{"id":21843,"date":"2017-11-07T10:43:10","date_gmt":"2017-11-07T09:43:10","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/?p=21843"},"modified":"2017-11-07T11:55:37","modified_gmt":"2017-11-07T10:55:37","slug":"a-szerencse-mint-faktor","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2017\/11\/07\/a-szerencse-mint-faktor\/","title":{"rendered":"A szerencse mint faktor"},"content":{"rendered":"

Volt egyszer egy D\u00e9r Kupa… Id\u00e9n ez volt a 11. Nekem az els\u0151, amin indultam is.<\/p>\n

<\/p>\n

Bel\u00e1tom, nagy botors\u00e1g azt k\u00e9rni a sz\u00e9lt\u0151l, hogy mindig minket seg\u00edtsen a verseny sor\u00e1n – \u00fagy, hogy mi futhassunk be legel\u00f6l. Botors\u00e1g, mert amikor m\u00e1r kezded elhinni, hogy ebb\u0151l lesz valami, akkor a t\u00e1mogat\u00e1sa is elmarad r\u00f6vid id\u0151n bel\u00fcl. Ez t\u00f6rt\u00e9nt az idei D\u00e9r Kup\u00e1n vel\u00fcnk.<\/p>\n

 <\/p>\n

Hogy mik\u00e9nt lehet egy Sud\u00e1r Regatt\u00e1val egy Yardstick verseny \u00e9lmez\u0151ny\u00e9be ker\u00fclni, azt m\u00e1r tudom. Azt, hogy hogyan lehet j\u00f3l menni, azt viszont nem, mert a kett\u0151 nem felt\u00e9tlen\u00fcl k\u00f6vetkezik egym\u00e1sb\u00f3l. Illetve ak\u00e1r k\u00f6vetkezhetne is. \u00cdme, a hozz\u00e1val\u00f3 t\u00f6rt\u00e9net.<\/p>\n

 <\/p>\n

\"\"<\/p>\n

 <\/p>\n

R\u00f6viden, egy Sud\u00e1r Regatt\u00e1val arra vetemedt\u00fcnk, hogy jobban ment\u00fcnk, mint indokolt lett volna, de ennek az volt a k\u00f6vetkezm\u00e9nye, hogy a d\u00f6nt\u0151 friss\u00fcl\u00e9s pont az ellenkez\u0151 oldalon tal\u00e1lt minket, mint ahogy azt v\u00e1rtuk. \u00c9s a befut\u00f3n\u00e1l m\u00e1r csak x+n lett a helyez\u00e9s\u00fcnkh\u00f6z \u00edrva.<\/p>\n

 <\/p>\n

A t\u00faraversenyeket kev\u00e9sb\u00e9 kedvelem, mert a tud\u00e1s \u00e9s a szerencse faktor viszonya sokkal ink\u00e1bb a szerencse oldal\u00e1ra tol\u00f3dik, mint a p\u00e1lyaversenyeken. Az idei D\u00e9r Kup\u00e1n\u00e1l a szerencse faktor od\u00e1ig n\u0151tt, hogy a p\u00e1lya \u00be r\u00e9sz\u00e9n m\u00e1r-m\u00e1r vezett\u00fcnk… Persze kellett ehhez \u00f6sszevissza f\u00faj\u00f3, le\u00e1ll\u00f3 sz\u00e9l, j\u00f3 id\u0151ben, j\u00f3 helyen l\u00e9v\u0151 haj\u00f3, \u00e9s csak ut\u00e1na a tud\u00e1s, hogy mindezt a szerencs\u00e9t \u00fagy tudd meglovagolni, hogy az kell\u0151k\u00e9ppen el\u0151re is vigyen. Noh\u00e1t, az ut\u00f3bbival nem volt baj, tal\u00e1n csak az, hogy az ember v\u00e9rszemet kap, \u00e9s m\u00e1r nyerni akar azok k\u00f6z\u00f6tt is, akiket norm\u00e1l esetben nem is l\u00e1tna, annyira lemaradna t\u0151l\u00fck. Ez kiss\u00e9 k\u00f6nnyelm\u0171v\u00e9 \u00e9s felel\u0151tlenn\u00e9 teszi, \u00fagy, hogy r\u00f6gt\u00f6n es\u00e9lyt is ad szerencs\u00e9nek, hogy elp\u00e1rtoljon t\u0151le. Vel\u00fcnk is \u00edgy volt, mert ink\u00e1bb a k\u00fcl\u00f6n utakat v\u00e1lasztottuk ahelyett, hogy a val\u00f3di ellenfeleinkre figyelj\u00fcnk. Hi\u00e1ba, no! A v\u00e9rszem az v\u00e9rszem.<\/p>\n

 <\/p>\n

Honnan is vett\u00fck a b\u00e1tors\u00e1got magunknak, hogy azt gondoljuk, meg fogjuk tudni verni a Nautic 370-eseket vagy a Narv\u00e1lt, hogy csak a leggyorsabbakat eml\u00edtsem?<\/p>\n

 <\/p>\n

Eltelt h\u00e1rom nap, \u00e9s tal\u00e1n kezdem v\u00e9gre re\u00e1lisan l\u00e1tni. K\u00f6zvetlen\u00fcl a t\u00f6rt\u00e9ntek ut\u00e1n azt gondoltam magamban, hogy nem volt a versenynek olyan pontja, ahol lehet\u0151s\u00e9g\u00fcnk lett volna a fel\u00e9p\u00edtett helyez\u00e9s\u00fcnket megtartani, \u00e9s nem is t\u00e9vedtem sokat, ha az abszol\u00fat gy\u0151zelemr\u0151l besz\u00e9l\u00fcnk. DE \u00e9s nagy de, mert itt van a v\u00e9rszem probl\u00e9ma, nem az abszol\u00fat versenyt kellett volna megnyerni, hanem az oszt\u00e1lyunkat. Itt viszont siker\u00fclt a szerencs\u00e9nek ajt\u00f3t mutatnunk, az pedig term\u00e9szetesen halad\u00e9ktalanul t\u00e1vozott is rajta. Persze ha t\u00e9tverseny lett volna, val\u00f3sz\u00edn\u0171leg nem t\u00e1rjuk olyan sz\u00e9lesre az ajt\u00f3t.<\/p>\n

 <\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Volt egyszer egy D\u00e9r Kupa… Id\u00e9n ez volt a 11. Nekem az els\u0151, amin indultam is.<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":21852,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1762,1804],"tags":[1478,1813,1814],"sailing_author":"","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/21843"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=21843"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/21843\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/21852"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=21843"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=21843"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=21843"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}