{"id":25953,"date":"2018-08-01T11:30:22","date_gmt":"2018-08-01T09:30:22","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/?p=25953"},"modified":"2018-08-08T10:50:31","modified_gmt":"2018-08-08T08:50:31","slug":"es-otven","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2018\/08\/01\/es-otven\/","title":{"rendered":"\u00c9s \u00f6tven!"},"content":{"rendered":"

2018-at \u00edrunk. Lehet mondani, hogy a vil\u00e1g legt\u00f6bb modern kori rezd\u00fcl\u00e9s\u00e9t a folyamatos, n\u00e9ha er\u0151ltetett v\u00e1ltoz\u00e1s, a t\u00fallicit\u00e1l\u00f3s verseng\u00e9s, a rekordok \u00e9s azok hajszol\u00e1sa hatja \u00e1t. Nem csak a versenyz\u00e9sben, hanem az \u00e9letben. Egyre magasabbra tolt l\u00e9cek, egyre magasabban l\u00e9v\u0151 ingerk\u00fcsz\u00f6b, egyre sebesebb inform\u00e1ci\u00f3\u00e1raml\u00e1s \u00e9s egyre t\u00f6bb frusztr\u00e1ci\u00f3 mindezek k\u00f6vetkezt\u00e9ben. Ami a m\u00e9di\u00e1ban megjelenik, annak valahogy fel\u00fcl kell kerekedni a magasra ker\u00fclt l\u00e9ceken, valahogy piszk\u00e1lnia kell az ingerk\u00fcsz\u00f6b\u00f6t, k\u00fcl\u00f6nben a f\u00e1sult \u00e9rdektelens\u00e9g k\u00f6d\u00e9be v\u00e9sz \u2013 legal\u00e1bbis a tartalomszolg\u00e1ltat\u00f3k v\u00e9lem\u00e9nye szerint. Itt \u00e9rzem sz\u00fcks\u00e9g\u00e9t ford\u00edtani az \u00e9rmen, \u00e9s feltenni a sokmilli\u00f3 forintos k\u00e9rd\u00e9st: mi\u00e9rt is kellene \u00e9rdekl\u0151d\u00e9st kelteni sz\u00e9les t\u00f6megekben, akik sz\u00e1m\u00e1ra a (verseny) vitorl\u00e1z\u00e1s olyan \u00fari h\u00f3bort, amelyet rendszerint \u00fcgyesen \u00e9s\/vagy hitv\u00e1nyul megszerzett jelent\u0151s vagyonok tulajdonosai \u0171znek puszta kivagyis\u00e1gb\u00f3l (term\u00e9szetesen kapit\u00e1nyi sapk\u00e1ban, makkos deckcip\u0151ben \u00e9s felhajtott gall\u00e9r\u00fa pik\u00e9-p\u00f3l\u00f3ban*).<\/p>\n

 <\/p>\n

 <\/p>\n

Tekints\u00fcnk el nagyvonal\u00faan az \u00f6tvent\u0151l, egy\u00fattal koncentr\u00e1ljunk csak arra a v\u00e9gtelen\u00fcl leegyszer\u0171s\u00edtett c\u00e9lra, hogy a vitorl\u00e1z\u00e1s eme legnemesebb magyarorsz\u00e1gi verseny\u00e9t, ez\u00e1ltal mag\u00e1t a vitorl\u00e1z\u00e1st \u00e9s a vitorl\u00e1sversenyz\u00e9st is a k\u00f6z sz\u00e1m\u00e1ra bemutatni, esetleg kifejezetten n\u00e9pszer\u0171s\u00edteni szeretn\u00e9nk. Ha a j\u00falius utols\u00f3 h\u00e9tv\u00e9g\u00e9j\u00e9n lezajlott versenyre tekint\u00fcnk, sok \u00e9v ut\u00e1n \u00fajra visszat\u00e9r\u0151 furcsas\u00e1gok halmaz\u00e1val tal\u00e1ljuk magunkat szembe. Olyanokkal, amelyekre neh\u00e9z nemhogy j\u00f3zan, de egy\u00e1ltal\u00e1n b\u00e1rmilyen elfogadhat\u00f3 magyar\u00e1zatot tal\u00e1lni. Arra, hogy a versenyek legfontosabb szerepl\u0151i, a versenyz\u0151k sz\u00e1m\u00e1ra mindez mit jelent, k\u00fcl\u00f6n kit\u00e9rek.<\/p>\n

 <\/p>\n

 <\/p>\n

El\u0151sz\u00f6r, hozzuk k\u00f6zel a versenyt a n\u00e9z\u0151kh\u00f6z!<\/strong><\/p>\n

 <\/p>\n

 <\/p>\n

155 km l\u00e9gvonalban. Ezt nyilv\u00e1nval\u00f3 okb\u00f3l lehetetlen a n\u00e9z\u0151k k\u00f6zel\u00e9be hozni. A 6 km hossz\u00fa rajtvonalon \u00e1csorg\u00f3-araszol\u00f3 hatsz\u00e1zn\u00e1l is t\u00f6bb haj\u00f3 – persze megfelel\u0151 helyr\u0151l n\u00e9zve – l\u00e9legzetel\u00e1ll\u00edt\u00f3 l\u00e1tv\u00e1ny, de a rajt ut\u00e1ni \u00f3r\u00e1kban a mez\u0151ny sz\u00f3r\u00f3d\u00e1sa miatt teljesen \u00e1ttekinthetetlen lesz a verseny, ennek megfelel\u0151en rettent\u0151 gyorsan zuhanhat a n\u00e9z\u0151k, \u00e9rdekl\u0151d\u0151k lelkesed\u00e9se. \u00c9vek, \u00e9vtizedek \u00f3ta l\u00e9tezik erre megold\u00e1s: a k\u00f6zvet\u00edt\u00e9s. Ha \u00e9l\u0151ben nem megy, akkor virtu\u00e1lisan. A szalagok ut\u00f3bbi \u00e9veinek t\u00f6rt\u00e9net\u00e9ben ki\u00fajul\u00f3 fek\u00e9lyes seb a nyomon k\u00f6vet\u00e9s. Ami\u00f3ta a technol\u00f3giai felt\u00e9telek \u2013 elvileg \u2013 adottak, a rendez\u0151k r\u00e9sz\u00e9r\u0151l az\u00f3ta van meg a l\u00e1tsz\u00f3lagos c\u00e9lkit\u0171z\u00e9s, hogy valamennyi haj\u00f3 helyzete megismerhet\u0151 legyen a verseny 48 \u00f3r\u00e1j\u00e1nak b\u00e1rmelyik perc\u00e9ben. Az idei \u00e9vben m\u00e1r \u00f6r\u00f6mteli volt, hogy a nyomon k\u00f6vet\u00e9st szolg\u00e1ltat\u00f3 szerver legal\u00e1bb nem omlott \u00f6ssze, a verseny ideje alatt tette a dolg\u00e1t. Ez mindenk\u00e9pp jelent\u0151s el\u0151rel\u00e9p\u00e9s a kor\u00e1bbi \u00e9vek csapnival\u00f3 szolg\u00e1ltat\u00e1s\u00e1hoz k\u00e9pest. Ugyanakkor neh\u00e9z szemet hunyni n\u00e9h\u00e1ny neh\u00e9zs\u00e9g felett, amelyek az \u00e9rdekl\u0151d\u0151k \u00e9s esetleg a versenyz\u0151k sz\u00e1m\u00e1ra is gondokat okozhattak. Csak sorban\u2026
\nAz els\u0151 perct\u0151l kavarod\u00e1s a jelad\u00f3 azonos\u00edt\u00f3k, a rajtsz\u00e1mok \u00e9s a haj\u00f3 elnevez\u00e9sek k\u00f6z\u00f6tt, t\u00f6bb haj\u00f3 neve csak a rajt napj\u00e1n kora d\u00e9lut\u00e1nra rendez\u0151d\u00f6tt, n\u00e9h\u00e1nynak a rajtsz\u00e1ma a verseny v\u00e9g\u00e9ig hib\u00e1san jelent meg. P\u00e9ld\u00e1ul az abszol\u00fat harmadikk\u00e9nt befut\u00f3 Opel Fifty-Fifty-t hi\u00e1ba kerest\u00fck a haj\u00f3k k\u00f6z\u00f6tt, mert hossz\u00fa ideig nem a saj\u00e1t azonos\u00edt\u00f3j\u00e1val jelent meg.
\nA nyomon k\u00f6vet\u00e9st biztos\u00edt\u00f3 szerver szolg\u00e1ltat\u00e1sai k\u00f6z\u00f6tt a verseny ideje alatt jelent meg n\u00e9h\u00e1ny friss\u00edt\u00e9s, b\u0151v\u00edt\u00e9s, \u00edgy p\u00e9ld\u00e1ul a haj\u00f3k menetir\u00e1ny\u00e1nak helyes jelz\u00e9se (ne kelet fel\u00e9 n\u00e9zzen minden kis ikon), a sebess\u00e9g jelz\u00e9se, vagy az, hogy vizu\u00e1lisan is el legyenek k\u00fcl\u00f6n\u00edtve a haj\u00f3oszt\u00e1lyok \u00e9s a k\u00eds\u00e9r\u0151\/m\u00e9diamotorosok. Nem k\u00e9sz rendszert kaptunk, hanem egy teszt\u00fczemben l\u00e9v\u0151t, amit az utols\u00f3 (rajt) ut\u00e1ni \u00f3r\u00e1kban is fejlesztettek.<\/p>\n

 <\/p>\n

 <\/p>\n

N\u00e9h\u00e1ny szolg\u00e1ltat\u00e1st ezzel egy\u00fctt sem siker\u00fclt a verseny v\u00e9g\u00e9ig \u00f6sszerakni. P\u00e9ld\u00e1ul a haj\u00f3oszt\u00e1lyok szerinti sz\u0171r\u00e9st a megjelen\u00edt\u00e9sben is (ne hatsz\u00e1zn\u00e1l t\u00f6bb ikon k\u00f6z\u00fcl kelljen bogar\u00e1szni az azonos oszt\u00e1lyba tartoz\u00f3 haj\u00f3kat).<\/p>\n

 <\/p>\n

 <\/p>\n

Mondjuk \u00fagy diszkr\u00e9ten: fura, hogy 2018-ban nem tudtak \u00f6sszerakni nemhogy egy (kett\u0151: iOS \u00e9s Android) telefonos applik\u00e1ci\u00f3t, de egy mobilbar\u00e1t internetes oldalt sem. Ezzel elv\u00e9ve a versenyz\u0151kt\u0151l azt a lehet\u0151s\u00e9get, hogy saj\u00e1t helyez\u00e9s\u00fcket, aktu\u00e1lis helyzet\u00fcket a t\u00f6bbiekhez k\u00e9pest tudj\u00e1k \u00e9rt\u00e9kelni.<\/p>\n

 <\/p>\n

 <\/p>\n

Nagyj\u00e1b\u00f3l k\u00f6zismert, hogy a piacon sz\u00e1mos m\u0171k\u00f6d\u0151 flottak\u00f6vet\u0151 megold\u00e1s van, amely a minim\u00e1lis elv\u00e1r\u00e1soknak nemhogy megfelel, hanem jelent\u0151sen t\u00falsz\u00e1rnyalja azokat. Ezek k\u00f6z\u00f6tt van magyar fejleszt\u00e9s\u0171 is, amely nem ig\u00e9nyel k\u00fcl\u00f6n eszk\u00f6zt, vannak bev\u00e1lt k\u00fclf\u00f6ldi megold\u00e1sok kifinomult telemetri\u00e1s k\u00f6zvet\u00edt\u00e9si lehet\u0151s\u00e9ggel (nem csak GPS, hanem a haj\u00f3 m\u0171szereinek adatait is k\u00e9pes tov\u00e1bb\u00edtani). Valami okn\u00e1l fogva ezek nem feleltek meg a rendez\u0151k szempontjainak. T\u00e9ny, hogy e szempontok k\u00f6z\u00f6tt a bajba jutottak ment\u00e9s\u00e9\u00e9rt felel\u0151s szervezetek szakmai elv\u00e1r\u00e1sai is jelent\u0151s s\u00fallyal estek latba, azonban ezen elv\u00e1r\u00e1sokba sim\u00e1n \u00e9s teljesen \u00e9letszer\u0171en belef\u00e9rhetett volna egy p\u00e1nikgomb, ugyanakkor egy\u00e9rtelm\u0171en el\u00e9gtelen volt a 6-7 perces k\u00e9s\u00e9s a poz\u00edci\u00f3-meghat\u00e1roz\u00e1sban (r\u00e1ad\u00e1sul sok haj\u00f3 a verseny 14-15. \u00f3r\u00e1j\u00e1t\u00f3l csak nagyj\u00e1b\u00f3l negyed \u00f3r\u00e1nk\u00e9nt adott poz\u00edci\u00f3jelz\u00e9st).<\/p>\n

 <\/p>\n

 <\/p>\n

Versenyz\u0151i szemmel is voltak furcsas\u00e1gok a nyomon k\u00f6vet\u00e9s viszonylat\u00e1ban. A versenyutas\u00edt\u00e1sban olyan m\u0171szaki megold\u00e1s kivitelez\u00e9s\u00e9re k\u00f6telezt\u00e9k a versenyen r\u00e9szt vev\u0151 haj\u00f3k \u00fczemeltet\u0151it\/korm\u00e1nyosait, amely a verseny el\u0151tti napokban jelent\u0151s, \u00e9s mint ut\u00f3bb kider\u00fclt, teljesen felesleges t\u00f6bbletterhet jelentett. Mindezt rendk\u00edv\u00fcl pongyola m\u00f3don, a m\u0171szaki specifik\u00e1ci\u00f3kkal szemben t\u00e1masztott szakmai k\u00f6vetelm\u00e9nyeknek fittyet h\u00e1nyva.<\/p>\n

 <\/p>\n

 <\/p>\n

A kiosztott berendez\u00e9sek jelent\u0151s r\u00e9sze nem volt sem v\u00edz-, sem \u00fct\u00e9s\u00e1ll\u00f3. Az ezt sz\u00f3v\u00e1 tev\u0151 korm\u00e1nyosoknak r\u00f6vid tanakod\u00e1s ut\u00e1n egy strapab\u00edr\u00f3bb modellt adtak. M\u00e1r akinek jutott, mert annak ellen\u00e9re, hogy az el\u0151zetes \u00e9rdekl\u0151d\u00e9s alapj\u00e1n rekord sz\u00e1m\u00fa nevez\u0151t v\u00e1rtak, a f\u00fcredi versenyirod\u00e1n csak kb. 600 nyomk\u00f6vet\u0151 \u00e1llt rendelkez\u00e9sre. \u00c9s ha m\u00e1r a f\u00f6ldrajz el\u0151ker\u00fclt\u2026 On-line nevez\u00e9s ide, m\u0171k\u00f6d\u0151-m\u0171k\u00f6dget\u0151 VIHAR rendszer oda, a rajt el\u0151tt nem csak F\u00fcredr\u0151l, hanem Keszthelyr\u0151l, F\u00f6ldv\u00e1rr\u00f3l, Badacsonyb\u00f3l \u00e9s Si\u00f3fokr\u00f3l is \u00e1t kellett aut\u00f3zni\/haj\u00f3zni a jelad\u00f3k\u00e9rt. A verseny ut\u00e1n pedig vissza (sok haj\u00f3 k\u00f6zlekedett 60-80 km\/h sebess\u00e9ggel a part k\u00f6zeli utakon a verseny m\u00e1sodik napj\u00e1n F\u00fcred fel\u00e9).<\/p>\n

 <\/p>\n

 <\/p>\n

\u00c9s v\u00e9g\u00fcl: let\u00f6lthet\u0151 track, hogy meglegyen eml\u00e9kbe? B\u00f3jav\u00e9teli sorrend? El\u0151zetes befut\u00e1si eredm\u00e9ny? Egyikre sem volt megold\u00e1s, pedig ezek minim\u00e1lis energiabefektet\u00e9ssel a rendszerbe illeszthet\u0151k lettek volna.<\/p>\n

 <\/p>\n

 <\/p>\n

 <\/p>\n

Szeretn\u00e9k egy olyan k\u00f6zvet\u00edt\u00e9st, amely, m\u00e9g ha nem is k\u00f6veti a jelent\u0151s nemzetk\u00f6zi versenyek (VOR, VG, AC, Transat) hagyom\u00e1nyait \u00e9s m\u00e1solja azok min\u0151s\u00e9g\u00e9t, de legal\u00e1bb az elv\u00e1rhat\u00f3 minim\u00e1lis tud\u00e1st hozza: a verseny \u00f6sszes r\u00e9sztvev\u0151j\u00e9nek teljes versenyz\u00e9s\u00e9t percen bel\u00fcli pontoss\u00e1ggal tudjam k\u00f6vetni, ak\u00e1r mobilr\u00f3l is. Versenyz\u0151k\u00e9nt gondoskodom r\u00f3la, hogy legyen kell\u0151 pontoss\u00e1g\u00fa tracklogom, ugyanakkor annak \u00f6r\u00fcln\u00e9k, ha a nekem szurkol\u00f3 bar\u00e1taim, ismer\u0151seim, szponzoraim l\u00e1tn\u00e1k, hogy pontosan hol j\u00e1rok. Nem mellesleg nagyszer\u0171 lenne, ha ezt b\u00e1rki, b\u00e1rhol, b\u00e1rmikor meg tudn\u00e1 tenni. Kiv\u00e1lasztva a kedvenc haj\u00f3j\u00e1t (esetleg l\u00e1tva egy k\u00e9pet, le\u00edr\u00e1st r\u00f3la). \u00c9s k\u00e9tlem, hogy ezzel az ig\u00e9nyemmel egyed\u00fcl lenn\u00e9k.
\nVersenyz\u0151k\u00e9nt pedig par\u00e1d\u00e9s lenne a befut\u00e1s ut\u00e1n 1-2 (\u00e9s nem 12) \u00f3r\u00e1val tudni, hogy j\u00f3l siker\u00fclt-e a verseny.<\/p>\n

 <\/p>\n

 <\/p>\n

K\u00f6vetni m\u00e1r tudunk, k\u00f6zvet\u00edts\u00fcnk is!<\/strong><\/p>\n

 <\/p>\n

 <\/p>\n

Lehet butas\u00e1g vagy kivagyis\u00e1g, ugyanakkor szerintem annak van \u00e9rtelme, amikor egy k\u00f6zvet\u00edt\u00e9st, lett l\u00e9gyen az aut\u00f3verseny, m\u0171korcsolya, agyaggalamb-l\u00f6v\u00e9szet vagy labdar\u00fag\u00e1s, olyan ember komment\u00e1l, aki \u00e9rt is hozz\u00e1. \u00c9s nem csak az egyszer\u0171 m\u0171\u00e9rt\u0151 szintj\u00e9n, hanem alaposan. Mondjuk mint Szepesi Gy\u00f6rgy, akinek nem kellett s\u00fag\u00f3g\u00e9p, nem kellett a f\u00fcl\u00e9be duruzsol\u00f3 h\u00e1tt\u00e9rember ahhoz, hogy \u00e9rtelmesen, pontosan, informat\u00edvan \u00e9s sz\u00f3rakoztat\u00f3 m\u00f3don tudjon besz\u00e1molni egy meccs t\u00f6rt\u00e9n\u00e9seir\u0151l. Ezt a telev\u00edzi\u00f3ban l\u00e1tott k\u00f6zvet\u00edt\u00e9s szakaszosan \u00e9s elk\u00e9peszt\u0151en sz\u00e9les min\u0151s\u00e9gi palett\u00e1n tudta csak hozni, sok olyan alapvet\u0151 szakmai hib\u00e1val, amely felett vagy egyszer\u0171en \u00e1tsiklottak vagy amelyet hosszas \u00e9s komplik\u00e1lt magyar\u00e1zat \u00fatj\u00e1n pr\u00f3b\u00e1ltak meg tiszt\u00e1ba tenni. Sokszor eredm\u00e9nytelen\u00fcl.<\/p>\n

 <\/p>\n

 <\/p>\n

Gyermekkoromb\u00f3l eml\u00e9kszem a vas\u00e1rnapi (szombati? \u2013 soha nem \u00e9rdekelt a foci) m\u00e9rk\u0151z\u00e9sek r\u00e1di\u00f3s k\u00f6rkapcsol\u00e1saira, amikor a hallgat\u00f3k t\u00f6m\u00f6ren kaptak besz\u00e1mol\u00f3kat valamennyi \u00e9pp fut\u00f3 m\u00e9rk\u0151z\u00e9s \u00e1ll\u00e1s\u00e1r\u00f3l, legfontosabb t\u00f6rt\u00e9n\u00e9seir\u0151l. A szalag k\u00f6zvet\u00edt\u00e9se nagyj\u00e1b\u00f3l semmi m\u00e1sr\u00f3l nem sz\u00f3lt, mint a versenyt ural\u00f3 katamar\u00e1nok k\u00fczdelm\u00e9r\u0151l, n\u00e9ha egy-egy kitekint\u00e9ssel a klasszikus haj\u00f3oszt\u00e1lyokra (\u00d6sszevont cirk\u00e1l\u00f3), k\u00fcl\u00f6n\u00f6sen figyelemmel a k\u00e9t nagy m\u00falt\u00fa haj\u00f3ra. Ez a k\u00f6r\u00fclbel\u00fcl 20 haj\u00f3 volt az, ami a k\u00f6zvet\u00edt\u00e9s idej\u00e9nek 95 sz\u00e1zal\u00e9k\u00e1t kit\u00f6lt\u00f6tte, m\u00edg \u0151k a teljes mez\u0151ny 3 sz\u00e1zal\u00e9k\u00e1t adj\u00e1k ki. Szegr\u0151l-v\u00e9gr\u0151l persze megeml\u00edtett\u00e9k, hogy ez bizony egy 48 \u00f3r\u00e1s verseny, \u00e9s van\/lesz, aki nem fog tudni szintid\u0151n bel\u00fcl befutni, mert a haj\u00f3ja alkalmatlan r\u00e1, de hogy mi\u00e9rt, arr\u00f3l m\u00e1r egy sz\u00f3 sem esett. \u00c9s ha m\u00e1r \u00e9l\u0151ben k\u00f6zvet\u00edt\u00fcnk, a verseny rajt ut\u00e1ni m\u00e1sodik legfontosabb esem\u00e9nye, az abszol\u00fat els\u0151 haj\u00f3 befut\u00f3ja kaphatott volna annyi m\u0171sorid\u0151t, hogy a labdar\u00fag\u00f3-m\u00e9rk\u0151z\u00e9st megel\u0151z\u0151 kvaterk\u00e1z\u00e1st n\u00e9h\u00e1ny percre f\u00e9lbehagyj\u00e1k \u00e9rte.<\/p>\n

 <\/p>\n

 <\/p>\n

\u00d6r\u00fcln\u00e9k, ha ez m\u00e1shogy lenne j\u00f6v\u0151re. J\u00f3 lenne, ha megsz\u00f3laln\u00e1nak olyan parton l\u00e9v\u0151 mikrofon- \u00e9s kamera\u00e9rett vitorl\u00e1z\u00f3k, akik \u00e9rdemben tudnak besz\u00e9lni \u00e9s nem csak a rohan\u00f3g\u00e9pekr\u0151l, hanem azokr\u00f3l a vitorl\u00e1sokr\u00f3l is, amelyek sz\u00e9p sz\u00e1mban k\u00e9pviseltett\u00e9k magukat a versenyen, \u00e9s amelyekr\u0151l m\u00e9lt\u00e1nytalanul kev\u00e9s sz\u00f3 esett. A Sud\u00e1r Regatta oszt\u00e1lyr\u00f3l (az egyik legn\u00e9pesebb oszt\u00e1lysz\u00f6vets\u00e9g, r\u00e1ad\u00e1sul magyar tervez\u00e9s\u0171 \u00e9s \u00e9p\u00edt\u00e9s\u0171 haj\u00f3val), a YS-oszt\u00e1lyokr\u00f3l, a modern one design oszt\u00e1lyokr\u00f3l. \u00c9s persze a cs\u00facsg\u00e9pekkel val\u00f3 vitorl\u00e1z\u00e1s neh\u00e9zs\u00e9geir\u0151l is.
\n\u00c9s ha m\u00e1r az embereknek pr\u00f3b\u00e1ljuk bemutatni ezt a gy\u00f6ny\u00f6r\u0171 sportot, akkor haszn\u00e1ljuk ki erre mindazt a lehet\u0151s\u00e9get, ami rendelkez\u00e9s\u00fcnkre \u00e1ll, \u00e9s lehet\u0151leg ne olyan, nagyj\u00e1b\u00f3l betarthatatlan szab\u00e1lyokat hozzunk, amelyekkel a t\u00e1vols\u00e1got n\u00f6velj\u00fck. Mint a k\u00eds\u00e9r\u0151motorosok fot\u00f3z\u00e1si utas\u00edt\u00e1sa (csak a saj\u00e1t haj\u00f3t lehet), a n\u00e9vhaszn\u00e1lat (a hivatalos n\u00e9v csak a hivatalos oldalon vagy az arra val\u00f3 hivatkoz\u00e1ssal jelenhet meg), \u00fagy \u00e1ltal\u00e1ban a h\u00edrad\u00e1sokat, k\u00f6zvet\u00edt\u00e9seket, m\u00e9diamegjelen\u00e9seket, k\u00f6telez\u0151 akkredit\u00e1ci\u00f3t szab\u00e1lyoz\u00f3 szigor\u00fa utas\u00edt\u00e1s \u00e9s ennek lehets\u00e9ges k\u00f6vetkezm\u00e9nyei. Mindezzel a rendez\u0151k figyelmen k\u00edv\u00fcl hagyt\u00e1k a t\u00f6meg erej\u00e9t \u00e9s az ebben rejl\u0151 lehet\u0151s\u00e9geket. Mert azzal, hogy a n\u00e9vad\u00f3 szponzor j\u00f3t\u00e9tem\u00e9nye ok\u00e1n 16 haj\u00f3 16 szabad hely\u00e9t p\u00e1ly\u00e1ztatj\u00e1k \u201eb\u00e1rki\u201d sz\u00e1m\u00e1ra, m\u00e9g nem lesz k\u00f6zelebb a vitorl\u00e1z\u00e1s \u00e9lm\u00e9nye az \u00e1tlagemberhez. \u00dagy viszont ann\u00e1l ink\u00e1bb, ahogy a k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi m\u00e9dia \u00f6sszes sz\u00f3ba j\u00f6het\u0151 fel\u00fclete k\u00e9k \u00e9ggel, t\u00fcrkiz v\u00edzzel \u00e9s feh\u00e9r vitorl\u00e1kkal van tele a versenyre utal\u00f3 tag-ekkel, \u00e9s a fel-felugr\u00f3 k\u00e9peket l\u00e1tva egyre t\u00f6bb ember \u00edr kommentet, hogy \u201enem is tudtam, hogy vitorl\u00e1zol, ugye elviszel j\u00f6v\u0151re?\u201d. Mert \u00fagy gondolom, nagyj\u00e1b\u00f3l-eg\u00e9sz\u00e9ben ez lenne a c\u00e9l.<\/p>\n

 <\/p>\n

 <\/p>\n

\u00c9s ha m\u00e1r 16<\/strong><\/p>\n

 <\/p>\n

 <\/p>\n

A nagy versenyen val\u00f3 r\u00e9szv\u00e9tel mindig is valami kimagasl\u00f3an j\u00f3 dolognak van felt\u00fcntetve. Az \u00e9rme t\u00fals\u00f3 fel\u00e9t szeml\u00e9lve azonban k\u00e9t dolgot nem lehet figyelmen k\u00edv\u00fcl hagyni. Az egyik az, hogy ez egy verseny. Igazolt, felk\u00e9sz\u00fclt sportemberek k\u00fczdenek egym\u00e1s, az id\u0151 \u00e9s az id\u0151j\u00e1r\u00e1s ellen az\u00e9rt, hogy saj\u00e1t magukat, sportt\u00e1rsaikat fel\u00fclm\u00falva, a term\u00e9szet szesz\u00e9lyeit kihaszn\u00e1lva eredm\u00e9nyesek legyenek. A m\u00e1sik, hogy a term\u00e9szetet \u00e9s a technikai sportokban folyamatosan jelen l\u00e9v\u0151 vesz\u00e9lyt nem lehet kivenni a k\u00e9pletb\u0151l. B\u00e1rmelyik haj\u00f3 ker\u00fclhet bajba. A legjobb m\u0171szaki \u00e1llapotban l\u00e9v\u0151 vitorl\u00e1son is ad\u00f3dhatnak komoly vesz\u00e9lyt jelent\u0151 meghib\u00e1sod\u00e1sok, amelyek m\u00e9g a gyakorlott, felk\u00e9sz\u00fclt, a v\u00e9szhelyzetek kezel\u00e9s\u00e9ben is tapasztalattal rendelkez\u0151 embereknek is kih\u00edv\u00e1st jelentenek. Milyen elgondol\u00e1sok, \u00f6tletek sokas\u00e1ga kell ahhoz, hogy egy ilyen k\u00f6rnyezetbe helyezzenek egy teljesen amat\u0151r vend\u00e9get? Persze, van felel\u0151ss\u00e9gv\u00e1llal\u00e1si nyilatkozat, meg mindenf\u00e9le m\u00e1s is, \u00e9s k\u00fcl\u00f6nben is, a haj\u00f3 felel\u0151s vezet\u0151je \u201evisz mindent\u201d. \u00c9s akkor m\u00e9g t\u00e9nyleg csak a j\u00f3zan \u00e9sz adta els\u0151 felvet\u00e9seket \u00e9rintettem. Az eg\u00e9sz helyzet m\u00e9lt\u00e1nytalans\u00e1g\u00e1r\u00f3l m\u00e9g sokat lehetne \u00edrni.<\/p>\n

 <\/p>\n

 <\/p>\n

\u00c9s akkor j\u00f6jj\u00f6n az apraja<\/strong><\/p>\n

 <\/p>\n

 <\/p>\n