{"id":25739,"date":"2018-06-25T08:27:22","date_gmt":"2018-06-25T06:27:22","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/?p=25739"},"modified":"2018-06-25T08:27:22","modified_gmt":"2018-06-25T06:27:22","slug":"vigyazz-kesz-rajt-igy-tedd-versenykepesse-turahajodat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2018\/06\/25\/vigyazz-kesz-rajt-igy-tedd-versenykepesse-turahajodat\/","title":{"rendered":"Vigy\u00e1zz, k\u00e9sz, rajt! – \u00edgy tedd versenyk\u00e9pess\u00e9 t\u00farahaj\u00f3dat"},"content":{"rendered":"

[et_pb_section bb_built=”1″][et_pb_row][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text _builder_version=”3.3.1″]<\/p>\n

Mi\u00e9rt ne lehetn\u00e9l egyszerre t\u00fara- \u00e9s versenyvitorl\u00e1z\u00f3 is? Ne agg\u00f3dj, nincs sz\u00fcks\u00e9ged ehhez k\u00e9t haj\u00f3ra, el\u00e9g, ha a jelenlegit optimaliz\u00e1lod \u00fagy, hogy egy versenyen \u00e9s t\u00fara\u00fatjaid sor\u00e1n is meg\u00e1llja a hely\u00e9t! A Quantum Sails szak\u00e9rt\u0151je, Jay Sharkey avat be a r\u00e9szletekbe, mit tehetsz, hogy jelenlegi haj\u00f3dat min\u00e9l versenyk\u00e9pesebb\u00e9 tedd.
\nMindenki szeret gyorsan menni a haj\u00f3j\u00e1val, m\u00e9g a legelk\u00f6telezettebb t\u00faravitorl\u00e1z\u00f3k sem tagadhatj\u00e1k ezt. Ha esetleg belek\u00f3stoln\u00e1nk a versenyz\u00e9sbe is, nem kell haj\u00f3v\u00e1s\u00e1rl\u00e1son t\u00f6rni a fej\u00fcnket, rengeteg kett\u0151s c\u00e9llal haszn\u00e1lt t\u00fara\/versenyvitorl\u00e1s van a vil\u00e1g vizein. M\u00e9g csak nem is kell teljesen \u00e1t\u00e9p\u00edteni jelenlegi t\u00farahaj\u00f3nkat ahhoz, hogy kiv\u00e1l\u00f3an kiszolg\u00e1lja versenyig\u00e9nyeinket is!<\/p>\n

 <\/p>\n

Vitorlaoptimaliz\u00e1l\u00e1s<\/strong>
\nA megfelel\u0151 min\u0151s\u00e9g\u0171 vitorla kiv\u00e1laszt\u00e1sa elengedhetetlen a versenyprogramhoz \u2013 \u00e9s ezt nem csak az\u00e9rt mondjuk, mert mi is vitorl\u00e1kat forgalmazunk. A vitorla a haj\u00f3 motorja, ez adja a sebess\u00e9g\u00e9t, ir\u00e1ny\u00edthat\u00f3s\u00e1g\u00e1t. Sok t\u00farahaj\u00f3 m\u00e9gis egy darabb\u00f3l \u00e1ll\u00f3 dacronvitorl\u00e1kkal megy, amik ugyan olcs\u00f3k, de hamar elvesz\u00edtik form\u00e1jukat, \u00edgy m\u00e9g ha \u00fagy is t\u0171nik, j\u00f3l m\u0171k\u00f6dnek m\u00e9g, akkor sem tudod haj\u00f3db\u00f3l kihozni a maximumot.
\nA legegyszer\u0171bb fejleszt\u00e9s, ha beruh\u00e1zol egy radi\u00e1l vitorl\u00e1ra. Ez a diz\u00e1jn seg\u00edt a vitorl\u00e1ra es\u0151 terhel\u00e9st megfelel\u0151en eloszlatni, \u00edgy mindenhol optim\u00e1lis lesz az anyagmennyis\u00e9g, k\u00f6nnyebb lesz a vitorla \u00e9s finom\u00edtani lehet az alakj\u00e1n is.
\nA membr\u00e1n vitorl\u00e1k m\u00e9g fejlettebb technol\u00f3gi\u00e1val k\u00e9sz\u00fclnek. A Quantum k\u00edn\u00e1lat\u00e1ban p\u00e9ld\u00e1ul a Fusion M vonal az, ami verseny- \u00e9s t\u00faraspecifik\u00e1ci\u00f3kkal is k\u00e9sz\u00fcl, olyan extr\u00e1kkal, mint a duplataffeta \u00e9s a v\u00e9konyfilmes(?) lamin\u00e1l\u00e1s \u2013 ezek n\u00f6velik a vitorla \u00e9lettartam\u00e1t \u00e9s alaktart\u00e1s\u00e1t is.
\nHa eld\u00f6nt\u00f6tted, hogy \u00faj vitorl\u00e1t v\u00e1s\u00e1rolsz, mindenk\u00e9pp egyeztess vitorlatervez\u0151 szakembereddel, pontosan mire \u00e9s mennyit szeretn\u00e9d majd haszn\u00e1lni. Ez az\u00e9rt fontos, hogy a te ig\u00e9nyeidre szabj\u00e1k a vitrol\u00e1t, r\u00e1ad\u00e1sul k\u00e9s\u0151bb majd abban is seg\u00edthet, hogyan \u00e1ll\u00edtsd be hozz\u00e1 a merevk\u00f6t\u00e9lzetet, \u00e9s hogyan \u00e1ll\u00edtsd be helyesen menet k\u00f6zben.<\/p>\n

 <\/p>\n

Megfelel\u0151 k\u00f6t\u00e9lmunka<\/strong>
\nA vitorlaoptimaliz\u00e1l\u00e1s csak az els\u0151 l\u00e9p\u00e9s. Ahhoz, hogy a remek \u00faj vitorl\u00e1idat megfelel\u0151en tudd kezelni, sz\u00fcks\u00e9ged lesz a megfelel\u0151 k\u00f6t\u00e9lzetre is. Azt javasoljuk, v\u00e1lts dynema magos k\u00f6telekre, ezek l\u00e9nyegesen t\u00f6bbet b\u00edrnak, \u00e9s sokkal k\u00f6nnyebbek is. A profi riggerek ki tudj\u00e1k v\u00e1lasztani, melyik a lehet\u0151 legv\u00e9konyabb k\u00f6t\u00e9l, ami m\u00e9g el fogja b\u00edrni az adott terhel\u00e9st, \u00e9s ezzel rengeteg s\u00falyt tudnak megsp\u00f3rolni \u2013 gondold csak el, h\u00e1ny m\u00e9ter k\u00f6t\u00e9l fut a haj\u00f3don!<\/p>\n

 <\/p>\n

 <\/p>\n

[\/et_pb_text][et_pb_code admin_label=”728×90 hirdet\u00e9s” _builder_version=”3.3.1″ saved_tabs=”all” text_orientation=”center” disabled=”off” disabled_on=”on||”]<ins data-revive-zoneid=”29″ data-revive-id=”f3c4ccd003388099bf01aac1602cd771″><\/ins><!– [et_pb_line_break_holder] –><script async src=”\/\/revive.xyzones.info\/www\/delivery\/asyncjs.php”><\/script>[\/et_pb_code][et_pb_text _builder_version=”3.3.1″]<\/p>\n

Profi m\u0171szerarzen\u00e1l<\/strong>
\nAhhoz, hogy fejleszd versenyz\u0151i k\u00e9pess\u00e9geidet, nem \u00e1rt, ha tudod m\u00e9rni, hogyan m\u00e9sz. Igaz\u00e1b\u00f3l nem kell ehhez t\u00fal sok m\u0171szer, azok viszont legyenek pontosak: tudd, mekkora a sz\u00e9l, honnan f\u00faj, \u00e9s a haj\u00f3d milyen gyorsan megy. Kalibr\u00e1ld be \u0151ket megfelel\u0151en, \u00e9s tanuld meg, milyen funkci\u00f3i vannak, mire k\u00e9pes, \u00e9s haszn\u00e1ld ezeket! Kezdd el regisztr\u00e1lni, milyen sz\u00e9lben hogyan m\u00e9sz! Ez nem csak az\u00e9rt fontos, hogy tudd, milyen gyors vagy, hanem hogy tudj dolgozni a pol\u00e1r diagramokkal, amik megmondj\u00e1k, milyen gyorsan kellene menned azon a sz\u00f6g\u00f6n, azzal a vitorl\u00e1val \u2013 teh\u00e1t tudd, mi a c\u00e9l, hova kell fejl\u0151dn\u00f6d.<\/p>\n

 <\/p>\n

Versenys\u00faly megszerz\u00e9se<\/strong>
\nV\u00e9gezet\u00fcl a haj\u00f3dat is versenyform\u00e1ba kell hoznod. Ennek legf\u0151bb l\u00e9p\u00e9se a s\u00faly\u00e1nak cs\u00f6kkent\u00e9se. Min\u00e9l t\u00f6bb holmit tudsz a parton hagyni, ann\u00e1l k\u00f6nnyebb lesz a haj\u00f3, \u00e9s ann\u00e1l gyorsabb leszel. Az\u00e9rt figyelj r\u00e1, hogy az oszt\u00e1lyel\u0151\u00edr\u00e1s mit mond, mit kell bent hagynod, de ami felesleges, azt semmik\u00e9pp se hurcold magaddal a versenyp\u00e1ly\u00e1n! El\u0151ny, ha a v\u00edztart\u00e1lyaid \u00fcresek, ha nincs tele kaj\u00e1val a h\u0171t\u0151, ha a grills\u00fct\u0151 kint marad. Amit m\u00e9gis viszel, azt pr\u00f3b\u00e1ld egyenletesen eloszlatni a haj\u00f3ban. Ha a belmotorod fix propelleres, lehet, hogy \u00e9rdemes egy \u00f6sszecsukhat\u00f3ra v\u00e1ltani. Tal\u00e1n gyeng\u00e9bb lesz, de az ellen\u00e1ll\u00e1s sokat fog javulni, azaz ism\u00e9t csak gyorsulni fogsz!
\nVigy\u00e1zz, k\u00e9sz, rajt!
\nHa ezeket a v\u00e1ltoztat\u00e1sokat elv\u00e9gzed, garant\u00e1lt, hogy a haj\u00f3d teljes\u00edtm\u00e9nye ugr\u00e1sszer\u0171en meg fog n\u0151ni. A java pedig csak most j\u00f6n: ir\u00e1ny a nevez\u00e9s! Pr\u00f3b\u00e1ld ki magad egy t\u00fara- vagy p\u00e1lyaversenyen!<\/p>\n

[\/et_pb_text][\/et_pb_column][\/et_pb_row][\/et_pb_section]<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

[et_pb_section bb_built=”1″][et_pb_row][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text _builder_version=”3.3.1″] Mi\u00e9rt ne lehetn\u00e9l egyszerre t\u00fara- \u00e9s versenyvitorl\u00e1z\u00f3 is? Ne agg\u00f3dj, nincs sz\u00fcks\u00e9ged ehhez k\u00e9t haj\u00f3ra, el\u00e9g, ha a jelenlegit optimaliz\u00e1lod \u00fagy, hogy egy versenyen \u00e9s t\u00fara\u00fatjaid sor\u00e1n is meg\u00e1llja a hely\u00e9t! A Quantum Sails szak\u00e9rt\u0151je, Jay Sharkey avat be a r\u00e9szletekbe, mit tehetsz, hogy jelenlegi haj\u00f3dat min\u00e9l versenyk\u00e9pesebb\u00e9 tedd. Mindenki szeret […]<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":25742,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"on","_et_pb_old_content":"

Mi\u00e9rt ne lehetn\u00e9l egyszerre t\u00fara- \u00e9s versenyvitorl\u00e1z\u00f3 is? Ne agg\u00f3dj, nincs sz\u00fcks\u00e9ged ehhez k\u00e9t haj\u00f3ra, el\u00e9g, ha a jelenlegit optimaliz\u00e1lod \u00fagy, hogy egy versenyen \u00e9s t\u00fara\u00fatjaid sor\u00e1n is meg\u00e1llja a hely\u00e9t! A Quantum Sails szak\u00e9rt\u0151je, Jay Sharkey avat be a r\u00e9szletekbe, mit tehetsz, hogy jelenlegi haj\u00f3dat min\u00e9l versenyk\u00e9pesebb\u00e9 tedd.<\/p>

Mindenki szeret gyorsan menni a haj\u00f3j\u00e1val, m\u00e9g a legelk\u00f6telezettebb t\u00faravitorl\u00e1z\u00f3k sem tagadhatj\u00e1k ezt. Ha esetleg belek\u00f3stoln\u00e1nk a versenyz\u00e9sbe is, nem kell haj\u00f3v\u00e1s\u00e1rl\u00e1son t\u00f6rni a fej\u00fcnket, rengeteg kett\u0151s c\u00e9llal haszn\u00e1lt t\u00fara\/versenyvitorl\u00e1s van a vil\u00e1g vizein. M\u00e9g csak nem is kell teljesen \u00e1t\u00e9p\u00edteni jelenlegi t\u00farahaj\u00f3nkat ahhoz, hogy kiv\u00e1l\u00f3an kiszolg\u00e1lja versenyig\u00e9nyeinket is!<\/p>

\u00a0<\/p>

Vitorlaoptimaliz\u00e1l\u00e1s<\/strong>
A megfelel\u0151 min\u0151s\u00e9g\u0171 vitorla kiv\u00e1laszt\u00e1sa elengedhetetlen a versenyprogramhoz \u2013 \u00e9s ezt nem csak az\u00e9rt mondjuk, mert mi is vitorl\u00e1kat forgalmazunk. A vitorla a haj\u00f3 motorja, ez adja a sebess\u00e9g\u00e9t, ir\u00e1ny\u00edthat\u00f3s\u00e1g\u00e1t. Sok t\u00farahaj\u00f3 m\u00e9gis egy darabb\u00f3l \u00e1ll\u00f3 dacronvitorl\u00e1kkal megy, amik ugyan olcs\u00f3k, de hamar elvesz\u00edtik form\u00e1jukat, \u00edgy m\u00e9g ha \u00fagy is t\u0171nik, j\u00f3l m\u0171k\u00f6dnek m\u00e9g, akkor sem tudod haj\u00f3db\u00f3l kihozni a maximumot.<\/p>

A legegyszer\u0171bb fejleszt\u00e9s, ha beruh\u00e1zol egy radi\u00e1l vitorl\u00e1ra. Ez a diz\u00e1jn seg\u00edt a vitorl\u00e1ra es\u0151 terhel\u00e9st megfelel\u0151en eloszlatni, \u00edgy mindenhol optim\u00e1lis lesz az anyagmennyis\u00e9g, k\u00f6nnyebb lesz a vitorla \u00e9s finom\u00edtani lehet az alakj\u00e1n is.<\/p>

A membr\u00e1n vitorl\u00e1k m\u00e9g fejlettebb technol\u00f3gi\u00e1val k\u00e9sz\u00fclnek. A Quantum k\u00edn\u00e1lat\u00e1ban p\u00e9ld\u00e1ul a Fusion M vonal az, ami verseny- \u00e9s t\u00faraspecifik\u00e1ci\u00f3kkal is k\u00e9sz\u00fcl, olyan extr\u00e1kkal, mint a duplataffeta \u00e9s a v\u00e9konyfilmes(?) lamin\u00e1l\u00e1s \u2013 ezek n\u00f6velik a vitorla \u00e9lettartam\u00e1t \u00e9s alaktart\u00e1s\u00e1t is.<\/p>

Ha eld\u00f6nt\u00f6tted, hogy \u00faj vitorl\u00e1t v\u00e1s\u00e1rolsz, mindenk\u00e9pp egyeztess vitorlatervez\u0151 szakembereddel, pontosan mire \u00e9s mennyit szeretn\u00e9d majd haszn\u00e1lni. Ez az\u00e9rt fontos, hogy a te ig\u00e9nyeidre szabj\u00e1k a vitrol\u00e1t, r\u00e1ad\u00e1sul k\u00e9s\u0151bb majd abban is seg\u00edthet, hogyan \u00e1ll\u00edtsd be hozz\u00e1 a merevk\u00f6t\u00e9lzetet, \u00e9s hogyan \u00e1ll\u00edtsd be helyesen menet k\u00f6zben.<\/p>

\u00a0<\/p>

Megfelel\u0151 k\u00f6t\u00e9lmunka<\/strong>
A vitorlaoptimaliz\u00e1l\u00e1s csak az els\u0151 l\u00e9p\u00e9s. Ahhoz, hogy a remek \u00faj vitorl\u00e1idat megfelel\u0151en tudd kezelni, sz\u00fcks\u00e9ged lesz a megfelel\u0151 k\u00f6t\u00e9lzetre is. Azt javasoljuk, v\u00e1lts dynema magos k\u00f6telekre, ezek l\u00e9nyegesen t\u00f6bbet b\u00edrnak, \u00e9s sokkal k\u00f6nnyebbek is. A profi riggerek ki tudj\u00e1k v\u00e1lasztani, melyik a lehet\u0151 legv\u00e9konyabb k\u00f6t\u00e9l, ami m\u00e9g el fogja b\u00edrni az adott terhel\u00e9st, \u00e9s ezzel rengeteg s\u00falyt tudnak megsp\u00f3rolni \u2013 gondold csak el, h\u00e1ny m\u00e9ter k\u00f6t\u00e9l fut a haj\u00f3don!<\/p>

\u00a0<\/p>

\"\"<\/p>

\u00a0<\/p>

Profi m\u0171szerarzen\u00e1l<\/strong>
Ahhoz, hogy fejleszd versenyz\u0151i k\u00e9pess\u00e9geidet, nem \u00e1rt, ha tudod m\u00e9rni, hogyan m\u00e9sz. Igaz\u00e1b\u00f3l nem kell ehhez t\u00fal sok m\u0171szer, azok viszont legyenek pontosak: tudd, mekkora a sz\u00e9l, honnan f\u00faj, \u00e9s a haj\u00f3d milyen gyorsan megy. Kalibr\u00e1ld be \u0151ket megfelel\u0151en, \u00e9s tanuld meg, milyen funkci\u00f3i vannak, mire k\u00e9pes, \u00e9s haszn\u00e1ld ezeket! Kezdd el regisztr\u00e1lni, milyen sz\u00e9lben hogyan m\u00e9sz! Ez nem csak az\u00e9rt fontos, hogy tudd, milyen gyors vagy, hanem hogy tudj dolgozni a pol\u00e1r diagramokkal, amik megmondj\u00e1k, milyen gyorsan kellene menned azon a sz\u00f6g\u00f6n, azzal a vitorl\u00e1val \u2013 teh\u00e1t tudd, mi a c\u00e9l, hova kell fejl\u0151dn\u00f6d.<\/p>

\u00a0<\/p>

Versenys\u00faly megszerz\u00e9se<\/strong>
V\u00e9gezet\u00fcl a haj\u00f3dat is versenyform\u00e1ba kell hoznod. Ennek legf\u0151bb l\u00e9p\u00e9se a s\u00faly\u00e1nak cs\u00f6kkent\u00e9se. Min\u00e9l t\u00f6bb holmit tudsz a parton hagyni, ann\u00e1l k\u00f6nnyebb lesz a haj\u00f3, \u00e9s ann\u00e1l gyorsabb leszel. Az\u00e9rt figyelj r\u00e1, hogy az oszt\u00e1lyel\u0151\u00edr\u00e1s mit mond, mit kell bent hagynod, de ami felesleges, azt semmik\u00e9pp se hurcold magaddal a versenyp\u00e1ly\u00e1n! El\u0151ny, ha a v\u00edztart\u00e1lyaid \u00fcresek, ha nincs tele kaj\u00e1val a h\u0171t\u0151, ha a grills\u00fct\u0151 kint marad. Amit m\u00e9gis viszel, azt pr\u00f3b\u00e1ld egyenletesen eloszlatni a haj\u00f3ban. Ha a belmotorod fix propelleres, lehet, hogy \u00e9rdemes egy \u00f6sszecsukhat\u00f3ra v\u00e1ltani. Tal\u00e1n gyeng\u00e9bb lesz, de az ellen\u00e1ll\u00e1s sokat fog javulni, azaz ism\u00e9t csak gyorsulni fogsz!
Vigy\u00e1zz, k\u00e9sz, rajt!
Ha ezeket a v\u00e1ltoztat\u00e1sokat elv\u00e9gzed, garant\u00e1lt, hogy a haj\u00f3d teljes\u00edtm\u00e9nye ugr\u00e1sszer\u0171en meg fog n\u0151ni. A java pedig csak most j\u00f6n: ir\u00e1ny a nevez\u00e9s! Pr\u00f3b\u00e1ld ki magad egy t\u00fara- vagy p\u00e1lyaversenyen!<\/p>","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1919,1804],"tags":[2107],"sailing_author":"Quantum Sails","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/25739"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=25739"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/25739\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/25742"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=25739"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=25739"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=25739"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}