\n A h\u00e9tv\u00e9g\u00e9n zajlott a TBS Nagyd\u00edj Sz\u00f3l\u00f3 Balatonker\u00fcl\u0151 verseny. \u00c1lljon itt egy szem\u00e9lyes hangv\u00e9tel\u0171 besz\u00e1mol\u00f3.\n<\/p>\n
\n Id\u00e9n ism\u00e9t csak r\u00e1mj\u00f6tt a g\u00f6rcs, hogy indulni kell. \u00dagy t\u0171nik minden \u00f6t \u00e9vben sz\u00fcks\u00e9g\u00e9t \u00e9rzem egy ilyen megm\u00e9rettet\u00e9snek. Gondoltam \u00e9n az elej\u00e9n. De a v\u00e9g\u00e9re eg\u00e9sz m\u00e1s gondolatok jutottak eszembe.\n<\/p>\n
\n Az el\u0151z\u0151 k\u00e9t alkalomhoz k\u00e9pest most minden k\u00f6nnyed\u00e9n \u00f6ssze\u00e1llt. Varga Lajost\u00f3l kaptam haj\u00f3t, Szeremley Lacit\u00f3l \u00e9s m\u00e1shonnan b\u0151szeles vitorl\u00e1kat. Nagyon hamar meglett minden \u00e9s m\u00e9g id\u0151m is volt bevitorl\u00e1zni a c\u00e1jgot. Ennek ellen\u00e9re vagy \u00e9ppen ez\u00e9rt nem \u00e9gtem 100%-on. M\u00e1r egy h\u00e9ttel el\u00f6tte lent voltam, hogy bevitorl\u00e1zzam a haj\u00f3t. Ez csak ny\u00f6gve, nyelve siker\u00fclt \u00e9s nem csak az\u00e9rt, mert egy hidegfront akad\u00e1lyozott benne. Furcsa \u00e9rz\u00e9s volt, hogy nem hev\u00fcl\u00f6k m\u00e9gis menni akarok \u00e9s csin\u00e1lni.\n<\/p>\n
\n Haj\u00f3 \u00f6ssze\u00e1llt vitorl\u00e1k is rendben voltak \u00e9s j\u00f3p\u00e1r b\u0151szeles vitorla k\u00f6z\u00fcl v\u00e1laszthattam. Eg\u00e9sz h\u00e9ten figyeltem az id\u0151j\u00e1r\u00e1s el\u0151rejelz\u00e9seket \u00e9s a v\u00e9ge fel\u00e9 m\u00e1r pontosan l\u00e1tszott a helyzet. Legal\u00e1bb is d\u00e9lel\u00f6tt. Ink\u00e1bb abban rem\u00e9nykedtem, hogy gyengesszeles menet lesz, mert \u00edgy tal\u00e1n tarthat\u00f3ak az \u00faj fejleszt\u00e9s\u0171 versenyg\u00e9pek, A Code8-r\u00f3l kider\u00fclt p\u00e1r nappal a rajt el\u00f6tt, hogy kiz\u00e1rt….\u00c9s f\u0151leg nem gyenge sz\u00e9lben.No, de az embernek hinnie kell valamiben, \u00e9n is \u00edgy tettem.\n<\/p>\n
\n A nevez\u00e9skor az\u00e9rt az kider\u00fclt, hogy minden id\u0151k legnagyobb mez\u0151nye gy\u00fclt \u00f6ssze \u00e9s az innov\u00e1ci\u00f3 is meghaladja b\u0151ven \u00a0az eddigieket.. Ott volt egyszer a Code8, a Nelson, az \u00fajj\u00e1 \u00e9p\u00edtett Fahaj\u00f3, hogy csak a h\u00e1rom leges\u00e9lyesebb verd\u00e1t eml\u00edtsem. Jelent\u0151s sz\u00e1m\u0171 8mOD, ki orsud\u00e1rral, ki an\u00e9lk\u00fcl. Melges 24-ek, Elliott 770-ek, Egy gy\u00f6ny\u00f6r\u0171 sz\u00e9p \u00a0haj\u00f3cska a Tofinou 8m, egy Delphia 24, egy sv\u00e9d gy\u00e1rtm\u00e1ny\u00fa \u00e9rdekes kis szerkezet \u00e9s a Kisnagy Ember haj\u00f3j\u00e1val a Flaar 18-al. \u00d6sszesen 23 r\u00e9sztvev\u0151.\n<\/p>\n
\n J\u00f3 verseny lesz, ez m\u00e1r l\u00e1tszott- \u00c9s \u00edgy is lett. Szerintem. De az hogy fejben nem vagyok oks teljesen, azt m\u00e1r az is mutatta, hogy a rajthoz kihaj\u00f3z\u00e1skor a puffereket is elfelejtettem beszedni. Az, hogy egy perccel ben\u00e9ztem a rajtot az m\u00e1r nem is volt \u00e9rdekes. Ilyen hossz\u00fa menetben. Nagy gennaker fel \u00e9s robog\u00e1s lefel\u00e9 az \u00f6t\u00f6s k\u00f6rny\u00e9k\u00e9n stabiliz\u00e1l\u00f3d\u00f3 sz\u00e9lben.\n<\/p>\n
\n Azzal, hogy a rajtvonal lee oldal\u00e1n siker\u00fclt elj\u00f6nn\u00f6m megengedett n\u00e9mi nyugalmat a felfel\u00e9 t\u00f6rekv\u0151 \u00e9s a t\u00faloldalon rajtolokkal szemben. J\u00f3l is s\u00fclt el a dolog, mert viszonylag el\u0151l tudtam veretni legal\u00e1bb \u00d6reg-Tihanyig. Viszont k\u00e9s\u00f6bb m\u00e1r halzolni kellett volna \u00e9s neki is k\u00e9sz\u00fcl\u00f6dtem, amikor is megl\u00e1ttam, hogy a reacher shotja r\u00e1 van tekeredve a gennaker negativ sz\u00e1r\u00e1ra. No, ha \u00edgy meghalzolok, akkor\u00e1t esek, mint Rossi a balkanyarban. Nem is tettem, ink\u00e1bb levettem a vitorl\u00e1t. Ett\u0151l r\u00f6gt\u00f6n vert helyzetbe is ker\u00fcltem, mert ezen akci\u00f3 k\u00f6zben elment az \u00f6sszes elektromoss\u00e1gom \u00e9s nem tudtam a gennakert felh\u00fazni l\u00e9v\u00e9n a cs\u0151ben komolyabb man\u0151verekre sz\u00e1m\u00edtottam \u00e9s nem mertem mag\u00e1ra hagyni a hosszab\u00edt\u00f3t.\n<\/p>\n
\n \u00cdgy \u00e9rtem ki a cs\u0151b\u0151l, ahol v\u00e9gre felcib\u00e1lhattam a reachert \u00e9s k\u00f6z\u00e9pvizet tartva az egyre gyeng\u00fcl\u0151 sz\u00e9lben tartotam Keszthely fel\u00e9. Ism\u00e9t \u00e9letre keltett elektromoss\u00e9ggal. Ment is sz\u00e9pen a dolog, \u00fagy R\u00e9vf\u00fcl\u00f6pig, ahol is \u00fagy t\u00fcnt megnyugszik a sz\u00e9l \u00e9s gyenge csobog\u00f3ss\u00e1 v\u00e1lik a menet. M\u00e9g egy kis vide\u00f3t is felraktam a Facebookra, a nyugis menetr\u0151l. Ott \u00e9s akkor kital\u00e1ltam, hogy id\u0151nk\u00e9nt kis vide\u00f3ban besz\u00e1molok az eddig t\u00f6rt\u00e9ntekr\u0151l. A film el is k\u00e9sz\u00fclt \u00e9s \u00e9ppen t\u00f6lt\u00f6ttem volna fel, amikor is j\u00f6tt egy mark\u00e1ns p\u00f6ff \u00e9s lefetrengtem. Sz\u00e9p lassan vissza \u00e1llt volna a verda, \u00e9s akkor az orsud\u00e1r megadta mag\u00e1t \u00e9s a reacher m\u00e1r spinnakerk\u00e9nt d\u00f6nt\u00f6tt le. \u00dajra.\n<\/p>\n
\n Eldobtam a sz\u00e1r\u00e1t \u00e9s a tetej\u00e9t, majd visszacsemp\u00e9sztem a v\u00edzb\u0151l. Az orsud\u00e1r marad\u00e9k\u00e1t is megmentettem \u00e9s tov\u00e1bb haladtam a sima fock-al. Ma m\u00e1r kicsit sz\u00e9gyellem, de tegnap \u00e1lmodtam csak meg, hogyan lehetett volna megmenteni \u00e9s haszn\u00e1lhat\u00f3v\u00e1 tenni ism\u00e9t a rendszert. Ez akkor ott nem jutott eszembe. Sz\u00f3val tov\u00e1bb az elh\u00faz\u00f3 mez\u00f6nnyel j\u00f3val lassabban. Igy sok es\u00e9lyem nem volt, de valahogy nem is zavart. Fontosabbnak t\u00fcnt k\u00f6rbe \u00e9rni.\n<\/p>\n
\n
\n Amikor a nap megy le Keszthelyn\u00e9l
\n <\/em>\n<\/p>\n
\n
\n Az elalv\u00e1som k\u00f6r\u00fcli kavar a GPS szerint
\n <\/em>\n<\/p>\n
\n
\n \u00e9s napfelkelte m\u00e1r Alm\u00e1di fel\u00e9
\n <\/em>\n<\/p>\n
\n Minden m\u00e1s fontos k\u00f6zhaszn\u00fa info a
\n
\n www.szolovitorlazas.hu
\n <\/a>
\n oldalon el\u00e9rhet\u0151\n<\/p>\n