{"id":23433,"date":"2017-12-17T21:18:37","date_gmt":"2017-12-17T20:18:37","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/?p=23433"},"modified":"2017-12-17T21:18:37","modified_gmt":"2017-12-17T20:18:37","slug":"masfel-honap-se","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2017\/12\/17\/masfel-honap-se\/","title":{"rendered":"M\u00e1sf\u00e9l h\u00f3nap se"},"content":{"rendered":"

Ma befutott Francois Gabart, j\u00f3 alaposan megd\u00f6ntve az egyszem\u00e9lyes, meg\u00e1ll\u00e1s n\u00e9lk\u00fcli f\u00f6ld k\u00f6r\u00fcli vitorl\u00e1z\u00e1s rekordj\u00e1t.<\/p>\n

 <\/p>\n

\"\"<\/p>\n

 <\/p>\n

Hol van m\u00e1r Jules Verne 80 napja? Csapatban most a fel\u00e9n\u00e9l tartanak \u00e9ppen. Egy\u00e9niben Gabart elk\u00e9peszt\u0151 id\u0151t ment. 42 nap 16 \u00f3ra 40 perc<\/strong><\/p>\n

 <\/p>\n

Francois Gabart 1983 m\u00e1rcius 23-\u00e1n sz\u00fcletett \u00e9s kor\u00e1n megismerte a tengert \u00e9s az utaz\u00e1st a csal\u00e1di haj\u00f3 fed\u00e9lzet\u00e9n. Sokoldal\u00fa \u00e9s k\u00edv\u00e1ncsi gyerek h\u00edr\u00e9ben \u00e1llt Ennek 1994-ben meg is lett az els\u0151 k\u00e9zzelfoghat\u00f3 eredm\u00e9nye, amikor Optimist oszt\u00e1lyban Francia bajnok lett.<\/p>\n

 <\/p>\n

\"\"<\/p>\n

 <\/p>\n

Specialit\u00e1sa a sz\u00f3l\u00f3vitorl\u00e1z\u00e1s, b\u00e1r a sz\u00fcks\u00e9ges tapasztalatokat p\u00e9ld\u00e1ul 1993 \u00e9s 2005 k\u00f6z\u00f6tt Tornado-ban gy\u0171jt\u00f6tte. Hat \u00e9ven \u00e1t volt a francia v\u00e1logatott tagja. 2004-ben elnyerte a Tornado Ifj\u00fas\u00e1gi Vil\u00e1gbajnok c\u00edmet.<\/p>\n

 <\/p>\n

\"\"<\/p>\n

 <\/p>\n

2005 ut\u00e1n besz\u00e1llt  a Figaro versenyz\u00e9sbe \u00e9s a saj\u00e1t gener\u00e1ci\u00f3j\u00e1nak egyik legtehets\u00e9gesebb haj\u00f3s\u00e1v\u00e1 v\u00e1lt. A Macif 2009-t\u0151l t\u00e1mogatja. 2010-ben offshore sz\u00f3l\u00f3 bajnok lett.<\/p>\n

 <\/p>\n

\"\"<\/p>\n

 <\/p>\n

2011-t\u0151l a Macif-fel kar\u00f6ltve IMOCA \u00e1lmokat kergetett. Michael Desjoyeaux-vel egy\u00fcttm\u0171k\u00f6dve nem hagyott ki egyetlen fejleszt\u00e9si lehet\u0151s\u00e9get sem. 2011-ben megnyerte a Transat B to B-t. Legnagyobb sikere azonban a Vend\u00e9e Globe gy\u0151zelme 2013-ban. 78 nap alatt megtett k\u00f6r – a leggyorsabb menet volt a VG akkori t\u00f6rt\u00e9net\u00e9ben. Tavaly a program v\u00e9g\u00e9n st\u00edlusosan megnyerte a Route du Rhum-ot, \u00faj rekordot fel\u00e1ll\u00edtva.<\/p>\n

 <\/p>\n

\"\"<\/p>\n

2013-ban m\u00e1r \u00faj terveket sz\u0151tt az \u00faj 30 m\u00e9ter hossz\u00fa trimar\u00e1n fed\u00e9lzet\u00e9n. Az els\u0151 pillanatt\u00f3l kezdve sikeres. Ma \u00fagy l\u00e1tszik, a karrierje meg\u00e1ll\u00edthatatlanul \u00edvel felfel\u00e9. A skipper, versenyz\u0151, m\u00e9rn\u00f6k elhozta az egyik legnagyobb tr\u00f3fe\u00e1t \u00e9s nem is ak\u00e1rmilyen id\u0151vel. 6 nap 13 \u00f3r\u00e1t jav\u00edtott az el\u0151z\u0151 rekordon \u00e9s a csapat f\u00f6ldker\u00fcl\u00e9s rekordj\u00e1hoz is k\u00f6zel ker\u00fclt. M\u00e9g ott is m\u00e1sodik leggyorsabb id\u0151 birtokosa, hisz egyed\u00fcl Joyon \u00e9s csapata tudott n\u00e1la gyorsabban, 40 nap 23 \u00f3ra 30 perc alatt k\u00f6rbe\u00e9rni az IDEC trimar\u00e1n fed\u00e9lzet\u00e9n.<\/p>\n

 <\/p>\n

\"\"<\/p>\n

Bravo Francois!<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Ma befutott Francois Gabart, j\u00f3 alaposan megd\u00f6ntve az egyszem\u00e9lyes, meg\u00e1ll\u00e1s n\u00e9lk\u00fcli f\u00f6ld k\u00f6r\u00fcli vitorl\u00e1z\u00e1s rekordj\u00e1t.     Hol van m\u00e1r Jules Verne 80 napja? Csapatban most a fel\u00e9n\u00e9l tartanak \u00e9ppen. Egy\u00e9niben Gabart elk\u00e9peszt\u0151 id\u0151t ment. 42 nap 16 \u00f3ra 40 perc   Francois Gabart 1983 m\u00e1rcius 23-\u00e1n sz\u00fcletett \u00e9s kor\u00e1n megismerte a tengert \u00e9s az […]<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":23435,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1762,1804],"tags":[1896,1322,1895,1189,1584],"sailing_author":"","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/23433"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=23433"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/23433\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/23435"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=23433"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=23433"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=23433"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}