{"id":2289,"date":"2010-09-16T00:00:00","date_gmt":"2010-09-15T22:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2010\/09\/16\/ac34-velemenyek\/"},"modified":"2017-08-01T23:49:49","modified_gmt":"2017-08-01T21:49:49","slug":"ac34-velemenyek","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2010\/09\/16\/ac34-velemenyek\/","title":{"rendered":"AC34 – v\u00e9lem\u00e9nyek"},"content":{"rendered":"

\n Az els\u0151 v\u00e9lem\u00e9nyek az AC protokollal kapcsolatosan.
\n \n<\/p>\n

\n A legnagyobb v\u00e1ltoz\u00e1sok di\u00f3h\u00e9jban: A 34. AC-ra 2013-ban ker\u00fcl sor, lehets\u00e9ges helysz\u00ednek: Valencia, R\u00f3ma, San Francisco. 2011-t\u0151l vil\u00e1gkupa sorozat a kih\u00edv\u00f3k sz\u00e1m\u00e1ra. 2012-t\u0151l ifj\u00fas\u00e1gi AC. R\u00f6videbb, p\u00f6rg\u0151s futamok. Cs\u00f6kkentett halaszt\u00e1si id\u0151, sz\u00e9lbiztos helysz\u00ednek a sorozat alatt.\n<\/p>\n

\n Els\u0151k\u00e9nt a World Match Racing Tour adott ki sajt\u00f3k\u00f6zlem\u00e9nyt. Simul\u00e9konyan fogadt\u00e1k a t\u00f6bbtest\u0171eket favoriz\u00e1l\u00f3 h\u00edrt, de ez nem is meglep\u0151, hiszen az AC ut\u00e1n \u0151k uralj\u00e1k a p\u00e1rosverseny vil\u00e1g\u00e1t, r\u00e9szint emberanyagban bel\u0151l\u00fck t\u00e1pl\u00e1lkozik az AC. Az eddig csak egytest\u0171eknek rendezett versenysorozat vezet\u0151s\u00e9ge ezek ut\u00e1n t\u00f6bbtest\u0171ek verseny\u00e9t is fontol\u00f3ra veszi, ha az ISAF \u00e9s a versenyz\u0151k is \u00fagy akarj\u00e1k.\n<\/p>\n

\n A csapatok k\u00f6z\u00fcl a TeamOrigin sz\u00f3lalt meg el\u0151sz\u00f6r. \u00d5k is pozit\u00edvan fogadt\u00e1k a h\u00edreket. Grant Simmer azt emelte ki, hogy az is nagy v\u00e1ltoz\u00e1s, hogy egy tervez\u0151 a j\u00f6v\u0151ben t\u00f6bb csapatnak is dolgozhat.\n<\/p>\n

\n Az Emirates Team New Zealand sem maradt csendben, Grant Dalton vide\u00f3interj\u00faban ismertette \u00e1ll\u00e1spontj\u00e1t. Az els\u0151 meglepet\u00e9s az id\u0151pont volt sz\u00e1mukra, a csapat 2014-re sz\u00e1m\u00edtott, de el\u00e9gedettek 2013-mal is \u2013 legal\u00e1bb egy \u00e9vvel alacsonyabb a k\u00f6lts\u00e9gvet\u00e9s is. Jobban \u00f6r\u00fcltek volna az egytest\u0171eknek, de p\u00e1r h\u00f3napja m\u00e1r sejtett\u00e9k a t\u00f6bbtest\u0171ek korszak\u00e1nak elj\u00f6vetel\u00e9t, \u00edgy ker\u00fclhetett megfigyel\u0151j\u00fck New Yorkba a C-oszt\u00e1lyos katamar\u00e1nok Kis AC-j\u00e9re \u00e9s kezdt\u00e9k meg a t\u00f6bbtest\u0171 szak\u00e9rt\u0151k toborz\u00e1s\u00e1t. A 34. AC helysz\u00ednek\u00e9nt San Franciscot prefer\u00e1ln\u00e1k, de elk\u00e9pzelhet\u0151, hogy a p\u00e9nz miatt R\u00f3ma mellett d\u00f6ntenek az illet\u00e9kesek. V\u00e9lem\u00e9nye szerint az elk\u00e9pzelhet\u0151 kih\u00edv\u00f3k a k\u00f6vetkez\u0151k: a britek, a sv\u00e9dek, az oroszok, a f\u0151 kih\u00edv\u00f3 Mascalzone Latino \u00e9s persze az ETNZ, sz\u00e1muk a nagy k\u00f6lts\u00e9gek miatt reduk\u00e1l\u00f3dik le, \u00e9s akik nem kezdnek most, azok nagyon lemaradnak a fejleszt\u00e9sben. (Valami\u00e9rt az Alinghi kimaradt a felsorol\u00e1sb\u00f3l.) A nagy v\u00e1ltoz\u00e1s miatt v\u00e1rhat\u00f3an nagy lesz a k\u00fcl\u00f6nbs\u00e9g a haj\u00f3k sebess\u00e9ge k\u00f6z\u00f6tt az els\u0151 k\u00f6rben, de ez egytest\u0171ekn\u00e9l is \u00edgy volt, ha \u00faj oszt\u00e1ly jelent meg.\n<\/p>\n

\n (Annyi bizonyos, hogy most is m\u00e9lyen a zseb\u00e9be kell ny\u00falni annak, aki a 34. AC-n r\u00e9szt k\u00edv\u00e1n venni. 2011 \u00e1prilis\u00e1ban 1,5 milli\u00f3 doll\u00e1r biztos\u00edt\u00e9kot kell let\u00e9tbe helyeznie annak, aki indulni szeretne, de \u00fajabb 1,5 milli\u00f3 doll\u00e1r v\u00e1r azokra, akiknek s\u00e9r\u00fcl az els\u0151 garanci\u00e1lis biztos\u00edt\u00e9kuk. Nevez\u00e9si d\u00edj 1 milli\u00f3 eur\u00f3.)\n<\/p>\n

\n Dean Barker a Sail-World online magazinnak adott interj\u00faj\u00e1ban els\u0151k\u00e9nt a k\u00f6lts\u00e9geket eml\u00edti. Nem hisz abban, hogy t\u00fals\u00e1gosan k\u00f6lts\u00e9gk\u00edm\u00e9l\u0151 lenne, mivel a 72-est nekik kell meg\u00e9p\u00edteni\u00fck. Hi\u00e1ba besz\u00e9lgettek a ny\u00e1ron Russell-lal \u00e9s hi\u00e1ba olvast\u00e1k a v\u00e1zlatos protokollt, az k\u00f6sz\u00f6n\u0151viszonyban sem volt a most l\u00e1tottal. A ny\u00e1ron m\u00e9g azt hitt\u00e9k a v\u00e1zlat egytest\u0171ekre \u00edr\u00f3dott. Persze a katamar\u00e1n sem meglepet\u00e9s. De sok a nyitott k\u00e9rd\u00e9s, mint p\u00e9ld\u00e1ul, hogy a 45-\u00f6st h\u00e1ny ember viszi majd.\n<\/p>\n

\n A New Yorkban l\u00e1tott tapasztalatok alapj\u00e1n szerinte a haj\u00f3 10%-ban, a sz\u00e1rny 90%-ban sz\u00e1m\u00edt. \u00c9s egy \u00faj t\u00f6bbtest\u0171 fejleszt\u00e9se olyannyira k\u00fcl\u00f6nb\u00f6zik az egytest\u0171 fejleszt\u00e9st\u0151l, mint a kr\u00e9ta \u00e9s a sajt. M\u00edg az egytest\u0171ekn\u00e9l egy m\u00e9rf\u00f6ld\u00f6n egy m\u00e1sodperces gyors\u00edt\u00e1s m\u00e1r eredm\u00e9ny, itt jelenleg ak\u00e1r egy csom\u00f3 vagy afeletti is lehet a nyeres\u00e9g.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Az els\u0151 v\u00e9lem\u00e9nyek az AC protokollal kapcsolatosan. A legnagyobb v\u00e1ltoz\u00e1sok di\u00f3h\u00e9jban: A 34. AC-ra 2013-ban ker\u00fcl sor, lehets\u00e9ges helysz\u00ednek: Valencia, R\u00f3ma, San Francisco. 2011-t\u0151l vil\u00e1gkupa sorozat a kih\u00edv\u00f3k sz\u00e1m\u00e1ra. 2012-t\u0151l ifj\u00fas\u00e1gi AC. R\u00f6videbb, p\u00f6rg\u0151s futamok. Cs\u00f6kkentett halaszt\u00e1si id\u0151, sz\u00e9lbiztos helysz\u00ednek a sorozat alatt. Els\u0151k\u00e9nt a World Match Racing Tour adott ki sajt\u00f3k\u00f6zlem\u00e9nyt. Simul\u00e9konyan fogadt\u00e1k a […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[3],"tags":[],"sailing_author":"www.sailing.hu","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2289"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2289"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2289\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2289"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2289"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2289"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}