{"id":25238,"date":"2018-05-11T11:53:06","date_gmt":"2018-05-11T09:53:06","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/?p=25238"},"modified":"2018-06-08T11:28:49","modified_gmt":"2018-06-08T09:28:49","slug":"a-j-osztaly-tortenete-lionheart","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2018\/05\/11\/a-j-osztaly-tortenete-lionheart\/","title":{"rendered":"A J oszt\u00e1ly t\u00f6rt\u00e9nete – Lionheart"},"content":{"rendered":"

\"\"<\/p>\n

Hossza:<\/strong> 43,4 m\u00e9ter<\/p>\n

V\u00edzvonalhossz:<\/strong> 27,2 m\u00e9ter<\/p>\n

Sz\u00e9less\u00e9g:<\/strong> 6,55 m\u00e9ter<\/p>\n

V\u00edzkiszor\u00edt\u00e1sa:<\/strong> 180 tonna<\/p>\n

Eredeti tervez\u0151:<\/strong> Starling Burgess \u00e9s Olin Stephens<\/p>\n

M\u00f3dos\u00edtott tervek:<\/strong> Hoek Design<\/p>\n

V\u00edzret\u00e9tel:<\/strong> 2010, Bloemsma \u00e9s Claasen jachtbouw<\/p>\n

Mir\u0151l lehet felismerni:<\/strong> Fekete test \u00e9s rig. A fed\u00e9lzet perem\u00e9nek kialak\u00edt\u00e1sa magas freiboard benyom\u00e1s\u00e1t kelti. K\u00e9t deckh\u00e1z.<\/p>\n

 <\/p>\n

Harold Vanderbilt az 1930-as America’s Cup sikere ut\u00e1n felvette a kapcsolatot a Sparkman \u00e9s Stephens tervez\u0151irod\u00e1val, hogy megvitass\u00e1k egy \u00faj J jacht lehet\u0151s\u00e9geit a Universal Rules keretein bel\u00fcl. Megegyez\u00e9s sz\u00fcletett arr\u00f3l, hogy Starling Burgess \u00e9s Olin Stephens mindegyike n\u00e9gy tervet mutat be, Vanderbilt pedig finansz\u00edrozza a projektet. Ez volt az a projekt, amelyb\u0151l megsz\u00fcletett a Ranger majd a Lionheart.<\/p>\n

 <\/p>\n

Starling Burgess \u00e9s Olin Stephens tervei alapj\u00e1n elk\u00e9sz\u00edtett\u00e9k a haj\u00f3k modelljeit 1\/24 ar\u00e1nyban. Ezek voltak az els\u0151 modellek, melyeket tart\u00e1lyban teszteltek. A tesztek sor\u00e1n egy\u00e9rtelm\u0171en kider\u00fclt, hogy a sz\u00e9lviszonyokt\u00f3l f\u00fcgg\u0151en a 77-C modell vagy fel\u00fclm\u00falta a riv\u00e1lisait, vagy nagyon k\u00f6zel volt hozz\u00e1juk.<\/p>\n

 <\/p>\n

A kiv\u00e1lasztott 77-C modellt haszn\u00e1lt\u00e1k a Ranger, az els\u0151 Szuper J \u00e9p\u00edt\u00e9sekor. A Ranger sikere minden v\u00e1rakoz\u00e1st fel\u00fclm\u00falt: harmincn\u00e9gy versenyen indult \u00e9s harminck\u00e9tszer nyert.<\/p>\n

 <\/p>\n

A Ranger-t 1941-ben leselejtezt\u00e9k, de 2003-ban \u00fajrasz\u00fcletett.<\/p>\n

 <\/p>\n

2005-ben Andre Hoek a Hoek Design-t\u00f3l r\u00e9szt vett a meg nem \u00e9p\u00edtett tervek tesztel\u00e9s\u00e9ben. Mind a korszer\u0171 sz\u00e1m\u00edt\u00f3g\u00e9pes modellek, mind pedig a hagyom\u00e1nyos v\u00edztart\u00e1ly-vizsg\u00e1lat alapj\u00e1n Hoek azt tan\u00e1csolta, hogy haszn\u00e1lj\u00e1k a 77-F tervet. Ebb\u0151l sz\u00fcletett meg a Lionheart, 75 \u00e9vvel a terv elk\u00e9sz\u00fclte ut\u00e1n.<\/p>\n

 <\/p>\n

\"\"

 Lionheart a Velsheda \u00e9s a Ranger ellen versenyzik a 2015-\u00f6s Falmouth J Regatt\u00e1n<\/p><\/div>\n

 <\/p>\n

A haj\u00f3testet v\u00e9g\u00fcl Freddie Bloemsma \u00e9s Claassen Jachtbouw kezdte meg\u00e9p\u00edteni 2010 nyar\u00e1n, a projekt megkezd\u00e9se ut\u00e1n \u00f6t \u00e9vvel.<\/p>\n

 <\/p>\n

A haj\u00f3 2012-ben kezdett versenyezni \u00e9s remek potenci\u00e1lt mutatott a 100 Guineas Cup megnyer\u00e9s\u00e9vel.<\/p>\n

 <\/p>\n

Jelenleg \u00fagy \u00e1ll a helyzet, hogy hivatalosan a Lionheart a leggyorsabb J jacht. Ezt a c\u00edmet a 2017-es newporti els\u0151 J vil\u00e1gbajnoks\u00e1g megnyer\u00e9s\u00e9vel \u00e9rdemelte ki.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Hossza: 43,4 m\u00e9ter V\u00edzvonalhossz: 27,2 m\u00e9ter Sz\u00e9less\u00e9g: 6,55 m\u00e9ter V\u00edzkiszor\u00edt\u00e1sa: 180 tonna Eredeti tervez\u0151: Starling Burgess \u00e9s Olin Stephens M\u00f3dos\u00edtott tervek: Hoek Design V\u00edzret\u00e9tel: 2010, Bloemsma \u00e9s Claasen jachtbouw Mir\u0151l lehet felismerni: Fekete test \u00e9s rig. A fed\u00e9lzet perem\u00e9nek kialak\u00edt\u00e1sa magas freiboard benyom\u00e1s\u00e1t kelti. K\u00e9t deckh\u00e1z.   Harold Vanderbilt az 1930-as America’s Cup sikere ut\u00e1n […]<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":25243,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1706,1804],"tags":[202,1715,1768,1897,1911,1605,1714,1766,1707,1769,1767,1770],"sailing_author":"","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/25238"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=25238"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/25238\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/25243"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=25238"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=25238"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=25238"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}