{"id":2183,"date":"2010-12-22T00:00:00","date_gmt":"2010-12-21T23:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2010\/12\/22\/hamarosan-sydney-hobart\/"},"modified":"2017-08-01T23:50:08","modified_gmt":"2017-08-01T21:50:08","slug":"hamarosan-sydney-hobart","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2010\/12\/22\/hamarosan-sydney-hobart\/","title":{"rendered":"Hamarosan Sydney-Hobart"},"content":{"rendered":"

\n Ha kar\u00e1csony, akkor Sydney-Hobart! De biztos nem v\u00e1rta senki \u00fagy a versenyt, mint azok a vitorl\u00e1z\u00f3k, aki Londonban rekedtek a h\u00f3 miatt vagy az, akinek a haj\u00f3j\u00e1t a sz\u00e1ll\u00edtm\u00e1nyoz\u00f3 Amerik\u00e1ban felejtette egy h\u00f3napra.\n<\/p>\n

A 102 nevez\u0151 t\u00f6bbs\u00e9ge m\u00e1r jav\u00e1ban k\u00e9sz\u00fcl az idei 628 tengeri m\u00e9rf\u00f6ldes megm\u00e9rettet\u00e9sre, de van, akinek a haj\u00f3ja m\u00e9g teherhaj\u00f3n van, mivel a sz\u00e1ll\u00edtm\u00e1nyoz\u00f3 elfelejtette k\u00f6z\u00f6lni a tulajjal, hogy \u00e1tpakolj\u00e1k haj\u00f3j\u00e1t \u00fatk\u00f6zben \u00e9s k\u00f6zben az egy h\u00f3napot vesztegelt. A Volvo 70-es Ichi Bannak most sz\u00e1llt el edz\u00e9sen a nagyvitorl\u00e1ja \u00e9s most rakj\u00e1k \u00f6ssze az \u00fajat, hogy indulni tudjanak.
\nEk\u00f6zben a meteotaktikusok egyre t\u00f6bb figyelmet szentelnek az el\u0151rejelz\u00e9snek, amely most szembeszelet \u00edg\u00e9r. A rajt m\u00e9g rendben lesz, de d\u00e9lut\u00e1nra 20-30 csom\u00f3 a progn\u00f3zis d\u00e9lr\u0151l, amely k\u00e9s\u0151bb felk\u00faszhat 40 csom\u00f3ra is a Bass-szoros k\u00f6rny\u00e9k\u00e9n 4-5 m\u00e9teres hull\u00e1mz\u00e1ssal f\u0171szerezve. Ha ez bej\u00f6n, akkor nem lesz uncsi a verseny.
\n
\nEgy ausztr\u00e1l McConaghy \u00e9p\u00edt\u00e9s\u0171 haj\u00f3 az es\u00e9lyes id\u00e9n, a Wild Oats XI sansza a legnagyobb az abszol\u00fat gy\u0151zelemre az idei Big Boat Challengen mutatott teljes\u00edtm\u00e9nye alapj\u00e1n. Bob Oatley haj\u00f3j\u00e1t most is Mark Richards viszi, \u0151k tartj\u00e1k a rekordot is 1 nappal 18 \u00f3r\u00e1val \u00e9s 40 perccel, melyet 2005-ben futottak. Az id\u00e9n a legkisebb haj\u00f3 a mind\u00f6ssze 34 l\u00e1b hossz\u00fa Illusion lesz.<\/p>\n

Grant Wharington a super maxi Wild Thing f\u0151n\u00f6ke, amely 2003-ban m\u00e1r nyerte a regatt\u00e1t most is az es\u00e9lyesek k\u00f6z\u00e9 sorolj\u00e1k, b\u00e1r alacsonyabb a b\u00fcdzs\u00e9j\u00fck, mint a Wild Oatsnak. A haj\u00f3 tavaly Etihad Stadium n\u00e9ven indult volna, de a k\u00f6lcs\u00f6n\u00e1rbocon jelentkez\u0151 rigprobl\u00e9m\u00e1k miatt igaz\u00e1n el sem kezdte a versenyt. Wharington ez\u00fattal 800 kg-val cs\u00f6kkentette a felszerel\u00e9s \u00e9s a leg\u00e9nys\u00e9g s\u00faly\u00e1t, \u00e1m vitorlafejleszt\u00e9sre m\u00e1r kevesebb p\u00e9nze maradt.
\nForr\u00e1s: sail-world.com<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Ha kar\u00e1csony, akkor Sydney-Hobart! De biztos nem v\u00e1rta senki \u00fagy a versenyt, mint azok a vitorl\u00e1z\u00f3k, aki Londonban rekedtek a h\u00f3 miatt vagy az, akinek a haj\u00f3j\u00e1t a sz\u00e1ll\u00edtm\u00e1nyoz\u00f3 Amerik\u00e1ban felejtette egy h\u00f3napra. A 102 nevez\u0151 t\u00f6bbs\u00e9ge m\u00e1r jav\u00e1ban k\u00e9sz\u00fcl az idei 628 tengeri m\u00e9rf\u00f6ldes megm\u00e9rettet\u00e9sre, de van, akinek a haj\u00f3ja m\u00e9g teherhaj\u00f3n van, mivel […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[],"sailing_author":"SG","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2183"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2183"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2183\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2183"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2183"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2183"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}