\n Kattintson a k\u00e9pre a nagyobb m\u00e9retben t\u00f6rt\u00e9n\u0151 megjelen\u00edt\u00e9shez!
\n <\/span>
\n<\/a><\/p>\n\n Menj\u00fcnk sorj\u00e1ban, kezdve a 13-as szab\u00e1llyal: Fordul\u00e1s Alatt. Ezt t\u00f6r\u00f6lt\u00e9k el a szervez\u0151k. \u00cdgy m\u00e1r csak az sz\u00e1m\u00edt, hogy melyik a haj\u00f3 sz\u00e9lfel\u00f6li oldala. A 17-es szab\u00e1ly, amelyik ink\u00e1bb p\u00e1rosverseny sor\u00e1n j\u00f6n sz\u00e1m\u00edt\u00e1sba leegyszer\u0171s\u00f6d\u00f6tt \u00fagy, hogy van sz\u00e9l alatti \u00e9s sz\u00e9l feletti haj\u00f3 \u00e9s pont. Mivel kor\u00e1bban a legt\u00f6bb szab\u00e1lytalans\u00e1g nevezett k\u00e9t szab\u00e1lyt \u00e9rintette, \u00edgy most nagym\u00e9rt\u00e9kben egyszer\u0171s\u00f6d\u00f6tt a j\u00e1t\u00e9k.\n<\/p>\n
\n A 18-as szab\u00e1ly val\u00f3sz\u00edn\u0171leg t\u00f6bb hazai versenyz\u0151 sz\u00e1m\u00e1ra ismer\u0151s. Ugye alapb\u00f3l l\u00e9tezik egy szab\u00e1lyoz\u00e1s a sz\u00e9l fel\u00f6li p\u00e1lyajelre \u00e9s egy a leeb\u00f3j\u00e1ra (a sz\u00e9lfel\u00f6lit\u0151l elt\u00e9r\u0151) p\u00e1lyajelekre vonatkoz\u00f3an. Az AC eset\u00e9ben ez megsz\u0171nt \u00e9s most a bels\u0151 haj\u00f3nak van el\u0151nye cirk\u00e1l\u00f3 szakaszban is, m\u00e9gha balcsap\u00e1sr\u00f3l \u00e9rkezik is (asz sz\u00e1m\u00edt ki \u00e9ri el el\u0151bb a z\u00f3n\u00e1t). Mivel fent is kapu van, ahogy lent is, \u00edgy a p\u00e1lya teljesen szimmetrikus.Sajnos a p\u00e1rosverseny rajtja kiss\u00e9 meg van keverve, mert itt a f\u00e9lszeles mez\u0151nyrajtra majdnem mer\u0151legesen rakt\u00e1k ki a bel\u00e9p\u00e9si z\u00f3n\u00e1t \u00fagy, hogy alapb\u00f3l a balcsap\u00e1son \u00e9rkez\u0151 haj\u00f3 k\u00e9pes legyen a jobbcsap\u00e1sos el\u0151tt m\u00e9lyen bevitorl\u00e1zni, vagy ink\u00e1bb elmenek\u00fclni, de ezt a haj\u00f3k sebess\u00e9ge miatt kellett megl\u00e9pni, mert mondjuk 30 csom\u00f3s sebess\u00e9g mellett nem biztos, hogy a dial-up j\u00f3l s\u00fclne el.\n<\/p>\n
\n \u00c9l viszont a dial-down szab\u00e1ly, amely lehet\u0151v\u00e9 teszi a jobbcsap\u00e1son halad\u00f3 haj\u00f3 sz\u00e1m\u00e1ra, hogy a sz\u00e9ltengelyt\u0151l 90 fokig r\u00e1ejtsen a m\u00e1sik haj\u00f3ra cirk\u00e1l\u00f3 szakaszban, nagyobb kit\u00e9r\u00e9sre k\u00e9nyszer\u00edtve azt.\u00a0Mivel a p\u00e1lya mindig partk\u00f6zelben van, ez\u00e9rt az akad\u00e1lyokra vonatkoz\u00f3 szab\u00e1lyokat is \u00fajra kellett \u00e9rt\u00e9kelni. Erre h\u00fazt\u00e1k meg a p\u00e1lya hat\u00e1rvonalait, amelyet \u00e1tl\u00e9pve b\u00fcntet\u00e9sben r\u00e9szes\u00fcl a szab\u00e1lyszeg\u0151 csapat. Ha h\u00e1rom haj\u00f3hosszon bel\u00fclre ker\u00fcl egy haj\u00f3, automatikusan joga van fordulni vagy halzolni. \u00c9s nem kell kiab\u00e1lni a m\u00e1sik haj\u00f3nak, mert az is tudja, hol a hat\u00e1r.\u00a0Ha valaki kiesik a haj\u00f3b\u00f3l, akkor az\u00e9rt nem lehet visszamenni, akkor cs\u00f6kkentett l\u00e9tsz\u00e1mmal kell befutni, hiszen ez el\u00e9g b\u00fcntet\u00e9s a csapatnak. Az embert pedig a motorosok \u00f6sszeszedik.A borul\u00e1sra is m\u00e1s szab\u00e1ly vonatkozik, hiszen az AC versenyek sor\u00e1n a csapatoknak lehet\u0151s\u00e9g\u00fck van k\u00fcls\u0151 seg\u00edts\u00e9get ig\u00e9nybe venni a haj\u00f3 fel\u00e1ll\u00edt\u00e1shoz. Aki befut, az minimum 3 pontot kap a mez\u0151nyversenyen, m\u00edg aki nem, az null\u00e1t – sz\u00f3val meg\u00e9ri v\u00e9gigmenni. Persze azt nem tudni, hogy a 45-\u00f6s nagytestv\u00e9r\u00e9n\u00e9l, a 72-esekn\u00e9l mik\u00e9nt m\u0171k\u00f6dik majd a vissza\u00e1ll\u00edt\u00e1s.\n<\/p>\n
\n Nincs b\u00fcntet\u0151fordul\u00f3 az AC-n. Helyette egy lass\u00edt\u00f3s dolgot tal\u00e1ltak ki, amihez persze megintcsak sz\u00fcks\u00e9g van a GPS-re a haj\u00f3kon \u00e9s komoly t\u00e1mogat\u00f3 rendszerre a partr\u00f3l. Ez \u00fagy m\u0171k\u00f6dik, hogy amint b\u00fcntet\u00e9sben r\u00e9szes\u00edtenek egy haj\u00f3t, akkor a haj\u00f3 virtu\u00e1lis
\n
\n VMG-je
\n <\/a>
\n k\u00e9t haj\u00f3hosszal a haj\u00f3 m\u00f6g\u00f6tt jelenik meg \u00e9s a haj\u00f3 pol\u00e1rj\u00e1b\u00f3l sz\u00e1m\u00edtott 75%-os VMG sebess\u00e9g\u00e9vel halad el\u0151re, m\u00edg el nem \u00e9ri a haj\u00f3 val\u00f3s helyzet\u00e9t. Ezt bel\u00fclr\u0151l kis l\u00e1mp\u00e1k jelzik a korm\u00e1nyosoknak. \u00cdgy az a meg\u00e9r\u0151s, ha min\u00e9l el\u0151bb meg\u00e1ll az ember \u00e9s bev\u00e1rja ezt a virtu\u00e1lis vonalat, mert ann\u00e1l hamar\u00e1bb indulhat \u00fajra. Olyan meg nincs, hogy az ember csak a futam v\u00e9g\u00e9n jav\u00edtja ki a b\u00fcntet\u0151j\u00e9t, azonnal korrig\u00e1lni kell a hib\u00e1t.\n<\/p>\n\n Az \u00faj szab\u00e1lyok bizonyosan el\u0151ny\u00e9re v\u00e1lnak a katamr\u00e1nos versenyz\u00e9snek \u00e9s l\u00e1tv\u00e1nynak is. A 270 fokos b\u00fcntet\u0151 elt\u00f6rl\u00e9s\u00e9vel ugyan kevesebb borul\u00e1st l\u00e1tunk, de \u00edgy legal\u00e1bb nem kell napokig jav\u00edtani a haj\u00f3kat.\n<\/p>\n
\n
\n Fot\u00f3: Gilles Martin-Raget\/ORACLE Racing; Ricardo Pinto\/ACWS
\n<\/span>
\n
\n
\n Forr\u00e1s: thedailysail.com
\n<\/span>
<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"M\u00e1r ha jobb. Nem csak az \u00faj t\u00f6bbtest\u0171 oszt\u00e1lyhaj\u00f3val v\u00e1ltozott radik\u00e1lisan az Amerika Kup\u00e1ja, a versenyt egyenesen k\u00f6z\u00f6ns\u00e9gbar\u00e1tra szabt\u00e1k. Ebben a partk\u00f6zeli versenyek, a j\u00f3 helysz\u00ednv\u00e1laszt\u00e1s \u00e9s a szab\u00e1lyok \u00fajra\u00e9rtelmez\u00e9se is k\u00f6zrej\u00e1tszik. \u00c9s akkor ves\u00e9zz\u00fck kicsit legut\u00f3bbit. Mert sajna szab\u00e1lyoz\u00e1sra igenis sz\u00fcks\u00e9g van, az \u00fctk\u00f6z\u00e9seket el kell ker\u00fclni, meg am\u00fagyis, valakinek mindig igaza van k\u00e9t […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":10174,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[3],"tags":[797,1210],"sailing_author":"SG","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1828"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1828"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1828\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/10174"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1828"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1828"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1828"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}