{"id":24546,"date":"2018-03-12T09:26:13","date_gmt":"2018-03-12T08:26:13","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/?p=24546"},"modified":"2019-09-23T16:57:37","modified_gmt":"2019-09-23T14:57:37","slug":"be-light-a-daraloban","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2018\/03\/12\/be-light-a-daraloban\/","title":{"rendered":"BE LIGHT! a dar\u00e1l\u00f3ban"},"content":{"rendered":"

2018 JJ Giltinan. A verseny neve tal\u00e1n kev\u00e9sb\u00e9 ismert \u00edgy, de ha azt mondjuk, hogy a 18 l\u00e1bas skiffek nem hivatalos vil\u00e1gbajnoks\u00e1ga Sydney-ben, akkor m\u00e1r tal\u00e1n ismer\u0151s valahonnan. Nos, id\u00e9n el\u0151sz\u00f6r fordult el\u0151, hogy magyar csapat, a Be light is r\u00e9szt vett a skiffez\u00e9s mekk\u00e1j\u00e1nak sz\u00e1m\u00edt\u00f3 Sydney-\u00f6b\u00f6lben rendezett versenyen. Az \u00dajhelyi G\u00e1sp\u00e1r Mikl\u00f3s – Sz\u00e9pfy Zsombor – N\u00e9meth Botond tri\u00f3 itthon egyeduralkod\u00f3ak a nem t\u00fal nagysz\u00e1m\u00fa skiffesek k\u00f6z\u00f6tt, \u00e9s Eur\u00f3p\u00e1ban is b\u0151ven meg\u00e1llj\u00e1k a hely\u00fcket. De Ausztr\u00e1lia feladta a leck\u00e9t nekik is. A tegnap v\u00e9get \u00e9rt verseny ut\u00e1n a fi\u00fak hazafel\u00e9 tartanak, de am\u00edg siker\u00fcl szem\u00e9lyesen is elbesz\u00e9lgetni vel\u00fck az \u00e9lm\u00e9nyeikr\u0151l, addig \u00e1lljon itt a Facebook-on k\u00f6zz\u00e9tett besz\u00e1mol\u00f3juk:<\/p>\n

 <\/p>\n

\"Be

Be light<\/p><\/div>\n

 <\/p>\n

 <\/p>\n

-2. nap<\/strong><\/em>
\n Kezd\u0151dj\u00e9k h\u00e1t az \u00e9lm\u00e9nybesz\u00e1mol\u00f3.<\/em>
\n Szombat reggel landoltunk Sydney-ben. Az\u00f3ta f\u0151leg turist\u00e1skodunk.<\/em>
\n A haj\u00f3nkhoz nem tudunk hozz\u00e1jutni, mivel az eur\u00f3pai kont\u00e9ner fennakadt az ellen\u0151rz\u00e9sen \u00e9s karant\u00e9nba ker\u00fclt, egy p\u00f3knak k\u00f6sz\u00f6nhet\u0151en. Na tal\u00e1n majd ma megkapjuk.<\/em>
\n Hideg nincs, b\u00e1r egyik nap esett, de az\u00e9rt nem nagyon panaszkodunk, csak m\u00e1r menn\u00e9nk v\u00edzre nagyon.<\/em><\/p>\n

 <\/p>\n

-1. nap<\/em><\/strong>
\n \u00c1lomb\u00f3l r\u00e9m\u00e1lom Sydneyben.<\/em>
\n Tegnap is hi\u00e1ba ment\u00fcnk ki kont\u00e9nerhez, nem t\u00f6rt\u00e9nt semmi. Ma reggelre kaptunk id\u0151pontot az inspekci\u00f3ra. Bizakodva ment\u00fcnk ki, hisz id\u0151k\u00f6zben kider\u00fclt a p\u00f3k amit kor\u00e1bban tal\u00e1ltak, nem vesz\u00e9lyes semmire.<\/em>
\n Ennek ellen\u00e9re a teljes kipakol\u00e1s k\u00f6vet\u0151 ellen\u0151rz\u00e9s\u00e9n nem ment \u00e1t a kont\u00e9ner.<\/em>
\n Mos\u00e1st rendeltek el, amire m\u00e1r val\u00f3sz\u00edn\u0171leg nincs id\u0151.<\/em>
\n B terv, hogy a liga nem haszn\u00e1lt haj\u00f3it kiosztjuk vhogy, \u00f6sszeszerelj\u00fck \u00e9s rem\u00e9nyked\u00fcnk, hogy j\u00f3 lesz \u00e9s id\u0151ben meg lesz. Holnap pr\u00f3bafutam.<\/em>
\n Drukkoljatok!!!<\/em><\/p>\n

 <\/p>\n

0. nap<\/em><\/strong>
\n Folyat\u00f3dik a vessz\u0151fut\u00e1sunk, ma reggel is a kont\u00e9nerv\u00e1rosban kezdt\u00fcnk. Tegnap megmozdultak a dolgok, \u00e9gtek a vonalak. Reggel el is vitt\u00e9k mos\u00e1sra a kont\u00e9nert, de a p\u00f3kok nem hagyt\u00e1k magukat. Nyitott\u00e1k az ajt\u00f3t a fel\u00fcgyel\u0151k \u00e9s k\u00e9t p\u00f3k n\u00e9zett vel\u00fck farkasszemet….az egyik az itteni gyilkos p\u00f3kokra is vesz\u00e9lyes..\u00e1ll\u00edt\u00f3lag. R\u00f6pke 5 \u00f3r\u00e1s v\u00e1rakoz\u00e1s ut\u00e1n megsz\u00fcletett a d\u00f6nt\u00e9s, irt\u00e1s \u00e9s z\u00e1rvatart\u00e1s ut\u00e1n, h\u00e9tf\u0151 d\u00e9lut\u00e1n tal\u00e1n megkapjuk a haj\u00f3kat. K\u00f6zben p\u00e1rhuzamosan az ausztr\u00e1lok is aktiviz\u00e1lt\u00e1k magukat, kihantolt\u00e1k az \u00f6reg haj\u00f3ikat, ezeket siker\u00fclt is ma est\u00e9re \u00f6sszekalap\u00e1lni valamennyire. Holnap rajt, a pr\u00f3bafutamot buktuk.<\/em>
\n Ja \u00e9s Thurlow Compensation Layers logo alatt fogunk vitorl\u00e1zni, legal\u00e1bbis holnapra ez lett kisorsolva.<\/em><\/p>\n

 <\/p>\n

\"Be

Be light<\/p><\/div>\n

 <\/p>\n

1. nap<\/em><\/strong>
\n Elj\u00f6tt az els\u0151 versenynap, megvolt az els\u0151 v\u00edzre sz\u00e1ll\u00e1s, kis rigg, veret\u0151s sz\u00e9l, \u00e1raml\u00e1s szemben a sz\u00e9llel, brut\u00e1l forgalom. A k\u00f6lcs\u00f6nhaj\u00f3 nem t\u00fal ac\u00e9los.<\/em>
\n K\u00e9t k\u00f6rt ment\u00fcnk, p\u00e1r haj\u00f3t vert\u00fcnk, am\u00edg m\u00e1sodik h\u00e1tsz\u00e9lben orraest\u00fcnk \u00e9s null\u00e1ba szakadt az am\u00fagyis szakadt spi. Ezut\u00e1n kij\u00f6tt\u00fcnk.<\/em>
\n Eddig nem egy m\u00e9znyal\u00e1s a sztori.<\/em>
\n Ha minden igaz h\u00e9tf\u0151n meg lesz a haj\u00f3nk.<\/em>
\n Addig m\u00e9g egy nap a k\u00f6lcs\u00f6n haj\u00f3val.<\/em>
\n Holnapra durv\u00e1bb szelet j\u00f3solnak….<\/em><\/p>\n

 <\/p>\n

2. nap<\/em><\/strong>
\n Brut\u00e1l t\u00fal\u00e9l\u0151 nap. Sok volt a sz\u00e9l nek\u00fcnk, f\u0151leg a k\u00f6lcs\u00f6nhaj\u00f3n.<\/em>
\n Nem is b\u00edrta sok\u00e1ig, az els\u0151 h\u00e1tsz\u00e9lben elt\u00f6rt a bugspicc, \u00edgy mehett\u00fcnk ki…..<\/em><\/p>\n

 <\/p>\n

3. nap<\/em><\/strong>
\n \u00c9s meg\u00e9rkezett a haj\u00f3nk a parkba!!<\/em>
\n Ma pihen\u0151nap volt. Reggel a k\u00e9tnapos vegyszeres kezel\u00e9s \u00e9s mos\u00e1s ut\u00e1n v\u00e9gre elhozhattuk a haj\u00f3nkat!<\/em>
\n Gyorsan \u00f6ssze is raktuk \u00e9s kiment\u00fcnk egy k\u00f6rre.<\/em>
\n Nagyon j\u00f3 volt!!!<\/em>
\n Holnap kezd\u0151dik a verseny nek\u00fcnk.<\/em><\/p>\n

 <\/p>\n

4. nap<\/em><\/strong>
\n 3.futam.Maradt a d\u00e9lies sz\u00e9l 20+ csom\u00f3s alap 27+ p\u00f6ff\u00f6kkel.<\/em>
\n J\u00f3l kezdt\u00fcnk, majd az els\u0151 h\u00e1tsz\u00e9l v\u00e9gen elszakadt a hossz\u00fa dr\u00f3t a bugspicc alatt. A futamot nem adtuk fel, de innen bliszer n\u00e9lk\u00fcl ment\u00fcnk k\u00f6rbe.<\/em>
\n El\u0151l \u00f3ri\u00e1si csat\u00e1k vannak, kiwi csapatok nagyon er\u0151sek.<\/em>
\n \u00c9rdemes megn\u00e9zni a napi k\u00f6zvet\u00edt\u00e9st!<\/em>
\n Boti 13p k\u00f6r\u00fcl mikrofonv\u00e9gen ?!<\/em><\/p>\n

https:\/\/m.facebook.com\/story.php?story_fbid=1601611799892124&id=466615186725130<\/em><\/a><\/p>\n

 <\/p>\n

5. nap<\/em><\/strong>
\n 4-5. futam.V\u00e9gre \u00fajra megj\u00f6tt a j\u00f3 id\u0151, s\u00fct a nap \u00e9s csendesedett a sz\u00e9l. K\u00e9t p\u00e1lyafutam (kreutz h\u00e1tsz\u00e9l) volt a men\u00fc m\u00e1ra, j\u00f3 p\u00f6rg\u0151ld\u0151s sz\u00e9lben. Nagy riggel eg\u00e9sz j\u00f3l muzsik\u00e1ltunk, ott k\u00fczd\u00f6tt\u00fcnk a mez\u0151nyben, k\u00e9t 19<\/em>
\n helyet hoztunk \u00f6ssze. A 4. futamban pedig handicap rendszerben \u00e1ll\u00edt\u00f3lag nyert\u00fcnk…<\/em>
\n Elkezdt\u00fcnk kapaszkodni az eredm\u00e9ny list\u00e1n, van m\u00e9g hov\u00e1 emelkedni, van m\u00e9g benn\u00fcnk enn\u00e9l t\u00f6bb is.<\/em><\/p>\n

 <\/p>\n

6. nap<\/em><\/strong>
\n 6-7. futam.Hasonl\u00f3 id\u0151 volt, mint tegnap, csak a p\u00e1lya volt m\u00e1shol, berakt\u00e1k az operah\u00e1z el\u00e9. K\u00e9t katasztr\u00f3fa futamunk volt, az els\u0151ben egy k\u00f6zepes rajt ut\u00e1n pr\u00f3b\u00e1ltuk kitiszt\u00e1zni magunkat, ami egy borul\u00e1s\u00e1hoz vezetett ?.<\/em>
\n Ezut\u00e1n csak loholtunk a mez\u0151ny ut\u00e1n, p\u00e1r haj\u00f3t utol\u00e9rt\u00fcnk, de nem volt egy f\u00e1kly\u00e1smenet. A hull\u00e1mz\u00e1s katasztrof\u00e1lis volt, olyan amiben csak k\u00fczd\u00f6tt\u00fcnk a haj\u00f3val, hogy haladjunk. A m\u00e1sodik futamban k\u00f6zepes rajt ut\u00e1n a m\u00e1sodik k\u00f6rre eg\u00e9sz j\u00f3l fel\u00e9rkezt\u00fcnk a kreutz b\u00f3j\u00e1hoz, ahol a spih\u00faz\u00e1sn\u00e1l felborultunk ism\u00e9t…..<\/em>
\n Eddigre tot\u00e1l elf\u00e1radtunk \u00e9s kiment\u00fcnk a partra.<\/em>
\n Sydney \u00f6b\u00f6l megr\u00e1gott \u00e9s kik\u00f6p\u00f6tt minket.<\/em>
\n Ma pihen\u0151nap szerencs\u00e9re, van mit szerelni \u00e9s \u00e1ll\u00edtani.<\/em><\/p>\n

 <\/p>\n

7.-8. nap<\/em><\/strong>
\n A pihen\u0151napot alaposan kihaszn\u00e1ltuk, lamin\u00e1ltunk egy picit, majd felfedez\u0151 \u00fatra indultunk.<\/em>
\n A nyolcadik napon a 8. futam ker\u00fclt megrendez\u00e9sre.<\/em>
\n Keleti sz\u00e9l volt 10-12 csom\u00f3, ezt itt egyszer\u0171en shitty easterly-nek h\u00edvj\u00e1k, jogosan. Szombathoz megfelel\u0151 forgalom, laser, yingling \u00e9s m\u00e9g k\u00e9t m\u00e1sik haj\u00f3oszt\u00e1ly p\u00e1lyaversenyez + t\u00farafutamok. \u0150r\u00fclet.<\/em>
\n A rajt harmadikra ment el, picit beragadtunk, de legal\u00e1bb terv szerint els\u0151knek bor\u00edtottunk ki jobbra. Egy ideig tudtuk tartani az ozzikiwi temp\u00f3t, de id\u0151vel az eur\u00f3pai mez\u0151ny mag\u00e1ra maradt, ott k\u00fczd\u00f6tt\u00fck v\u00e9gig a futamot.<\/em>
\n Az \u00e9len komoly a kiwi dominancia, a mai futam ut\u00e1n eld\u0151lt, hogy 1974 \u00f3ta \u00fajra kiwi haj\u00f3 fog az \u00e9len v\u00e9gezni. S\u0151t az els\u0151 k\u00e9t helyen!<\/em><\/p>\n

 <\/p>\n

\"Be

Be light<\/p><\/div>\n

 <\/p>\n

9. nap<\/em><\/strong>
\n El\u00e9rkezt\u00fcnk az utols\u00f3 naphoz, a rend kedv\u00e9\u00e9rt a kilencedik nap 9. futam\u00e1hoz.<\/em>
\n Visszafordult a sz\u00e9l az els\u0151 nap ir\u00e1ny\u00e1ba, \u00c9K-i, ez a klasszikus ir\u00e1ny. Lassan \u00e9p\u00fclt fel 15-17 csom\u00f3ra, ami pont a k\u00e9t rigg k\u00f6z\u00f6tti ter\u00fclet. A mez\u0151ny nagy t\u00f6bbs\u00e9ge nagy rigget v\u00e1lasztott, mi is \u00edgy tett\u00fcnk.<\/em>
\n A verseny v\u00e9g\u00e9re v\u00e9gre meg\u00e9rezt\u00fck, hogyan tudjuk tartani a l\u00e9p\u00e9st az ellenfelekkel, a m\u00e1sodik k\u00f6rre elkezdt\u00fck enni a mez\u0151nyt. De Sydney-\u00f6b\u00f6l – az \u00faj mumusunk – nem laz\u00edtott. A harmadik k\u00f6r elej\u00e9n a fock shottunk adta meg mag\u00e1t, felbor\u00edtottuk a haj\u00f3t \u00e9s visszak\u00f6t\u00f6tt\u00fck, a kreutz v\u00e9gen viszont a bummunk t\u00f6rt der\u00e9kba. Innent\u0151l a cucc ment\u00e9se volt a feladatunk, ezt rutinosan megoldottuk.<\/em>
\n M\u00e9lt\u00f3 befejez\u00e9se volt ez ennek a versenynek. Az eredm\u00e9nylist\u00e1n nem t\u00fal el\u0151kel\u0151 helyen v\u00e9gezt\u00fcnk, ezen nincs mit sz\u00e9p\u00edteni. Jobbat szerett\u00fcnk volna, \u00fagy \u00e9rezz\u00fck enn\u00e9l j\u00f3val t\u00f6bbet is tudunk, de most nem ezt adta a sors.<\/em>
\n Az\u00e9rt nem cs\u00fcgged\u00fcnk, \u00f3ri\u00e1si \u00e9lm\u00e9ny volt az \u00f6b\u00f6lben val\u00f3 skiffez\u00e9s, folytatjuk!!<\/em>
\n Ezer k\u00f6sz\u00f6net a Lig\u00e1nak, mindenki seg\u00edtett, vigasztalt \u00e9s b\u00e1tor\u00edtott minket, ami nagyon j\u00f3lesett, otthon \u00e9rezt\u00fck magunkat k\u00f6z\u00f6tt\u00fck.<\/em>
\n Gratul\u00e1lunk a kiwiknek, a Honda meg\u00e9rdemelten nyert!<\/em>
\n K\u00f6sz\u00f6nj\u00fck a figyelmet, lassan indulunk haza!”<\/em><\/p>\n

 <\/p>\n

\"Be

Be light<\/p><\/div>\n

 <\/p>\n

A verseny, mint olvashattuk t\u00f6rt\u00e9nelmi volt a skiffesek r\u00e9sz\u00e9r\u0151l is \u00e9s a magyar skiffesek r\u00e9sz\u00e9r\u0151l is. Ha nem is volt t\u00fal sikeres sz\u00e1mukra, biztosan szagot vettek abb\u00f3l, hogy hogyan is megy ez a skiffez\u00e9s \u0151shaz\u00e1j\u00e1ban. \u00c9s mindent\u0151l f\u00fcggetlen\u00fcl: Sz\u00e9p volt, Fi\u00fak!<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

2018 JJ Giltinan. A verseny neve tal\u00e1n kev\u00e9sb\u00e9 ismert \u00edgy, de ha azt mondjuk, hogy a 18 l\u00e1bas skiffek nem hivatalos vil\u00e1gbajnoks\u00e1ga Sydney-ben, akkor m\u00e1r tal\u00e1n ismer\u0151s valahonnan. Nos, id\u00e9n el\u0151sz\u00f6r fordult el\u0151, hogy magyar csapat, a Be light is r\u00e9szt vett a skiffez\u00e9s mekk\u00e1j\u00e1nak sz\u00e1m\u00edt\u00f3 Sydney-\u00f6b\u00f6lben rendezett versenyen. Az \u00dajhelyi G\u00e1sp\u00e1r Mikl\u00f3s – Sz\u00e9pfy […]<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":24561,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1762,1804],"tags":[2044,2225,2043,2048,1596,2047,2045,2046],"sailing_author":"","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/24546"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=24546"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/24546\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/24561"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=24546"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=24546"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=24546"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}