{"id":2436,"date":"2010-06-12T00:00:00","date_gmt":"2010-06-11T22:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2010\/06\/12\/tudtuk-hogy-nehez-lesz-na-de-ennyire\/"},"modified":"2017-08-01T23:49:26","modified_gmt":"2017-08-01T21:49:26","slug":"tudtuk-hogy-nehez-lesz-na-de-ennyire","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2010\/06\/12\/tudtuk-hogy-nehez-lesz-na-de-ennyire\/","title":{"rendered":"Tudtuk, hogy neh\u00e9z lesz, na de ennyire?"},"content":{"rendered":"

\n Csillaghaj\u00f3 EB 2010 Viareggio, az \u00f6t\u00f6dik nap.\n<\/p>\n

\n Az EB \u00f6t\u00f6dik napj\u00e1ra nem sok szelet j\u00f3soltak az el\u0151rejelz\u00e9sek. Ennek ellen\u00e9re kellemes tarajos hull\u00e1mokon indultunk ki a p\u00e1ly\u00e1ra, ahol azt\u00e1n \u00f3ram\u0171 pontoss\u00e1ggal meg\u00e1llt a sz\u00e9l a tervezett rajtid\u0151ben. K\u00f6vetkezett 4 \u00e9s f\u00e9l\u00f3r\u00e1s l\u00f6ty\u00f6g\u00e9s, 30-40 fokot lengedez\u0151, 1-2-es tengeri breezzel. Egy-k\u00e9t elvet\u00e9lt rajtpr\u00f3b\u00e1n k\u00edv\u00fcl nem t\u00f6rt\u00e9nt semmi, f\u0151tt\u00fcnk a napon. Negyed \u00f6tkor azt\u00e1n esz\u00e9be jutott a rendez\u0151s\u00e9gnek, hogy \u0151k mindenk\u00e9pen tartani akarj\u00e1k az eredeti \u00fctemtervet \u00e9s b\u00e1r nem javultak a k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyek, nekiind\u00edtott\u00e1k futamot. Tudni kell, hogy Csillaghaj\u00f3ban futamot lel\u0151ni nem lehet, az id\u0151limit 3.5 \u00f3ra.\n<\/p>\n

\n J\u00f3l rajtoltunk, kij\u00f6tt\u00fcnk a falb\u00f3l, tiszt\u00e1n, j\u00f3 sebess\u00e9ggel, j\u00f3 poz\u00edci\u00f3ban ment\u00fcnk Bezer\u00e9ti Mikivel. Nagyon b\u00edztat\u00f3an n\u00e9zett ki a helyzet\u00fcnk a kreuz 2\/3-ig, amikor is elkezdett balra kanyarodni a sz\u00e9l, \u00e9s hi\u00e1ba v\u00e1rtunk a visszaleng\u00e9sre, csak nem akart j\u00f6nni. Igazs\u00e1g szerint nem volt lelkem feladni hely\u00fcnket \u00e9s elmenni a baloldalra, hiba volt, beker\u00fclhett\u00fcnk volna a 20-ba, \u00edgy pedig 25-30 k\u00f6r\u00fcl vett\u00fck a b\u00f3j\u00e1t. Az els\u0151 h\u00e1tsz\u00e9l \u00e9s a m\u00e1sodik kreuz \u00fagy-ahogy b\u00e9k\u00e9sen folydog\u00e1lt, a baj a h\u00e1tsz\u00e9l befut\u00f3 k\u00f6zep\u00e9n\u00e9l kezd\u0151d\u00f6tt. A sz\u00e9l felesre, majd null\u00e1sra gyeng\u00fclt. Az eleje m\u00e9g elkecmergett a befut\u00f3ig, mi meg 500-600 m\u00e9terre a c\u00e9lvonalt\u00f3l arra figyelt\u00fcnk, hogy az \u00e1raml\u00e1s nehogy elvigyen a c\u00e9lhaj\u00f3n t\u00falra. A t\u00f6nk\u00f6n kucorogva, guggolva, a haj\u00f3 alj\u00e1n \u00fclve t\u00f6bbsz\u00f6r eszembe jutott, hogy ez\u00e9rt engem nem fizetnek…\n<\/p>\n

\n V\u00e9g\u00fcl is bev\u00e1nszorogtunk 36. helyen. Mivel most m\u00e1r van kies\u0151 \u00e9s eldobhattuk az OCS-ot, felj\u00f6tt\u00fcnk az els\u0151 harmad v\u00e9g\u00e9re, 43. helyen \u00e1llva \u00f6sszetettben, masterben pedig dobog\u00f3s helyen vagyunk. Na de itt m\u00e9g b\u00e1rmi t\u00f6rt\u00e9nhet.
\n
\n A
\n
\n Team Proximo versenyz\u0151i
\n <\/strong>
\n Litkey \u00c1rp\u00e1d \u00e9s Mesterh\u00e1zy-Nagy \u00c1kos j\u00f3 oldalom kezdt\u00e9k a futamot, el\u0151tt\u00fcnk vett\u00e9k 4-5 hellyel az els\u0151 b\u00f3j\u00e1t, azt\u00e1n kicsit visszaestek, majd a befut\u00f3 h\u00e1tsz\u00e9lben j\u00f3l cs\u00edkot elkapva felj\u00f6ttek 10-15 helyet \u00e9s k\u00f6zvetlen m\u00f6g\u00f6tt\u00fcnk futottak be, \u00f6sszetettben 63. helyen \u00e1llnak. Martin Viktor ma nem csin\u00e1lt semmi \u201erosszat\u201d, viszont sajnos nem is tudott sz\u00e9lhi\u00e1ny miatt befutni, feladta a futamot.\n<\/p>\n

\n Az elej\u00e9n Polg\u00e1r Jancsi meg\u00e1ll\u00edthatatlan, megint m\u00e1sodikat ment \u00e9s nagy es\u00e9lye van az EB megnyer\u00e9s\u00e9re. Ez \u00f3ri\u00e1si n\u00e9met siker lenne. M\u00e1sodik helyre szorgalmas munk\u00e1val az amerikai Mendelblatt torn\u00e1zta fel mag\u00e1t, harmadik a futamot nyer\u0151, ezeket a k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyeket kimondottan kedvel\u0151 Szab\u00f3 Gyuri. Negri \u00e9s Campbell k\u00fczd m\u00e9g a dobog\u00f3s hely\u00e9rt, mind a kett\u0151 10-bel\u00fcl v\u00e9gzett a mai futamon. Elsz\u00e1llt viszont 59. hely\u00e9vel Torben Grael, akit egy\u00e9bk\u00e9nt sem fogadott kegyeibe a sors. Mid\u0151n a mez\u0151ny alaposan kimer\u00fclve hideg, ingyen s\u00f6r mellet pr\u00f3b\u00e1lta feldolgozni a t\u00f6rt\u00e9nteket, este f\u00e9l nyolckor Torben futni indult, mivel kijel\u00f6lt\u00e9k s\u00falym\u00e9r\u00e9sre. A boldogs\u00e1g egyetlen szikr\u00e1j\u00e1t nem lehetett felfedezni az arc\u00e1n. Hi\u00e1ba neh\u00e9z keny\u00e9r a profi vitorl\u00e1z\u00e1s…\n<\/p>\n

\n A befejez\u0151 futam sem \u00edg\u00e9r sokkal jobb k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyeket, de rem\u00e9lem egyszer csak fogok m\u00e1r egy j\u00f3 oldalt… azt\u00e1n pedig indul\u00e1s haza a szeles Balatonra.\n<\/p>\n

\n
\n Tenke Tibor
\n <\/em><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Csillaghaj\u00f3 EB 2010 Viareggio, az \u00f6t\u00f6dik nap. Az EB \u00f6t\u00f6dik napj\u00e1ra nem sok szelet j\u00f3soltak az el\u0151rejelz\u00e9sek. Ennek ellen\u00e9re kellemes tarajos hull\u00e1mokon indultunk ki a p\u00e1ly\u00e1ra, ahol azt\u00e1n \u00f3ram\u0171 pontoss\u00e1ggal meg\u00e1llt a sz\u00e9l a tervezett rajtid\u0151ben. K\u00f6vetkezett 4 \u00e9s f\u00e9l\u00f3r\u00e1s l\u00f6ty\u00f6g\u00e9s, 30-40 fokot lengedez\u0151, 1-2-es tengeri breezzel. Egy-k\u00e9t elvet\u00e9lt rajtpr\u00f3b\u00e1n k\u00edv\u00fcl nem t\u00f6rt\u00e9nt semmi, f\u0151tt\u00fcnk […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[11],"tags":[],"sailing_author":"www.sailing.hu","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2436"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2436"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2436\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2436"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2436"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2436"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}