Kis \u00f6sszefoglal\u00f3<\/strong><\/p>\n1973-74-ben rendezt\u00e9k az els\u0151 versenyt.<\/p>\n
\u00d6sszesen 19 csapat indult.<\/p>\n
27000 m\u00e9rf\u00f6ld hossz\u00fa volt a f\u00f6ld-k\u00f6r\u00fcli \u00fatjuk.<\/p>\n
A p\u00e1lya Portsmouth-Fokv\u00e1ros-Sydney-Rio de Janeiro-Portsmouth volt.<\/p>\n
Ezeddig 12 verseny volt. El\u0151sz\u00f6r n\u00e9gy \u00e9vente, 2008-2009 \u00f3ta h\u00e1rom \u00e9vente.<\/p>\n
A Volvo Car Group \u00e9s a Volvo Group az 1997-98-as verseny \u00f3ta tulajdonosa \u00e9s szponzora az esem\u00e9nynek.<\/p>\n
Az eddigi 12 versenyen 167 haj\u00f3 vett r\u00e9szt.<\/p>\n
43 f\u00e9le nemzetis\u00e9g\u0171 versenyz\u0151vel<\/p>\n
A 2014-15-\u00f6s versenyen mutatkozott be a One-design Volvo Ocean 65 egytest\u0171, melyeket a verseny ut\u00e1n egy jelent\u0151s fel\u00faj\u00edt\u00e1son esnek kereszt\u00fcl \u00e9s a 2017-2018-as versenyen ezekkel indulnak ism\u00e9t.<\/p>\n
<\/p>\n
<\/p>\n
A 2017-18-as verseny<\/strong>
\nEz a verseny az eddigi leghosszabb a t\u00f6rt\u00e9nete sor\u00e1n.<\/p>\nMintegy 45000 m\u00e9rf\u00f6ldet fognak vitorl\u00e1zni. (az eddigi rekord 39270 m\u00e9rf\u00f6ld volt 2011-2012-ben).<\/p>\n
Ez majdnem 3x annyi Csendes \u00d3ce\u00e1ni versenyz\u00e9st jelent, mint az el\u0151z\u0151 versenyeken. Kb. 12500 tengeri m\u00e9rf\u00f6ldet.<\/p>\n
N\u00e9gy \u00f3ce\u00e1non \u00e1t 12 v\u00e1rosban. Alicante, Lisszabon, Fokv\u00e1ros, Melbourne, Hong Kong, Guangzhou, Auckland,
\nItaljai, Newport, Cardiff, G\u00f6teborg \u00e9s H\u00e1ga
\nA verseny rajtja 2017 okt\u00f3ber 22-\u00e9n lesz Alicant\u00e9b\u0151l \u00e9s nyolc h\u00f3nappal k\u00e9s\u0151bb H\u00e1g\u00e1ban futnak be.<\/p>\n
<\/p>\n
N\u0151k a Volvo Ocean Race-en<\/strong>
\nA 2017-es versenyen olyan szab\u00e1lyokat hoztak, hogy azok jelent\u0151s \u00f6szt\u00f6nz\u00e9st adjanak a n\u0151k bevon\u00e1s\u00e1ra a f\u00e9rfiak
\nmellett.
\nMinden csapat 7 f\u0151re van limit\u00e1lva, de a h\u00e9t f\u00e9rfi mell\u00e9 1 vagy 2 n\u0151t is lehet nevezni vagy 5 f\u00e9rfi mell\u00e9
\n5 n\u0151t vagy 11 csak n\u0151b\u0151l \u00e1ll\u00f3 csapat eset\u00e9n.<\/p>\n126 n\u0151 teljes\u00edtette a versenyt 1973 \u00f3ta k\u00f6z\u00f6tt\u00fck 11 az els\u0151 versenyt. Clare Francis volt az els\u0151 n\u0151i skipper az 1977-78-as
\nversenyen Tracy Edwards \u00e9s a Maiden csapata volt az els\u0151 csak n\u0151i haj\u00f3 1989-90-ben<\/p>\n
Az\u00f3ta n\u00e9gy csak n\u0151i csapat teljes\u00edtette a versenyt. 1993-94-ben US Women’s Challenge(Nance Frank\/Dawn Riley; 1997-98 EF Education (Christine Guillou); 2001-02 Amer Sports Too (Lisa McDonald) 2014-15 Team SCA (Sam Davies)<\/p>\n
Nem vett r\u00e9szt n\u0151 a 2008-09-es \u00e9s 2011-12-es versenyen.<\/p>\n
<\/p>\n
[\/et_pb_text][\/et_pb_column][\/et_pb_row][\/et_pb_section]<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
[et_pb_section bb_built=”1″][et_pb_row][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text] P\u00e1lya: Alicante – Lisszabon Rajt: Okt\u00f3ber 22. Befut\u00f3: el\u0151re l\u00e1that\u00f3lag November 1. Szakasz hossza: kb. 1450 m\u00e9rf\u00f6ld Ez a szakasz nem volt ezel\u0151tt m\u00e9g soha: az eddigi versenyeken a VOR els\u0151re mindig Fokv\u00e1rosba vagy Punta del Est\u00e9be indult. Az id\u0151j\u00e1r\u00e1s annyira instabil a h\u00e9ten, hogy a versenyrendez\u0151k \u00fagy d\u00f6nt\u00f6ttek, hogy ez […]<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":21538,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"on","_et_pb_old_content":"
P\u00e1lya:<\/strong> Alicante - Lisszabon
Rajt:<\/strong> Okt\u00f3ber 22.
Befut\u00f3:<\/strong> el\u0151re l\u00e1that\u00f3lag November 1.
Szakasz hossza:<\/strong> kb. 1450 m\u00e9rf\u00f6ld<\/p>\u00a0<\/p>
Ez a szakasz nem volt ezel\u0151tt m\u00e9g soha: az eddigi versenyeken a VOR els\u0151re mindig Fokv\u00e1rosba vagy Punta del Est\u00e9be indult. Az id\u0151j\u00e1r\u00e1s annyira instabil a h\u00e9ten, hogy a versenyrendez\u0151k \u00fagy d\u00f6nt\u00f6ttek, hogy ez a p\u00e1lya Alicante-b\u0151l Lisszabonba Porto Santo-n kereszt\u00fcl vezet.<\/p>
\u00a0<\/p>
<\/p>
Mi v\u00e1rhat\u00f3?<\/strong>
Mint a prol\u00f3g eset\u00e9ben, mindenf\u00e9le id\u0151j\u00e1r\u00e1si forgat\u00f3k\u00f6nyv lehets\u00e9ges. Ez\u00e9rt ez az egyetlen szakasz, amelynek nincs v\u00e9gleges\u00edtve a p\u00e1ly\u00e1ja. A F\u00f6ldk\u00f6zi tenger kisz\u00e1m\u00edthatatlan id\u0151j\u00e1r\u00e1sa dupl\u00e1j\u00e1ra is n\u00f6velheti a menetid\u0151t, de fel\u00e9re is cs\u00f6kkentheti.
Annak ellen\u00e9re, hogy a versenyrendez\u0151k nagyon megalapozott p\u00e1ly\u00e1t v\u00e1lasztottak, m\u00e9g mindig im\u00e1dkoznak az id\u0151j\u00e1r\u00e1s isteneihez, hogy a d\u00f6nt\u00e9s\u00fck helyes legyen.<\/p>\u00a0<\/p>
\u00a0Neh\u00e9z volt d\u00f6nt\u00e9st hozniuk. T\u00f6bbsz\u00f6r is \u00e1t kellett r\u00e1gniuk magukat a rendelkez\u00e9sre \u00e1ll\u00f3 adatokon, mert \u00fagy t\u0171nt, hogy az id\u0151j\u00e1r\u00e1s kereszt\u00fcl h\u00fazza a sz\u00e1m\u00edt\u00e1saikat. Az id\u0151j\u00e1r\u00e1s kisz\u00e1m\u00edthatatlans\u00e1g\u00e1nak kezel\u00e9se nagy szerepet fog j\u00e1tszani ennek a szakasznak a megvitorl\u00e1z\u00e1s\u00e1ban.<\/p>
\u00a0<\/p>
De senki se gondolja, hogy a csapatok ezt a r\u00f6vid szakaszt hagyj\u00e1k kics\u00faszni a kezeik k\u00f6z\u00fcl. Mindent bele fognak adni, hogy a lehet\u0151 legt\u00f6bbet kihozz\u00e1k a helyzetb\u0151l.<\/p>
\u00a0<\/p>
N\u00e9h\u00e1ny t\u00e9ny<\/strong>:
A versenyrendez\u0151k n\u00e9gy lehets\u00e9ges p\u00e1ly\u00e1b\u00f3l v\u00e1lasztottak. A marad\u00e9k kett\u0151 a direkt \u00fat \u00e9s Porto Santo mellett Szardinia vagy Palma lett volna.
A csapatok megker\u00fclik Porto Santo-t, ami Madeira k\u00f6zel\u00e9ben van.
A versenybizotts\u00e1g id\u0151j\u00e1r\u00e1s istenekhez sz\u00f3l\u00f3 im\u00e1t\u00f3l zeng Alicante.<\/p>\u00a0<\/p>
https:\/\/www.youtube.com\/watch?time_continue=41&v=9ofbHiOOpvc<\/p>","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[7,1804],"tags":[1449,1695,98,1696,1787,1698,1694,1700,1699,1697,277],"sailing_author":"","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/21529"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=21529"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/21529\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/21538"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=21529"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=21529"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=21529"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}