{"id":23139,"date":"2017-12-22T06:30:26","date_gmt":"2017-12-22T05:30:26","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/?p=23139"},"modified":"2017-12-22T06:35:29","modified_gmt":"2017-12-22T05:35:29","slug":"suzuki-marine-vizeket-valaszto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2017\/12\/22\/suzuki-marine-vizeket-valaszto\/","title":{"rendered":"Suzuki Marine \u2013 VIZEKET V\u00c1LASZT\u00d3"},"content":{"rendered":"
Vitara, Swift vagy Ignis. A Suzuki ikonikus modelljei itthon nagy n\u00e9pszer\u0171s\u00e9gnek \u00f6rvendenek, sokan ismerik \u0151ket. Azt viszont kevesen tudj\u00e1k, hogy a m\u00e1rka piacvezet\u0151 aut\u00f3i \u00e9s motorjai mellett, nem csak a sz\u00e1razf\u00f6ld\u00f6n, de haj\u00f3motorjaival a v\u00edzen is rendk\u00edv\u00fcli teljes\u00edtm\u00e9nyt ny\u00fajt. Mer\u00fclj\u00fcnk bele, ismerj\u00fck meg jobban a Suzuki Marine Magyarorsz\u00e1gon is dinamikusan fejl\u0151d\u0151 \u00fczlet\u00e1g\u00e1t, \u00e9s egyben azt a szeml\u00e9letm\u00f3dot, amelyb\u0151l ezek a vil\u00e1gszerte elismert, innovat\u00edv term\u00e9kek sz\u00fclettek.<\/p>\n
<\/p>\n
<\/p>\n
<\/p>\n
A Suzuki DNS<\/strong> <\/p>\n <\/p>\n <\/p>\n Az innov\u00e1ci\u00f3ban rejl\u0151 forradalom<\/strong> <\/p>\n Az\u00f3ta eltelt t\u00f6bb mint f\u00e9l \u00e9vsz\u00e1zad, a Suzuki-haj\u00f3motorok gy\u00e1rt\u00e1sa pedig nagy utat tett meg. A m\u00e1rka innovat\u00edv megold\u00e1saival az\u00f3ta is \u00e9len j\u00e1r, ma gy\u00e1rtott n\u00e9gy\u00fctem\u0171 haj\u00f3motorjai p\u00e1ratlanok a piacon. A v\u00e1llalat m\u00e9rn\u00f6kei maguk is lelkes haj\u00f3sok, akik szak\u00e9rtelm\u00fckkel arra t\u00f6rekednek, hogy tov\u00e1bb t\u00f6k\u00e9letes\u00edts\u00e9k a fejlett technol\u00f3gi\u00e1n alapul\u00f3 haj\u00f3motorokat. Az eredm\u00e9ny pedig az innov\u00e1ci\u00f3ban rejl\u0151 forradalom, amit a m\u00e1rka \u201eParting Seas\u201d \u2013 azaz \u201eVizeket v\u00e1laszt\u00f3\u201d-k\u00e9nt (jap\u00e1nul GEKI) aposztrof\u00e1l. <\/p>\n Hazai vizeken<\/strong> <\/p>\n
\nA Suzuki haj\u00f3motor-gy\u00e1rt\u00e1s eredet\u00e9nek meg\u00e9rt\u00e9s\u00e9hez eg\u00e9szen Jap\u00e1n Enshu r\u00e9gi\u00f3j\u00e1ig kell utaznunk, amely egyben a Suzuki v\u00e1llalat b\u00f6lcs\u0151je is. Innen sz\u00e1rmazik a speci\u00e1lis, csak ezen a vid\u00e9ken ismert kifejez\u00e9s: \u201eYaramaika\u201d, amely azt jelenti, \u201eCsin\u00e1ljuk! K\u00eds\u00e9relj\u00fck meg!\u201d Ez a sz\u00f3fordulat a r\u00e9gi\u00f3ban \u00e9l\u0151ket jellemezte, akik rendelkeztek azzal a fajta k\u00eds\u00e9rletez\u0151 szellemmel, amely folyamatos \u00faj\u00edt\u00e1sokra sarkallja az embert. Ilyen \u00fatt\u00f6r\u0151 szem\u00e9lyis\u00e9g volt Michio Suzuki is, a Suzuki v\u00e1llalat alap\u00edt\u00f3ja. \u00c9vek kitart\u00f3 munk\u00e1ja, szorgalma \u00e9s \u00faj\u00edt\u00f3 szeml\u00e9letm\u00f3dja vezette Suzukit a k\u00e9zi sz\u00f6v\u0151sz\u00e9kek automatiz\u00e1l\u00e1s\u00e1t\u00f3l eg\u00e9szen a j\u00e1rm\u0171iparig: el\u0151bb motorok, majd aut\u00f3k gy\u00e1rt\u00e1s\u00e1ba fogott, ezzel elind\u00edtva a Suzuki Motor Corporation m\u00e1ig tart\u00f3 sikersz\u00e9ri\u00e1j\u00e1t.<\/p>\n
\nFolytassuk utunkat a Hamana-t\u00f3hoz, amelynek alg\u00e1ival kezd\u0151d\u00f6tt a Suzuki Marine \u00fczlet\u00e1g t\u00f6rt\u00e9nete. A jap\u00e1nok \u00e9let\u00e9ben az alga mindig is fontos alapanyagnak sz\u00e1m\u00edtott, nem csoda, hogy folyamatosan azon gondolkodtak, hogyan tehetn\u00e9k hat\u00e9konyabb\u00e1 a betakar\u00edt\u00e1st. A korabeli m\u00e9rn\u00f6k\u00f6k r\u00e1mutattak, hogy a munkag\u00e9pekhez megfelel\u0151 k\u00fclmotorra lenne sz\u00fcks\u00e9g. \u00cdgy alkotta meg a v\u00e1llalat a Yaramaika szellem\u00e9ben a legjobb megold\u00e1st, \u00e9s 1965-ben bemutatta els\u0151, v\u00edzh\u0171t\u00e9ses cs\u00f3nakmotorj\u00e1t, amellyel t\u00falsz\u00e1rnyalta versenyt\u00e1rsait. Mindezzel nem csak az algabetakar\u00edt\u00e1son seg\u00edtett a Suzuki, de megalapozta a haj\u00f3s \u00fczlet\u00e1g\u00e1t is.<\/p>\n
\nA minden \u00e9letst\u00edlushoz igazod\u00f3 modellek kiv\u00e1l\u00f3an \u00f6tv\u00f6zik a k\u00f6rnyezettudatoss\u00e1got, a hat\u00e9konys\u00e1got, a megb\u00edzhat\u00f3s\u00e1got \u00e9s a vizeket kett\u00e9szel\u0151 teljes\u00edtm\u00e9nyt. Ezeknek k\u00f6sz\u00f6nhet\u0151 az, hogy 2014-ben m\u00e1r a h\u00e1rommilliomodik haj\u00f3motorj\u00e1t \u00e9rt\u00e9kes\u00edtette a v\u00e1llalat, \u00e9s a vil\u00e1gon egyed\u00fcl\u00e1ll\u00f3 m\u00f3don, imm\u00e1r a nyolcadik n\u00e9gy\u00fctem\u0171 haj\u00f3motoros innov\u00e1ci\u00f3s d\u00edj\u00e1t vehette \u00e1t 2017-ben a szakma elismer\u00e9sek\u00e9nt!<\/p>\n
\nA Suzuki haj\u00f3motoros \u00fczlet\u00e1ga Magyarorsz\u00e1gon ugyanezt a szeml\u00e9letet k\u00e9pviseli. Az \u00fczlet\u00e1g 1999-t\u0151l \u00e9rt\u00e9kes\u00edti itthon a haj\u00f3motorjait, \u00edgy j\u00f3l ismeri a magyarok ig\u00e9nyeit. Mi sem bizony\u00edtja ezt jobban, mint a Suzuki modellek piacvezet\u0151 szerepe: 2017. janu\u00e1rt\u00f3l okt\u00f3berig a m\u00e1rka hazai piaci r\u00e9szesed\u00e9se 48% volt a Data House Kft. adatai szerint.<\/p>\n