{"id":1879,"date":"2011-08-16T00:00:00","date_gmt":"2011-08-15T22:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2011\/08\/16\/rekord-es-csunya-borulas\/"},"modified":"2017-08-01T23:51:20","modified_gmt":"2017-08-01T21:51:20","slug":"rekord-es-csunya-borulas","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2011\/08\/16\/rekord-es-csunya-borulas\/","title":{"rendered":"Rekord \u00e9s cs\u00fanya borul\u00e1s"},"content":{"rendered":"

\n Loick Peyronnal a korm\u00e1nyn\u00e1l a 140 l\u00e1bas maxi trimar\u00e1n, a Banque Populaire nyerte a Rolex Fastnet Race versenyt t\u00f6bbtest\u0171 oszt\u00e1lyban. A Rambler felborult.\n<\/p>\n

\n A vas\u00e1rnap rajtol\u00f3 versenyen a maxi trimar\u00e1n h\u00e9tf\u0151 este \u00e9rt vissza Plymouthba, miut\u00e1n megker\u00fclte a legend\u00e1s Fastnet szikl\u00e1t. Az 1 nap 8 \u00f3ra, 48 perc (versenyid\u0151: 32 \u00f3ra, 48 perc) \u00faj rekordot jelent, mellyel a Fujicolor 60 l\u00e1bas trimar\u00e1n 1999-ben futott 1 nap, 16 \u00f3r\u00e1s idej\u00e9t m\u00falta fel\u00fcl a francia csapat. A tri \u00e1tlagsebess\u00e9ge 18.5 csom\u00f3 volt.\n<\/p>\n

\n \"\u00a9\n<\/p>\n

\n H\u00e9tf\u0151 este jelentette a Royal Ocean Racing Club (RORC), hogy az egytest\u0171ek verseny\u00e9ben vezet\u0151 maxi, a Rambler 100 felborult a Fastnet szikla ker\u00fcl\u00e9se sor\u00e1n.\n<\/p>\n

\n A Rambler meglehet\u0151sen nagy hull\u00e1mok k\u00f6z\u00f6tt has\u00edtott, amikor a haj\u00f3ban tart\u00f3zkod\u00f3 navig\u00e1tor a k\u00edl fel\u00f6l szokatlan hangra lett figyelmes \u00e9s a haj\u00f3 hirtelen \u00e1tfordult. Peter Islernek m\u00e9g siker\u00fclt leadnia a Maydayt \u00e9s kimenek\u00fcltek.\n<\/p>\n

\n \"\u00a9\n<\/p>\n

\n Az EPIRB-et (\u00f6n\u00e1ll\u00f3an is haszn\u00e1lhat\u00f3 v\u00e9szjelz\u0151 berendez\u00e9s – a vesz\u00e9lybe ker\u00fclt haj\u00f3 vagy ember azonos\u00edt\u00e1s\u00e1hoz sz\u00fcks\u00e9ges adatokat, valamint a jelad\u00f3 pillanatnyi GPS koordin\u00e1t\u00e1it is sug\u00e1rozza) aktiv\u00e1lt\u00e1k \u00e9s a biztons\u00e1gban l\u00e9v\u0151k kih\u00fazt\u00e1k a m\u00e9g \u00fasz\u00f3kat a haj\u00f3ra. A nagy hull\u00e1mz\u00e1s el\u00e9gg\u00e9 megnehez\u00edtette a kim\u00e1sz\u00e1st \u00e9s v\u00e9g\u00fcl 16-an egy\u00fctt maradtak a haj\u00f3n.\n<\/p>\n

\n \"\u00a9\n<\/p>\n

\n A leg\u00e9nys\u00e9g \u00f6t tagja elsodr\u00f3dott, majd k\u00e9t \u00e9s f\u00e9l \u00f3r\u00e1t k\u00e9nyszer\u00fclt a v\u00edzben t\u00f6lteni, de egy\u00fctt maradtak egy k\u00f6rben. A ment\u0151k egy hal\u00e1szhaj\u00f3t ir\u00e1ny\u00edtottak az incidens hely\u00e9re \u00e9s kiemelt\u00e9k a Wave Chieftain fed\u00e9lzet\u00e9re a m\u00e9g v\u00edzben tart\u00f3zkod\u00f3kat. M\u00e9g ezt megel\u0151z\u0151en egy helikopter ment a bajba jutottak megseg\u00edt\u00e9s\u00e9re \u00e9s a leg\u00e9nys\u00e9g egyik h\u00f6lgytagj\u00e1t hipotermi\u00e1val elsz\u00e1ll\u00edtott\u00e1k. A haj\u00f3n maradt 16 f\u0151t a Baltimore \u00e9letment\u0151 haj\u00f3 vitt partra. \u00c9s nagyj\u00e1b\u00f3l mindenki rendben is van.\n<\/p>\n

\n Az Alegre h\u00e9tf\u0151 d\u00e9lut\u00e1n 22 csom\u00f3val rohant a Fastnet fel\u00e9, amikor valamit\u0151l elhagyt\u00e1k a korm\u00e1ny alj\u00e1t, nagyj\u00e1b\u00f3l a korm\u00e1nyuk fel\u00e9t. A csapat \u00fagy d\u00f6nt\u00f6tt, hogy feladja a versenyt \u00e9s visszafordult Plymouth fel\u00e9.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Loick Peyronnal a korm\u00e1nyn\u00e1l a 140 l\u00e1bas maxi trimar\u00e1n, a Banque Populaire nyerte a Rolex Fastnet Race versenyt t\u00f6bbtest\u0171 oszt\u00e1lyban. A Rambler felborult. A vas\u00e1rnap rajtol\u00f3 versenyen a maxi trimar\u00e1n h\u00e9tf\u0151 este \u00e9rt vissza Plymouthba, miut\u00e1n megker\u00fclte a legend\u00e1s Fastnet szikl\u00e1t. Az 1 nap 8 \u00f3ra, 48 perc (versenyid\u0151: 32 \u00f3ra, 48 perc) \u00faj rekordot […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[],"sailing_author":"SG","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1879"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1879"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1879\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1879"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1879"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1879"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}