{"id":24496,"date":"2018-03-08T13:52:12","date_gmt":"2018-03-08T12:52:12","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/?p=24496"},"modified":"2018-03-21T11:59:45","modified_gmt":"2018-03-21T10:59:45","slug":"24496","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2018\/03\/08\/24496\/","title":{"rendered":"A J oszt\u00e1ly t\u00f6rt\u00e9nete – Svea"},"content":{"rendered":"

\"\"<\/p>\n

 <\/p>\n

Hossza:<\/strong> 43,6 m\u00e9ter
\nV\u00edzvonalhossz:<\/strong> 27,6 m\u00e9ter
\nSz\u00e9less\u00e9g:<\/strong> 6,65 m\u00e9ter
\nV\u00edzkiszor\u00edt\u00e1sa:<\/strong> 180 tonna<\/p>\n

Eredeti tervez\u0151:<\/strong> Tore Holm<\/p>\n

M\u00f3dos\u00edtott tervek:<\/strong> Hoek Design<\/p>\n

V\u00edzret\u00e9tel:<\/strong> 2017  Bloemsma \/ Vitters<\/p>\n

Mir\u0151l lehet felismerni:<\/strong> S\u00f6t\u00e9tsz\u00fcrke f\u00e9m test, alacsony freibord, letisztult \u00e9s ergon\u00f3miailag optimaliz\u00e1lt fed\u00e9lzet,  alacsony deckh\u00e1z; hatalmas, 8 l\u00e1b \u00e1tm\u00e9r\u0151j\u0171 korm\u00e1ny, ami a keel magass\u00e1g\u00e1ig van s\u00fcllyesztve<\/p>\n

 <\/p>\n

Felr\u00fagva a hagyom\u00e1nyt, most a leg\u00fajabb haj\u00f3r\u00f3l \u00edrunk. A 2017-ben v\u00edzre ker\u00fclt \u00e9s Bermud\u00e1n bemutatkozott haj\u00f3r\u00f3l. \u0150 a Svea. A Tore Holm sv\u00e9d tervez\u0151 \u00e1ltal 1937-ben tervezett haj\u00f3 80 \u00e9vet v\u00e1rt arra, hogy megval\u00f3suljon, de v\u00e9g\u00fcl nem hi\u00e1ba. A m\u00e1sodik vil\u00e1gh\u00e1bor\u00fa belesz\u00f3lt a meg\u00e9p\u00edt\u00e9s\u00e9be \u00e9s a sv\u00e9d AC \u00e1lmoknak befellegzett. John Lammerts van Beuren bukkant r\u00e1 8m-es tervek ut\u00e1n kutakodva Holm tervei k\u00f6z\u00f6tt.<\/p>\n

 <\/p>\n

A haj\u00f3 amerikai tulajdonosa a Vitters shipyardot b\u00edzta meg Hollandi\u00e1ban a meg\u00e9p\u00edt\u00e9s\u00e9vel \u00e9s v\u00e9g\u00fcl megval\u00f3sult a leghosszabb (43,6 m hossz\u00fa) \u00e9s v\u00e9lem\u00e9nyem szerint \u00f6sszhat\u00e1s\u00e1ban a legszebb J.<\/p>\n

 <\/p>\n

A Moder Svea azaz a  Sv\u00e9d Anya Sv\u00e9dorsz\u00e1g hazafias szimb\u00f3luma az 1600-as \u00e9vek k\u00f6zepe \u00f3ta. Svea \u00e1ltal\u00e1ban egy er\u0151s n\u0151i harcosnak van \u00e1br\u00e1zolva. A haj\u00f3n mindenhol  megtal\u00e1lhat\u00f3 szimb\u00f3lum a Vequisir, melynek jelent\u00e9se, „ami mutatja az utat”.  A skandin\u00e1v mitol\u00f3gia szerint aki ezt a szimb\u00f3lumot viseli, soha nem veszti el az utat, sem viharban, sem rossz id\u0151ben, s\u0151t akkor sem, ha az \u00fat ismeretlen. Az al\u00e1bbi k\u00e9pen a haj\u00f3 spinnaker\u00e9n l\u00e1that\u00f3:<\/p>\n

 <\/p>\n

\"\"<\/p>\n

 <\/p>\n

A Svea versenykarriere m\u00e9g csak most kezd\u0151dik. A 2017-es bermudai versenyeken \u00e9s a Vil\u00e1gbajnoks\u00e1gon tudott csak eddig rajthoz \u00e1llni. Hogy most m\u00e9gis r\u00f3la \u00edrunk, annak aprop\u00f3j\u00e1t az adja, hogy hamarosan indul a St Barts Bucket Regatt\u00e1n a Velshed\u00e1val \u00e9s a Topazzal.<\/p>\n

 <\/p>\n

Egy kihagyhatatlan, gy\u00f6ny\u00f6r\u0171 vide\u00f3 a haj\u00f3r\u00f3l:<\/p>\n

https:\/\/vimeo.com\/220632510<\/a><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

  Hossza: 43,6 m\u00e9ter V\u00edzvonalhossz: 27,6 m\u00e9ter Sz\u00e9less\u00e9g: 6,65 m\u00e9ter V\u00edzkiszor\u00edt\u00e1sa: 180 tonna Eredeti tervez\u0151: Tore Holm M\u00f3dos\u00edtott tervek: Hoek Design V\u00edzret\u00e9tel: 2017  Bloemsma \/ Vitters Mir\u0151l lehet felismerni: S\u00f6t\u00e9tsz\u00fcrke f\u00e9m test, alacsony freibord, letisztult \u00e9s ergon\u00f3miailag optimaliz\u00e1lt fed\u00e9lzet,  alacsony deckh\u00e1z; hatalmas, 8 l\u00e1b \u00e1tm\u00e9r\u0151j\u0171 korm\u00e1ny, ami a keel magass\u00e1g\u00e1ig van s\u00fcllyesztve   Felr\u00fagva a hagyom\u00e1nyt, most a leg\u00fajabb haj\u00f3r\u00f3l \u00edrunk. A 2017-ben […]<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":24498,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1706,1804],"tags":[202,1715,1768,1897,1911,1605,1714,1766,1707,1769,1767,1770],"sailing_author":"","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/24496"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=24496"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/24496\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/24498"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=24496"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=24496"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=24496"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}