{"id":25085,"date":"2018-04-17T19:20:09","date_gmt":"2018-04-17T17:20:09","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/?p=25085"},"modified":"2018-04-17T19:49:57","modified_gmt":"2018-04-17T17:49:57","slug":"meglepetesek-es-gazdag-programok-a-jubileumi-versenyen","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2018\/04\/17\/meglepetesek-es-gazdag-programok-a-jubileumi-versenyen\/","title":{"rendered":"Meglepet\u00e9sek \u00e9s gazdag programok a jubileumi versenyen"},"content":{"rendered":"

Sz\u00e1z nap m\u00falva rajtol az 50. K\u00e9kszalag Erste Nagyd\u00edj<\/p>\n

 <\/p>\n

 Kereken 100 nap m\u00falva, 2018. j\u00falius 26-\u00e1n rajtol az 50. K\u00e9kszalag Erste Nagyd\u00edj \u2013 k\u00f6z\u00f6lte a Magyar Vitorl\u00e1s Sz\u00f6vets\u00e9g, amely rekordra, azaz t\u00f6bb mint 600 haj\u00f3s mez\u0151nyre sz\u00e1m\u00edt. A jubileumi versenyre meglepet\u00e9sekkel, p\u00e9ld\u00e1ul gazdag v\u00edzparti programokkal \u00e9s d\u00edj\u00f6z\u00f6nnel k\u00e9sz\u00fcl a sz\u00f6vets\u00e9g.<\/p>\n

 <\/p>\n

A Balaton f\u0151 turisztikai vonzerej\u00e9t a t\u00f3 \u00e9s a part jelenti, a tavon \u00e9vente k\u00f6zel k\u00e9tsz\u00e1z vitorl\u00e1s esem\u00e9nyt szerveznek. Ezek k\u00f6z\u00fcl is kiemelkedik a K\u00e9kszalag, amely Eur\u00f3pa legr\u00e9gebbi \u00e9s leghosszabb t\u00f3ker\u00fcl\u0151 vet\u00e9lked\u0151je. A versenyt \u2013 amelynek az elm\u00falt \u00e9vekhez hasonl\u00f3an id\u00e9n is az Erste Bank a n\u00e9vad\u00f3 t\u00e1mogat\u00f3ja – az 50. alkalommal rendezik meg pontosan 100 nap m\u00falva, azaz 2018. j\u00falius 26-\u00e1n Balatonf\u00fcreden.<\/p>\n

 <\/p>\n

\u201eAz 50. K\u00e9kszalag Erste Nagyd\u00edj rem\u00e9nyeink szerint rekordot hoz, v\u00e1rhat\u00f3an t\u00f6bb mint 600 haj\u00f3 indulhat el a jubileumi versenyen. Nem feledkez\u00fcnk meg a verseny n\u00e9z\u0151ir\u0151l sem, akiket a kor\u00e1bbin\u00e1l t\u00f6bb helysz\u00ednen sz\u00e1mos esem\u00e9ny, p\u00e9ld\u00e1ul koncertek \u00e9s kultur\u00e1lis programok v\u00e1rnak majd a parton\u201d<\/em> – mondta Holczhauser Andr\u00e1s, a Magyar Vitorl\u00e1s Sz\u00f6vets\u00e9g f\u0151titk\u00e1ra.<\/p>\n

 <\/p>\n

\u201eAz Erste az\u00e9rt \u00e1llt Eur\u00f3pa legr\u00e9gebbi \u00e9s leghosszabb t\u00e1v\u00fa vitorl\u00e1s t\u00f3ker\u00fcl\u0151 versenye m\u00f6g\u00e9, mert k\u00f6z\u00f6snek \u00e9rzi az \u00e9rt\u00e9keket: a trad\u00edci\u00f3t, a folyamatos fejl\u0151d\u00e9st, a csapatmunka megbecs\u00fcl\u00e9s\u00e9t, az \u00faj kih\u00edv\u00e1sok keres\u00e9s\u00e9t, a verseng\u00e9s szeretet\u00e9t. Az Erste az els\u0151 osztr\u00e1k takar\u00e9kp\u00e9nzt\u00e1rk\u00e9nt alakult meg 1819-ben, \u00e9s k\u00e9tsz\u00e1z \u00e9v alatt a bank folyamatosan k\u00e9pes volt alkalmazkodni az \u00fajabb \u00e9s \u00fajabb kih\u00edv\u00e1sokhoz \u2013 ugyan\u00fagy, ahogy a versenyz\u0151knek alkalmazkodniuk kell a v\u00e1ltoz\u00f3 id\u0151j\u00e1r\u00e1shoz, a rendez\u0151knek pedig a technika fejl\u0151d\u00e9s\u00e9hez\u201d<\/em> \u2013 tette hozz\u00e1 Cselovszki R\u00f3bert, az Erste Befektet\u00e9si Zrt. eln\u00f6k-vez\u00e9rigazgat\u00f3ja, a bank t\u0151kepiaci \u00fczlet\u00e1g\u00e1nak vezet\u0151je.<\/p>\n

 <\/p>\n

Meglepet\u00e9sek \u00e9s d\u00edj\u00f6z\u00f6n<\/strong><\/p>\n

 <\/p>\n

Nemcsak az els\u0151 helyen befut\u00f3 haj\u00f3k kapnak d\u00edjat, hanem sokan m\u00e1sok is. Elismer\u00e9sben r\u00e9szes\u00fcl t\u00f6bbek k\u00f6z\u00f6tt a klasszikus oszt\u00e1lyok legeredm\u00e9nyesebb haj\u00f3ja; a legjobban navig\u00e1l\u00f3 haj\u00f3 csapata, tov\u00e1bb\u00e1 a legid\u0151sebb \u00e9s legfiatalabb versenyz\u0151 is. Emellett az 1940-ben \u00e9s 1942-ben rendezett K\u00e9kszalagon gy\u0151ztes haj\u00f3 korm\u00e1nyos\u00e1r\u00f3l, Gordon Evelynr\u0151l elnevezett k\u00fcl\u00f6nd\u00edjban r\u00e9szes\u00fcl az abszol\u00fat \u00e9rt\u00e9kel\u00e9sben legeredm\u00e9nyesebb n\u0151i korm\u00e1nyos is. A sz\u00f6vets\u00e9g sz\u00e1m\u00e1ra a Magyar P\u00e9nzver\u0151 a jubileumi versenyre eml\u00e9k\u00e9rmet is k\u00e9sz\u00edtett.<\/p>\n

 <\/p>\n

Sz\u00e1mokban<\/strong><\/p>\n

 <\/p>\n

A 2017-es K\u00e9kszalagon az 526 nevezett haj\u00f3b\u00f3l 395 \u00e9rt \u00e9rv\u00e9nyesen c\u00e9lba. A gy\u0151ztes haj\u00f3, a Litkey Farkas vezette Festipay alig t\u00f6bb mint 10 \u00f3ra alatt teljes\u00edtette a t\u00e1vot. 2008 \u00f3ta a K\u00e9kszalagokon \u00e1tlagosan 547 haj\u00f3 nevezett a versenyre \u00e9s 410 futott be, ami k\u00f6zel 75 sz\u00e1zal\u00e9kos befut\u00e1si ar\u00e1nynak felel meg.<\/p>\n

 <\/p>\n

Az els\u0151 K\u00e9kszalagot 84 \u00e9vvel ezel\u0151tt, 1934-ben rendezt\u00e9k. Az\u00f3ta voltak \u00e9vek, amikor nem ker\u00fclt sor a versenyre, \u00edgy lesz az idei az \u00f6tvenedik verseny. A K\u00e9kszalagon egy\u00e9bk\u00e9nt l\u00e9gvonalban 155 kilom\u00e9teres t\u00e1vot kell megtenni, haj\u00f3val ez a t\u00e1vols\u00e1g persze hosszabb.<\/p>\n

 <\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Sz\u00e1z nap m\u00falva rajtol az 50. K\u00e9kszalag Erste Nagyd\u00edj    Kereken 100 nap m\u00falva, 2018. j\u00falius 26-\u00e1n rajtol az 50. K\u00e9kszalag Erste Nagyd\u00edj \u2013 k\u00f6z\u00f6lte a Magyar Vitorl\u00e1s Sz\u00f6vets\u00e9g, amely rekordra, azaz t\u00f6bb mint 600 haj\u00f3s mez\u0151nyre sz\u00e1m\u00edt. A jubileumi versenyre meglepet\u00e9sekkel, p\u00e9ld\u00e1ul gazdag v\u00edzparti programokkal \u00e9s d\u00edj\u00f6z\u00f6nnel k\u00e9sz\u00fcl a sz\u00f6vets\u00e9g.   A Balaton f\u0151 […]<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":25087,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[9,1734],"tags":[1287,1633],"sailing_author":"R\u00e1polthy Edit\/MVSZ","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/25085"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=25085"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/25085\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/25087"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=25085"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=25085"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=25085"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}