{"id":1823,"date":"2011-09-26T16:57:00","date_gmt":"2011-09-26T14:57:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2011\/09\/26\/tuti-biztos-siker\/"},"modified":"2017-08-02T00:16:53","modified_gmt":"2017-08-01T22:16:53","slug":"tuti-biztos-siker","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2011\/09\/26\/tuti-biztos-siker\/","title":{"rendered":"Tuti Biztos Siker"},"content":{"rendered":"

\n A h\u00e9tv\u00e9g\u00e9n zajlott a TBS Nagyd\u00edj Sz\u00f3l\u00f3 Balatonker\u00fcl\u0151 verseny. \u00c1lljon itt egy szem\u00e9lyes hangv\u00e9tel\u0171 besz\u00e1mol\u00f3.\n<\/p>\n

\n Id\u00e9n ism\u00e9t csak r\u00e1mj\u00f6tt a g\u00f6rcs, hogy indulni kell. \u00dagy t\u0171nik minden \u00f6t \u00e9vben sz\u00fcks\u00e9g\u00e9t \u00e9rzem egy ilyen megm\u00e9rettet\u00e9snek. Gondoltam \u00e9n az elej\u00e9n. De a v\u00e9g\u00e9re eg\u00e9sz m\u00e1s gondolatok jutottak eszembe.\n<\/p>\n

\n Az el\u0151z\u0151 k\u00e9t alkalomhoz k\u00e9pest most minden k\u00f6nnyed\u00e9n \u00f6ssze\u00e1llt. Varga Lajost\u00f3l kaptam haj\u00f3t, Szeremley Lacit\u00f3l \u00e9s m\u00e1shonnan b\u0151szeles vitorl\u00e1kat. Nagyon hamar meglett minden \u00e9s m\u00e9g id\u0151m is volt bevitorl\u00e1zni a c\u00e1jgot. Ennek ellen\u00e9re vagy \u00e9ppen ez\u00e9rt nem \u00e9gtem 100%-on. M\u00e1r egy h\u00e9ttel el\u00f6tte lent voltam, hogy bevitorl\u00e1zzam a haj\u00f3t. Ez csak ny\u00f6gve, nyelve siker\u00fclt \u00e9s nem csak az\u00e9rt, mert egy hidegfront akad\u00e1lyozott benne. Furcsa \u00e9rz\u00e9s volt, hogy nem hev\u00fcl\u00f6k m\u00e9gis menni akarok \u00e9s csin\u00e1lni.\n<\/p>\n

\n Haj\u00f3 \u00f6ssze\u00e1llt vitorl\u00e1k is rendben voltak \u00e9s j\u00f3p\u00e1r b\u0151szeles vitorla k\u00f6z\u00fcl v\u00e1laszthattam. Eg\u00e9sz h\u00e9ten figyeltem az id\u0151j\u00e1r\u00e1s el\u0151rejelz\u00e9seket \u00e9s a v\u00e9ge fel\u00e9 m\u00e1r pontosan l\u00e1tszott a helyzet. Legal\u00e1bb is d\u00e9lel\u00f6tt. Ink\u00e1bb abban rem\u00e9nykedtem, hogy gyengesszeles menet lesz, mert \u00edgy tal\u00e1n tarthat\u00f3ak az \u00faj fejleszt\u00e9s\u0171 versenyg\u00e9pek, A Code8-r\u00f3l kider\u00fclt p\u00e1r nappal a rajt el\u00f6tt, hogy kiz\u00e1rt….\u00c9s f\u0151leg nem gyenge sz\u00e9lben.No, de az embernek hinnie kell valamiben, \u00e9n is \u00edgy tettem.\n<\/p>\n

\n A nevez\u00e9skor az\u00e9rt az kider\u00fclt, hogy minden id\u0151k legnagyobb mez\u0151nye gy\u00fclt \u00f6ssze \u00e9s az innov\u00e1ci\u00f3 is meghaladja b\u0151ven \u00a0az eddigieket.. Ott volt egyszer a Code8, a Nelson, az \u00fajj\u00e1 \u00e9p\u00edtett Fahaj\u00f3, hogy csak a h\u00e1rom leges\u00e9lyesebb verd\u00e1t eml\u00edtsem. Jelent\u0151s sz\u00e1m\u0171 8mOD, ki orsud\u00e1rral, ki an\u00e9lk\u00fcl. Melges 24-ek, Elliott 770-ek, Egy gy\u00f6ny\u00f6r\u0171 sz\u00e9p \u00a0haj\u00f3cska a Tofinou 8m, egy Delphia 24, egy sv\u00e9d gy\u00e1rtm\u00e1ny\u00fa \u00e9rdekes kis szerkezet \u00e9s a Kisnagy Ember haj\u00f3j\u00e1val a Flaar 18-al. \u00d6sszesen 23 r\u00e9sztvev\u0151.\n<\/p>\n

\n J\u00f3 verseny lesz, ez m\u00e1r l\u00e1tszott- \u00c9s \u00edgy is lett. Szerintem. De az hogy fejben nem vagyok oks teljesen, azt m\u00e1r az is mutatta, hogy a rajthoz kihaj\u00f3z\u00e1skor a puffereket is elfelejtettem beszedni. Az, hogy egy perccel ben\u00e9ztem a rajtot az m\u00e1r nem is volt \u00e9rdekes. Ilyen hossz\u00fa menetben. Nagy gennaker fel \u00e9s robog\u00e1s lefel\u00e9 az \u00f6t\u00f6s k\u00f6rny\u00e9k\u00e9n stabiliz\u00e1l\u00f3d\u00f3 sz\u00e9lben.\n<\/p>\n

\n Azzal, hogy a rajtvonal lee oldal\u00e1n siker\u00fclt elj\u00f6nn\u00f6m megengedett n\u00e9mi nyugalmat a felfel\u00e9 t\u00f6rekv\u0151 \u00e9s a t\u00faloldalon rajtolokkal szemben. J\u00f3l is s\u00fclt el a dolog, mert viszonylag el\u0151l tudtam veretni legal\u00e1bb \u00d6reg-Tihanyig. Viszont k\u00e9s\u00f6bb m\u00e1r halzolni kellett volna \u00e9s neki is k\u00e9sz\u00fcl\u00f6dtem, amikor is megl\u00e1ttam, hogy a reacher shotja r\u00e1 van tekeredve a gennaker negativ sz\u00e1r\u00e1ra. No, ha \u00edgy meghalzolok, akkor\u00e1t esek, mint Rossi a balkanyarban. Nem is tettem, ink\u00e1bb levettem a vitorl\u00e1t. Ett\u0151l r\u00f6gt\u00f6n vert helyzetbe is ker\u00fcltem, mert ezen akci\u00f3 k\u00f6zben elment az \u00f6sszes elektromoss\u00e1gom \u00e9s nem tudtam a gennakert felh\u00fazni l\u00e9v\u00e9n a cs\u0151ben komolyabb man\u0151verekre sz\u00e1m\u00edtottam \u00e9s nem mertem mag\u00e1ra hagyni a hosszab\u00edt\u00f3t.\n<\/p>\n

\n \u00cdgy \u00e9rtem ki a cs\u0151b\u0151l, ahol v\u00e9gre felcib\u00e1lhattam a reachert \u00e9s k\u00f6z\u00e9pvizet tartva az egyre gyeng\u00fcl\u0151 sz\u00e9lben tartotam Keszthely fel\u00e9. Ism\u00e9t \u00e9letre keltett elektromoss\u00e9ggal. Ment is sz\u00e9pen a dolog, \u00fagy R\u00e9vf\u00fcl\u00f6pig, ahol is \u00fagy t\u00fcnt megnyugszik a sz\u00e9l \u00e9s gyenge csobog\u00f3ss\u00e1 v\u00e1lik a menet. M\u00e9g egy kis vide\u00f3t is felraktam a Facebookra, a nyugis menetr\u0151l. Ott \u00e9s akkor kital\u00e1ltam, hogy id\u0151nk\u00e9nt kis vide\u00f3ban besz\u00e1molok az eddig t\u00f6rt\u00e9ntekr\u0151l. A film el is k\u00e9sz\u00fclt \u00e9s \u00e9ppen t\u00f6lt\u00f6ttem volna fel, amikor is j\u00f6tt egy mark\u00e1ns p\u00f6ff \u00e9s lefetrengtem. Sz\u00e9p lassan vissza \u00e1llt volna a verda, \u00e9s akkor az orsud\u00e1r megadta mag\u00e1t \u00e9s a reacher m\u00e1r spinnakerk\u00e9nt d\u00f6nt\u00f6tt le. \u00dajra.\n<\/p>\n

\n Eldobtam a sz\u00e1r\u00e1t \u00e9s a tetej\u00e9t, majd visszacsemp\u00e9sztem a v\u00edzb\u0151l. Az orsud\u00e1r marad\u00e9k\u00e1t is megmentettem \u00e9s tov\u00e1bb haladtam a sima fock-al. Ma m\u00e1r kicsit sz\u00e9gyellem, de tegnap \u00e1lmodtam csak meg, hogyan lehetett volna megmenteni \u00e9s haszn\u00e1lhat\u00f3v\u00e1 tenni ism\u00e9t a rendszert. Ez akkor ott nem jutott eszembe. Sz\u00f3val tov\u00e1bb az elh\u00faz\u00f3 mez\u00f6nnyel j\u00f3val lassabban. Igy sok es\u00e9lyem nem volt, de valahogy nem is zavart. Fontosabbnak t\u00fcnt k\u00f6rbe \u00e9rni.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n
\n Amikor a nap megy le Keszthelyn\u00e9l
\n <\/em>\n<\/p>\n

\n Az \u00f6r\u00f6m az \u00fcr\u00f6mben, az volt, hogy a szerel\u00e9s k\u00f6zben feljutottam az \u00e9szaki part al\u00e1 \u00e9s ott folytattam az utam. Ami azt jelentette, hogy a Szigligeti \u00f6b\u00f6lbe m\u00e1r az els\u0151 \u00f6tben \u00e9rtem be, hiszen aki a d\u00e9li partot h\u00fazta, az nagyon leragadt. \u00c9s j\u00f6tt az \u00fcr\u00f6m az \u00f6r\u00f6mben, amikor \u00a0j\u00f3val lassabbk\u00e9nt lassan, de biztosan koptam lefel\u00e9. Az keszthelyi p\u00e1lyajelet m\u00e1r 9. helyen vettem s\u00edma vizen j\u00f6tt\u00fcnk-ment\u00fcnk az \u00d6b\u00f6lben.\n<\/p>\n

\n \u00c9s j\u00f6tt az \u00e9jszaka. Pont. El\u00e9g nehezen tudok besz\u00e9lni arr\u00f3l a koncepci\u00f3tlans\u00e1gr\u00f3l, t\u00f6k\u00f6l\u0151d\u00e9sr\u0151l amit az \u00e9jszaka elk\u00f6vettem, de az eredm\u00e9ny m\u00e1snap reggel mag\u00e1\u00e9rt besz\u00e9lt. S\u0151t valahol R\u00e9vf\u00fcl\u00f6p \u00e9s Tihany k\u00f6z\u00f6tt siker\u00fclt bealudnom. Hirtelen z\u00f6rg\u00e9sre \u00e9bredek, hopp, itt a sz\u00e9l! R\u00e1h\u00fazok, megindul a haj\u00f3. V\u00e9gre! Csak egy kis id\u0151 m\u00falva lett gyan\u0171s, hogy ez a s\u00f6t\u00e9ts\u00e9g nem a Tihanyi szoros, hanem a Zala torkolata. Uppsz! Sz\u00e9p lett volna, ha megint Keszthelyen tal\u00e1lom magam.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n
\n Az elalv\u00e1som k\u00f6r\u00fcli kavar a GPS szerint
\n <\/em>\n<\/p>\n

\n
\n Na sz\u00f3val ez volt az \u00e9jszaka. Hallottam \u00e9s l\u00e1ttam a k\u00f6zelemben reacherrel, sz\u00e9llel elrobog\u00f3kat, de valahogy nekem nem akart j\u00f6nni a labda. Vagy mindig kiker\u00fcltem.Na \u00e9s persze r\u00e9gi bar\u00e1tainkal is \u00f6ssze futottunk, pedig id\u00e9n m\u00e1r nem gondoltam, hogy \u00e1rvasz\u00fanyog rajz\u00e1s lesz.\n<\/p>\n

\n Na hajnal m\u00e1r a Tihanyi szoroson t\u00fal \u00e9rt, ahol is spinnakerrel, mert ez maradt orsud\u00e1r n\u00e9lk\u00fcl(B\u00e1r a Lajos \u00f3va intett a haszn\u00e1lat\u00e1t\u00f3l) \u00a0\u201erohantam\u201d a feles sz\u00e9lben F\u00fcred fel\u00e9. Azt gondolv\u00e1n, hogy esetleg reggel vissza\u00e1ll a tegnapi \u00e9szaki. Vissza is \u00e1llt. Kb. 3 percre. \u00a0Majd Alm\u00e1di el\u00f6tt teljesen el\u00e1llt. Meg nem tudom mondani, hogy mennyi id\u0151t dekkoltunk t\u00f6bbed magammal ott, de j\u00f3 m\u00e1sf\u00e9l \u00f3r\u00e1t biztosan. R\u00f6vid szunnyad\u00e1sokkal tark\u00edtott id\u0151szak volt, amikor is j\u00f6tt annyi sz\u00e9l, hogy \u00e1tl\u00f6k\u00f6tt a b\u00f3j\u00e1n. Ott egy kis forgol\u00f3d\u00e1s k\u00f6vetkezett, majd egy enyhe keleti ut\u00e1n beindult a d\u00e9li sz\u00e9l. Innent\u0151l kezdve s\u00edma menet volt F\u00fcredig. Szerencs\u00e9re a v\u00e9ge olyan izgalmas lett, hogy nem volt id\u0151m belealudni. M\u00e9gsem b\u00edrtam a b\u0151szelesed\u0151 sz\u00e9lben a Melgessel \u00e9s az Elliottal.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n
\n \u00e9s napfelkelte m\u00e1r Alm\u00e1di fel\u00e9
\n <\/em>\n<\/p>\n

\n \u00cdgy lett a v\u00e9ge 18. mely nem egy nagy eredm\u00e9ny, de mindenk\u00e9ppen l\u00e9lek\u00e9p\u00edt\u0151 verseny volt. \u00c9s azt hiszem, hogy a TBS Nagyd\u00edj most ker\u00fclt a hely\u00e9re a fejemben. Az els\u0151 alkalommal, 2001-ben egy Sud\u00e1rral mentem \u00e9s azt gondoltam, hogy ezzel oda lehet \u00e9rni. Az\u00f3ta is ez volt \u00a0a leghosszabb verseny \u00e9s 36 \u00f3ra ut\u00e1n darabjaimra hullottam. Ez nagyon nagy kudarc\u00e9lm\u00e9ny volt akkor \u00e9s nem is indultam 2006-ig. Ott rendesen felk\u00e9sz\u00fcltem j\u00f6tt is a labda, j\u00f3l is mentem. Akkor \u00fagy \u00e9reztem, hogy elt\u00fcnt a motiv\u00e1ci\u00f3m, de most harmadik alkalommal r\u00e1 kellett \u00e9brednem, hogy az eredm\u00e9ny szinte l\u00e9nyegtelen, mert a k\u00f6rbeker\u00fcl\u00e9s \u00f6nmag\u00e1ban egy TBS vagyis Tuti Biztos Siker, mert megcsin\u00e1ltad egyed\u00fcl azt, ami m\u00e1soknak m\u00e9g csapatban is nehezen megy a K\u00e9kszalagon.\n<\/p>\n

\n \u00c9s m\u00e1r tudom, hogy milyen haj\u00f3val kell j\u00f6v\u0151re indulni. Mert a j\u00f3 helyez\u00e9s ugyan m\u00e1sodrang\u00fa, de am\u00edg es\u00e9lyed van r\u00e1, addig k\u00fczdeni kell \u00e9rte.\n<\/p>\n

\n Minden m\u00e1s fontos k\u00f6zhaszn\u00fa info a
\n

\n www.szolovitorlazas.hu
\n <\/a>
\n oldalon el\u00e9rhet\u0151\n<\/p>\n

\n
\n Fot\u00f3: Cserta G\u00e1bor, Beliczay P\u00e9ter
\n<\/span><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

A h\u00e9tv\u00e9g\u00e9n zajlott a TBS Nagyd\u00edj Sz\u00f3l\u00f3 Balatonker\u00fcl\u0151 verseny. \u00c1lljon itt egy szem\u00e9lyes hangv\u00e9tel\u0171 besz\u00e1mol\u00f3. Id\u00e9n ism\u00e9t csak r\u00e1mj\u00f6tt a g\u00f6rcs, hogy indulni kell. \u00dagy t\u0171nik minden \u00f6t \u00e9vben sz\u00fcks\u00e9g\u00e9t \u00e9rzem egy ilyen megm\u00e9rettet\u00e9snek. Gondoltam \u00e9n az elej\u00e9n. De a v\u00e9g\u00e9re eg\u00e9sz m\u00e1s gondolatok jutottak eszembe. Az el\u0151z\u0151 k\u00e9t alkalomhoz k\u00e9pest most minden k\u00f6nnyed\u00e9n \u00f6ssze\u00e1llt. […]<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":10166,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[1436,594,1317,822,1294,591,1372,1514],"sailing_author":"Beliczay P\u00e9ter","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1823"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1823"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1823\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/10166"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1823"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1823"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1823"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}