{"id":2154,"date":"2011-01-18T00:00:00","date_gmt":"2011-01-17T23:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2011\/01\/18\/pit-stop-utan-a-bakterito-arnyekaban\/"},"modified":"2017-08-02T00:08:30","modified_gmt":"2017-08-01T22:08:30","slug":"pit-stop-utan-a-bakterito-arnyekaban","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2011\/01\/18\/pit-stop-utan-a-bakterito-arnyekaban\/","title":{"rendered":"Pit-stop ut\u00e1n a bakt\u00e9r\u00edt\u0151 \u00e1rny\u00e9k\u00e1ban"},"content":{"rendered":"

\n A k\u00e9t \u00e9len \u00e1ll\u00f3 francia haj\u00f3nak ki kellett \u00e1llnia a brazil Recif\u00e9ben, hogy elv\u00e9gezhess\u00e9k a jav\u00edt\u00e1sokat, mert egyiknek az orra, m\u00e1siknak a leekocsi s\u00ednje s\u00e9r\u00fclt meg.\n<\/p>\n

\n
\n
\n
\n \n<\/p>\n

\n Foncia volt az els\u0151, aki Recif\u00e9be \u00e9rt \u00e9s elkezdte l\u00f6kh\u00e1r\u00edt\u00f3j\u00e1nak jav\u00edt\u00e1s\u00e1t. Ut\u00e1na 9 \u00f3r\u00e1val \u00e9rkezett meg a szint\u00e9n francia Virbac-Paprec 3, akik a nagyvitorla s\u00ednt pr\u00f3b\u00e1lt\u00e1k visszaszerkeszteni, miut\u00e1n nagyr\u00e9sze felmondta a szolg\u00e1latot \u00e9s kiszakadt a deckb\u0151l. A vezet\u0151 haj\u00f3k ki\u00e1ll\u00e1s\u00e1nak hat\u00e1s\u00e1ra az Estrella Damm \u00e9s a Mapfre vette \u00e1t a vezet\u00e9st, ami t\u00f6rt\u00e9nelmi pillanat a BWR \u00e9let\u00e9ben, hiszen spanyol haj\u00f3 m\u00e9g sosem vezetett e f\u00f6ldker\u00fcl\u0151 regatt\u00e1n.\n<\/p>\n

\n \"Estrella\n<\/p>\n

\n Mindk\u00e9t haj\u00f3n siker\u00fclt el\u00e9g gyorsan elv\u00e9gezni a jav\u00edt\u00e1sokat \u00e9s kevesebb, mint 1 napot t\u00f6lt\u00f6ttek csak a parton. A szerel\u00e9sek elv\u00e9gz\u00e9se k\u00f6zben siker\u00fclt m\u00e9g felm\u00e9rni a haj\u00f3k \u00e1llapot\u00e1t \u00e9s a kisebb hib\u00e1kat is kijav\u00edtani, illetve a haj\u00f3k be\u00e1ll\u00edt\u00e1sain v\u00e1ltoztatni. Ugyanabban a sorrendben hagyt\u00e1k el Braz\u00edli\u00e1t a franci\u00e1k, ahogy meg\u00e9rkeztek, ami az \u00f6t\u00f6dik-hatodik helyen val\u00f3 folytat\u00e1st jelentette.
\n A keletebbre l\u00e9v\u0151 Estrella Damm k\u00f6zben 100 m\u00e9rf\u00f6ldes el\u0151nyre tett szert az \u0151t k\u00f6vet\u0151 Mapfre-val szemben, majd m\u00e9g keletebbre nyitott, hogy az \u0151t k\u00f6vet\u0151 boly nehogy esetleg ki tudja \u0151t ker\u00fclni. Ekkor a Mapfre szellem m\u00f3dba kapcsolt (nem lehetett l\u00e1tni a poz\u00edci\u00f3j\u00e1t, csak a versenyvezet\u0151s\u00e9g l\u00e1thatta biztons\u00e1gi okokb\u00f3l, 30 percenk\u00e9nt) nyitva hagyva egy nyugati nyit\u00e1snak a lehet\u0151s\u00e9g\u00e9t.\n<\/p>\n

\n \"Foncia\"\n<\/p>\n

\n A k\u00f6vet\u0151 haj\u00f3k, Groupe Bel, Mirabaud, Neutrogena, Renault \u00e9s Gaes mind az Estrell\u00e1val egyvonalban haladtak d\u00e9l fel\u00e9, persze j\u00f3p\u00e1r m\u00e9rf\u00f6lddel lemaradva. J\u00f3 takknak bizonyult ez, hiszen a Groupe Bel felj\u00f6tt a m\u00e1sodik helyre, a l\u00e1thatatlan Mapfre a harmadik \u00e9s a Mirabaud a negyedik. Lassan haladnak a haj\u00f3k a bakt\u00e9r\u00edt\u0151 fel\u00e9, amerre folyamatosan v\u00e1ltoz\u00f3 szelek j\u00e1rnak. Hol es\u0151 \u00e9s sz\u00e9l, hol csak es\u0151, hol csak sz\u00e9l van, persze folyamatosan v\u00e1lt\u00f3z\u00f3, \u00edgy nem egyszer\u0171 az \u00e9let a 60 l\u00e1basokon.\n<\/p>\n

\n \"Virbac-Paprec\n<\/p>\n

\n A Foncia a legnyugatabbra l\u00e9v\u0151 haj\u00f3, viszonylag egyenletes keleti sz\u00e9lben halad j\u00f3 temp\u00f3t dikt\u00e1lva, a brazil partokt\u00f3l kevesebb, mint 100 m\u00e9rf\u00f6ldnyire. A VP3 szint\u00e9n szellemhaj\u00f3v\u00e1 alakult, \u00edgy nem lehet tudni, hogy melyik ir\u00e1nyba halad tov\u00e1bb, halad-e tov\u00e1bb d\u00e9lnek, vagy kelet fel\u00e9 nyit.\n<\/p>\n

\n A haj\u00f3k hamarosan el\u00e9rik a J\u00f3rem\u00e9nys\u00e9g fok\u00e1nak magass\u00e1g\u00e1t, \u00fagyhogy ideje lesz kelet fel\u00e9 nyitni, hogy az els\u0151 kaput venni tudj\u00e1k a haj\u00f3k, ahogy felsz\u00e1llnak a d\u00e9li gyorsra.\n<\/p>\n

\n \"mapfre\"\n<\/p>\n

\n Mindek\u00f6zben a Hugo Boss felj\u00f6tt az utols\u00f3r\u00f3l a 10. helyre, miut\u00e1n a beugr\u00f3 holland Wouter Verbraak feldolgozta, hogy 3 h\u00f3napig nem l\u00e1thatja csal\u00e1dj\u00e1t. Jelenleg 400 m\u00e9rf\u00f6lddel vannak lemaradva az \u00e9len \u00e1ll\u00f3t\u00f3l \u00e9s j\u00f6nnek f\u00f6l, ahogy az \u00e9len \u00e1ll\u00f3k a gyenge v\u00e1ltoz\u00f3 sz\u00e9lben k\u00fczdenek a m\u00e9rf\u00f6ldekkel.\n<\/p>\n

\n \"mirabaud\"\n<\/p>\n

\n A Foncia egyre nyugatabbra halad, elker\u00fclend\u0151 az anticiklont, ami a keletebbre haj\u00f3z\u00f3kat lassabb halad\u00e1sra k\u00e9nyszer\u00edtette. Vajon a mesternek bej\u00f6nnek sz\u00e1m\u00edt\u00e1sai \u00e9s ki tudja ker\u00fclni nyugatr\u00f3l a versenyt\u00e1rsakat, vagy nyugaton ragad, m\u00edg a t\u00f6bbiek sz\u00e9pen elevick\u00e9lnek keleten?<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

A k\u00e9t \u00e9len \u00e1ll\u00f3 francia haj\u00f3nak ki kellett \u00e1llnia a brazil Recif\u00e9ben, hogy elv\u00e9gezhess\u00e9k a jav\u00edt\u00e1sokat, mert egyiknek az orra, m\u00e1siknak a leekocsi s\u00ednje s\u00e9r\u00fclt meg. Foncia volt az els\u0151, aki Recif\u00e9be \u00e9rt \u00e9s elkezdte l\u00f6kh\u00e1r\u00edt\u00f3j\u00e1nak jav\u00edt\u00e1s\u00e1t. Ut\u00e1na 9 \u00f3r\u00e1val \u00e9rkezett meg a szint\u00e9n francia Virbac-Paprec 3, akik a nagyvitorla s\u00ednt pr\u00f3b\u00e1lt\u00e1k visszaszerkeszteni, miut\u00e1n nagyr\u00e9sze […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[4],"tags":[],"sailing_author":"Beliczay M\u00e1rton","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2154"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2154"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2154\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2154"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2154"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2154"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}