{"id":25177,"date":"2018-05-01T22:06:34","date_gmt":"2018-05-01T20:06:34","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/?p=25177"},"modified":"2018-05-24T12:25:54","modified_gmt":"2018-05-24T10:25:54","slug":"a-kihivasokert-elunk","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2018\/05\/01\/a-kihivasokert-elunk\/","title":{"rendered":"\u201eA kih\u00edv\u00e1sok\u00e9rt \u00e9l\u00fcnk\u201d"},"content":{"rendered":"

[et_pb_section bb_built=”1″][et_pb_row][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text _builder_version=”3.0.105″ background_layout=”light”]<\/p>\n

1937-ben Mr. James J. Giltinan, az Ausztr\u00e1l 18 l\u00e1bas Skiff Liga titk\u00e1ra gondolt egy nagyot \u00e9s kital\u00e1lt egy vil\u00e1gbajnoks\u00e1got a 18 l\u00e1bas haj\u00f3knak.<\/strong><\/p>\n

 <\/p>\n

A Liga pedig, az esem\u00e9ny f\u00e9ny\u00e9t emelend\u0151, besz\u00e1llt a \u201ebuliba\u201d a d\u00edjjal, k\u00f6zismert nev\u00e9n a JJ Giltinan Trophy-val.<\/p>\n

 <\/p>\n

A JJ Giltinan az els\u0151, 1938-as verseny \u00f3ta a 18 l\u00e1bas skiffek legrangosabb versenye, gyakorlatilag az oszt\u00e1ly nem hivatalos vil\u00e1gbajnoks\u00e1ga. Minden \u00e9vben a Sydney-i \u00d6b\u00f6lben zajlik. Id\u00e9n m\u00e1rcius 2. \u00e9s m\u00e1rcius 11. k\u00f6z\u00f6tt ker\u00fclt megrendez\u00e9sre, 1 pr\u00f3bafutammal \u00e9s 7 versenyfutammal.<\/p>\n

 <\/p>\n

\"2018<\/p>\n

 <\/p>\n

Ide<\/u> kattintva elolvashatja az el\u0151z\u0151 r\u00e9szt<\/a><\/p>\n

 <\/p>\n

A BE LIGHT! csapat \u00e9s m\u00e1sik h\u00e1rom eur\u00f3pai \u201esorst\u00e1rsuk\u201d sz\u00e1m\u00e1ra m\u00e1r rajthoz \u00e1llni sem volt egyszer\u0171 mutatv\u00e1ny. A haj\u00f3ikat sz\u00e1ll\u00edt\u00f3 kont\u00e9ner karant\u00e9nba ker\u00fclt, \u00edgy az ausztr\u00e1lokt\u00f3l kapott k\u00f6lcs\u00f6nhaj\u00f3kkal tudtak csak nekiv\u00e1gni a versenynek. A n\u00e9gy k\u00f6lcs\u00f6nhaj\u00f3 k\u00f6z\u00fcl egy nagyon j\u00f3 volt, egy eg\u00e9sz j\u00f3 volt, a m\u00e1sik kett\u0151 viszont nem kifejezetten volt alkalmas a versenyz\u00e9sre \u2013 az egyikr\u0151l nem is volt egy\u00e9rtelm\u0171, hogy \u00f6ssze lehet-e rakni egy\u00e1ltal\u00e1n. Ezt a n\u00e9gy haj\u00f3t kellett valahogy elosztani a n\u00e9gy csapat k\u00f6z\u00f6tt. \u201eV\u00e9g\u00fcl sorsot h\u00faztunk \u00e9s megkaptuk a m\u00e1sodik legrosszabbat. M\u00e1snap, am\u00edg ment a pr\u00f3bafutam, \u00f6sszeraktuk. \u00c9s a k\u00f6vetkez\u0151 nap elkezd\u0151d\u00f6tt a verseny.\u201d<\/em> \u2013 kezdett bele a sztoriba Tyutyu.<\/p>\n

 <\/p>\n

A fi\u00fak szombaton sz\u00e1lltak el\u0151sz\u00f6r v\u00edzre. Klasszikus 20-25 csom\u00f3s \u00e9szakkeleti sz\u00e9l, g\u00f6r\u00f6ngy\u00f6s p\u00e1lya (\u00e1raml\u00e1s a sz\u00e9llel szemben) \u00e9s a Sydney \u00f6b\u00f6l szombati forgalma v\u00e1rta \u0151ket az els\u0151 \u00e9les futamon – nulla edz\u00e9ssel a h\u00e1tuk m\u00f6g\u00f6tt \u00e9s egy nem t\u00fal ac\u00e9los haj\u00f3val, amin r\u00e1ad\u00e1sul semmi nem volt a hely\u00e9n. Nem egy nyer\u0151 kombin\u00e1ci\u00f3, \u00e9s ez be is bizonyosodott: az els\u0151 h\u00e1tsz\u00e9lben m\u00e9g csak kicsit szakadt el a gennaker\u00fck, de a m\u00e1sodikban azt\u00e1n egy teljes sebess\u00e9ges \u201enosedive\u201d akci\u00f3 sor\u00e1n tot\u00e1l null\u00e1ra amortiz\u00e1l\u00f3dott, \u00edgy az els\u0151 versenynap ezzel v\u00e9get is \u00e9rt a csapat sz\u00e1m\u00e1ra. \u201eM\u00e1r a verseny el\u0151tt azon gondolkodtunk, hogy lehet, hogy ink\u00e1bb nyaral\u00e1ssal k\u00e9ne t\u00f6lten\u00fcnk az id\u0151t, mert nagyj\u00e1b\u00f3l l\u00e1ttuk, hogy nulla edz\u00e9ssel, idegen haj\u00f3val nem biztos, hogy van \u00e9rtelme.\u201d<\/em> \u2013 vallotta be Tyutyu. \u201eDe az meg egy kicsit fura lett volna, \u00edgy azt\u00e1n csak nekifutottunk a versenynek.\u201d<\/em> \u2013 tette hozz\u00e1 Boti.<\/p>\n

 <\/p>\n

A m\u00e1sodik napon borong\u00f3s id\u0151 fogadta a mez\u0151nyt, a sz\u00e9l befordult d\u00e9lire \u00e9s tov\u00e1bb er\u0151s\u00f6d\u00f6tt: 25 csom\u00f3 30-as l\u00f6ketekkel (\u201esouthernly bastard\u201d, ahogy a helyiek bec\u00e9zik), igazi t\u00fal\u00e9l\u0151 nap. A BE LIGHT! \u201esikersz\u00e9ri\u00e1ja\u201d folytat\u00f3dott: a bugspicc h\u00e1rom darabba t\u00f6rt az els\u0151 h\u00e1tsz\u00e9l fel\u00e9n\u00e9l. „Nem t\u00f6rt\u00e9nt semmi extra, kaptunk egy izmos p\u00f6ff\u00f6t, a haj\u00f3 cs\u00facssebess\u00e9gre gyorsult, pattogtunk a v\u00edzen, recsegett-ropogott a haj\u00f3, majd a bugspicc megadta mag\u00e1t. Mi \u00f6sszeszedt\u00fck a darabokat \u00e9s ism\u00e9t kiment\u00fcnk a partra.” <\/em>– id\u00e9zte fel a t\u00f6rt\u00e9nteket Tyutyu.<\/p>\n

 <\/p>\n

\"2018<\/p>\n

 <\/p>\n

A harmadik nap pihen\u0151nap volt \u00e9s a sr\u00e1cok v\u00e9gre megkapt\u00e1k a saj\u00e1t haj\u00f3jukat. \u201eNagyon \u00f6r\u00fclt\u00fcnk! Pont egy gyenge szeles nap volt, kiment\u00fcnk edzeni, hogy a saj\u00e1t haj\u00f3nkon \u00fajra szocializ\u00e1l\u00f3djunk.\u201d \u2013 <\/em>kezdte Tyutyu. \u201e\u00c9s \u00fajra megszeress\u00fck a vitorl\u00e1z\u00e1st.\u201d<\/em> \u2013 eg\u00e9sz\u00edtette ki nevetve Zsombi.<\/p>\n

 <\/p>\n

A k\u00f6vetkez\u0151 napra megint visszat\u00e9rt az igen er\u0151s d\u00e9li sz\u00e9l. A fi\u00fak, att\u00f3l tartva, hogy a r\u00e9gi bugspicc\u00fck nem fogja b\u00edrni, egy \u00fajat tettek be, amit m\u00e9g itthon vettek, de addig m\u00e9g soha nem pr\u00f3b\u00e1ltak ki. A futam el\u0151tt az als\u00f3 fesz\u00edt\u0151 dr\u00f3tot megnyomt\u00e1k. Azon a futamon ugyan v\u00e9gigmentek, de a bugspicc megbosszulta mag\u00e1t: \u201eEgy full veret\u00e9sn\u00e9l elsz\u00e1llt az als\u00f3 dr\u00f3t. A bugspicc nem t\u00f6rt el, viszont a haj\u00f3 orr\u00e1t egy kicsit megt\u00f6rte.\u201d<\/em> \u2013 mes\u00e9lte Tyutyu. \u201eV\u00e9g\u00fcl is az nem fontos pont a haj\u00f3ban, mert ott van a forstag bek\u00f6t\u00e9si pont.\u201d<\/em> – jegyezte meg vigyorogva Zsombi. \u00cdgy azt\u00e1n nem kellett azon gondolkodniuk, hogy mivel \u00fcss\u00e9k el az id\u0151t a m\u00e1snapi pihen\u0151napon\u2026<\/p>\n

[\/et_pb_text][et_pb_code admin_label=”728×90 hirdet\u00e9s” _builder_version=”3.0.105″ saved_tabs=”all” text_orientation=”center”]<ins data-revive-zoneid=”26″ data-revive-id=”f3c4ccd003388099bf01aac1602cd771″><\/ins><!– [et_pb_line_break_holder] –><script async src=”\/\/revive.xyzones.info\/www\/delivery\/asyncjs.php”><\/script>[\/et_pb_code][et_pb_text _builder_version=”3.0.105″ background_layout=”light”]<\/p>\n

A k\u00f6vetkez\u0151 2 versenynap gyenge szeles volt. Szerd\u00e1n d\u00e9lkeleti f\u00fajt, majd cs\u00fct\u00f6rt\u00f6kre befordult keletire (\u201eshitty easterly\u201d). Ami teljesen \u00faj volt az up-down p\u00e1ly\u00e1khoz szokott magyar csapat sz\u00e1m\u00e1ra, hogy a Lig\u00e1nak minden sz\u00e9lre megvannak a p\u00e1ly\u00e1i. A sz\u00e9lviszonyokt\u00f3l f\u00fcgg\u0151en m\u00e1shol is rajtol a mez\u0151ny. Gyakorlatilag t\u00farafutamok vannak, sok f\u00e9lsz\u00e9llel meg hossz\u00fa, egy takkos szakaszokkal.<\/p>\n

 <\/p>\n

A fi\u00fak sz\u00e1m\u00e1ra \u00edgy az is kih\u00edv\u00e1st jelentett, hogy megtanulj\u00e1k az aktu\u00e1lis p\u00e1ly\u00e1t. \u00c9s tov\u00e1bbi nehez\u00edt\u0151 k\u00f6r\u00fclm\u00e9nynek bizonyult a gennaker\u00fck. \u201eAz nagy k\u00fcl\u00f6nbs\u00e9g volt, hogy a mi gennaker\u00fcnk el\u00e9gg\u00e9 h\u00e1tszeles, mert up-down p\u00e1ly\u00e1n megy\u00fcnk mindig. Nekik meg nagyon \u00e9lesre szabott gennaker\u00fck van. \u00c1ltal\u00e1ban az volt, hogy felh\u00faztuk, \u00e9s sz\u00e9pen ment el mellett\u00fcnk a mez\u0151ny. Azt\u00e1n kaptunk egy gennakert, \u00e9s hipp-hopp elindultunk.\u201d<\/em> \u2013 magyar\u00e1zta el Boti.<\/p>\n

 <\/p>\n

\"2018<\/p>\n

 <\/p>\n

A verseny k\u00e9t up-down p\u00e1lyafutamos nappal z\u00e1rult. A 6. napon k\u00e9t k\u00f6z\u00e9pmez\u0151nybeli eredm\u00e9nyt \u00e9rt el a csapat. Az utols\u00f3 napra azt\u00e1n v\u00e9gre minden \u00f6ssze\u00e1llt a fi\u00faknak: megtal\u00e1lt\u00e1k a megfelel\u0151 be\u00e1ll\u00edt\u00e1sokat, \u0151k is visszanyert\u00e9k a rutinjukat, m\u0171k\u00f6d\u00f6tt az eg\u00e9sz rendszer \u00e9s elindult a haj\u00f3. A 20-25 csom\u00f3s \u00e9szakkeleti sz\u00e9lben nagy riggel sz\u00e9pen k\u00fczd\u00f6tt\u00e9k fel magukat a mez\u0151nyben.<\/p>\n

 <\/p>\n

\u201eEg\u00e9szen addig, am\u00edg az utols\u00f3 kreuzban egyszer csak kett\u00e9t\u00f6rt a bumm. Semmilyen el\u0151jele nem volt, m\u00e9g sima v\u00edzen is ment\u00fcnk. Onnant\u00f3l fogva megint az volt, hogy akkor ments\u00fck a szettet. Abban m\u00e1r rutinosak vagyunk, de egy-k\u00e9t latni sajnos elt\u00f6rt. J\u00f3 volt, mert r\u00e1ad\u00e1sul k\u00f6zel voltunk a parthoz, \u00fagy n\u00e9zett ki, hogy mindj\u00e1rt r\u00e1tol minket az \u00e1raml\u00e1s a szikl\u00e1kra, de azt\u00e1n szerencs\u00e9re nem \u00edgy lett. A ment\u0151haj\u00f3 nem vett \u00e9szre, nem j\u00f6tt oda senki. Le kellett szedn\u00fcnk a nagyvitorl\u00e1t, amit csak felfel\u00e9 lehet kih\u00fazni az \u00e1rb\u00f3cb\u00f3l, azt meg motoros n\u00e9lk\u00fcl nem lehet megcsin\u00e1lni. V\u00e1rtunk, v\u00e1rtunk, \u00e9s j\u00f6tt egy kis h\u00e1romm\u00e9teres motorcs\u00f3nakkal k\u00e9t f\u00e9lr\u00e9szeg horg\u00e1sz gyerek, de \u00fczembe helyezt\u00e9k magukat, \u00e9n \u00e1tsz\u00e1lltam hozz\u00e1juk, leszedt\u00fck a gr\u00f3szt, a sr\u00e1cok meg elindultak fock-kal, \u00e9s a motoros alig b\u00edrta \u0151ket utol\u00e9rni. Azt\u00e1n oda\u00e9rt\u00fcnk a haj\u00f3hoz, \u00e1tdobtam a vitorl\u00e1t, \u00e1tugrottam \u00e9n is, \u00e9s elb\u00facs\u00faztunk. \u00c9s v\u00e9get \u00e9rt a verseny.\u201d<\/em> \u2013 mes\u00e9lte az aznapi kalandjukat Tyutyu.<\/p>\n

 <\/p>\n

\u201eV\u00e9get \u00e9rt a verseny, \u00e9s akkor j\u00f6tt az iszonyatos szerel\u00e9s, mert mire ki\u00e9rt\u00fcnk a partra a ment\u0151akci\u00f3 ut\u00e1n, addigra m\u00e1r el\u00e9gg\u00e9 elment az id\u0151, az \u00f6sszes haj\u00f3 a parton volt, \u00e9s l\u00e1ttuk, hogy hozz\u00e1k a kont\u00e9nert, amibe be k\u00e9ne pakolnunk, plusz az angolok, akikkel egy\u00fctt laktunk, ott hagyt\u00e1k az \u0151 haj\u00f3jukat, ugyan sz\u00e9tszedve, de azt is nek\u00fcnk kellett bepakolnunk, mert ment a g\u00e9p\u00fck. \u00c9s ott \u00e1lltak a sof\u0151r\u00f6k, hogy pakoljunk m\u00e1r be v\u00e9gre, mert \u0151k m\u00e1r igaz\u00e1b\u00f3l menn\u00e9nek haza vacsor\u00e1zni.\u201d<\/em> \u2013 folytatta nevetve Boti. \u201e\u00c9s k\u00f6zben m\u00e9g venn\u00fcnk kellett egy bummot, mert Sydneyb\u0151l egyenesen Angli\u00e1ba megy vissza a haj\u00f3nk.\u201d<\/em> \u2013 fejezte be Tyutyu.<\/p>\n

 <\/p>\n

\"2018

BE LIGHT!<\/p><\/div>\n

 <\/p>\n

\u201eBenne volt a pakliban, hogy a JJ ut\u00e1n abbahagyjuk a skiffez\u00e9st, amiben nem mi lett\u00fcnk volna az els\u0151k. De most nagyon v\u00e1rjuk, hogy a haj\u00f3 meg\u00e9rkezzen Angli\u00e1ba, mert az ottani GP fordul\u00f3 lesz m\u00e1jusban a k\u00f6vetkez\u0151 verseny\u00fcnk\u201d<\/em> – z\u00e1rta a versenyr\u0151l sz\u00f3l\u00f3 \u00e9lm\u00e9nybesz\u00e1mol\u00f3t Tyutyu.<\/p>\n

 <\/p>\n

folyt. k\u00f6v.<\/em><\/p>\n

[\/et_pb_text][\/et_pb_column][\/et_pb_row][\/et_pb_section]<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

[et_pb_section bb_built=”1″][et_pb_row][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text _builder_version=”3.0.105″ background_layout=”light”] 1937-ben Mr. James J. Giltinan, az Ausztr\u00e1l 18 l\u00e1bas Skiff Liga titk\u00e1ra gondolt egy nagyot \u00e9s kital\u00e1lt egy vil\u00e1gbajnoks\u00e1got a 18 l\u00e1bas haj\u00f3knak.   A Liga pedig, az esem\u00e9ny f\u00e9ny\u00e9t emelend\u0151, besz\u00e1llt a \u201ebuliba\u201d a d\u00edjjal, k\u00f6zismert nev\u00e9n a JJ Giltinan Trophy-val.   A JJ Giltinan az els\u0151, 1938-as verseny […]<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":25179,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"on","_et_pb_old_content":"A vil\u00e1g egyik legnehezebb vitorl\u00e1sversenye a MAPFRE csapat szem\u00e9vel\r\n\r\n\u00a0\r\n\r\nA Volvo Ocean Race-en verseng\u0151 csapatok sz\u00e1m\u00e1ra \u00e1prilis 22-\u00e9n kezd\u0151d\u00f6tt meg a verseny 8. szakasza, amelynek sor\u00e1n 5.700 tengeri m\u00e9rf\u00f6ldet tesznek meg a brazil Itaja\u00ed v\u00e1ros\u00e1t\u00f3l az USA-ban tal\u00e1lhat\u00f3 Rhode Islandig. Az utols\u00f3 nagyobb \u00e9szak-d\u00e9li ir\u00e1ny\u00fa szakasz v\u00e1rhat\u00f3an 18 napig fog tartani, ahol az Egyenl\u00edt\u0151n \u00e1thalad\u00e1s, a Golf-\u00e1ramlat, a k\u00fcl\u00f6nb\u00f6z\u0151 id\u0151j\u00e1r\u00e1si z\u00f3n\u00e1k, valamint a Newport fel\u00e9 jellemz\u0151 hideg \u00e9s k\u00f6d\u00f6s id\u0151j\u00e1r\u00e1si k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyek fogj\u00e1k jelenteni a legnagyobb kih\u00edv\u00e1st a versenyz\u0151k sz\u00e1m\u00e1ra. A jelenleg \u00f6sszes\u00edtettben a m\u00e1sodik helyen \u00e1ll\u00f3 spanyol MAPFRE csapatot k\u00e9rdezt\u00fck eddigi tapasztalataikr\u00f3l.\r\n\r\n\u00a0\r\n\r\nAz \u00f6sszesen 45.000 tengeri m\u00e9rf\u00f6ld hossz\u00fas\u00e1g\u00fa, n\u00e9gy \u00f3ce\u00e1nt, hat kontinenst \u00e9s 12 nagyv\u00e1rost \u00e9rint\u0151 f\u00f6ldker\u00fcl\u0151 vitorl\u00e1sverseny 2017\/18-as futam\u00e1n r\u00e9szt venni nem mindennapi kih\u00edv\u00e1s, csak \u00fagy lehet v\u00e9ghez vinni, ha a csapat elsz\u00e1nt \u00e9s elhivatott. A MAPFRE fed\u00e9lzet\u00e9n t\u00edz versenyz\u0151 indult \u00fatnak 2017. okt\u00f3ber 22-\u00e9n, k\u00f6z\u00fcl\u00fck \u00f6ten osztj\u00e1k meg vel\u00fcnk \u00e9lm\u00e9nyeiket: a spanyol Xabi Fernandez \u2013 csapatkapit\u00e1ny, az \u00faj-z\u00e9landi Andrew Blair Tuke \u2013 korm\u00e1nyos \u00e9s trimmer, a brit Neal McDonald \u2013teljes\u00edtm\u00e9ny menedzser \u00e9s tartal\u00e9k versenyz\u0151, az auszt\u00e1l\/amerikai Sophie Ciszek \u2013 bowman, tov\u00e1bb\u00e1 Pablo Arrarte \u2013 watch captain. Ami mindannyiukban k\u00f6z\u00f6s, hogy eg\u00e9sz \u00e9let\u00fcket a vitorl\u00e1z\u00e1snak szentelik, \u00e9s elmond\u00e1suk ez egy val\u00f3ra v\u00e1lt \u00e1lom sz\u00e1mukra.\r\n\r\n\u00a0\r\n

\"\"<\/p>\r\n\u00a0\r\n\r\n\u00c9let\u00fck nagy kalandja<\/strong>\r\nA vitorl\u00e1z\u00e1s mindig is t\u00f6bbet jelentett a csapat sz\u00e1m\u00e1ra, mint munka, mik\u00f6zben rengeteg \u00e1ldozatot \u00e9s odaad\u00e1st is k\u00f6vetel t\u0151l\u00fck. M\u00e9gis, amint meg\u00e1llnak egy kis sz\u00fcnetet tartani, alig v\u00e1rj\u00e1k, hogy ism\u00e9t haj\u00f3ra sz\u00e1llhassanak. Neal sz\u00e1m\u00e1ra a sport a mag\u00e1n\u00e9let\u00e9t is olyannyira meghat\u00e1rozza, hogy nem is tal\u00e1lkozott volna a szint\u00e9n vitorl\u00e1z\u00f3 feles\u00e9g\u00e9vel, ha nem \u0171zn\u00e9 ezt a sportot.\r\nMi\u00f3ta nekiv\u00e1gtak ennek az \u00fatnak, sz\u00e1mtalan kalandot \u00e9ltek \u00e1t, \u00e9s hihetetlen \u00e9lm\u00e9nyekben volt r\u00e9sz\u00fck egy\u00fctt. \u00c1ll\u00edtj\u00e1k, hogy val\u00f3sz\u00edn\u0171leg az\u00e9rt tartanak most itt, mert mindig is ezt szerett\u00e9k volna csin\u00e1lni, \u00e9s ennek \u00e9rdek\u00e9ben tudatosan megragadtak minden felmer\u00fcl\u0151 lehet\u0151s\u00e9get.\r\n\r\n\u00a0\r\n\r\nAmikor \u00fagy \u00e9rzed, igaz\u00e1n \u00e9lsz<\/strong>\r\nMinden ember sz\u00e1m\u00e1ra m\u00e1s az, amit\u0151l \u00fagy \u00e9rzi, hogy igaz\u00e1n \u00e9l. K\u00edv\u00e1ncsiak voltunk, mi adja meg ezt az \u00e9rz\u00e9st a csapattagoknak, amikor v\u00edzen vannak. Sophie a ny\u00edlt tengeri vitorl\u00e1z\u00e1s \u00e9rz\u00e9s\u00e9t emeli ki: kifejezetten megnyugtat\u00f3 \u00e9rz\u00e9s sz\u00e1m\u00e1ra t\u00e1vol lenni a vil\u00e1g \u0151r\u00fclet\u00e9t\u0151l, amikor az \u00f3ce\u00e1non haj\u00f3zva nem l\u00e1tja a sz\u00e1razf\u00f6ldet. Xabi akkor \u00e9rzi \u00fagy, hogy igaz\u00e1n \u00e9l, amikor egy kem\u00e9ny \u00f3ce\u00e1ni versenyen k\u00fczd a csapat\u00e1val. A t\u00f6bbiek is hasonl\u00f3 v\u00e9lem\u00e9nyen vannak, szerint\u00fck ezen a szinten a legt\u00f6bb embert a versenyz\u00e9s motiv\u00e1lja \u2013 ez az, ami arra \u00f6szt\u00f6nzi \u0151ket, hogy a legjobbat kihozz\u00e1k magukb\u00f3l.\r\n\r\n\u00a0\r\n\r\n\"\"\r\n\r\n\u00a0\r\n\r\nA MAPFRE versenyz\u0151i kifejezetten kedvelik a kih\u00edv\u00e1sokat, legyen sz\u00f3 er\u0151s sz\u00e9lr\u0151l vagy vad hull\u00e1mokr\u00f3l. Neal szerint a Volvo Ocean Race a vil\u00e1g legkem\u00e9nyebb versenye, ami egy\u00fattal azt is jelenti, hogy teljesen m\u00e1s felk\u00e9sz\u00fcl\u00e9st \u00e9s technik\u00e1t ig\u00e9nyel, mint a partmenti vitorl\u00e1z\u00e1s. Mivel nem a csapat d\u00f6nt\u00e9se, hogy melyik napon \u00e9s milyen id\u0151ben indul \u00fatnak, az indul\u00e1si \u00e9s az id\u0151j\u00e1r\u00e1si k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyekre val\u00f3 tekintet n\u00e9lk\u00fcl folyamatosan haladniuk kell el\u0151re, \u00e9s mindig az adott helyzetb\u0151l kell a legt\u00f6bbet kihozni. Persze, valaki pont ezt \u00e9lvezi: Pablo szerint igaz\u00e1n j\u00f3 m\u00f3ka er\u0151s sz\u00e9lben \u00e9s nagy hull\u00e1mok k\u00f6z\u00f6tt vitorl\u00e1zni a ny\u00edlt tengeren, de csak r\u00f6vid ideig, hiszen egy id\u0151 ut\u00e1n az\u00e9rt kimer\u00edt\u0151.\r\n\r\n\u00a0\r\n\r\nA spanyol Alicante-ban kezd\u0151d\u0151, \u00e9s a holland The Hague v\u00e1ros\u00e1ban v\u00e9gz\u0151d\u0151 Volvo Ocean Race kih\u00edv\u00e1saira nem k\u00f6nny\u0171 felk\u00e9sz\u00fclni, a vesz\u00e9lyesebb helyzeteket viszont egy\u00fctt sokkal k\u00f6nnyebb kezelni, \u00edgy nagy seg\u00edts\u00e9get jelent sz\u00e1mukra, hogy egy er\u0151s csapat tagjai lehetnek, \u00e9s kiv\u00e1l\u00f3 szakemberek veszik k\u00f6r\u00fcl \u0151ket. Blair szerint a megfelel\u0151 felszerelts\u00e9g mellett az is nagyon fontos, hogy a lehet\u0151 legjobb eg\u00e9szs\u00e9gi \u00e1llapotban l\u00e9pjenek a fed\u00e9lzetre. Pablo hozz\u00e1teszi, hogy amikor a fed\u00e9lzeten vannak, tiszt\u00e1ban vannak vele, hogy nincs menekv\u00e9s: b\u00e1rmilyen neh\u00e9z helyzet ad\u00f3dik, minden t\u0151l\u00fck telhet\u0151t meg kell tenni a csapat\u00e9rt \u00e9s a haj\u00f3\u00e9rt.\r\n\r\n\u00a0\r\n\r\nTerm\u00e9szetesen a F\u00f6ld k\u00f6rbehaj\u00f3z\u00e1sa sor\u00e1n sz\u00e1mtalan probl\u00e9m\u00e1val \u00e9s kih\u00edv\u00e1st jelent\u0151 szitu\u00e1ci\u00f3val szembes\u00fclnek a versenyz\u0151k. Volt, hogy nagy viharban kellett helyt\u00e1llniuk, \u00e9s t\u00f6bbsz\u00f6r t\u00f6rt\u00e9ntek m\u00e1r kisebb-nagyobb t\u00f6r\u00e9sek is a haj\u00f3n, de szerencs\u00e9re olyan nem fordult el\u0151, hogy valakit elvesz\u00edtettek volna a fed\u00e9lzetr\u0151l. Mivel a hirtelen lez\u00fadul\u00f3 hull\u00e1mok k\u00f6nnyed\u00e9n elsodorhatnak b\u00e1rkit, \u00edgy fontos, hogy mindig \u00f3vatosak legyenek. A megfelel\u0151 v\u00e9d\u0151felszerel\u00e9s fontoss\u00e1g\u00e1r\u00f3l nem is besz\u00e9lve, ami neh\u00e9z helyzetekben \u00e9letment\u0151 lehet.\r\n\r\n\u00a0\r\n\r\nA megfelel\u0151 felszerel\u00e9s elengedhetetlen<\/strong>\r\nAmi a felszerel\u00e9st \u00e9s a biztons\u00e1got illeti, minden apr\u00f3 r\u00e9szletre megfelel\u0151 figyelmet kell ford\u00edtani. Kih\u00edv\u00e1st jelenet sz\u00e1mukra, hogy k\u00fcl\u00f6nf\u00e9le id\u0151j\u00e1r\u00e1si k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyekkel szembes\u00fclnek a verseny sor\u00e1n, ez\u00e9rt nagyon fontos, hogy minden helyzetet uraljanak. Ha nem \u00e9rzik magukat 100%-ig komfortosan \u2013 f\u00e1znak, meleg\u00fck van vagy vizesek \u2013, az elvonja a figyelm\u00fcket arr\u00f3l, amire igaz\u00e1n koncentr\u00e1lniuk kell: hogy a lehet\u0151 leggyorsabban haladjanak. Az idei Volvo Ocean Race-en a Helly Hansen biztos\u00edtja sz\u00e1mukra a lehet\u0151 legjobb felszerel\u00e9st, hogy b\u00e1rmilyen kih\u00edv\u00e1ssal megk\u00fczdhessenek.\r\n\r\n\u00a0\r\n\r\nK\u00e9rd\u00e9s\u00fcnkre, miszerint hogyan \u00fcnneplik majd az idei Volvo Ocean Race v\u00e9g\u00e9t, Xabi, a csapat kapit\u00e1nya \u00edgy v\u00e1laszolt: \u201eez az eredm\u00e9nyekt\u0151l f\u00fcgg\u201d. A jelenleg \u00f6sszes\u00edtettben a m\u00e1sodik helyen \u00e1ll\u00f3 csapat tagjai b\u00edznak benne, hogy j\u00f3 eredm\u00e9nyt \u00e9rnek el, amit meg\u00fcnnepelhetnek.","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[7,1734],"tags":[1131,1695,1934,1090,1117,1910,1176,1696,1129,1698,1694,1700,1699,1697,277,1952],"sailing_author":"Helly Hansen","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/25177"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=25177"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/25177\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/25179"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=25177"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=25177"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=25177"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}