{"id":21606,"date":"2017-10-24T10:20:53","date_gmt":"2017-10-24T08:20:53","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/?p=21606"},"modified":"2017-11-01T21:26:40","modified_gmt":"2017-11-01T20:26:40","slug":"rolex-middle-sea-race-2017","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2017\/10\/24\/rolex-middle-sea-race-2017\/","title":{"rendered":"Rolex Middle Sea Race 2017"},"content":{"rendered":"

B\u00e1r id\u00e9n a Volvo Ocean Race rajtja elhom\u00e1lyos\u00edtja ezt az esem\u00e9nyt, \u00e9s a Wild Joe sem vesz r\u00e9szt rajta, az\u00e9rt ne feledkezz\u00fcnk meg az egyik legszebb mediterr\u00e1n offshore versenyr\u0151l.<\/p>\n

 <\/p>\n

104 haj\u00f3 30 k\u00fcl\u00f6nb\u00f6z\u0151 orsz\u00e1gb\u00f3l rajtolt el a 38. Rolex Middle Sea Race-en. T\u00f6bb ezer n\u00e9z\u0151 volt a helysz\u00ednen \u00e9s t\u00f6bb ezer k\u00f6vette az Interneten kereszt\u00fcl a 606 m\u00e9rf\u00f6ldes Klasszikus Mediterr\u00e1n offshore verseny rajtj\u00e1t, a hisztorikus kik\u00f6t\u0151b\u0151l a Grand Harbour-b\u00f3l d\u00e9lel\u00f6tt 11 \u00f3r\u00e1t\u00f3l.<\/p>\n

 <\/p>\n

Ezer vitorl\u00e1z\u00f3n\u00e1l is t\u00f6bb vesz r\u00e9szt a versenyen. Az egyedi \u00e9p\u00edt\u00e9s\u0171 \u00f3ce\u00e1ni maxikban, mint a Rambler88, aLeopard3 vagy a CQS, benne van a 48 \u00f3r\u00e1s verseny lehet\u0151s\u00e9ge, ami azt jelenti, hogy megd\u0151lhet a 10 \u00e9ve fent \u00e1ll\u00f3 versenyrekord. Az amat\u0151r haj\u00f3soknak els\u0151sorban az lesz a c\u00e9l, hogy befejezz\u00e9k a versenyt. Az 1968-as els\u0151 verseny \u00f3ta mindig meglepet\u00e9sekkel teli a verseny.<\/p>\n

 <\/p>\n

A rajt rendben, 10 csom\u00f3s sz\u00e9lben zajlott a m\u00e1ltai Grand Harbourban, ami ez id\u0151re szinte gladi\u00e1tor ar\u00e9n\u00e1v\u00e1 alakult. A Valetta b\u00e1sty\u00e1in elhelyezett 32 fontos t\u00fcz\u00e9rs\u00e9gi \u00e1gy\u00fa hangja jelezte a verseny kezdet\u00e9t.<\/p>\n

 <\/p>\n

A versenyen egy magyar haj\u00f3 is rajthoz \u00e1llt, a Lolita,  Sim\u00f3 B\u00e9la korm\u00e1nyz\u00e1s\u00e1val.<\/p>\n

 <\/p>\n

\"\"<\/p>\n

 <\/p>\n

A v\u00e9g\u00e9re nem ker\u00fclt vesz\u00e9lybe a rekord, amit 2007-ben a Goerge David kor\u00e1bbi haj\u00f3ja, a Rambler90 futott. Az 47 \u00f3ra 55 perc 03 m\u00e1sodperc volt.<\/p>\n

 <\/p>\n

Most a Rambler88 57 \u00f3ra 48 perc 9 m\u00e1sodperc alatt \u00e9rt k\u00f6rbe Szic\u00edli\u00e1n.<\/p>\n

 <\/p>\n

A verseny els\u0151 30 \u00f3r\u00e1ja gyenge sz\u00e9lben zajlott, \u00e9s csak ut\u00e1na lett az id\u0151j\u00e1r\u00e1s kem\u00e9nyebb, ekkor 14 \u00f3ra alatt 300 m\u00e9rf\u00f6ldet rohant a 88 l\u00e1bas billen\u0151 keel-es Maxi.<\/p>\n

 <\/p>\n

\"\"<\/p>\n

„A Mistral kondici\u00f3i, ahogy eml\u00e9kszem, 2007-ben a Rambler 90-el kicsit kem\u00e9nyebbek voltak. Akkor f\u00fajt 50 csom\u00f3 is. Most 40, de \u00e1ltal\u00e1ban 30 csom\u00f3 f\u00fajt. Ilyen k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyek k\u00f6z\u00f6tt neh\u00e9z a hull\u00e1mok al\u00f3l kil\u00e1tni \u00e9s ha nyomtuk a g\u00e1zt a haj\u00f3 sebess\u00e9ge 30 csom\u00f3hoz k\u00f6zel\u00edtett. J\u00f3, hogy els\u0151nek \u00e9rt\u00fcnk be, de az el\u0151nysz\u00e1mos gy\u0151zelem\u00e9rt is hajtunk, ezt viszont csak akkor tudjuk meg, ha az utols\u00f3 haj\u00f3 is be\u00e9r…” – mondta David<\/p>\n

 <\/p>\n

M\u00e1sodiknak a Leopard Maxi futott be. Alex Thomson \u00e9s haj\u00f3ja a Hugo Boss lett a harmadik.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

B\u00e1r id\u00e9n a Volvo Ocean Race rajtja elhom\u00e1lyos\u00edtja ezt az esem\u00e9nyt, \u00e9s a Wild Joe sem vesz r\u00e9szt rajta, az\u00e9rt ne feledkezz\u00fcnk meg az egyik legszebb mediterr\u00e1n offshore versenyr\u0151l.   104 haj\u00f3 30 k\u00fcl\u00f6nb\u00f6z\u0151 orsz\u00e1gb\u00f3l rajtolt el a 38. Rolex Middle Sea Race-en. T\u00f6bb ezer n\u00e9z\u0151 volt a helysz\u00ednen \u00e9s t\u00f6bb ezer k\u00f6vette az Interneten […]<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":21612,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[1801,1802,458,880],"sailing_author":"","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/21606"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=21606"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/21606\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/21612"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=21606"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=21606"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=21606"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}