\u00f6bb nevet szereztek maguknak a Vend\u00e9e Globe vagy hasonl\u00f3 versenyek t\u00f6rt\u00e9net\u00e9ben. Ilyenek, Marc Thiercelin, Bernard Stamm vagy ak\u00e1r Isabelle Autissier.\n<\/p>\n

\n A
\n
\n 2009
\n <\/strong>
\n . \u00e9vi versenyen m\u00e1r 85 mini indult \u00e9s viszonylag egys\u00edk\u00fa volt mindk\u00e9toszt\u00e1lyban, hiszen mindk\u00e9t szakaszon ugyan azok voltak a dobog\u00f3s helyezettek.\n<\/p>\n

\n De t\u00e9rj\u00fcnk vissza a jelenhez. Gy\u00f6ny\u00f6r\u0171 napos id\u0151ben \u00a06 csom\u00f3s sz\u00e9lben rajtolt el az idei verseny 79 indul\u00f3ja 46 sz\u00e9ria \u00e9s 33 proto \u00e1llt a rajtvonalon. K\u00f6z\u00f6tt\u00fck n\u00e9gy h\u00f6lgy is v\u00e1llalta \u00a0a megm\u00e9rettet\u00e9st. A rajt ut\u00e1ni els\u0151 \u00e9jszaka igen bonyolultra sikeredett, hiszen nagyon nem volt sz\u00e9l \u00e9s a legbiztosn\u00e1gosabb \u00fatvonalat v\u00e1lasztotta a mez\u0151ny a Finisterre fok fel\u00e9.
\n
\n A Biscaya \u00f6b\u00f6l kiv\u00e9telesen gy\u00f6ny\u00f6r\u0171 \u00e9s b\u00e9k\u00e9s arc\u00e1t mutatta \u00a044 m\u00e9rf\u00f6ld v\u00e1lasztotta el ekkor a leg\u00e9szaknyugatibb \u00e9s a legd\u00e9lebbi indul\u00f3t. Ez mit sem v\u00e1ltozott ma sem. Nagyon lassan halad a flotta. A legt\u00f6bbet 131, 4 m\u00e9rf\u00f6ldet az elm\u00falt nap David Raison haladt. Ez mind\u00f6ssze 5,5 csom\u00f3.\u00a0Id\u00f6nk\u00e9nt visszat\u00e9r\u00fcnk.\n<\/p>\n

\n
\n A verseny oldala
\n <\/a><\/p>\n


\n Marc Thiercelin, 13. 1991-ben:
\n <\/strong>
\n
\n Ez volt az \u00e9n m\u00e1sodik transatom \u00e9s ez nagyon tan\u00fas\u00e1gos volt. Egyed\u00fcl \u00e1tkelni az Atlanti-\u00f3ce\u00e1non nem egy k\u00f6nny\u0171 menet.It was my second transat and it was very revealing. Crossing the Atlantic alone is no easy ride. Egy 6 \u00e9s f\u00e9l m\u00e9teresen sokkal tr\u00fckk\u00f6sebb. Mert ezek a haj\u00f3csk\u00e1k kicsik, m\u00edg a hull\u00e1mok hatalmasak.
\n <\/em>\n<\/p>\n

\n
\n Fot\u00f3: Pierrick Garenne \/ GPO
\n<\/span><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

34 \u00e9vvel a kital\u00e1l\u00e1sa ut\u00e1n vas\u00e1rnap elrajtolt a 18. Transat 6.50 Teljes nev\u00e9n a The Charente-Maritime\/Bahia Transat 6,50 , ami valamikor Mini Transat n\u00e9ven futott. 11 orsz\u00e1g versenyz\u0151i gy\u00fcltek \u00f6ssze a rajtvonalon. Angol, spanyol, kinai (mert m\u00e1r mindenhol ott vannak) olasz, t\u00f6r\u00f6k, sv\u00e1jci, francia, n\u00e9met, amerikai, kanadai \u00e9s ausztr\u00e1l vitorl\u00e1z\u00f3 is rajthoz \u00e1llt. A verseny […]<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":10158,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1756],"tags":[1287,1628,1520,907,1354],"sailing_author":"Beliczay P\u00e9ter","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1820"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1820"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1820\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/10158"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1820"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1820"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1820"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}