{"id":23927,"date":"2018-01-19T12:31:30","date_gmt":"2018-01-19T11:31:30","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/?p=23927"},"modified":"2018-03-21T13:45:30","modified_gmt":"2018-03-21T12:45:30","slug":"j-osztaly-tortenete-endeavour","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2018\/01\/19\/j-osztaly-tortenete-endeavour\/","title":{"rendered":"A J oszt\u00e1ly t\u00f6rt\u00e9nete – Endeavour"},"content":{"rendered":"

\"\"<\/p>\n

 <\/p>\n

Hossza:<\/strong> 39,31 m\u00e9ter
\nV\u00edzvonalhossz:<\/strong> 27,3 m\u00e9ter
\nSz\u00e9less\u00e9g:<\/strong> 6,68 m\u00e9ter
\nV\u00edzkiszor\u00edt\u00e1sa:<\/strong> 175 tonna<\/p>\n

Eredeti tervez\u0151:<\/strong> Charles E. Nicholson<\/p>\n

M\u00f3dos\u00edtott tervek:<\/strong> Dykstra Naval Architect<\/p>\n

V\u00edzret\u00e9tel:<\/strong> 1934 Camper & Nicholsons<\/p>\n

Mir\u0151l lehet felismerni:<\/strong> Kir\u00e1lyi „Endeavour Blue” test,  letisztult fed\u00e9lzet, szimpla deckhause <\/p>\n

 <\/p>\n

 <\/p>\n

T\u00f6rt\u00e9nete:<\/strong><\/p>\n

Sir T.O.M. Sopwith az 1934-es America’s Cup kih\u00edv\u00e1s\u00e1ra k\u00e9sz\u00fclt. Miut\u00e1n a Shamrock V-tel felk\u00e9sz\u00fclt, szerette volna, hogy ez a haj\u00f3ja a legfejlettebb legyen. Tapasztalat\u00e1val, amivel a Sopwith rep\u00fcl\u0151g\u00e9peket tervezt\u00e9k \u00e9s a beletervezett rep\u00fcl\u00e9stechnikai megold\u00e1sokkal napjai leg\u00fct\u0151sebb haj\u00f3ja lett. A v\u00e9gs\u0151 felk\u00e9sz\u00fcl\u00e9sben A Shamrock V \u00e9s a Velsheda voltak az ellenfelei.<\/p>\n

 <\/p>\n