{"id":2275,"date":"2010-09-22T00:00:00","date_gmt":"2010-09-21T22:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2010\/09\/22\/ismet-doboz-szabaly\/"},"modified":"2017-08-01T23:49:51","modified_gmt":"2017-08-01T21:49:51","slug":"ismet-doboz-szabaly","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2010\/09\/22\/ismet-doboz-szabaly\/","title":{"rendered":"Ism\u00e9t „doboz szab\u00e1ly”"},"content":{"rendered":"

\n K\u00f6zz\u00e9tett\u00e9k a k\u00f6vetkez\u0151 Amerika Kup\u00e1ja haj\u00f3oszt\u00e1ly\u00e1nak szab\u00e1lyait, amely a merevsz\u00e1rny\u00fa AC72-es katamar\u00e1n param\u00e9tereit hat\u00e1rozza meg.
\n \n<\/p>\n

\n Ez lesz az els\u0151 oszt\u00e1ly az AC-k t\u00f6rt\u00e9net\u00e9ben, amelyen vitorl\u00e1k helyett f\u00fcgg\u0151leges sz\u00e1rnyakat l\u00e1thatunk. Az el\u0151z\u0151 egytest\u0171 ACC oszt\u00e1ly is sz\u00e9p kort \u00e9r meg, 1988-ban tervezt\u00e9k \u00e9s az 1992-es Kup\u00e1n cs\u00faszott el\u0151sz\u00f6r. Az \u00faj oszt\u00e1lyt val\u00f3sz\u00edn\u0171leg a 2012-es \u00e9vben l\u00e1thatjuk el\u0151sz\u00f6r versenyezni, m\u00edg mag\u00e1ra az Amerika Kup\u00e1j\u00e1ra 2013-ban ker\u00fcl sor.\n<\/p>\n

\n Az AC szervez\u0151k szerint sz\u00fcks\u00e9ges volt, hogy egy olyan oszt\u00e1lyt vezessenek be, amelyet 1992 \u00f3ta el\u0151sz\u00f6r a r\u00e9sztvev\u0151 csapatokt\u00f3l f\u00fcggetlen\u00fcl fejlesztenek alapjaiban.\n<\/p>\n

\n Az AC72 szab\u00e1lyai \u201edoboz szab\u00e1lyok\u201d, amely jelent\u0151sen lesz\u0171k\u00edti a tervez\u00e9s sor\u00e1n a v\u00e1ltoztathat\u00f3 param\u00e9tereket, de lehet\u0151v\u00e9 teszi, hogy a csapatok maguk \u00e9p\u00edts\u00e9k meg haj\u00f3ikat, ez\u00e1ltal szoros versenyeket biztos\u00edtva a versenyeknek.\n<\/p>\n

\n A testek, azaz a platform k\u00e9t nap alatt \u00f6ssze\u00e1ll\u00edthat\u00f3 \u00e9s egy nap alatt sz\u00e9tszedhet\u0151 lesz, amely lehet\u0151v\u00e9 teszi, hogy az AC esem\u00e9nyek hat\u00e9konyan mozogjanak a helysz\u00ednek k\u00f6z\u00f6tt. A haj\u00f3 k\u00fapszer\u0171 v\u00e9gz\u0151d\u00e9se \u00e9s a haj\u00f3 orr\u00e1n az \u201e\u00fctk\u00f6z\u0151z\u00f3na\u201d gyorsan cser\u00e9lhet\u0151, a k\u00f6zeli man\u0151verekre \u00f6szt\u00f6n\u00f6zve a versenyz\u0151ket.\n<\/p>\n

\n A csapatok 2011-ben AC45-\u00f6s\u00f6kkel fognak versenyezni \u00e9s ez id\u0151 alatt lehet\u0151s\u00e9g\u00fck lesz 72es\u00fck fejleszt\u00e9s\u00e9re.\n<\/p>\n

\n AC72 tervez\u00e9si param\u00e9terek:\n<\/p>\n

\n Hossz (LOA): 22.0 m\u00e9ter (72 l\u00e1b)\n<\/p>\n

\n Sz\u00e9less\u00e9g: 14.0 m\u00e9ter (46 l\u00e1b)\n<\/p>\n

\n V\u00edzkiszor\u00edt\u00e1s: 5,700 kilogramm\n<\/p>\n

\n Teljes t\u00f6meg: 7,000 kilogramm\n<\/p>\n

\n Sz\u00e1rnyfel\u00fclet: 260 nm\n<\/p>\n

\n Sz\u00e1rnymagass\u00e1g: 40 m\u00e9ter (130 l\u00e1b)\n<\/p>\n

\n Sz\u00e1rny h\u00far: 8.5 m\u00e9ter (28 l\u00e1b)\n<\/p>\n

\n Vitorla trimmel\u00e9s: K\u00e9zi cs\u00f6rl\u0151kkel (grind),\n<\/p>\n

\n Konfigur\u00e1ci\u00f3: K\u00e9ttest\u0171 katamar\u00e1n\n<\/p>\n

\n Csapatl\u00e9tsz\u00e1m: 11 f\u0151\n<\/p>\n

\n Vitorlafel\u00fclet cs\u00f6kkent\u00e9s: Elt\u00e1vol\u00edthat\u00f3 fels\u0151r\u00e9sz \/ h\u00e1ts\u00f3\u00e9l elemek\n<\/p>\n

\n F\u00fcggel\u00e9kek: Maximum k\u00e9t korm\u00e1ny \u00e9s k\u00e9t svert<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

K\u00f6zz\u00e9tett\u00e9k a k\u00f6vetkez\u0151 Amerika Kup\u00e1ja haj\u00f3oszt\u00e1ly\u00e1nak szab\u00e1lyait, amely a merevsz\u00e1rny\u00fa AC72-es katamar\u00e1n param\u00e9tereit hat\u00e1rozza meg. Ez lesz az els\u0151 oszt\u00e1ly az AC-k t\u00f6rt\u00e9net\u00e9ben, amelyen vitorl\u00e1k helyett f\u00fcgg\u0151leges sz\u00e1rnyakat l\u00e1thatunk. Az el\u0151z\u0151 egytest\u0171 ACC oszt\u00e1ly is sz\u00e9p kort \u00e9r meg, 1988-ban tervezt\u00e9k \u00e9s az 1992-es Kup\u00e1n cs\u00faszott el\u0151sz\u00f6r. Az \u00faj oszt\u00e1lyt val\u00f3sz\u00edn\u0171leg a 2012-es \u00e9vben l\u00e1thatjuk […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[3],"tags":[],"sailing_author":"www.sailing.hu","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2275"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2275"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2275\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2275"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2275"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2275"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}