{"id":23690,"date":"2018-01-05T10:12:05","date_gmt":"2018-01-05T09:12:05","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/?p=23690"},"modified":"2018-01-05T10:15:11","modified_gmt":"2018-01-05T09:15:11","slug":"uj-szerelem-f-class","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2018\/01\/05\/uj-szerelem-f-class\/","title":{"rendered":"\u00daj szerelem – F class"},"content":{"rendered":"
Az els\u0151 haj\u00f3t nem is olyan r\u00e9gen, 2011 m\u00e1jus\u00e1ban rakt\u00e1k v\u00edzre egy OD oszt\u00e1ly els\u0151 darabjak\u00e9nt. A J oszt\u00e1ly szellem\u00e9nek \u00e9s egy maxi versenyg\u00e9p teljes\u00edtm\u00e9ny\u00e9nek \u00f6tv\u00f6zete. 2011-ben a Superyacht Kup\u00e1n deb\u00fct\u00e1lt Palma de Mallorc\u00e1n.<\/p>\n
<\/p>\n
A haj\u00f3 egy hossz\u00fa fejleszt\u00e9si projekt eredm\u00e9nye, melynek sor\u00e1n a Hoek Design irod\u00e1ja 15 k\u00fcl\u00f6nb\u00f6z\u0151 haj\u00f3 fejleszt\u00e9s\u00e9vel (k\u00fcl\u00f6nb\u00f6z\u0151 hossz\u00fas\u00e1g\u00faak, v\u00edzkiszor\u00edt\u00e1s\u00faak, vitorlafel\u00fclet\u0171ek \u00e9s mer\u00fcl\u00e9s\u0171ek voltak) v\u00e9gezte az optimaliz\u00e1ci\u00f3t. Az els\u0151 haj\u00f3 tulajdonos\u00e1nak az elk\u00e9pzel\u00e9sei is jelent\u0151s szerepet j\u00e1tszottak a tervez\u00e9si folyamatban.<\/p>\n
<\/p>\n
A test alum\u00edniumb\u00f3l k\u00e9sz\u00fclt, karbon \u00e1rb\u00f3ccal \u00e9s kompozit riggel, 26 tonn\u00e1s T bulb\u00e1val \u00e9s karbon korm\u00e1nnyal. Az els\u0151, 35,2 m\u00e9ter hossz\u00fa F haj\u00f3 a Firefly, amely t\u00fckr\u00f6zi a 30-as \u00e9vek haj\u00f3inak klasszikus form\u00e1j\u00e1t, de mer\u00fcl\u00e9se \u00e9s a v\u00edz alatti r\u00e9sz m\u00e1r a modern haj\u00f3tervez\u00e9s eredm\u00e9nye.<\/p>\n
<\/p>\n