{"id":211,"date":"2016-05-03T07:00:00","date_gmt":"2016-05-03T05:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2016\/05\/03\/nemet-gyozelem-az-v-cws-boco-kzv-europe-cup-on\/"},"modified":"2017-08-02T00:03:19","modified_gmt":"2017-08-01T22:03:19","slug":"nemet-gyozelem-az-v-cws-boco-kzv-europe-cup-on","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2016\/05\/03\/nemet-gyozelem-az-v-cws-boco-kzv-europe-cup-on\/","title":{"rendered":"N\u00e9met gy\u0151zelem az V. CWS-boco KZV Europe Cup-on"},"content":{"rendered":"

\n Sportos sz\u00e9lben rep\u00fcltek vas\u00e1rnap a v\u00e1ndormadarak Ag\u00e1rdon\n<\/p>\n

\n Remek id\u0151ben, sportos sz\u00e9lben vitorl\u00e1zott vas\u00e1rnap n\u00e9gy futamot az V. CWS-boco Kielzugvogel Europe Cup mez\u0151nye Ag\u00e1rdon. Az els\u0151 helyen a pap\u00edrform\u00e1nak megfelel\u0151en Alfons \u00e9s Christl Huber v\u00e9gzett. A szombati gyengeszeles napot t\u00far\u00e1z\u00e1ssal, a haj\u00f3k be\u00e1ll\u00edt\u00e1sainak finom\u00edt\u00e1s\u00e1val, csapat\u00e9p\u00edt\u00e9ssel t\u00f6lt\u00f6tte a mez\u0151ny. A verseny f\u0151t\u00e1mogat\u00f3ja a CWS-boco Hungary Kft. volt, az oszt\u00e1ly strat\u00e9giai partnere a North Sails, \u00e9s a m\u00e1rk\u00e1t k\u00e9pvisel\u0151 Lineplex Kft., valamint a Yacht Klub Ag\u00e1rd, amely kezdett\u0151l fogva a haj\u00f3oszt\u00e1ly anyakik\u00f6t\u0151je is egyben.<\/p>\n

Ebben az \u00e9vben \u00f6t\u00f6dik alkalommal kezdte a magyar \u00e9s az eur\u00f3pai Kielzugvogel mez\u0151ny a versenyszezont Ag\u00e1rdon. A Magyar Kielzugvogel Flotta Egyes\u00fclet \u00e1ltal szervezett k\u00e9tnapos verseny a ki\u00edr\u00e1s szerint szombaton d\u00e9lben halaszt\u00e1ssal kezd\u0151d\u00f6tt. A tavon szinte teljes volt a sz\u00e9lcsend, legfeljebb egy-egy cs\u00edkban volt n\u00e9mi l\u00e9gmozg\u00e1s, egy\u00e9bk\u00e9nt az el\u0151rejelz\u00e9seknek megfelel\u0151en. \u00cdgy a rendez\u0151 H\u00e9jj \u00c1d\u00e1m megk\u00edm\u00e9lte a csapatokat a v\u00edzen \u00e1csorg\u00e1st\u00f3l. A mez\u0151ny egy r\u00e9sze azonban a Hossz\u00fatiszt\u00e1son l\u00e1that\u00f3 \u00e9l\u00e9nk\u00fcl\u00e9st\u0151l felvillanyozva \u201ckiv\u00e1gtatott\u201d a v\u00edzre, egy kis gyengeszeles edz\u00e9sre, a gyengeszeles be\u00e1l\u00edlt\u00e1sok ellen\u0151rz\u00e9s\u00e9re. J\u00f3 alkalom volt ez arra is, hogy a f\u0151szponzor, a CWS-boco Hungary Kft. a vitorl\u00e1z\u00e1s ir\u00e1nt l\u00e1that\u00f3an lelkes \u00e9rdekl\u0151d\u00e9st mutat\u00f3 k\u00e9pvisel\u0151i a v\u00edzen ismerkedhessenek meg ezzel a remek, sportos, k\u00e9tszem\u00e9lyes haj\u00f3val. A d\u00e9lut\u00e1ni v\u00e1rakoz\u00e1s versenyz\u00e9sre alkalmas szelet ugyan nem hozott, de annyira mozgott a leveg\u0151, hogy a flotta nekiv\u00e1gjon egy t\u00f3k\u00f6rnek. Az Yacht Klub Ag\u00e1rdb\u00f3l, a Vaskapu fel\u00e9 vett\u00fck\u00a0 az ir\u00e1nyt, majd a Cserepes sziget m\u00f6g\u00f6tt b\u00fajtunk ki a Nagytiszt\u00e1sra, ahol tov\u00e1bbra sem f\u00fajt, \u00edgy visszat\u00e9rt\u00fcnk a kik\u00f6t\u0151be a naps\u00fct\u00e9ses, ver\u0151f\u00e9nyes t\u00fara ut\u00e1n.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n Vas\u00e1rnapra viszont b\u00edztat\u00f3 volt az el\u0151rejelz\u00e9s, sportos 15-20 csom\u00f3s keleti szelet \u00edg\u00e9rtek, es\u0151 n\u00e9lk\u00fcl. Ez volt azon kev\u00e9s napok egyike, amikor a meteorol\u00f3gusok, legal\u00e1bbis a windfindern\u00e9l hiba n\u00e9lk\u00fcl eltal\u00e1lt\u00e1k a j\u00f6v\u0151t. A 10 \u00f3r\u00e1s rajtra m\u00e1r friss sz\u00e9l f\u00fajt a Nagy-tiszt\u00e1son, olykor m\u00e9g a nap is kis\u00fct\u00f6tt. Alfons Huber \u00e9s feles\u00e9ge Christl, akik az els\u0151 ag\u00e1rdi versenyen is m\u00e1r itt voltak, \u00e9s nagyon lelkesen k\u00e9pviselik, seg\u00edtik a magyar kzv-seket, ez\u00fattal sem tal\u00e1lt legy\u0151z\u0151re, b\u00e1r az abszol\u00fat m\u00e1sodik helyen v\u00e9gz\u0151 Sipos P\u00e9ter \u00e9s Antal Istv\u00e1n t\u00f6bb alkalommal is, mindj\u00e1rt az els\u0151 cirk\u00e1l\u00f3szakasz v\u00e9g\u00e9n a b\u00f3jav\u00e9teln\u00e9l megel\u0151zte \u0151ket, igaz Alfons a h\u00e1tszeles menetben gyorsan visszavette a vezet\u00e9st. A n\u00e9met h\u00e1zasp\u00e1r zsin\u00f3rban h\u00e1rom futamgy\u0151zelmet k\u00f6nyvelhetett el, a negyedik futamot ez\u00e9rt m\u00e1r a v\u00edzen kiejtett\u00e9k \u00e9s visszat\u00e9rtek a kik\u00f6t\u0151be, miut\u00e1n az els\u0151 hely\u00fcket elvenni m\u00e1r nem volt es\u00e9ly. A tov\u00e1bbi dobog\u00f3s helyek\u00e9rt azonban komoly harc folyt. A tavalyi flottabajnoks\u00e1gon ez\u00fcst\u00e9rmes Visy Gergely, \u00e9s testv\u00e9re Visy M\u00e1rk, a Boszival \u00fcld\u00f6zte Sipi\u00e9ket, \u00e9s a Calypso is v\u00e9gig versenyben volt Hlavay Rich\u00e1rddal \u00e9s Belley L\u00e1szl\u00f3val a fed\u00e9lzet\u00e9n. A Heged\u0171s L\u00e9na, Szemenyei Csaba kett\u0151s is ott loholt a nyakukon, nagyon sz\u00e9pen vitorl\u00e1zva be is h\u00faztak k\u00e9t negyedik helyet. Az els\u0151 n\u00e9gy magyar egys\u00e9g k\u00f6z\u00f6tt szinte v\u00e9gig nyitott volt a k\u00fczdelem, komoly taktikai csat\u00e1k zajlottak egy-egy jobb poz\u00edci\u00f3\u00e9rt, ahogyan az egy rendes one-design mez\u0151nyben megszokott. A k\u00e9tk\u00f6r\u00f6s, nagyj\u00e1b\u00f3l 35-40 perces futamok sor\u00e1n k\u00f6r\u00f6nk\u00e9nt is v\u00e1ltozott a sorrend. A mez\u0151nyben vitorl\u00e1z\u00f3 id\u0151sebb r\u00e9szben, vagy teljes eg\u00e9sz\u00e9ben fa \u201czufik\u201d k\u00fcl\u00f6n versenyt v\u00edvtak. Ebben a k\u00f6rben Koll\u00e1r Mikl\u00f3s \u00e9s Pusk\u00e1s Bendeg\u00faz volt a leger\u0151sebb, a Wenngut-tal, k\u00f6zvetlen\u00fcl m\u00f6g\u00f6tt\u00fck Horv\u00e1th Andr\u00e1s \u00e9s Berger Mikl\u00f3s a t\u00f3 tal\u00e1n leg\u00f6regebb, de egyik legszebb v\u00e1ndormadar\u00e1val a Shantival, illetve Kov\u00e1cs Istv\u00e1n \u00e9s Nyerges Tam\u00e1s, a Vendellel.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n Az id\u0151j\u00e1r\u00e1s igaz\u00e1n kegyes volt a mez\u0151nyh\u00f6z, ir\u00e1ny\u00e1t tekintve szokatlanul stabil volt a keleti sz\u00e9l ezen a d\u00e9lel\u0151tt\u00f6n, olykor az\u00e9rt nagyokat r\u00fagva, f\u0151leg az utols\u00f3 k\u00e9t futamon, b\u0151ven voltak m\u00e1r 20 csom\u00f3 f\u00f6l\u00f6tti r\u00fag\u00e1sok, er\u0151s\u00f6d\u00e9sek.<\/p>\n


\n Abszol\u00fat v\u00e9geredm\u00e9ny:
\n <\/strong><\/p>\n

1. Alfons Huber, Christl Huber
\n
\n 2. Sipos P\u00e9ter, Antal Istv\u00e1n
\n
\n 3. Hlavay Rich\u00e1rd, Belley L\u00e1szl\u00f3<\/p>\n


\n Magyar sorrend:
\n <\/strong><\/p>\n

1. Sipos P\u00e9ter, Antal Istv\u00e1n
\n
\n 2. Hlavay Rich\u00e1rd, Belley L\u00e1szl\u00f3
\n
\n 3. Visy Gergely, Visy M\u00e1rk<\/p>\n

Tov\u00e1bbi r\u00e9szletek, k\u00e9pek vide\u00f3k az egyes\u00fclet oldal\u00e1n a www.kzv.hu oldalon, vagy a Magyar Kielzugvogel Sz\u00f6vets\u00e9g facebook oldal\u00e1n.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Sportos sz\u00e9lben rep\u00fcltek vas\u00e1rnap a v\u00e1ndormadarak Ag\u00e1rdon Remek id\u0151ben, sportos sz\u00e9lben vitorl\u00e1zott vas\u00e1rnap n\u00e9gy futamot az V. CWS-boco Kielzugvogel Europe Cup mez\u0151nye Ag\u00e1rdon. Az els\u0151 helyen a pap\u00edrform\u00e1nak megfelel\u0151en Alfons \u00e9s Christl Huber v\u00e9gzett. A szombati gyengeszeles napot t\u00far\u00e1z\u00e1ssal, a haj\u00f3k be\u00e1ll\u00edt\u00e1sainak finom\u00edt\u00e1s\u00e1val, csapat\u00e9p\u00edt\u00e9ssel t\u00f6lt\u00f6tte a mez\u0151ny. A verseny f\u0151t\u00e1mogat\u00f3ja a CWS-boco Hungary Kft. volt, […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":6348,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[1554,898],"sailing_author":"Hlavay Rich\u00e1rd","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/211"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=211"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/211\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/6348"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=211"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=211"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=211"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}