{"id":2109,"date":"2011-03-07T00:00:00","date_gmt":"2011-03-06T23:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2011\/03\/07\/a-vilagbajnok-f18as\/"},"modified":"2017-08-01T23:50:22","modified_gmt":"2017-08-01T21:50:22","slug":"a-vilagbajnok-f18as","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2011\/03\/07\/a-vilagbajnok-f18as\/","title":{"rendered":"A vil\u00e1gbajnok F18as"},"content":{"rendered":"

\n Magyarr\u00e1 lett a vil\u00e1gbajnok F18-as haj\u00f3. Minden t\u00f6rt\u00e9net elkezd\u0151d\u00f6tt valahogy. A mi t\u00f6rt\u00e9net\u00fcnk 2010 tavasz\u00e1n vette kezdet\u00e9t, amikor kipattant a fej\u00fcnkb\u0151l, hogy technikai fejl\u0151d\u00e9s\u00fcnkh\u00f6z sz\u00fcks\u00e9ges lenne az M1 katamar\u00e1n mell\u00e9 egy F18, Hobie Wild Cat katamar\u00e1nra is.
\n \n<\/p>\n

\n Gondoltuk, ha az America\u2019s Cupra k\u00e9sz\u00fcl\u0151 BMW Oracle \u00e9s a Sail Innovation csapatnak megfelelt edz\u0151haj\u00f3nak, akkor nek\u00fcnk is t\u00f6k\u00e9letesen j\u00f3 lesz. Akkor m\u00e9g csak nem is sejtett\u00fck, hogy ez a haj\u00f3t\u00edpus szerelem lesz egy \u00e9letre.\n<\/p>\n

\n Tekintettel arra, hogy a haj\u00f3 leg\u00e9nys\u00e9ge 2 f\u0151, az edz\u00e9seken egym\u00e1st v\u00e1ltogatva has\u00edtottuk a habokat. Rubik (V\u00e1ndor R\u00f3bert) rendre felavatott mindenkit, hamar megtapasztaltuk, hogy mire k\u00e9pes az F18 Wild Cat, pillanatok alatt egy\u00e9rtelm\u0171v\u00e9 v\u00e1lt, mit kell b\u00edrnia a leg\u00e9nys\u00e9gnek a v\u00edzen. Igyekezt\u00fcnk az F18 katamar\u00e1n sz\u00f6vets\u00e9g \u00e1ltal rendezett versenyeken is elindulni, hogy ne csak edz\u00e9seken feszegess\u00fck \u00f6nmagunk \u00e9s a haj\u00f3 hat\u00e1rait. Volt olyan verseny, amit akkora buk\u00e1ssal z\u00e1rtunk, hogy a Balaton az \u00e1rboc csattan\u00e1s\u00e1t\u00f3l visszhangzott Kenes\u00e9t\u0151l Keszthelyig. De, r\u00e9szt vett\u00fcnk olyan versenyen is, ahol a dobog\u00f3s harmadik helyen futottunk be. Megsz\u00e1llottak lett\u00fcnk, egy vadmacska megsz\u00e1llottjai.\n<\/p>\n

\n \n<\/p>\n

\n Ekkor m\u00e1r minden olyan sz\u00f3ra felkaptuk a fej\u00fcnket, ami az F18-as katamar\u00e1noz\u00e1ssal volt kapcsolatos, pl\u00e1ne, amikor a 2011-es vil\u00e1gbajnoks\u00e1g ker\u00fclt sz\u00f3ba. Alig akartuk elhinni, hogy ekkora m\u00e1zlist\u00e1k vagyunk. Alig kezdt\u00fcnk bele a katamar\u00e1noz\u00e1sba, m\u00e1ris az \u00f6l\u00fcnkbe hullik egy \u00f3ri\u00e1si \u00e9lm\u00e9nnyel b\u00edr\u00f3 verseny, hiszen 2011. j\u00falius elej\u00e9n Magyarorsz\u00e1g ad otthont az F18 vil\u00e1gbajnoks\u00e1gnak!\n<\/p>\n

\n A fizik\u00e1lis tr\u00e9ning mellett ment\u00e1lisan is igyeksz\u00fcnk a maximumot ny\u00fajtani. S\u0171r\u0171 e-mail lev\u00e9lv\u00e1lt\u00e1sok sor\u00e1n bar\u00e1tokra tal\u00e1ltunk a nemzetk\u00f6zi F18-as klubokban is, – ennek volt k\u00f6sz\u00f6nhet\u0151 ny\u00e1r v\u00e9gi Garda tavi edz\u0151t\u00e1boroz\u00e1sunk \u2013 majd \u00edgy der\u00fclt f\u00e9ny arra, hogy Alex Udin szeretn\u00e9 eladni a 2010-es vil\u00e1gbajnoks\u00e1got nyert Hobie Wild Cat-j\u00e9t. Felcsillant a szem\u00fcnk. Alex vitorlak\u00e9sz\u00edt\u00e9ssel foglakozik Franciaorsz\u00e1gban, \u00a0a haj\u00f3 2010-ben kifejezetten a vil\u00e1gbajnoks\u00e1gra k\u00e9sz\u00fclt, ahol a legjobb eredm\u00e9nyt siker\u00fclt vele el\u00e9rnie.\n<\/p>\n

\n Azt m\u00e1r hallottuk, hogy sok \u2019meglepet\u00e9st\u2019 rejt a haj\u00f3, sokat tuningolt\u00e1k, sz\u00e1mos apr\u00f3 v\u00e1ltoztat\u00e1st eszk\u00f6z\u00f6ltek rajta. Gondoltunk egy mer\u00e9szet \u00e9s \u00edrtunk Alexnek, hogy \u00e9rdekelne minket a haj\u00f3, hiszen ezzel olyan technik\u00e1hoz juthatunk hozz\u00e1, ami profik \u00e1ltal fejlesztett \u00e9s tesztelt.\n<\/p>\n

\n \n<\/p>\n

\n R\u00f6vid egyeztet\u00e9s ut\u00e1n virtu\u00e1lisan egym\u00e1s tenyer\u00e9be csaptunk. A bajnokhaj\u00f3 egy utols\u00f3 Karib tengeri verseny\u00e9r\u0151l janu\u00e1rban Franciaorsz\u00e1g nyugati partj\u00e1n\u00e1l fekv\u0151 Rouen kik\u00f6t\u0151j\u00e9be \u00e9rkezett. Itt vehett\u00fck \u00e1t a haj\u00f3t Alext\u0151l. A haza sz\u00e1ll\u00edt\u00e1st Rubik v\u00e1llalta mag\u00e1ra, k\u00f6zbeiktatva egy rokoni l\u00e1togat\u00e1st P\u00e1rizsban. Unokatestv\u00e9re Lenkei Zsolt, a kite surfnek h\u00f3dol v\u00edzen \u00e9s havon egyar\u00e1nt. Eredm\u00e9nyess\u00e9g\u00e9r\u0151l \u00e1lljon itt annyi, hogy a 2010-ben a nam\u00edbiai L\u00fcderitz Speed Challenge kite surf gyorsas\u00e1gi versenyen megd\u00f6nt\u00f6tte az addigi magyar sebess\u00e9gi rekordot. A hivatalos rekordt\u00e1v 500 m\u00e9ter\u00e9n 43,65 csom\u00f3s (80,85 km\/h) \u00e1tlagsebess\u00e9get siker\u00fclt el\u00e9rnie, a legjobb cs\u00facssebess\u00e9ge pedig 46,03 csom\u00f3 (85,25 km\/h) volt. A vele k\u00e9sz\u00fclt interj\u00fa az al\u00e1bbi webc\u00edmen olvashat\u00f3.\n<\/p>\n

\n
\n http:\/\/windsurfing.hu\/cikk.asp?kategoria=ember&id=923
\n <\/a>\n<\/p>\n

\n A haj\u00f3 janu\u00e1r v\u00e9g\u00e9n, f\u00e9l Eur\u00f3p\u00e1n kereszt\u00fcl v\u00e9gre meg\u00e9rkezett Balatonf\u0171zf\u0151re. Nagyon v\u00e1rjuk a tavaszt, amikor el\u0151sz\u00f6r fogunk az \u00faj haj\u00f3val v\u00edzre sz\u00e1llni, \u00e9s megkezdhetj\u00fck felk\u00e9sz\u00fcl\u00e9s\u00fcnket a minden eddigin\u00e9l t\u00f6bb izgalmat \u00e9s sportos k\u00fczdelmet hoz\u00f3 2011-es szezonra.\n<\/p>\n

\n Kalocsai Zsolt \u2013 One d\u2019Or Catamaran Sailing Club<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Magyarr\u00e1 lett a vil\u00e1gbajnok F18-as haj\u00f3. Minden t\u00f6rt\u00e9net elkezd\u0151d\u00f6tt valahogy. A mi t\u00f6rt\u00e9net\u00fcnk 2010 tavasz\u00e1n vette kezdet\u00e9t, amikor kipattant a fej\u00fcnkb\u0151l, hogy technikai fejl\u0151d\u00e9s\u00fcnkh\u00f6z sz\u00fcks\u00e9ges lenne az M1 katamar\u00e1n mell\u00e9 egy F18, Hobie Wild Cat katamar\u00e1nra is. Gondoltuk, ha az America\u2019s Cupra k\u00e9sz\u00fcl\u0151 BMW Oracle \u00e9s a Sail Innovation csapatnak megfelelt edz\u0151haj\u00f3nak, akkor nek\u00fcnk is […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[],"sailing_author":"www.sailing.hu","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2109"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2109"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2109\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2109"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2109"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2109"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}