{"id":20392,"date":"2017-08-16T13:50:55","date_gmt":"2017-08-16T11:50:55","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/?p=20392"},"modified":"2017-11-01T21:56:04","modified_gmt":"2017-11-01T20:56:04","slug":"hello-uj-yankee","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2017\/08\/16\/hello-uj-yankee\/","title":{"rendered":"Hello \u00faj Yankee"},"content":{"rendered":"

A Dykstra Naval Architects (DNA), a J yachtok \u00fajratervez\u0151je, bemutatja a Yankee<\/strong> J haj\u00f3 reprodukci\u00f3j\u00e1t – a haj\u00f3\u00e9t, amely r\u00e9szt vett az 1930-as AC v\u00e9d\u0151i kiv\u00e1laszt\u00e1s sorozat\u00e1ban.
\nA Dykstra Naval Arhitects optimaliz\u00e1ci\u00f3s tanulm\u00e1nya egy szindik\u00e1tus projekt fejleszt\u00e9se, amely el\u0151sz\u00f6r 2010-ben volt bejelentve, de nem \u00e9p\u00fclt meg.<\/p>\n

A Frank Paine tervezte eredeti Yankee<\/strong>-t 1941-ben a h\u00e1bor\u00fas er\u0151fesz\u00edt\u00e9sek r\u00e9szek\u00e9nt lebontott\u00e1k. A DNA megtartotta az eredetire jellemz\u0151, egyenes vonal\u00fa, egyszer\u0171, tiszta design-t \u00e9s flush deck elrendez\u00e9st, \u00e9s er\u0151fesz\u00edt\u00e9seit a teljes\u00edtm\u00e9ny optimaliz\u00e1l\u00e1sra f\u00f3kusz\u00e1lta az \u00faj JCA min\u0151s\u00edt\u00e9si rendszer keretei k\u00f6z\u00f6tt,  a J yachtok tervez\u00e9se \u00e9s \u00e9p\u00edt\u00e9se ter\u00e9n eddig megszerzett t\u00f6bb mint 35 \u00e9vnyi tapasztalatai \u00e9s az ez id\u0151szak sor\u00e1n megval\u00f3s\u00edtott 7 J  yacht reprodukci\u00f3 eredm\u00e9nyek\u00e9ppen rendelkez\u00e9s\u00e9re \u00e1ll\u00f3 saj\u00e1t VPP programjainak valamint CFD \u00e9s FEM anal\u00edziseinek felhaszn\u00e1l\u00e1s\u00e1val.<\/p>\n

\"\"<\/p>\n

„Ezek a haj\u00f3k versenyz\u00e9sre sz\u00fclettek \u00e9s ez az \u00f6tlet az \u00faj Yankee<\/strong> m\u00f6g\u00f6tt.”<\/em> mondta a tervez\u0151 Jeroen de Vos, aki az eddig v\u00edzre bocs\u00e1tott nyolc k\u00f6z\u00fcl h\u00e9t J yachton vitorl\u00e1zott. ” A nagyon k\u00fcl\u00f6nb\u00f6z\u0151 haj\u00f3kon val\u00f3 vitorl\u00e1z\u00e1s sor\u00e1n szerzett tapasztalatainkb\u00f3l megtanultuk, hogy a nagyobb nem felt\u00e9tlen jobb. A v\u00edzvonal hossz\u00fas\u00e1ga a l\u00e9nyeg \u00e9s nem a teljes hossz, \u00edgy a Rainbow<\/strong>-hoz \u00e9s az Endeavour<\/strong>-hoz hasonl\u00f3an az \u00faj Yankee<\/strong> is kicsi lesz, k\u00f6nny\u0171 \u00e9s nagyon mozg\u00e9kony.”<\/em>
\nA v\u00e1rhat\u00f3 teljes\u00edtm\u00e9nyn\u00f6veked\u00e9s nem mindig \u00f6sszehasonl\u00edthat\u00f3 a v\u00edzen nyert m\u00e9terekkel \u00e9s tal\u00e1n fontosabb a fed\u00e9lzet elrendez\u00e9se, amelynek egyszer\u0171nek \u00e9s hat\u00e9konynak kell lennie.”<\/em> – magyar\u00e1zza Jeroen de Vos. ” Ha elrontj\u00e1k a startot, a versenynek szinte v\u00e9ge m\u00e1r miel\u0151tt elkezd\u0151dne, \u00edgy a leg\u00e9nys\u00e9gnek k\u00e9pesnek kell lennie arra, hogy gyorsan \u00e9s egyszer\u0171en kezelje a vitorl\u00e1kat \u00e9s a fed\u00e9lzeti felszerel\u00e9seket.”<\/em><\/p>\n

\"\"<\/p>\n

Az eredeti Yankee<\/strong> 1930-ban komoly es\u00e9lyese volt a v\u00e9d\u0151k k\u00fczdelm\u00e9nek, de nem volt olyan finomhangolva, mint riv\u00e1lisai. R\u00e9szt vett az 1934-es Amerika Kupa tesztsorozat\u00e1ban, \u00e1ttervezett riggel \u00e9s orral, \u00e9s sokkal versenyk\u00e9pesebb volt. A DNA legfrissebb optimaliz\u00e1ci\u00f3s tanulm\u00e1nya ut\u00e1n k\u00e9ts\u00e9gk\u00edv\u00fcl m\u00e9g gyorsabbnak bizonyul majd a v\u00edzen.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

A Dykstra Naval Architects (DNA), a J yachtok \u00fajratervez\u0151je, bemutatja a Yankee J haj\u00f3 reprodukci\u00f3j\u00e1t – a haj\u00f3\u00e9t, amely r\u00e9szt vett az 1930-as AC v\u00e9d\u0151i kiv\u00e1laszt\u00e1s sorozat\u00e1ban. A Dykstra Naval Arhitects optimaliz\u00e1ci\u00f3s tanulm\u00e1nya egy szindik\u00e1tus projekt fejleszt\u00e9se, amely el\u0151sz\u00f6r 2010-ben volt bejelentve, de nem \u00e9p\u00fclt meg. A Frank Paine tervezte eredeti Yankee-t 1941-ben a h\u00e1bor\u00fas er\u0151fesz\u00edt\u00e9sek […]<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":20396,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1706,1804],"tags":[1717,1715,1716,1714,1709],"sailing_author":"","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/20392"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=20392"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/20392\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/20396"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=20392"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=20392"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=20392"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}