{"id":25590,"date":"2018-06-04T15:22:21","date_gmt":"2018-06-04T13:22:21","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/?p=25590"},"modified":"2019-04-05T15:27:29","modified_gmt":"2019-04-05T13:27:29","slug":"izgalmas-es-valtozatos-verseny","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2018\/06\/04\/izgalmas-es-valtozatos-verseny\/","title":{"rendered":"Izgalmas \u00e9s v\u00e1ltozatos verseny"},"content":{"rendered":"

15 \u00e9ves BAHART Regatta amat\u0151r versenysorozat idei els\u0151, badacsonyi fordul\u00f3ja!<\/p>\n

 <\/p>\n

\u00c9l\u00e9nk \u00e9szaki sz\u00e9lben gy\u00fclekeztek a vitorl\u00e1z\u00f3k szombaton, a Badacsony el\u0151tti v\u00edzter\u00fcleten. N\u00e9mi halaszt\u00e1s ut\u00e1n elrajtolt a 65 haj\u00f3s mez\u0151ny Szigliget ir\u00e1ny\u00e1ba. Az \u00f6b\u00f6lben hol krajcolva, hol f\u00e9lsz\u00e9lben egy l\u00f3verseny jelleg\u0171 etap folyt az els\u0151 p\u00e1lyajelig.<\/p>\n

 <\/p>\n

A rajt el\u0151tt 16-18 csom\u00f3sra er\u0151s\u00f6d\u0151 \u00e9szaki sz\u00e9l a szigligeti \u00f6b\u00f6lben 12-13 csom\u00f3sra gyeng\u00fclt. A rajtvonal d\u00e9li oldal\u00e1n rajtol\u00f3k \u2013 abban b\u00edzva, hogy ott m\u00e1r a hegy nem befoly\u00e1solja a sz\u00e9lviszonyokat \u2013 sokkal \u00e9lesebben kellett a b\u00f3j\u00e1ra tartsanak, mint akik a parthoz k\u00f6zel szelt\u00e9k \u00e1t a vonalat. A part k\u00f6zel\u00e9ben vitorl\u00e1z\u00f3k v\u00e1lasztottak jobban, \u0151k r\u00f6videbb \u00faton \u00e9s futtatott menetben tett\u00e9k meg az els\u0151 szakaszt.<\/p>\n

 <\/p>\n

\"\"<\/p>\n

 <\/p>\n

A Szigliget \u00e9s Fony\u00f3d k\u00f6z\u00f6tti raum els\u0151sorban a genakkeres haj\u00f3knak kedvezett, \u0151k k\u00e9pesek voltak kicsit \u00e9lesebben haladni a Port Lacaj ir\u00e1ny\u00e1ba. Voltak az\u00e9rt \u00e9rthetetlen elk\u00e9pzel\u00e9sek a drifterrel vagy genakkerrel a b\u00e9latelepi strandra tart\u00f3 haj\u00f3kon. Akik gyeng\u00fcl\u00e9sben pr\u00f3b\u00e1ltak \u00e9lesebben menni \u00e9s volt kell\u0151 magass\u00e1guk, hogy a nagyobb nyom\u00e1sokban megejts\u00e9k a haj\u00f3t, \u0151k sim\u00e1n tudtak a m\u00e1sodik p\u00e1lyajelre vitorl\u00e1zni.<\/p>\n

 <\/p>\n

A Fony\u00f3d \u2013 \u00c1brah\u00e1mhegy szakasz megosztotta a mez\u0151nyt, amikor a sz\u00e9l elkezdett \u00e9szak-nyugatiasodni \u00e9s t\u00f6bben \u00fagy \u00edt\u00e9lt\u00e9k meg, hogy h\u00faznak egy negat\u00edvot Badacsony fel\u00e9. Az elej\u00e9n j\u00f3nak t\u0171nt a d\u00f6nt\u00e9s, ameddig a R\u00e9vf\u00fcl\u00f6p fel\u00e9 tart\u00f3 haj\u00f3k \u00e1t nem \u00e9rtek egy gyeng\u00e9bb szeles ter\u00fcleten. Az \u00e9szaki partra \u00e9rve egy\u00e9rtelm\u0171 volt, hogy a Fony\u00f3d ut\u00e1n kifordul\u00f3 haj\u00f3k d\u00f6nt\u00e9se nem j\u00f6tt be \u00e9s a steuerboard-on halad\u00f3k \u2013 n\u00e9h\u00e1ny igaz\u00edt\u00e1st k\u00f6vet\u0151en \u2013 \u00e9rtek el\u0151bb \u00c1brah\u00e1mhegyre.<\/p>\n

 <\/p>\n

\u00c1brah\u00e1mhegyr\u0151l b\u0151szeles vitorl\u00e1kkal pr\u00f3b\u00e1lt mindenki a befut\u00f3ra vitorl\u00e1zni, de aki d\u00e9lebbre ker\u00fclt, annak f\u00e9l t\u00e1vn\u00e1l genoara kellett v\u00e1ltania, hogy a c\u00e9lvonalat el\u00e9rje.<\/p>\n

 <\/p>\n

A leggyorsabb haj\u00f3nak \u2013 a dr. H\u00f3dy G\u00e1bor korm\u00e1nyozta X35-\u00f6snek \u2013 mind\u00f6ssze 2 \u00f3ra 46 perc kellett, hogy a t\u00e1vot teljes\u00edtse. A leglassabb haj\u00f3k h\u00e1rom \u00e9s f\u00e9l \u00f3ra alatt abszolv\u00e1lt\u00e1k a t\u00e1vot \u00e9s ebb\u0151l l\u00e1that\u00f3, hogy a mez\u0151ny viszonylag egyben vitorl\u00e1zott a Bahart Regatta els\u0151 fordul\u00f3j\u00e1nak t\u00faraverseny\u00e9n.<\/p>\n

 <\/p>\n

A yardstick I. \u00e9rt\u00e9kel\u00e9si rendszerben MIX, L\u00e1bad-X, Helena volt a befut\u00e1si sorrend eleje, yardstick II-ben taroltak a Bavari\u00e1k, a St. Esther (BAV32), Triton (Bavaria 34 Cruiser), Onix (Bavaria 32) sorrend alakult ki, m\u00edg a harmadoszt\u00e1lyban a VIG nyert megel\u0151zve a Pennyt \u00e9s a Cs\u00edbort.<\/p>\n

 <\/p>\n

\"\"<\/p>\n

 <\/p>\n

Vas\u00e1rnap a p\u00e1lyaversenyre szinte azonos sz\u00e9lviszonyok voltak jellemz\u0151ek, mint a szombati napra. A m\u00e1sodik versenynapra is maradt 34 haj\u00f3 \u00e9s v\u00e1llalkoz\u00f3 kedv\u0171 leg\u00e9nys\u00e9ge, hogy egy szokatlanul sz\u00e9lesre h\u00fazott, de izgalmakat mag\u00e1ban rejt\u0151 p\u00e1ly\u00e1n folytassa a szombaton elkezdett vitorl\u00e1sverseny nev\u0171 j\u00e1t\u00e9kot. A yardstick \u00e9rt\u00e9kel\u00e9si csoportok k\u00fcl\u00f6n rajtoltak, a legnagyobb tolong\u00e1s a 14 haj\u00f3s ys II-ben volt, ennek ellen\u00e9re mindh\u00e1rom rajt tiszta lett. Az els\u0151 krajcn\u00e1l nem domin\u00e1lt egyik oldal sem, a j\u00f3 sebess\u00e9ggel k\u00f6zleked\u0151 haj\u00f3k \u00e9rt\u00e9k el kor\u00e1bban az els\u0151 p\u00e1lyajelet. A hossz\u00fa f\u00e9lsz\u00e9l egy\u00e9rtelm\u0171en a genakkeres haj\u00f3knak kedvezett viszont h\u00e1tsz\u00e9lben az ir\u00e1nyra vitorl\u00e1z\u00f3 spinakkeres haj\u00f3k tudtak faragni a lemarad\u00e1sb\u00f3l. A hossz\u00fa f\u00e9lszeles befut\u00f3 a finist l\u00f3versenny\u00e9 alak\u00edtotta \u00e9s n\u00e9ha komoly kih\u00edv\u00e1st jelentett a befut\u00f3t regisztr\u00e1l\u00f3 rendez\u0151k sz\u00e1m\u00e1ra, hogy a befut\u00e1si sorrendet meg\u00e1llap\u00edts\u00e1k.<\/p>\n

 <\/p>\n

Ezen a szakaszon volt a verseny egyetlen \u00f3v\u00e1si szitu\u00e1ci\u00f3ja is, a ys II-ben vezet\u0151 Triton (HUN 7777, Bavaria 34 C) \u00e9s a szorosan m\u00e1sodik helyen \u00e9rkez\u0151 St. Esther (HUN 1629, BAV32) k\u00f6z\u00f6tt alakult ki. A BAV 32 genakkerrel vitorl\u00e1zott, m\u00edg a HUN 7777 genoaval, \u00edgy az \u00fcld\u00f6z\u0151 haj\u00f3nak es\u00e9lye sem volt a Triton felett elmenni. Volt a k\u00e9t haj\u00f3 k\u00f6z\u00f6tt n\u00e9mi sebess\u00e9gk\u00fcl\u00f6nbs\u00e9g \u00e9s ezt pr\u00f3b\u00e1lta a genakkeres t\u00e1mad\u00f3 haj\u00f3 kihaszn\u00e1lni \u00e9s alul elmenni. Amikor a k\u00e9t haj\u00f3 fed\u00e9st l\u00e9tes\u00edtett, 100 m\u00e9terre lehettek a c\u00e9lvonalt\u00f3l \u00e9s mindk\u00e9t haj\u00f3 ir\u00e1nyv\u00e1ltoztat\u00e1s n\u00e9lk\u00fcl tudta volna venni a befut\u00f3 p\u00e1lyajeleit. A St. Esther felsz\u00f3l\u00edtotta a Tritont, hogy menjen feljebb, aminek a felsz\u00f3l\u00edtott haj\u00f3 finoman eleget is tett eg\u00e9szen addig, m\u00edg a genakkeres haj\u00f3 b\u0151szeles vitorl\u00e1ja \u00f6ssze nem esett. A k\u00e9t haj\u00f3 egy m\u00e1sodperces k\u00fcl\u00f6nbs\u00e9ggel futott be, 5 perccel a ys II mez\u0151ny el\u0151tt. A szab\u00e1lyosan lefolytatott \u00f3v\u00e1st\u00e1rgyal\u00e1st v\u00e9g\u00fcl a Triton nyerte, a d\u00f6nt\u00e9shoz\u00f3k meg\u00e1llap\u00edtott\u00e1k, hogy el\u00e9g helyet biztos\u00edtott a St. Esther sz\u00e1m\u00e1ra.<\/p>\n

 <\/p>\n

A yardstick I. \u00e9rt\u00e9kel\u00e9si rendszerben a gy\u00f6ny\u00f6r\u0171 \u00faj vitorl\u00e1kkal sz\u00e1guld\u00f3 Hel\u00e9na (Scholtz 32) nyert a L\u00e1bad-X (XP33) \u00e9s a Rose (Beneteau First) el\u0151tt. Ys II-ben Triton, St. Esther, \u00c9va (H-Boat) eredm\u00e9ny sz\u00fcletett, m\u00edg a ys III-ban Hablaty, Penny, \u00e9s Catullus Maximus sorrend alakult ki a p\u00e1lyafutamon.<\/p>\n

 <\/p>\n

A Magyar Vitorl\u00e1s Sz\u00f6vets\u00e9g v\u00edzi rendez\u00e9se felfriss\u00edtette a Bahart tradicion\u00e1lis versenysorozat\u00e1t, ami l\u00e1that\u00f3an a parton is igyekszik meg\u00fajulni, hogy visszacs\u00e1b\u00edtsa azt a 15-20 haj\u00f3t, melyet az ut\u00f3bbi \u00e9vekben elvesz\u00edtett. A badacsonyi verseny mindig a szezon egyik legjobb BR fordul\u00f3ja volt \u00e9s id\u00e9n, ha lehet ilyet mondani, m\u00e9g ink\u00e1bb azz\u00e1 v\u00e1lhat. Nem kell sokat tenni, hogy a haj\u00f3z\u00e1si v\u00e1llalat egyed\u00fcl\u00e1ll\u00f3 sorozata meg\u00e9rje m\u00e1sodvir\u00e1gz\u00e1s\u00e1t \u00e9s \u00fajra 90-100 haj\u00f3s mez\u0151ny\u00f6k vitorl\u00e1zzanak a szombati t\u00farafutamokon.<\/p>\n

 <\/p>\n

Eredm\u00e9nyek \u00e9s k\u00e9pek hamarosan a www.bahartregatta.hu<\/a> oldalon.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

15 \u00e9ves BAHART Regatta amat\u0151r versenysorozat idei els\u0151, badacsonyi fordul\u00f3ja!   \u00c9l\u00e9nk \u00e9szaki sz\u00e9lben gy\u00fclekeztek a vitorl\u00e1z\u00f3k szombaton, a Badacsony el\u0151tti v\u00edzter\u00fcleten. N\u00e9mi halaszt\u00e1s ut\u00e1n elrajtolt a 65 haj\u00f3s mez\u0151ny Szigliget ir\u00e1ny\u00e1ba. Az \u00f6b\u00f6lben hol krajcolva, hol f\u00e9lsz\u00e9lben egy l\u00f3verseny jelleg\u0171 etap folyt az els\u0151 p\u00e1lyajelig.   A rajt el\u0151tt 16-18 csom\u00f3sra er\u0151s\u00f6d\u0151 \u00e9szaki sz\u00e9l […]<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":25591,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[2152,1734],"tags":[2110,2109],"sailing_author":"","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/25590"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=25590"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/25590\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/25591"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=25590"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=25590"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=25590"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}