{"id":25020,"date":"2018-04-13T08:25:42","date_gmt":"2018-04-13T06:25:42","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/?p=25020"},"modified":"2018-07-11T14:06:40","modified_gmt":"2018-07-11T12:06:40","slug":"novasail-360pro","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2018\/04\/13\/novasail-360pro\/","title":{"rendered":"Novasail 360 Pro"},"content":{"rendered":"
[et_pb_section bb_built=”1″][et_pb_row][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text _builder_version=”3.0.105″ background_layout=”light”]<\/p>\n
Miel\u0151tt ennek a term\u00e9knek a le\u00edr\u00e1s\u00e1ba belev\u00e1gn\u00e1nk, el kell mondanom, hogy nem nagyon vagyok m\u0171szer p\u00e1rti. Legal\u00e1bbis addig, m\u00edg nem tudom azt k\u00e9szs\u00e9gszinten kezelni. Azt gondolom, hogy p\u00e1r \u00e9vtized tapasztalatot nehezen tud p\u00f3tolni az elektronika \u00e9s j\u00f3 sok\u00e1ig csak nehez\u00edti az ember \u00e9let\u00e9t. Tal\u00e1n m\u00e9g igazam is volna, hacsak az elektronika nem tud olyat, amit korl\u00e1tozott l\u00e1t\u00e1si viszonyok k\u00f6z\u00f6tt \u00e9n nem.<\/p>\n
<\/p>\n
Egy verseny sokszor m\u00e1r a rajt pillanat\u00e1ban eld\u0151l. Az N360 Pro \u00f3ri\u00e1si seg\u00edts\u00e9get tud ny\u00fajtani a rajt el\u0151tti k\u00e1oszban. A legfontosabb inform\u00e1ci\u00f3kat mutatva hozz\u00e1seg\u00edt ahhoz, hogy a rajtunk a lehet\u0151 legt\u00f6k\u00e9letesebb legyen. Az \u00f6t perces rajtelj\u00e1r\u00e1s alatt hangjelz\u00e9s k\u00eds\u00e9ret\u00e9ben visszasz\u00e1mol \u00e9s mutatja a sebess\u00e9g f\u00fcggv\u00e9ny\u00e9ben a rajtvonalt\u00f3l val\u00f3 t\u00e1vols\u00e1got.<\/p>\n
<\/p>\n
Ez \u00f6nmag\u00e1ban nem lenne nagy dolog, de az al\u00e1bbiak tal\u00e1n bizony\u00edtj\u00e1k, hogy seg\u00edts\u00e9g\u00e9vel k\u00e9zben tudjuk tartani a dolgokat egy k\u00e1oszos rajtn\u00e1l is.<\/p>\n
<\/p>\n
Haszn\u00e1lata nagyon egyszer\u0171: a rajtvonal k\u00e9t pontj\u00e1n egy-egy kattint\u00e1ssal meghat\u00e1rozzuk a vonal helyzet\u00e9t, s ezut\u00e1n mindig pontosan l\u00e1tjuk, hogy a haj\u00f3 h\u00e1ny m\u00e9terre van m\u00e9g a rajtvonalt\u00f3l. A h\u00e1tral\u00e9v\u0151 m\u00e1sodpercek \u00e9s a t\u00e1vols\u00e1g ismeret\u00e9ben t\u00f6k\u00e9letesen, az optim\u00e1lis pillanatban \u00e9s maxim\u00e1lis sebess\u00e9ggel rajtolhatunk el. \u00c9s ami id\u0151nk\u00e9nt igen fontos, kihaszn\u00e1lhatjuk a rajtvonal bel\u00f3g\u00e1s\u00e1b\u00f3l sz\u00e1rmaz\u00f3 el\u0151nyt is.<\/p>\n
<\/p>\n
A rajtl\u00f6v\u00e9s pillanat\u00e1t\u00f3l folyamatosan mutatja a sebess\u00e9get \u00e9s az ir\u00e1nyt, s\u0151t seg\u00edt abban is, hogy egy j\u00f3 rajt ut\u00e1n a cirk\u00e1l\u00f3szakaszon, vagy ak\u00e1r a h\u00e1tsz\u00e9l szakaszon megtartsuk a j\u00f3 helyez\u00e9st. Ugyanakkor seg\u00edthet felj\u00f6nni a mez\u0151nyben is, pontosan mutatva, mikor \u00e9rdemes fordulnunk.<\/p>\n
<\/p>\n
[\/et_pb_text][et_pb_code admin_label=”728×90 hirdet\u00e9s” _builder_version=”3.0.105″ saved_tabs=”all” text_orientation=”center” disabled=”off” disabled_on=”on||”]<center><ins data-revive-zoneid=”26″ data-revive-id=”f3c4ccd003388099bf01aac1602cd771″><\/ins><!– [et_pb_line_break_holder] –><script async src=”\/\/revive.xyzones.info\/www\/delivery\/asyncjs.php”><\/script><\/center>[\/et_pb_code][et_pb_text _builder_version=”3.0.105″ background_layout=”light”]<\/p>\n
Az NS 360 Pro-t a legmodernebb technol\u00f3gi\u00e1j\u00fa 9 tengelyes giroszk\u00f3pos m\u00e1gneses digit\u00e1lis ir\u00e1nyt\u0171vel is ell\u00e1tt\u00e1k, tov\u00e1bb\u00e1 az NMEA szabv\u00e1ny szerint kapcsolatot tud l\u00e9tes\u00edteni a haj\u00f3n l\u00e9v\u0151 m\u00e1s m\u0171szerekkel, pl. sz\u00e9lm\u0171szerrel is. \u00cdgy a be\u00e9p\u00edtett VMG kijelz\u0151 seg\u00edts\u00e9g\u00e9vel mindig a legoptim\u00e1lisabb sebess\u00e9ggel roboghatunk a legjobb vonalon a b\u00f3ja, vagy ak\u00e1r a c\u00e9l fel\u00e9.<\/p>\n
<\/p>\n
S\u00f6t\u00e9ted\u00e9s ut\u00e1n sem hagy cserben. Sz\u00fcrk\u00fcletkor automatikusan bekapcsol\u00f3d\u00f3 (NS 360 Pocket V2* eset\u00e9n bekapcsolhat\u00f3) borosty\u00e1n-s\u00e1rga h\u00e1tt\u00e9r vil\u00e1g\u00edt\u00e1sa lehet\u0151v\u00e9 teszi, hogy az \u00e9jszakai haj\u00f3z\u00e1s sor\u00e1n is helyt\u00e1lljon.<\/p>\n
<\/p>\n
Az NovaSail term\u00e9kei a verseny sor\u00e1n r\u00f6gz\u00edtik a megtett \u00fatvonalat, ami Bluetooth-on kereszt\u00fcl sz\u00e1m\u00edt\u00f3g\u00e9pre vihet\u0151 \u00e9s elemz\u00e9sekhez felhaszn\u00e1lhat\u00f3. Nem csak azt n\u00e9zhetj\u00fck meg hogy, hol, mikor \u00e9s milyen sebess\u00e9ggel vitorl\u00e1ztunk, de ak\u00e1r el\u0151re is r\u00f6gz\u00edthet\u00fcnk \u00fatvonalakat \u00e9s \u00fatpontokat.<\/p>\n
<\/p>\n
Term\u00e9szetesen v\u00edzhatlan, amir\u0151l meg is tudtunk gy\u0151z\u0151dni az els\u0151 haszn\u00e1lat sor\u00e1n, ahol alul is v\u00edz volt \u00e9s fel\u00fcl is. Egy sz\u00e1l ceruzaelemmel el\u00fczemel 30 \u00f3r\u00e1t. De els\u0151dleges el\u0151nye abban rejlik, hogy kiv\u00e1l\u00f3an haszn\u00e1lhat\u00f3 olyan helyen, ahol a leg\u00e9nys\u00e9g minden tagj\u00e1nak foglalt a keze \u00e9s nincsenek dr\u00e1ga m\u0171szerek a haj\u00f3n, amik ak\u00e1r egy tabletre is tudnak inform\u00e1ci\u00f3t szolg\u00e1ltatni.<\/p>\n
<\/p>\n
Maga a m\u0171szer kateg\u00f3ri\u00e1j\u00e1ban k\u00f6nnyed\u00e9n vezet\u0151 szerepbe ker\u00fclhet, a kompasz\u00e1nak, gps-\u00e9nek \u00e9s kompakts\u00e1g\u00e1nak k\u00f6sz\u00f6nhet\u0151en.<\/p>\n
<\/p>\n