{"id":2627,"date":"2010-01-14T00:00:00","date_gmt":"2010-01-13T23:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2010\/01\/14\/horn-fok-kipipalva\/"},"modified":"2017-08-01T23:48:19","modified_gmt":"2017-08-01T21:48:19","slug":"horn-fok-kipipalva","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2010\/01\/14\/horn-fok-kipipalva\/","title":{"rendered":"Horn-fok kipip\u00e1lva"},"content":{"rendered":"

\n R\u00e1n\u00e9zve a sz\u00fclet\u00e9si d\u00e1tum\u00e1ra el\u00e9gg\u00e9 elsz\u00f6rnyedtem. Azut\u00e1n r\u00e1j\u00f6ttem, hogy biztosan ez csak nekem a K\u00f6z\u00e9p-Eur\u00f3p\u00e1ban k\u00f6zel sem vizi nemzetnek nevezhet\u0151 n\u00e9p fi\u00e1nak sz\u00f6rny\u0171. Gondolom Ausztr\u00e1li\u00e1b\u00f3l van m\u00e9g p\u00e1r 16 \u00e9ves aki erre v\u00e1gyik.\n<\/p>\n

\n Jessica Watson azt a c\u00e9l t\u00fczte ki maga el\u00e9, hogy \u0151 legyen a legfiatalabb, aki egyed\u00fcl, meg\u00e1ll\u00e1s \u00e9s seg\u00edts\u00e9g n\u00e9lk\u00fcl megker\u00fcli a F\u00f6ldet. Az 1993. m\u00e1jus 18-\u00e1n sz\u00fcletett h\u00f6lgyet Kay Cottee az els\u0151 sz\u00f3l\u00f3 non stop F\u00f6ldker\u00fcl\u0151 n\u0151 \u00e9s Jesse Martin a legfiatalabb aki ezt megtette inspir\u00e1lta. Jessica Jesse Martin rekordj\u00e1t szeretn\u00e9 t\u00falsz\u00e1rnyalni, aki 18 \u00e9vesen \u00e9rt k\u00f6rbe Lionheart nev\u0171 haj\u00f3j\u00e1val. (A Spectrumon p\u00e1r \u00e9ve futott r\u00f3la egy film is)<\/p>\n

\n
\n
\n A haj\u00f3
\n <\/span>
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n
\n Jessica haj\u00f3ja nem egy rohan\u00f3g\u00e9p. Nem arra tervezt\u00e9k, hogy min\u00e9l gyorsabban, hanem, hogy min\u00e9l biztons\u00e1gosabban k\u00f6rbevigye Jessic\u00e1t a F\u00f6ld k\u00f6r\u00fcl.\n<\/p>\n

\n \n<\/p>\n

\n
\n Az S&S 34-es tipus\u00fa haj\u00f3t a Sparkman & Stephens tervezte \u00e9s legnagyobb el\u0151nye a k\u00f6nny\u0171 kezelhet\u0151s\u00e9g. A haj\u00f3 m\u00e1r bizony\u00edtott ilyen \u00e9s ehhez hasonl\u00f3 utaz\u00e1sok alatt. Ausztr\u00e1li\u00e1ban t\u00f6bb sz\u00e1z van bel\u0151le \u00e9s nem t\u00fal nagy m\u00e9rete ellen\u00e9re (10,23m) sikeres r\u00e9sztvev\u0151je a Sydney-Hobart versenyeknek. Teh\u00e1t ide\u00e1lis haj\u00f3 Jessica terveihez. Jessica term\u00e9szetesen \u201cgy\u00f6ny\u00f6r\u0171\u201d r\u00f3zsasz\u00ednre festette \u00e9s a nev\u00e9t is eszerint v\u00e1lasztotta
\n
\n Ella\u2019s Pink Lady
\n <\/em>
\n -nek.\n<\/p>\n

\n \n<\/p>\n

\n
\n
\n Az \u00fat
\n <\/span>
\n <\/strong><\/p>\n

Jessica a tradicion\u00e1lis utat v\u00e1lasztotta, amit az Ausztr\u00e1li\u00e1b\u00f3l indul\u00f3 F\u00f6ldker\u00fcl\u0151k szoktak. Vagyis Sydney-b\u0151l kelet fel\u00e9 indulva, a Horn-fokon kereszt\u00fcl a J\u00f3rem\u00e9nys\u00e9g fok\u00e1n \u00e1t ism\u00e9t nyugat fel\u00f6l Ausztr\u00e1lia. Persze \u00daj-Z\u00e9land ut\u00e1n egy kis kit\u00e9r\u0151t tett \u00e9s keresztezte az Egyenl\u00edt\u0151t, majd d\u00e9l fel\u00e9 Chile partjai ment\u00e9n \u00e9ri el a Horn-fokot.<\/p>\n

\n Jessica okt\u00f3ber 19-\u00e9n indult Sydney-b\u0151l. November 20-\u00e1n \u00e9rte el az Egyenl\u00edt\u0151t d\u00e9lr\u0151l majd 24-\u00e9n \u00e9szakr\u00f3l is keresztezte \u00e9s D\u00e9l-Amerika cs\u00fccske fel\u00e9 tartva janu\u00e1r 13-\u00e1n\u00a0 ausztr\u00e1l id\u0151 szerint este 8:40-kor ker\u00fclte meg a Horn-fokot. 88 nap ut\u00e1n\u00a0 9800 levitorl\u00e1zott tengeri m\u00e9rf\u00f6ld ut\u00e1n tette mindezt 40 csom\u00f3s sz\u00e9lben. Most itt tart. K\u00f6vetkezik a J\u00f3rem\u00e9nys\u00e9g foka.\n<\/p>\n

\n <\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

R\u00e1n\u00e9zve a sz\u00fclet\u00e9si d\u00e1tum\u00e1ra el\u00e9gg\u00e9 elsz\u00f6rnyedtem. Azut\u00e1n r\u00e1j\u00f6ttem, hogy biztosan ez csak nekem a K\u00f6z\u00e9p-Eur\u00f3p\u00e1ban k\u00f6zel sem vizi nemzetnek nevezhet\u0151 n\u00e9p fi\u00e1nak sz\u00f6rny\u0171. Gondolom Ausztr\u00e1li\u00e1b\u00f3l van m\u00e9g p\u00e1r 16 \u00e9ves aki erre v\u00e1gyik. Jessica Watson azt a c\u00e9l t\u00fczte ki maga el\u00e9, hogy \u0151 legyen a legfiatalabb, aki egyed\u00fcl, meg\u00e1ll\u00e1s \u00e9s seg\u00edts\u00e9g n\u00e9lk\u00fcl megker\u00fcli a […]<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[],"sailing_author":"Beliczay P\u00e9ter","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2627"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2627"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2627\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2627"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2627"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2627"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}