{"id":2131,"date":"2011-02-11T00:00:00","date_gmt":"2011-02-10T23:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2011\/02\/11\/mar-ausztralia-alatt\/"},"modified":"2017-08-02T00:08:28","modified_gmt":"2017-08-01T22:08:28","slug":"mar-ausztralia-alatt","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2011\/02\/11\/mar-ausztralia-alatt\/","title":{"rendered":"M\u00e1r Ausztr\u00e1lia alatt"},"content":{"rendered":"

\n A Virbac-Paprec 3 tov\u00e1bbra is \u0151rzi vezet\u0151 hely\u00e9t, b\u00e1r most beh\u00fazta a k\u00e9zif\u00e9ket, hiszen az ausztr\u00e1l kapuig megszerzett, t\u00f6bb mint h\u00e9tsz\u00e1z m\u00e9rf\u00f6ldes el\u0151ny\u00e9b\u0151l m\u00e1r csak alig t\u00f6bb, mint n\u00e9gysz\u00e1z maradt.\n<\/p>\n

\n
\n
\n
\n \n<\/p>\n

\n Az els\u0151 n\u00e9gy haj\u00f3, a VP3, a Mapfre, az Estrella Damm \u00e9s a Groupe Bel m\u00e1r elhagyta a Leeuwin-fok vonal\u00e1t \u00e9s \u00daj-z\u00e9land fel\u00e9 vett\u00e9k az ir\u00e1nyt, ahol majd a k\u00e9t sziget k\u00f6z\u00f6tt, a Cook-szoroson kereszt\u00fcl kell tov\u00e1bbhaj\u00f3zni.
\n \u00d6r\u00f6m lesz ez a haj\u00f3knak, hiszen a mez\u0151nyb\u0151l nem kevesebb, mint hetet itt \u00e9p\u00edtettek. A leg\u00fajabb haj\u00f3 a VP3, aminek tavaly m\u00e1jusban volt az els\u0151 v\u00edzre t\u00e9tele.\n<\/p>\n

\n \"A\n<\/p>\n

\n Izgalmas a verseny, b\u00e1r most sok taktikai szabads\u00e1ga nincs a versenyz\u0151knek, hiszen sok a biztons\u00e1gi kapu, \u00edgy neh\u00e9z olyat szelet tal\u00e1lni, ami\u00e9rt esetleg meg\u00e9ri kicsit t\u00f6bbet menni. Az el\u0151z\u0151 h\u00e9ten a Forum Maritim Catal\u00e1 volt az, aki m\u00e9g kihaszn\u00e1lta a Horn-fok el\u0151tt l\u00e1thatatlans\u00e1gi lehet\u0151s\u00e9g\u00e9t \u00e9s \u0151 eddig az els\u0151, akinek ezzel siker\u00fclt felj\u00f6nnie k\u00e9t helyez\u00e9st is. A Central Lechera Asturiana sikeresen megjav\u00edtotta kiel billent\u0151 szerkezet\u00e9t \u00e9s m\u00e1r meg is el\u0151zte a m\u00e1r utols\u00f3 helyen \u00e1ll\u00f3 We Are the Water-t. A Hugo Boss a Gaes nyom\u00e1ba eredt egy j\u00f3 d\u00e9li menettel \u00e9s az Amsterdam kapu ut\u00e1n meg is el\u0151zte a l\u00e1nyokat \u00e9s m\u00e1r kilenc m\u00e9rf\u00f6ld el\u0151ny\u00fck van.\n<\/p>\n

\n \"a\n<\/p>\n

\n A h\u00e9ten a Mapfre dolg\u00e1t nehez\u00edtette, hogy elt\u00f6rt az egyik svertj\u00fck, \u00edgy egy kis kih\u00edv\u00e1s el\u00e9 ker\u00fclt az olimpiai \u00e9rmes p\u00e1ros, de sikeresen megjav\u00edtott\u00e1k a s\u00e9r\u00fcl\u00e9st \u00e9s m\u00e9g helyz\u00e9st se vesztettek vele.
\n Nem lehetett k\u00f6nny\u0171 dolog a n\u00e9gy m\u00e9ter hossz\u00fa, sz\u00e1z kil\u00f3s svertet megjav\u00edtani, a haj\u00f3ban a csiszolni, lamin\u00e1lni, de a spanyol du\u00f3nak siker\u00fclt megtennie n\u00e9gy hossz\u00fa nap ut\u00e1n. Aludni szinte semmit nem tudtak, hiszen a jav\u00edt\u00e1sokra csak alv\u00e1sid\u0151ben van lehet\u0151s\u00e9g. Az \u00e9jszak\u00e1k b\u00e1r nem olyan hossz\u00faak, nem k\u00f6nny\u0171ek, hiszen amikor nem az autopilot viszi a haj\u00f3t, eszm\u00e9letlen f\u00e1raszt\u00f3. Az egyetlen dolog, amit az ember l\u00e1t p\u00e1r csillagon k\u00edv\u00fcl, az a n\u00e9gy kijelz\u0151 az \u00e1rbocon. A t\u00f6bbi mind \u00e9rz\u00e9sre megy, mint a dingikben. Egy \u00f3ra hull\u00e1mokon val\u00f3 korm\u00e1nyz\u00e1s ut\u00e1n az ember m\u00e1r csak aludni akar, annyira f\u00e1radt, de akkor m\u00e9g van h\u00e1rom \u00f3ra a v\u00e1lt\u00e1sig\u2026\n<\/p>\n

\n \"k\u00e9sz\u00fcl\"\n<\/p>\n

\n \"k\u00e9sz\n<\/p>\n

\n A Groupe Bel kicsit lemaradva a Mapfre \u00e9s az Estrella Damm m\u00f6g\u00f6tt, nagy dilemm\u00e1ban van, hiszen m\u00e9g az Atlanti-\u00f3ce\u00e1non szinte haszn\u00e1lhatatlann\u00e1 szaggatt\u00e1k az egyik gennaker\u00fcket \u00e9s az er\u0151s spinnaker\u00fcket. Azon gondolkodnak, hogy \u00e9rdemes-e ki\u00e1llni \u00faj-z\u00e9landon \u00e9s \u00faj vitorl\u00e1kat bepakolni, hiszen innent\u0151l m\u00e1r 48 \u00f3r\u00e1ra meg kell \u00e1llni, ha ki\u00e1ll az ember.\u00a0 A Renault Z.E.\u00a0 m\u00e9g j\u00f3 sz\u00e1z m\u00e9rf\u00f6lddel ut\u00e1na, \u0151 volt az, aki pr\u00f3b\u00e1lkozott d\u00e9lnek nyitni, de sajnos nem j\u00f6tt \u00f6ssze \u00e9s megdupl\u00e1zta h\u00e1tr\u00e1ny\u00e1t a Groupe Bel-el szemben.
\n A Mirabaud \u00e9s a Norv\u00e9g formula m\u00e1r r\u00e9g\u00f3ta sz\u00e1z m\u00e9rf\u00f6ld\u00f6n bel\u00fcl haladnak, szinte egym\u00e1s mellett, hol egyik, hol m\u00e1sik jobb poz\u00edci\u00f3ban, de szinte p\u00e1ros versenyt v\u00edvnak a hatodik hely\u00e9rt.\n<\/p>\n

\n \"Hugo\n<\/p>\n

\n \u00c9rdekess\u00e9g, az els\u0151 \u00e9s az utols\u00f3 k\u00f6z\u00f6tt m\u00e1r majdnem egy \u00f3ce\u00e1nnyi a k\u00fcl\u00f6nbs\u00e9g, 3500 m\u00e9rf\u00f6ld lemarad\u00e1sa van a VP3-al szemben a We Are The Waternek, ami ide\u00e1lis k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyek k\u00f6z\u00f6tt is t\u00f6bb, mint 1 h\u00e9t id\u0151k\u00fcl\u00f6nbs\u00e9g.\n<\/p>\n

\n \"mi<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

A Virbac-Paprec 3 tov\u00e1bbra is \u0151rzi vezet\u0151 hely\u00e9t, b\u00e1r most beh\u00fazta a k\u00e9zif\u00e9ket, hiszen az ausztr\u00e1l kapuig megszerzett, t\u00f6bb mint h\u00e9tsz\u00e1z m\u00e9rf\u00f6ldes el\u0151ny\u00e9b\u0151l m\u00e1r csak alig t\u00f6bb, mint n\u00e9gysz\u00e1z maradt. Az els\u0151 n\u00e9gy haj\u00f3, a VP3, a Mapfre, az Estrella Damm \u00e9s a Groupe Bel m\u00e1r elhagyta a Leeuwin-fok vonal\u00e1t \u00e9s \u00daj-z\u00e9land fel\u00e9 vett\u00e9k az […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[4],"tags":[],"sailing_author":"Beliczay M\u00e1rton","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2131"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2131"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2131\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2131"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2131"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2131"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}