{"id":2640,"date":"2009-12-28T00:00:00","date_gmt":"2009-12-27T23:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2009\/12\/28\/rshyr-2009\/"},"modified":"2017-08-01T23:48:15","modified_gmt":"2017-08-01T21:48:15","slug":"rshyr-2009","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2009\/12\/28\/rshyr-2009\/","title":{"rendered":"RSHYR 2009"},"content":{"rendered":"

\n Id\u00e9n nem t\u00fal er\u0151s sz\u00e9l, 100 haj\u00f3 k\u00f6z\u00f6tt\u00fck 5 Maxi a rajtvonaln\u00e1l. Az \u00e9v v\u00e9ge legh\u00edresebb versenye Sydneyb\u0151l indul \u00e9s Hobartba fut be. \u00d6t\u00f6dsz\u00f6r is nyer a Wild Oats XI, vagy letasz\u00edtj\u00e1k a tr\u00f3nj\u00e1r\u00f3l?\n<\/p>\n

\n Id\u00e9n els\u0151sorban a rajt el\u00f6tt voltak izgalmak. F\u0151leg, mert a verseny viszonylag gyenge szeles volt. T\u00f6bb Maxi is tervezte az indul\u00e1s\u00e1t a tr\u00f3fe\u00e1\u00e9rt.<\/p>\n

Els\u0151sorban persze a
\n
\n Wild Oats XI
\n <\/em>
\n , mely a legut\u00f3bbi n\u00e9gy verseny gy\u0151ztese \u00e9s 1:18:40:10-es id\u0151vel a verseny rekordtart\u00f3ja 2005 \u00f3ta.<\/p>\n

A 2003-as gy\u0151ztes Skandia, mely most
\n
\n Etihad Stadium
\n <\/em>
\n n\u00e9ven sz\u00e1llt ringbe.<\/p>\n

A 2002-es gy\u0151ztes
\n
\n Alfa Romeo
\n <\/em>
\n \u00faj verzi\u00f3ja, mely az egyik legsikeresebb haj\u00f3\u00a0 a vil\u00e1gon. Ezen a n\u00e9ven 143 gy\u0151zelmet jegyezhet a csapat. A legfrissebb a 2009-es Transpac verseny, mely hasonl\u00f3an a Sydney-Hobarthoz jelent\u0151s versenynek sz\u00e1m\u00edt az offshore versenyz\u00e9s vil\u00e1g\u00e1ban.<\/p>\n

Azut\u00e1n itt az
\n
\n ICAP Leopard
\n <\/em>
\n , mely 2007-ben m\u00e1sodik lett ezen a versenyen \u00e9s ink\u00e1bb a cirk\u00e1l\u00e1s az er\u0151ss\u00e9ge.<\/p>\n

V\u00e9g\u00fcl az
\n
\n Investec Loyal
\n <\/em>
\n , mely valamikor Maximus n\u00e9ven futott \u00e9s fed\u00e9lzeti megold\u00e1sai k\u00f6z\u00fcl t\u00f6bb is per t\u00e1rgy\u00e1t k\u00e9pezte \u00faj kor\u00e1ban. Most sok m\u00f3dos\u00edt\u00e1ssal, 100 l\u00e1bra n\u00f6velt\u00e9k a hossz\u00e1t \u00e9s lecser\u00e9lt\u00e9k egy j\u00f3val k\u00f6nnyebb \u00e1rbocra az eredetit, valamint \u00faj t\u0151kes\u00falyt kapott. Azon k\u00edv\u0171l a haj\u00f3 c\u00e9lzottan ismert sportol\u00f3 szem\u00e9lyis\u00e9gekkel indul a versenyen.<\/p>\n

Ek\u00f6z\u00f6tt az \u00f6t haj\u00f3 k\u00f6z\u00fcl ker\u00fcl ki a v\u00e9gs\u0151 gy\u0151ztes. Illetve r\u00f6gt\u00f6n az elej\u00e9n kider\u00fclt, hogy csak n\u00e9gy versenyez a tov\u00e1bbiakban. Az Ethiad Stadium a rajt el\u00f6tt 15 nappal elvesztette az \u00e1rboc\u00e1t \u00e9s az \u00faj \u00e1rboc viszonylag k\u00e9s\u0151n, csak a h\u00e9t elej\u00e9n \u00e9rkezett meg. Valami hiba t\u00f6rt\u00e9nt az \u00f6sszeszerel\u00e9s\u00e9n\u00e9l, mert fel kellett adniuk a versenyt r\u00f6gt\u00f6n a rajt ut\u00e1n<\/p>\n

December 23-\u00e1n, m\u00e9g a Wild Oats XI t\u0151kes\u00faly\u00e1t is jav\u00edtani kellett, mert el\u0151z\u0151 nap megs\u00e9r\u00fclt edz\u00e9s k\u00f6zben.\n<\/p>\n

\n \n<\/p>\n

\n Es\u0151s, de h\u00e1tszeles id\u0151ben 12-15 csom\u00f3s sz\u00e9lben rajtolt a Sydney \u00d6b\u00f6lb\u0151l a 65. Rolex Sydney Hobart verseny. AZ els\u0151 b\u00f3j\u00e1n\u00e1l m\u00e1r az Alfa Romeo vezetett 27 m\u00e1sodperccel a Wild Oats XI el\u00f6tt.<\/p>\n

A maxik ut\u00e1n \u00e9rkez\u0151 kupac favoritja az \u00faj 72 l\u00e1bas haj\u00f3 a RAN. Korm\u00e1nyosa nagyon b\u00edzik benne, hogy a handicap versenyt meg tudj\u00e1k nyerni.<\/p>\n

Az els\u0151 napon volt egy pillanat, m\u00e9g a h\u00edrhedt Bass szoros el\u00f6tt, amikor \u00fagy n\u00e9zett ki, hogy az ICAP Leopard kiss\u00e9 keletebbre, mint a riv\u00e1lis Alfa Romeo \u00e9s Wild Oats XI \u00e1tveheti a vezet\u00e9st, de a sz\u00e9l v\u00e9g\u00fcl hozz\u00e1juk is meg\u00e9rkezett \u00e9s az Alfa Romeo m\u00e9g n\u00f6velni is tudta az el\u0151ny\u00e9t itt.<\/p>\n

Ezut\u00e1n a RAN pr\u00f3b\u00e1lkozott egy mark\u00e1ns\u00a0 keleti \u00fatvonallal, ahol egy ideig 4-5 csom\u00f3val is gyorsabban haladt, mint az el\u00f6tte l\u00e9v\u0151 h\u00e1rom maxi \u00e9s felcsillant a rem\u00e9ny, hogy esetleg ez a k\u00f6zel 30 l\u00e1bbal r\u00f6videbb haj\u00f3 \u00e1t tudn\u00e1 venni a vezet\u00e9st. Ez is hi\u00fa \u00e1br\u00e1nd maradt \u00e9s a Bass szorosba \u00e9rve maradt a pap\u00edrforma.<\/p>\n

Mik\u00f6zben az Alfa Romeo lassan, de biztosan n\u00f6velte az el\u0151ny\u00e9t, addig a Wild Oats XI \u00e9s az ICAP Leopard fej-fej mellett k\u00fczd\u00f6tt hossz\u00fa ideig.<\/p>\n

Kb. 100 m\u00e9rf\u00f6ldre a c\u00e9lt\u00f3l v\u00e9g\u00fcl a Wild Oats XI begy\u00fajtotta a rak\u00e9t\u00e1it \u00e9s felz\u00e1rk\u00f3zni kezdett a vezet\u0151 Alfa Romeora. Amikor az befordult Hobart fel\u00e9, akkor 15 m\u00e9rf\u00f6ld volt az el\u0151nye.<\/p>\n

Ezt meg is tartotta a verseny v\u00e9g\u00e9ig \u00e9s v\u00e9g\u00fcl 2002 ut\u00e1n m\u00e1sodszor is nyerni tudott Neville Crichton \u00e9s az Alfa Romeo. Magyar id\u0151 szerint\u00a0 12:02:10-kor futott be. Ideje 2 nap 9 \u00f3ra 2 perc \u00e9s 10 m\u00e1sodperc.\n<\/p>\n

\n \n<\/p>\n

\n
\n A gy\u0151ztes
\n <\/em><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Id\u00e9n nem t\u00fal er\u0151s sz\u00e9l, 100 haj\u00f3 k\u00f6z\u00f6tt\u00fck 5 Maxi a rajtvonaln\u00e1l. Az \u00e9v v\u00e9ge legh\u00edresebb versenye Sydneyb\u0151l indul \u00e9s Hobartba fut be. \u00d6t\u00f6dsz\u00f6r is nyer a Wild Oats XI, vagy letasz\u00edtj\u00e1k a tr\u00f3nj\u00e1r\u00f3l? Id\u00e9n els\u0151sorban a rajt el\u00f6tt voltak izgalmak. F\u0151leg, mert a verseny viszonylag gyenge szeles volt. T\u00f6bb Maxi is tervezte az indul\u00e1s\u00e1t […]<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[],"sailing_author":"Beliczay P\u00e9ter","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2640"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2640"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2640\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2640"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2640"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2640"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}