{"id":2329,"date":"2010-08-18T00:00:00","date_gmt":"2010-08-17T22:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2010\/08\/18\/tengeri-bajnoksag-hirek-08-18\/"},"modified":"2017-08-01T23:49:43","modified_gmt":"2017-08-01T21:49:43","slug":"tengeri-bajnoksag-hirek-08-18","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2010\/08\/18\/tengeri-bajnoksag-hirek-08-18\/","title":{"rendered":"Tengeri Bajnoks\u00e1g H\u00edrek 08.18."},"content":{"rendered":"

\n Igazi kih\u00edv\u00e1s el\u0151tt a tengeri bajnoks\u00e1g mez\u0151nye – rajthoz \u00e1ll a n\u00e9gyszeres c\u00edmv\u00e9d\u0151 Cz\u00e9gai P\u00e9ter \u00e9s c\u00edmv\u00e9d\u0151 bajnok csapata
\n
\n Felp\u00f6rg\u00f6tt a nevez\u00e9s – megtelt a Salona 37 R oszt\u00e1ly\n<\/p>\n

\n
\n Az alig 2 h\u00f3nap m\u00falva kezd\u0151d\u0151 VI. Magyar Tengeri Nagyhaj\u00f3s Bajnoks\u00e1g (VI. MTNB) egyetlen versenyz\u0151 sz\u00e1m\u00e1ra sem lenne igazi kih\u00edv\u00e1s, ha az \u00fagynevezett \u201ekir\u00e1ly kateg\u00f3ria\u201d c\u00edmv\u00e9d\u0151i nem \u00e1lln\u00e1nak rajthoz. A sokszoros magyar bajnok \u00e9s ath\u00e9ni olimpikon, Cz\u00e9gai P\u00e9ter \u00e9s leg\u00e9nys\u00e9ge h\u00e1za t\u00e1j\u00e1n mind\u00f6ssze annyi v\u00e1ltoz\u00e1s t\u00f6rt\u00e9nt, hogy t\u00e1mogat\u00f3 v\u00e1lt\u00e1s k\u00f6vetkezt\u00e9ben a csapat neve ugyan m\u00e1s lett, a rutinos egys\u00e9g azonban marad l\u00e9nyegileg a megszokott fel\u00e1ll\u00e1sban.<\/p>\n

Nem \u00e1rulunk el azzal titkot, hogy sokan a c\u00edmv\u00e9d\u0151k nevez\u00e9s\u00e9re v\u00e1rtak. S\u0151t, akadtak olyan egys\u00e9gek is, amelyek a Cz\u00e9gai P\u00e9ter korm\u00e1nyozta bajnok csapat d\u00f6nt\u00e9s\u00e9hez k\u00f6t\u00f6tt\u00e9k, hogy elinduljanak-e az idei, sorrendben a VI. Magyar Tengeri Nagyhaj\u00f3s Bajnoks\u00e1gon. Cz\u00e9gai\u00e9k folyamatosan jelezt\u00e9k, hogy r\u00e9sz\u00fckr\u0151l a sz\u00e1nd\u00e9k egy\u00e9rtelm\u0171en megvan, az anyagi h\u00e1tt\u00e9r azonban k\u00e9rd\u0151jeles volt, mert egykori t\u00e1mogat\u00f3jukkal lej\u00e1rt a szerz\u0151d\u00e9s\u00fck. Szponzoruk el\u00e9gedett volt azzal, amit a vitorl\u00e1z\u00e1sb\u00f3l kapott a csapaton kereszt\u00fcl, de id\u00e9n \u00fajabb ter\u00fcleteket pr\u00f3b\u00e1l kiakn\u00e1zni. A Subaru m\u00e1rk\u00e1t k\u00e9pvisel\u0151 import c\u00e9g azonban megl\u00e1tta a csapatban rejl\u0151 lehet\u0151s\u00e9geket, \u00edgy Subaru Sailing Team n\u00e9ven t\u00f6retlen lehet a 8 f\u0151b\u0151l \u00e1ll\u00f3 – egyenk\u00e9nt is sokszoros magyar bajnokot felvonultat\u00f3 – team sikersorozata a tengeri bajnoks\u00e1gok t\u00f6rt\u00e9net\u00e9ben.<\/p>\n

Cz\u00e9gai P\u00e9ter j\u00f3l ismeri az \u00faj helysz\u00ednt, Cres-t \u00e9s \u00f6r\u00fcl, hogy a Dufour 44-es flotta f\u0151szerepet kap a bajnoks\u00e1gon. Az imm\u00e1ron k\u00e9t-gyermekes kapit\u00e1nnyal besz\u00e9lgett\u00fcnk:
\n
\n
\n
\n Egy\u00e9rtelm\u0171 volt sz\u00e1modra, hogy a Dufour 44-et v\u00e1lasztj\u00e1tok a sportosabb JOD 35-el szemben?
\n <\/strong>
\n
\n Mivel t\u00f6bb \u00e9ve m\u00e1r ugyan abban a fel\u00e1ll\u00e1sban versenyez a csapat, nem is volt k\u00e9rd\u00e9s, hogy a D44-et v\u00e1lasztjuk, hiszen a jelenlegi v\u00e1laszt\u00e9kb\u00f3l ez az egyetlen 8 f\u0151s haj\u00f3, a csapaton pedig semmik\u00e9pp nem v\u00e1ltoztatn\u00e9k. R\u00e1ad\u00e1sul sokkal jobb versenyhaj\u00f3nak tartom, mint a match 42-t, amivel eddig versenyezt\u00fcnk a tengeri bajnoks\u00e1gokon. Szerintem jobban \u00e1tgondolt a kivitelez\u00e9se; k\u00f6nnyebben korm\u00e1nyozhat\u00f3; \u00e9s ezek a vitorl\u00e1sok val\u00f3ban egys\u00e9gesnek mondhat\u00f3k.
\n
\n
\n
\n Id\u00e9n jubil\u00e1lhattok, meglesz az \u00f6t\u00f6dik tengeri bajnoki c\u00edm?
\n <\/strong>
\n
\n Mindenk\u00e9pp gy\u0151zni j\u00f6v\u00fcnk, az nem is ellenf\u00e9l, aki nem gy\u0151zelmi sz\u00e1nd\u00e9kkal \u00e9rkezik. R\u00e1ad\u00e1sul nyitott vagyok a v\u00e1ltoz\u00e1sokat illet\u0151en. Nagyon j\u00f3l ismerem a versenyki\u00edr\u00e1sban szerepel\u0151 v\u00edzter\u00fcletet, ide komoly szelek lej\u00f6hetnek okt\u00f3ber k\u00f6zep\u00e9re. A regatt\u00e1n szerepl\u0151 flotta mindegyike t\u00f6k\u00e9letesen alkalmas megbirk\u00f3zni ezekkel az id\u0151j\u00e1r\u00e1si viszonyokkal. Nagy szerepe lehet a tapasztalatnak, j\u00f3l kell tudni megfelel\u0151en cs\u00f6kkenteni a vitorla fel\u00fcletet. Egy j\u00f3l v\u00e9grehajtott man\u0151verrel, az id\u0151ben felismert helyzetben ak\u00e1r 50-60 csom\u00f3s sz\u00e9lben is remek\u00fcl lehet ir\u00e1ny\u00edtani ezeket a haj\u00f3kat. Mindezek mellett id\u00e9n a szerencse faktorral is sz\u00e1molunk a hosszabb t\u00farafutamok \u00e9s az \u00e9jszakai navig\u00e1ci\u00f3s menet miatt, hiszen ilyen t\u00e1vols\u00e1gokn\u00e1l \u00e9s a vak s\u00f6t\u00e9tben sokkal nehezebb figyelni az ellenfeleket.
\n
\n B\u00edzom a csapatom tud\u00e1s\u00e1ban \u00e9s rutinj\u00e1ban, szeretn\u00e9nk megh\u00e1l\u00e1lni a Subarunak, hogy mell\u00e9nk \u00e1llt.<\/p>\n


\n Megtelt a Salona 37 R oszt\u00e1ly
\n <\/strong>
\n
\n Az m\u00e1r biztos, hogy a Salona 37 R oszt\u00e1lyban telth\u00e1z lesz, a teljes flotta rajthoz \u00e1ll. A JOD 35 \u00e9s a Dufour 44 kateg\u00f3ri\u00e1kban azonban m\u00e9g van hely. \u00c9rdemes kihaszn\u00e1lni a bajnoki kedvezm\u00e9nyt, melyet Bedn\u00e1r Tibor, a VI. MTNB f\u0151szervez\u0151je az idei nagyhaj\u00f3s bajnokoknak aj\u00e1nlott. Err\u0151l b\u0151vebb inform\u00e1ci\u00f3 olvashat\u00f3 a bajnoks\u00e1g hivatalos honlapj\u00e1n:
\n
\n www.tengeribajnoksag.com
\n <\/a><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Igazi kih\u00edv\u00e1s el\u0151tt a tengeri bajnoks\u00e1g mez\u0151nye – rajthoz \u00e1ll a n\u00e9gyszeres c\u00edmv\u00e9d\u0151 Cz\u00e9gai P\u00e9ter \u00e9s c\u00edmv\u00e9d\u0151 bajnok csapata Felp\u00f6rg\u00f6tt a nevez\u00e9s – megtelt a Salona 37 R oszt\u00e1ly Az alig 2 h\u00f3nap m\u00falva kezd\u0151d\u0151 VI. Magyar Tengeri Nagyhaj\u00f3s Bajnoks\u00e1g (VI. MTNB) egyetlen versenyz\u0151 sz\u00e1m\u00e1ra sem lenne igazi kih\u00edv\u00e1s, ha az \u00fagynevezett \u201ekir\u00e1ly kateg\u00f3ria\u201d c\u00edmv\u00e9d\u0151i […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[],"sailing_author":"www.sailing.hu","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2329"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2329"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2329\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2329"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2329"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2329"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}