{"id":2346,"date":"2010-08-06T00:00:00","date_gmt":"2010-08-05T22:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2010\/08\/06\/18-labas-szkiff-eszaki-osszetett\/"},"modified":"2018-04-10T14:33:27","modified_gmt":"2018-04-10T12:33:27","slug":"18-labas-szkiff-eszaki-osszetett","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2010\/08\/06\/18-labas-szkiff-eszaki-osszetett\/","title":{"rendered":"18 l\u00e1bas szkiff – \u00c9szaki \u00f6sszetett"},"content":{"rendered":"

K\u00e9t harmadik hely t\u00f6rt\u00e9nete.<\/p>\n

A 2010-es 18as Eur\u00f3pai Grad Prix m\u00e1sodik \u00e9s harmadik fordul\u00f3ja egy h\u00e9ten bel\u00fcl ker\u00fclt megrendez\u00e9sre. Mi csak \u00e9szaki \u00f6sszetettnek nevezt\u00fck el. Kezd\u0151d\u00f6tt a Travenm\u00fcende Woche-val ahol n\u00e9gy napot versenyezt\u00fcnk majd egy szabadnap, ami alatt a mez\u0151ny \u00e1tk\u00f6lt\u00f6z\u00f6tt h\u00e1rom napra D\u00e1ni\u00e1ba \u2013 Sonderburgba a Viking GP-ra. J\u00f3l kital\u00e1lt rendszer mind a szabadnapok mind a benzink\u00f6lts\u00e9g szempontj\u00e1b\u00f3l.<\/p>\n

Szombaton kezd\u0151d\u00f6tt a verseny Travenm\u00fcend\u00e9ben egy p\u00e1ly\u00e1n a ass\u00f3kkal \u00e9s a 14 l\u00e1bas szkiffekkel. Term\u00e9szetesen a skiffek \u00e1tadt\u00e1k a kezd\u00e9s jog\u00e1t az assoknak \u00edgy mi k\u00e9s\u0151bb kezdt\u00fcnk. A 18asokb\u00f3l sz\u00e9p mez\u0151ny gy\u0171lt \u00f6ssze, tizenh\u00e1rom haj\u00f3: D\u00e1n, k\u00e9t angol, kilenc n\u00e9met haj\u00f3 \u00e9s mi.<\/p>\n

Teh\u00e1t
\n
\nszombat
\n<\/strong>
\n, er\u0151s sz\u00e9l 20 csom\u00f3 k\u00f6r\u00fcl. Kis rigget v\u00e1lasztunk, ak\u00e1rcsak az eg\u00e9sz mez\u0151ny, nem \u00e9rdemes m\u00e1r az elej\u00e9n kock\u00e1ztatni. A p\u00e1ly\u00e1ra kifel\u00e9 menet be is igazol\u00f3dott, hogy j\u00f3l d\u00f6nt\u00f6tt\u00fcnk. F\u00fajt \u00e9s hull\u00e1mos is volt. Sim\u00e1n le\u00e9rt\u00fcnk a rajthoz, levett\u00fck a blisztert \u00e9s akkor reccs. Elt\u00f6rt a sz\u00e1rnyunk. A cs\u0151 k\u00f6zep\u00e9n\u2026\u2026.<\/p>\n

<\/p>\n

Szerencs\u00e9re a m\u00e1sik takkon ki tudtunk menni, de \u00edgy az aznapi versenynek v\u00e9ge lett. H\u00e1rom futamot buktunk. Este t\u00edzre siker\u00fclt \u00f6ssze\u00e9p\u00edteni a sz\u00e1rnyat a homokon. J\u00f3 volt az aznapi m\u00e9rleg: 30perc vitorl\u00e1z\u00e1s, 10 \u00f3ra karbonoz\u00e1s.<\/p>\n

A mez\u0151ny t\u00f6bbi r\u00e9sz\u00e9t is meggy\u00f6t\u00f6rte a nap. 13 indul\u00f3b\u00f3l els\u0151 futamon kett\u0151, m\u00e1sodikban h\u00e1rom, harmadikban csak egy haj\u00f3 futott be. Volt bugspicc t\u00f6r\u00e9s, vitorla szakad\u00e1s, felszakadt fej \u00e9s egy megrogyott \u00e1rboc. Szerencs\u00e9re m\u00e1snapra mindenki \u00f6sszeszedte mag\u00e1t.<\/p>\n


\nVas\u00e1rnap
\n<\/strong>
\n– gyeng\u00e9bb a sz\u00e9l. Rajtunk k\u00edv\u00fcl mindenki kis rigget szerel. M\u00e1r \u00fagy is mindegy. Els\u0151 futamban m\u00e9g soknak t\u00fcnt a nagy rigg, csak harmadikak lett\u00fcnk, a m\u00e1sodikb\u00f3l fockshott probl\u00e9m\u00e1k miatt ism\u00e9t ki\u00e1lltunk a harmadikban viszont gyeng\u00fclt a sz\u00e9l \u00e9s \u00edgy egy h\u00e1tsz\u00e9llel sim\u00e1n nyert\u00fcnk.<\/p>\n


\nH\u00e9tf\u0151
\n<\/strong>
\nhalaszt\u00e1ssal kezd\u0151d\u00f6tt,  h\u00e1rom fel\u00e9 j\u00f6tt meg a seebrease. M\u00e9g megv\u00e1rtuk az assokat \u00edgy csak f\u00e9l hat ut\u00e1n rajtoltunk. Az els\u0151 futamban rossz rajt ut\u00e1n beszorultunk a kreutz b\u00f3j\u00e1n\u00e1l, innen indult a kapaszkod\u00e1s felfel\u00e9. Az \u00f6t\u00f6dik helyen futottunk be, de t\u00f6bben korai rajtosak voltak \u00edgy egy m\u00e1sodik helyett irtunk. A k\u00f6vetkez\u0151 futamban m\u00e1r nem hib\u00e1ztunk: rajt-c\u00e9l gy\u0151zelem.<\/p>\n


\nKedd
\n<\/strong>
\nTeljes sz\u00e9lcsend eg\u00e9sz nap. D\u00e9lut\u00e1n d\u00edjkioszt\u00f3, ahol harmadik helyre h\u00edvtak ki. Nyert a Pica csapata Angli\u00e1b\u00f3l, m\u00e1sodik a D\u00e1n GP Covers lett.<\/p>\n


\nSzerd\u00e1n
\n<\/strong>
\nm\u00e1r D\u00e1ni\u00e1val, Sonderborggal ismerkedt\u00fcnk, megittuk \u00e9let\u00fcnk legdr\u00e1g\u00e1bb s\u00f6r\u00e9t \u00e9s a haj\u00f3t szerelgett\u00fck term\u00e9szetesen. Ide m\u00e1r csak h\u00e9t csapat j\u00f6tt \u00e1t, a n\u00e9met kezd\u0151 csapatok nem v\u00e1llalt\u00e1k.<\/p>\n


\nCs\u00fct\u00f6rt\u00f6k
\n<\/strong>
\n16-18 csom\u00f3s sz\u00e9l, nagy rigg. H\u00e1rom futam. Nagy csat\u00e1ban voltunk az angol Pica csapat\u00e1val \u00e9s a helyi d\u00e1nokkal. H\u00e1rman elh\u00faztunk a mez\u0151nyt\u0151l \u00e9s szoros csat\u00e1kat v\u00edvtunk. V\u00e9g\u00fcl egy harmadik, egy m\u00e1sodik \u00e9s egy els\u0151 hellyel z\u00e1rtuk a napot.<\/p>\n

<\/p>\n


\nP\u00e9ntek
\n<\/strong>
\n25+ csom\u00f3s id\u0151re \u00e9bredt\u00fcnk. Egy\u00e9rtelm\u0171en kis rigg. \u00d6r\u00fclt\u00fcnk neki, ritka az ilyen \u00e9s most legal\u00e1bb bep\u00f3tolhatjuk az elmaradt travenm\u00fcendei napot. Azt\u00e1n ezt is bebuktuk.<\/p>\n

\u00d5r\u00fclet. M\u00e9g led\u00f6ntve, felszerelve \u00e1llt a haj\u00f3k, \u00e9ppen \u00f6lt\u00f6zt\u00fcnk, amikor a mellett\u00fcnk \u00e1ll\u00f3 n\u00e9met csapat fel\u00e1ll\u00edtotta \u00e9s elford\u00edtotta haj\u00f3j\u00e1t \u00e9s ek\u00f6zben sz\u00e1rnyukkal elg\u00f6rb\u00edtett\u00e9k \u00e9s megrepesztett\u00e9k a sz\u00e1lingunkat. Mindezt annyira, hogy es\u00e9lytelen volt elindulnunk.<\/p>\n

A mez\u0151ny kiment, mi pedig gyors jav\u00edt\u00e1sba kezdt\u00fcnk. S\u00ednbe tett\u00fck a sz\u00e1rnyat k\u00e9t karbon darabbal. Az els\u0151 futam v\u00e9g\u00e9re lett\u00fcnk k\u00e9sz vele. Kem\u00e9ny futam volt, csak k\u00e9t haj\u00f3 futott be, az els\u0151 k\u00e9t borul\u00e1ssal nyert. Volt megint \u00e1rboct\u00f6r\u00e9s, vitorlaszakad\u00e1s… Nem is lett aznap t\u00f6bb futam. Legal\u00e1bb \u00e1tlagpontot kaptunk \u00e9s d\u00e9lut\u00e1n siker\u00fclt meghegesztetni a sz\u00e1lingot.<\/p>\n

<\/p>\n


\nSzombat
\n<\/strong>
\nGyeng\u00e9bb szelet \u00edg\u00e9rtek \u00e9s a rajt el\u0151tti id\u0151ben nem is f\u00fajt. A rajt ut\u00e1n viszont megint 20 csom\u00f3 f\u00f6l\u00e9 er\u0151s\u00f6d\u00f6tt. A mez\u0151ny vel\u00fcnk egy\u00fctt nagy rigget szerelt. Volt is kapaszkod\u00e1s rendesen. Az els\u0151 futamban elfordult a sz\u00e9l, majdnem egytakkos lett a p\u00e1lya, ami a h\u00e1tszelet igen \u00e9rdekess\u00e9 tette. Iszonyat sebess\u00e9g\u00fcnk volt, vezett\u00fcnk egy f\u00e9l kreutzal majd a m\u00e1sodik h\u00e1tsz\u00e9lben borultunk egyet, fel\u00e1ll\u00edtottuk \u00e9s ment\u00fcnk tov\u00e1bb, bliszter fenn, m\u00e9g mindig vezet\u00fcnk, amikor Zsab\u00f3 elt\u0171nik. Elt\u00f6rt a f\u00e9m trap\u00e9zhurok. Innen 49er feeling. Bliszter le, vissza Zsab\u00f3\u00e9rt k\u00e9t fordul\u00f3val. Nem volt egyszer\u0171, de valahogyan siker\u00fclt. A harmadik helyen futottunk be. A befut\u00f3 ut\u00e1n a v\u00e1ltozatoss\u00e1g kedv\u00e9\u00e9rt megint szereln\u00fcnk kellett. A m\u00e1sodik futamr\u00f3l \u00edgy lemaradtunk. A harmadikban ment\u00fcnk k\u00e9t k\u00f6rt, majd a m\u00e1sodik borul\u00e1s ut\u00e1n a grosz megadta mag\u00e1t \u00e9s mi v\u00e9gleg kiment\u00fcnk a partra.<\/p>\n

Nem egy sikert\u00f6rt\u00e9net, de a harmadik hely itt is meglett a v\u00e9gelsz\u00e1mol\u00e1sn\u00e1l.  Az\u00e9rt mi enn\u00e9l t\u00f6bbet szerett\u00fcnk volna. Sajnos a haj\u00f3n hull\u00e1mokban mennek t\u00f6nkre a dolgok \u00e9s ez a hull\u00e1m telibe kapott k\u00e9t versenyt. \u2639<\/p>\n

Nyert a GP Covers, a helyi d\u00e1n csapat, m\u00e1sodik a Pica lett. Ut\u00e1nunk pedig a n\u00e9met mez\u0151ny.<\/p>\n

Gps track a d\u00e1n versenyr\u0151l:
\n
\nwww.syc.dk
\n<\/a><\/p>\n

Fot\u00f3k travenm\u00fcende-b\u0151l:
\n

\nhttp:\/\/www.triften.com\/18footer_travemuende_2010
\n<\/a><\/p>\n

Fot\u00f3k D\u00e1ni\u00e1b\u00f3l :
\n

\nhttp:\/\/triften.com\/18footer_sonderborg_2010
\n<\/a><\/p>\n

Egy kis \u00edzel\u00edt\u0151 a haj\u00f3b\u00f3l:<\/p>\n

<\/object><\/p>\n


\nUjhelyi-G\u00e1sp\u00e1r Mikl\u00f3s
\n<\/em><\/p>\n


\nwww.skiffsailing.hu
\n<\/em><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

K\u00e9t harmadik hely t\u00f6rt\u00e9nete. A 2010-es 18as Eur\u00f3pai Grad Prix m\u00e1sodik \u00e9s harmadik fordul\u00f3ja egy h\u00e9ten bel\u00fcl ker\u00fclt megrendez\u00e9sre. Mi csak \u00e9szaki \u00f6sszetettnek nevezt\u00fck el. Kezd\u0151d\u00f6tt a Travenm\u00fcende Woche-val ahol n\u00e9gy napot versenyezt\u00fcnk majd egy szabadnap, ami alatt a mez\u0151ny \u00e1tk\u00f6lt\u00f6z\u00f6tt h\u00e1rom napra D\u00e1ni\u00e1ba \u2013 Sonderburgba a Viking GP-ra. J\u00f3l kital\u00e1lt rendszer mind a szabadnapok […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1762],"tags":[2080,1181,2046],"sailing_author":"www.sailing.hu","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2346"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2346"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2346\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2346"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2346"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2346"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}