{"id":2188,"date":"2010-12-15T00:00:00","date_gmt":"2010-12-14T23:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2010\/12\/15\/extrem-iranyok\/"},"modified":"2017-08-01T23:50:07","modified_gmt":"2017-08-01T21:50:07","slug":"extrem-iranyok","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2010\/12\/15\/extrem-iranyok\/","title":{"rendered":"Extr\u00e9m ir\u00e1nyok"},"content":{"rendered":"

\n J\u00f3 p\u00e9ld\u00e1t mutathat a vitorl\u00e1z\u00e1snak az, amit j\u00f6v\u0151re az Extreme Sailing Series szervez\u0151i terveznek. Emberk\u00f6zeli, m\u00e9dia-bar\u00e1t esem\u00e9nyek X40-esekkel, melyeket 49er, sz\u00f6rf \u00e9s Optimist versenyek eg\u00e9sz\u00edtenek majd ki.
\n \n<\/p>\n

\n \u00d6t\u00f6dik \u00e9v\u00e9t tapossa az ISAF Extreme 40-esekkel v\u00edvott speci\u00e1lis k\u00f6rversenye; m\u00edg 2007-ben csak 4 eur\u00f3pai regatt\u00e1t tartottak 5 csapat sz\u00e1m\u00e1ra, addig a sorozat j\u00f6v\u0151re 11 h\u00f3napon \u00e1t tart\u00f3, 3 kontinensre kiterjed\u0151 9 versenyre b\u0151v\u00fcl\u0151 esem\u00e9nny\u00e9 v\u00e1lik. Nem elhanyagolhat\u00f3 az a t\u00e9ny sem, hogy az AC \u00faj oszt\u00e1lya miatt ez a sorozat remek felk\u00e9sz\u00fcl\u00e9si lehet\u0151s\u00e9get k\u00edn\u00e1l az ORACLE kih\u00edv\u00f3i sz\u00e1m\u00e1ra. A sorozaton mind\u00f6ssze 8 nemzet 10 csapata vesz r\u00e9szt, viszont jobbn\u00e1l jobb vitorl\u00e1z\u00f3k tolongnak, hogy felf\u00e9rhessenek valamelyik haj\u00f3ra.\n<\/p>\n

\n <\/object>\n<\/p>\n

\n Igen, hissz\u00fck, hogy valami ilyesmi friss\u00edt\u00e9sre is sz\u00fcks\u00e9ge van a vitorl\u00e1z\u00e1snak. \u00cdme, p\u00e1r elk\u00e9pzel\u00e9s:\n<\/p>\n

\n – 9 esem\u00e9ny a 2011 k\u00f6rversenyre \u00c9szak-Amerik\u00e1ban, Eur\u00f3p\u00e1ban, az Arab-f\u00e9lszigeten \u00e9s \u00c1zsi\u00e1ban;\n<\/p>\n

\n – Vegyes esem\u00e9nyek lebonyol\u00edt\u00e1sa jelent\u0151s v\u00e1rosokban \u00e9s egyedi \u201estadionokban\u201d, vitorl\u00e1s desztin\u00e1ci\u00f3kat \u00e9s felemelked\u0151 vitorl\u00e1s piacokat l\u00e9trehozva;\n<\/p>\n

\n – 10 elit csapat (8 nemzet) \u00e9s tucatnyi vitorl\u00e1z\u00f3 tov\u00e1bbi nemzetekb\u0151l;\n<\/p>\n

\n – 5 napos esem\u00e9nyek: a ny\u00edlt v\u00edzi versenyek \u00e9s p\u00f6rg\u0151s \u201estadionversenyek\u201d egyedi kever\u00e9ke \u2013 a sportszempontok s\u00e9r\u00fcl\u00e9se n\u00e9lk\u00fcl, de laikusok \u00e9s vitorl\u00e1z\u00f3k sz\u00e1m\u00e1ra is sz\u00f3rakoztat\u00f3 m\u00f3don.\n<\/p>\n

\n – Mez\u0151nyverseny, id\u0151m\u00e9r\u0151k, p\u00e1rosversenyek \u00e9s egy\u00e9b versenyform\u00e1k alkalmaz\u00e1sa \u2013 de mindig r\u00f6vid, \u00e9les \u00e9s \u00fct\u0151s!\n<\/p>\n

\n – VIP \u00e9lm\u00e9nyek v\u00edzen \u00e9s sz\u00e1razon \u2013 az \u00f6t\u00f6dik \u201ekalandor\u201d csapattag helye\/szerepe kulcsfontoss\u00e1g\u00fa az esem\u00e9nyen, legyen az szponzor, operat\u0151r vagy a k\u00f6z\u00f6ns\u00e9g soraib\u00f3l kisorsolt n\u00e9z\u0151.\n<\/p>\n

\n – 8 \u00f3r\u00e1s sz\u00f3rakoztat\u00f3 program (v\u00edzen \u00e9s sz\u00e1razon) minden k\u00f6z\u00f6ns\u00e9g-k\u00f6zeli napon.\n<\/p>\n

\n – 12 x Optimistek, 8 x 49erek \u00e9s legal\u00e1bb 3 m\u00e1sik oszt\u00e1ly \u201et\u00e1mogatand\u00f3 esem\u00e9nye\u201d t\u00f6bbek k\u00f6zt sz\u00f6rf\u00f6s\u00f6k \u00e9s k\u00e1jtosok;\n<\/p>\n

\n A 2011-es Extreme Sailing Series\u2122 az Om\u00e1ni Szult\u00e1ns\u00e1gban veszi kezdet\u00e9t febru\u00e1rban, majd K\u00edn\u00e1ba v\u00e1ndorol a cirkusz. Azt\u00e1n j\u00f6n Isztambul \u00e9s ut\u00e1na USA, pontosabban Boston, mikor m\u00e1skor, ha nem j\u00falius 4-\u00e9n. Inn\u00e9t vissza Eur\u00f3pa, a legend\u00e1s Cowes Week, majd Szic\u00edlia (Trapani) imm\u00e1ron m\u00e1sodszor. Nizza ut\u00e1n az andal\u00faz Almer\u00eda j\u00f6n \u00e9s v\u00e9g\u00fcl ir\u00e1ny Szingap\u00far.\n<\/p>\n

\n \n<\/p>\n

\n A csapatokr\u00f3l: A k\u00e9tszeres ez\u00fcst\u00e9rmes Groupe Edmond de Rothschild visszat\u00e9r (ismeretlen korm\u00e1nyossal). \u00daj nevez\u0151 a Luna Rossa, aki leny\u00falta a tavalyi gy\u0151ztes korm\u00e1nyost, Paul Campbell-Jamest, aki Max Sirenanak fog beseg\u00edteni. Az Oman Air Masirah korm\u00e1nyosa a francia VOR veter\u00e1n Sidney Gavignet. A k\u00e9tszeres olimpia bajnok Roman Hagara pedig ism\u00e9t a Red Bull Extreme Sailing csapat\u00e1t ir\u00e1ny\u00edtja. A brit Ian Williams k\u00e9tszeres World Match Racing Tour bajnok a Team GAC Pindarhoz csatlakozik. A 2010-es gy\u0151ztes The Wave, Muscat visszat\u00e9r megv\u00e9deni c\u00edm\u00e9t, de ez\u00fattal Torvar Mirsky ir\u00e1ny\u00edt\u00e1sa mellett. Az Alinghi miut\u00e1n kisz\u00e1llni l\u00e1tszik az AC cirkuszb\u00f3l, 2008-as sikere ut\u00e1n nagy el\u00e1nnal indul \u00fajra a sorozatban Tanguy Cariou korm\u00e1nyz\u00e1s\u00e1val. Paul Cayard \u00e9s az Artemis Racing AC r\u00e9sztvev\u0151k\u00e9nt k\u00fczd majd, korm\u00e1nyosuk a szint\u00e9n j\u00f3l ismert Terry Hutchinson lesz. \u00c9s persze egy m\u00e1sik aspir\u00e1nsr\u00f3l se feledkezz\u00fcnk el, amely id\u00e9n mutatkozott be a t\u00f6bbtest\u0171ek vil\u00e1g\u00e1ban: Az Emirates Team New Zealand csapat\u00e1t Dean Barker fogja \u00f6ssze.\n<\/p>\n

\n
\n Esem\u00e9nynapt\u00e1r 2011:
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n Febru\u00e1r, Muscat, Om\u00e1n (20-21-\u00e9n ny\u00edlt-v\u00edzi verseny)\n<\/p>\n

\n \u00c1prilis, K\u00edna (13-14-\u00e9n ny\u00edlt-v\u00edzi verseny)\n<\/p>\n

\n M\u00e1jus, Isztambul (25-26-\u00e1n ny\u00edlt-v\u00edzi verseny)\n<\/p>\n

\n J\u00fanius \u2013 J\u00falius, Boston, USA (publikus esem\u00e9ny)\n<\/p>\n

\n Augusztus, Cowes (publikus esem\u00e9ny)\n<\/p>\n

\n Szeptember, Trapani (14-15-\u00e9n ny\u00edlt-v\u00edzi verseny)\n<\/p>\n

\n Szeptember \u2013 Okt\u00f3ber, Nizza (28-29-\u00e9n ny\u00edlt-v\u00edzi verseny)\n<\/p>\n

\n Okt\u00f3ber, Almeria (publikus esem\u00e9ny)\n<\/p>\n

\n December, Szingap\u00far (7-8-\u00e1n ny\u00edlt-v\u00edzi verseny)\n<\/p>\n

\n *A \u201eny\u00edlt-v\u00edzi verseny\u201d azt jelenti, hogy a rendez\u0151 az ar\u00e9na b\u00e1rmely r\u00e9sz\u00e9t haszn\u00e1lhatja versenyp\u00e1lya gyan\u00e1nt \u2013 m\u00edg a stadion esem\u00e9nyek sor\u00e1n a l\u00e9nyeg, hogy a versenyz\u0151ket a k\u00f6z\u00f6ns\u00e9g saj\u00e1t szem\u00e9vel k\u00f6vethesse nyomon.\n<\/p>\n

\n
\n 2011 csapatok \u00e9s skipperek:
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n Alinghi\/ SUI – Tanguy Cariou (FRA)\n<\/p>\n

\n Artemis Racing\/ SWE – Terry Hutchinson (USA)\n<\/p>\n

\n Emirates Team New Zealand\/ NZL – Dean Barker (NZL)\n<\/p>\n

\n Groupe Edmond de Rothschild\/ FRA (As Yet Unknown)\n<\/p>\n

\n Luna Rossa\/ ITA – Max Sirena (ITA)\n<\/p>\n

\n Oman Air Masirah\/ OMA – Sidney Gavignet (FRA)\n<\/p>\n

\n Red Bull Extreme Sailing\/ AUT – Roman Hagara (AUT)\n<\/p>\n

\n Team GAC Pindar\/ GBR – Ian Williams (GBR)\n<\/p>\n

\n Team Nice\/ ITA – Alberto Barovier (ITA)\n<\/p>\n

\n The Wave, Muscat\/ OMA – Torvar Mirsky (AUS)<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

J\u00f3 p\u00e9ld\u00e1t mutathat a vitorl\u00e1z\u00e1snak az, amit j\u00f6v\u0151re az Extreme Sailing Series szervez\u0151i terveznek. Emberk\u00f6zeli, m\u00e9dia-bar\u00e1t esem\u00e9nyek X40-esekkel, melyeket 49er, sz\u00f6rf \u00e9s Optimist versenyek eg\u00e9sz\u00edtenek majd ki. \u00d6t\u00f6dik \u00e9v\u00e9t tapossa az ISAF Extreme 40-esekkel v\u00edvott speci\u00e1lis k\u00f6rversenye; m\u00edg 2007-ben csak 4 eur\u00f3pai regatt\u00e1t tartottak 5 csapat sz\u00e1m\u00e1ra, addig a sorozat j\u00f6v\u0151re 11 h\u00f3napon \u00e1t tart\u00f3, […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[],"sailing_author":"SG","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2188"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2188"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2188\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2188"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2188"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2188"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}